ZAKRAPIANE NEWSY - GRY I CIEKAWOSTKI

GRY

1. Platforma gier Johren ogłosiła 25 stycznia, że wypuści grę Touken Ranbu Online od Nitroplus i DMM Games w języku angielskim. Gracze mogą wstępnie zarejestrować się do gry, która wyszła 26 stycznia.


Johren opisuje grę:


Rewizjoniści dążący do zmiany historii zaczęli atakować przeszłość. Aby zapobiec takim zagrożeniom, Ministerstwo Chronos wysłało Saniwę do każdego wieku. Saniwa, posiadający moc wzbudzania serc i emocji obiektów, mógł nadawać moce do walki i władania sobą. W ten sposób, stworzony jako Tsukumogami, Saniwa leci w przeszłości z Toukenem Danshim, aby zachować prawdziwą historię. Gracze wcielają się w Saniwę i zmaterializują Touken Danshi, słynne miecze w postaci honorowych wojowników. Zbierz osiem rodzajów Touken - Tanto, Wakizashi, Uchigatana, Tachi, Otachi, Naginata, Yari i Tsurugi. Stwórz swój własny unikalny batalion i nie pozwól rewizjonistom historii zmienić przeszłości. Touken Ranbu Online to gra symulacyjna typu „collect-and-raise” z historycznymi mieczami Touken Danshi. Nie przegap też rozmów między Touken Danshi! Ruszaj do walki z Toukenem Danshim u boku!


Gra Touken Ranbu Online wykorzystuje słynne miecze z historii Japonii i interpretuje je jako bishōneny. Nitroplus zaprojektował postacie i scenariusz. Gra została wydana w Japonii w 2015 roku. Seria stała się inspiracją dla telewizyjnego serialu anime Katsugeki: Touken Ranbu i nadchodzącego filmu anime, dwóch spinoffów anime Touken Ranbu: Hanamaru oraz kompilacji filmu anime. Film Live-Action został otwarty w Japonii w styczniu 2019 roku, a sequel wyjdzie w 2021 roku. Seria stała się także inspiracją dla serii musicali scenicznych i serii sztuk teatralnych, a także różnych mang

2. ANN o Genshin Impact

3. Sony ogłosiło 22 stycznia na swoim U.S. PlayStation Blog, że Bandai Namco Entertainment America wydała 28 stycznia grę Mobile Suit Gundam: Battle Operation 2 na PlayStation 5.


Wersja na PS5 będzie wykorzystywać funkcje kontrolera DualSense konsoli do naśladowania wrażenia wystrzału z broni. Adaptacyjne wyzwalacze odtworzą opór i ciśnienie, a gra zapewni dźwiękowe informacje zwrotne o wystrzale broni i dotykowe informacje zwrotne o uderzeniu pocisku. Gra będzie miała również szybsze czasy ładowania. Gracze mogą przenosić dane zapisu z wersji na PS4 do gry na PS5.


28 stycznia gra otrzymała również aktualizację z nową mapą bazy wojskowej i opcjami w języku angielskim.


Gra została wydana cyfrowo na PS4 w październiku 2019 roku. Gra jest darmowa.


Mobile Suit Gundam: Battle Operation 2 to kontynuacja gier Mobile Suit Gundam: Battle Operation i Mobile Suit Gundam: Battle Operation Next. Bandai Namco Entertainment America opisuje grę:


Mobile Suit Gundam Battle Operation 2 opiera się na uznanej przez krytyków walce lądowej swojego poprzednika i przenosi akcję 6 na 6 na wyższy poziom dzięki zupełnie nowym bitwom kosmicznym. Bitwy piechoty dodają nowy wymiar do walki w grze, dając pilotom możliwość wzięcia udziału w walce obok mechów, umieszczania bomb w bazach wroga lub proszenia o ogień wsparcia, aby pomóc zdecydować o wyniku bitwy. Ponadto konfigurowalne kombinezony mobilne oferują graczom możliwość ulepszenia ich ulubionego mecha dzięki punktom rozwoju zdobytym w bitwie.

Firma Bandai Namco Entertainment wydała grę na PS4 w Japonii w lipcu 2018 roku.


Mobile Suit Gundam: Battle Operation była pierwszą grą darmową z serii Gundam. W grze czterech do sześciu graczy może dołączyć do Federacji Ziemi lub Sił Zeon, aby grać przeciwko sobie. Gracze mogli nie tylko pilotować gigantyczne kombinezony mobilne świata Gundam, ale także atakować wrogów w pojazdach, a nawet pieszo. Gra została wydana w Japonii na PS3 w czerwcu 2012 roku i zakończyła serwis w lipcu 2017 roku. Kontynuacja gry zatytułowana Mobile Suit Gundam: Battle Operation Next zadebiutowała na PS4 i PS3 w sierpniu 2015 roku i zakończyła serwis w marcu 2019 roku

4. Gra mobilna SINoALICE firmy Square Enix będzie współpracować z anime That Time I Got Reincarnated as a Slime w ramach wydarzenia fabularnego w grze. Chociaż gra już wcześniej współpracowała z NieR: Automata i NieR Replicant, ten najnowszy crossover to pierwszy raz, kiedy globalna i japońska wersja gry będzie organizować wspólne wydarzenie jednocześnie.


Globalna wersja gry opublikowała zwiastun nadchodzącego wydarzenia na Twitterze.


Square Enix wydał SINoALICE na iOS i Androida w Japonii w czerwcu 2017 r. Pokelabo Inc. uruchomiło angielską wersję globalną w lipcu 2020 r. Wersja angielska jest dostępna na całym świecie z wyjątkiem Japonii, Chin, Hongkongu, Tajwanu i Makau.


Nexon opisuje grę:


SINoALICE to mrożąca krew w żyłach opowieść o klasycznej baśni w niepokojącym mrocznym świecie fantasy, inspirowanym twórczością Yoko Taro (NieR: Automata). Gra podąża za kilkoma popularnymi bohaterami baśni, którzy współpracują, aby przemierzać niebezpieczne krainy, walczyć z groźnymi wrogami i rozwiązywać łamigłówki, aby wskrzesić gawędziarzy, którzy ich stworzyli.


Dyrektorem kreatywnym gry jest Yoko Taro (NieR: Automata, Drakengard). Grę rozwija Pokelabo (Senki Zesshō Symphogear XD Unlimited, Senran no Samurai Kingdom). Monaca Keiichi Okabe komponuje muzykę, a Jino projektuje postacie.


Drugi sezon anime That Time I Got Reincarnated as a Slime miał premierę 12 stycznia w Japonii

5. SHUFFLE: a) Firma od gier Navel ogłosiła 27 stycznia nową pracę związaną z visual novel Shuffle! zatytułowaną Princess x Princess. Kоta Takeuchi, Jackson Oh (oryginalne Shuffle!), Higashinosuke i Fumihiko Kuwabara piszą scenariusze. Aoi Nishimata i Hiro Suzuhira, projektanci pierwszej gry Shuffle!, są odpowiedzialni za grafikę w nowej pracy.


Navel otworzył stronę teaserową. Witryna zauważa, że ​​więcej szczegółów zostanie ogłoszonych w przyszłości, a postacie i elementy wizualne mogą ulec zmianie w celu poprawy jakości.

Active Gaming Media i GREE wydały pierwszą visual novel Shuffle! na Steama w 2016 roku i opisują tę historię:


W pewnej starożytnej ruinie odkryto dwoje drzwi, a następnie je przypadkowo otworzono. Przez te drzwi były dwa różne światy: Świat Bogów i Świat Demonów. Od tego czasu te trzy światy zostały ze sobą połączone, przynosząc drastyczne zmiany w ludzkim świecie ...


Akcja rozgrywa się w przeciętnym mieście w przeciętnym kraju.


Dwie różne rodziny przeniosły się po obu stronach chłopca, który żył w ciszy i spokoju. Były to rodziny Króla Bogów i Króla Demonów, władców odpowiednich światów. Obaj królowie postępowali zgodnie z życzeniem swoich córek, które kochały chłopca od najmłodszych lat. Wiele lat temu obie dziewczyny spotkały chłopca tylko na chwilę i żadna z nich nie mogła zapomnieć tego fatalnego spotkania, ponieważ nadal trzymały go mocno w swoich sercach.


Teraz, gdy przyjaciele i współlokatorzy chłopca oraz wielu innych ludzi mieszają się w ich historię, zaczynają nowe życie - pełne kłopotów, rozpaczy i może odrobiny nadziei.


„Człowiek, który może stać się Bogiem, Demonem lub Człowiekiem”.


Jak jego przyjaciele żartobliwie go tak nazywają, pełna sarkazmu i zazdrości, historia zaczyna się…


Navel wypuścił Shuffle! episode 2 w maju 2020 roku. Twórcy gry pracują również nad Princess x Princess.


Navel wydał pierwszą grę dla dorosłych na PC w 2004 r., na PS2 z niższym ograniczeniem wiekowym w 2005 r. oraz w rozszerzonej wersji dla dorosłych na PC w 2009 r. MangaGamer wydał grę w języku angielskim w 2009 roku, ale bez dwóch dodatkowych tras z wersji PS2 (i późniejszej wersji Steam).


Seria gier zainspirowała dwie serie anime (pierwsza 24-odcinkowa w latach 2005-06, seria Shuffle! Memories zimą 2007 roku), a także kilka tomów nowelki i mangi. Funimation wydało licencję i wydało pierwsze anime Shuffle! w Ameryce Północnej w 2008 roku

b) Marka visual novel producenta gier wideo i firmy lokalizacyjnej z Osaki - Active Gaming Media, „YumeHaven”, usunęła ze Steama wydanie gry Shuffle! 31 stycznia. Active Gaming Media ogłosiło 20 stycznia, wyjaśniając, że usunięcie jest „zgodne z rozwiązaniem [jej] umowy wydawniczej”. Osoby, które kupiły grę, mogą nadal ją pobierać i grać

6. Klasyczna gra Nintendo na Famicom (Nintendo Entertainment System) - Mother otrzyma nowy album ze ścieżką dźwiękową, który jest dystrybuowany cyfrowo w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie 27 stycznia. Album „Mother Music Revisited” zawiera utwory nagrane, wyprodukowane i samodzielnie nagrane przez kompozytora Keiichiego Suzukiego.


Firma Nippon Columbia, która wydaje ścieżkę dźwiękową, udostępniła na YouTube film z koncertu utworu „Snow Man”. Wideo pochodzi z koncertu Billboard Live Tokyo, który odbył się 28 listopada, upamiętniając 50 lat muzycznej kariery Suzukiego.


Album z 10 utworami będzie dostępny za pośrednictwem usług pobierania i subskrypcji, takich jak Spotify, Apple Music i iTunes.


Nintendo wypuściło oryginalną grę Mother na Famicom (Nintendo Entertainment System) w 1989 roku, a następnie w 1994 roku wydało jej kontynuację, Earthbound (Mother 2: Gyiyg no Gyakushū)

7. Firma Kadokawa Games rozpoczęła 27 stycznia streamowanie nowego zwiastuna rozgrywki dla swojej gry Root Film na Nintendo Switch i PS4. Wideo ujawnia datę premiery gry na Zachodzie 19 marca.


Ponadto Rice Digital wyda fizyczną kopię gry w edycji limitowanej na Switcha i PS4, która będzie zawierać zapowiedzianą wcześniej 100-stronicowy artbook gry.


Gra zadebiutowała w Japonii 30 lipca z pewnym opóźnieniem. Początkowo gra miała zostać wydana 23 kwietnia.


PQube i Kadokawa Games ogłosiły w październiku ubiegłego roku, że gra zostanie wydana w Europie i Ameryce Północnej na Switcha i PS4.


Root Film to kontynuacja gry Kadokawa Games - Root Letter i zawiera nową historię morderstwa autorstwa Hifumi Kōno. Podobnie jak w pierwszej części, Root Film rozgrywa się w prefekturze Shimane. PQube opisuje grę:


Root Film opowiada o serialu telewizyjnym „Shimane Mystery Drama Project”, który został odwołany z nieznanego powodu 10 lat temu. Aby zrestartować projekt, obsadzono trzy zespoły składające się z reżysera i aktorki, w tym 23-letniego Rintaro Yagumo, głównego bohatera gry.


Jego podekscytowanie tą niesamowitą okazją szybko mija, gdy potworne morderstwo przerywa proces poszukiwania lokalizacji. Podążaj za nim i obsadą wyjątkowych i zapadających w pamięć postaci autorstwa projektanta postaci Taro Minaboshiego, gdy są one wciągane głębiej w ekscytującą tajemnicę Root Film.


Członkowie zespołu idoli aktorki głosowej i ☆ Ris (OP Kenja no Mago, OP Mahou Shoujo Site, OP Sousei no Onmyouji, openingi PriPara, ED Hantsu x Trash) wygłaszają głosy głównych bohaterów, a Wataru Komada - męskiego bohatera.


Tajemnicza visual novel √Letter (wymawiana jako „Root Letter”) została wydana w czerwcu 2016 roku w Japonii na PS4 i PS Vita. Rice Digital i PQube wydały grę w Europie w październiku 2016 r., a w Ameryce Północnej w listopadzie 2016 r. Firma Kadokawa Games wydała grę na Steama w lipcu 2017 r., a na iOS i Androida w sierpniu 2017 r.


Gra zainspirowała remake gry Live-Action zatytułowany √Letter Last Answer, która zastąpiła ilustracje Tarō Minoboshiego w oryginalnej grze zdjęciami Live-Action od 90 aktorów i zastąpiła ilustracje tła oparte na rzeczywistych lokalizacjach prefektury Shimane fotografiami rzeczywistymi. Gra została wydana na Switcha i PS4 w Europie w sierpniu 2020 r., a w Ameryce Północnej we wrześniu 2020 r. Gra została również wydana na Steama we wrześniu 2020 r.


Gra jest także inspiracją do hollywoodzkiej adaptacji filmowej Live-Action

8. Bandai Namco Entertainment America ogłosiło 27 stycznia, że 2 lutego doda postać DLC Yoruichi Shihōin z Bleacha do crossoverowej bijatyki Jump Force na PS4, Xbox One, Nintendo Switch i PC 2 lutego. Character Pass 2 zapewnił wczesny dostęp do postaci 29 stycznia. Firma zaczęła streamować zwiastun, który zapowiada Yoriuchi.


Firma ujawniła również, że 2 lutego doda do wersji Switcha postaci DLC Meruema z Hunter X Hunter i Hieia z Yu Yu Hakusho. Obie postacie pojawiły się w innych wersjach 27 października. Giorno Giovanna z JoJo's Bizarre Adventure: Golden Wind dołączy tej wiosny do listy gier jako grywalna postać z DLC na wszystkich platformach.


Character Pass 2 zawiera już wydaną postać Shoto Todorokiego z My Hero Academia i nadchodzące postacie Meruema z Hunter X Hunter i Hieia z Yu Yu Hakusho.


Jump Force Deluxe Edition, wersja gry na Nintendo Switch, zadebiutowała 28 sierpnia w obu Amerykach i Europie. Gra zadebiutowała w Japonii i Azji 27 sierpnia. Wersja Switch pozwoli na lokalną kooperację z dwiema podłączonymi konsolami oraz bitwy offline, które pozwalają nawet sześciu osobom grać na jednej konsoli. Wersja Switch będzie obejmować wszystkie dziewięć postaci z pierwszej Przepustki Postaci (Character Pass) w grze, a druga Przepustka Postaci będzie również dostępna osobno.

Spike Chunsoft opracował grę, która została uruchomiona na PS4, Xbox One i Steama w lutym 2019 r. w obu Amerykach, Europie i Japonii.


Wcześniej wydane postacie DLC to Katsuki Bakugo z My Hero Academia, Majin Buu z Dragon Ball Z, Seto Kaiba z Yu-Gi-Oh !, All Might z My Hero Academia, Biscuit Krueger z Hunter x Hunter, Madara Uchiha z Naruto, Toshiro Hitsugaya i Grimmjow Jaegerjaquez z Bleacha, Trafalgar Law z One Piece'a oraz Kane and Galena (oryginalne postacie zaprojektowane przez Akirę Toriyamę). Zestawy płatnych DLC obejmują kostiumy i umiejętności awatara wraz z postaciami DLC. Pierwsza przepustka postaci w grze umożliwia graczom dostęp do pierwszych dziewięciu postaci DLC

9. Atlus zaczął streamować nowy zwiastun gry Persona 5 Strikers (Persona 5 Scramble: The Phantom Strikers) ⁠- nowej gry RPG akcji z serii Persona autorstwa Atlus, KOEI Tecmo Games i Omega Force. Film przedstawia Phantom Thieves, w tym nową postać Sophię.


Persona 5 Strikers zostanie wydana na PS4, Nintendo Switch i Steama na Zachodzie 23 lutego. Cyfrowa edycja Deluxe gry zostanie wydana 19 lutego dla graczy, którzy zamówili ją w przedsprzedaży.


Angielskie aktorki głosowe Erika Harlacher i Cassandra Lee Morris ujawniły w grudniu, że gra była wcześniej opóźniona ze względu na skutki pandemii koronawirusa (COVID-19). Aktorka zauważyła, że nagrywanie gry miało rozpocząć się w kwietniu 2020 roku, ale zostało opóźnione z powodu przejścia personelu i obsady na kwarantannę. Członkowie obsady otrzymali później sprzęt, aby mogli nagrywać zdalnie.


Atlus, KOEI Tecmo Games i Omega Force wydały grę na PS4 i Switcha w Japonii 20 lutego 2020 roku.

Historia gry rozgrywa się pół roku po historii oryginalnej gry Persona 5, a główni bohaterowie gry wyjeżdżają na letnie wakacje, ale biorą udział w nowym incydencie, który obejmuje całą Japonię. Główni bohaterowie oryginalnej gry są grywalni.

Aktorka głosowa Misaki Kuno gra Sophię, której kryptonim to Sophie. Sophia to tajemnicza dziewczyna, która straciła wspomnienia. Dzierży jo-jo i blaster oraz kontroluje Pithosa, który jest jak Persona.


Persona 5 pojawiła się na PS4 i PS3 w Japonii we wrześniu 2016 roku. Gra trafiła do Ameryki Północnej w kwietniu 2017 roku po pewnym opóźnieniu. Gra zawiera sekwencje animacji z Production I.G.


26-odcinkowe anime oparte na grze miało swoją premierę w kwietniu 2018 r. i było emitowane do września 2018 r. Aniplex of America transmitował serial na Crunchyroll i Hulu w trakcie jego emisji. Następnie wyemitowano dwa programy specjalne w grudniu 2018 i marcu 2019 roku.

Gra RPG Persona 5 Royal (Persona 5 The Royale w Japonii) została wydana na PS4 w Japonii w październiku 2019 roku. Gra zadebiutowała w obu Amerykach i Europie 31 marca 2020 roku

10. ANN: Co się dzieje w przemyśle gier w Japonii?

11. Pomimo tego, że jest to głównie przytulna, wyluzowana gra RPG, zeszłoroczna Atelier Ryza: Ever Darkness & the Secret Hideout stała się zaskakującym hitem od czasu premiery, sprzedając do tej pory ponad 420 000 kopii według Gematsu. Teraz, dzięki sequelowi Atelier Ryza 2: Lost Legends & the Secret Fairy, wydanym 26 stycznia na PS4, PS5, Nintendo Switch i PC, Anime News Network miało okazję przeprowadzić wywiad z Brand Managerem Gust i producentem Atelier Ryza - Junzo Hosoiem o alchemii stojącej za sukcesem i urokiem Atelier Ryza, a także o tym, jak niektóre elementy formuły serii mogą zostać zachowane lub odnowione na przyszłe wpis

12. Popularna gra mobilna typu tower defense, The Battle Cats, wydała własne, pełne kocie podejście do kultowego openingu Neon Genesis Evangelion. Piosenkarka Yoko Takahashi zaśpiewała nawet wersję piosenki Battle Cats, chociaż jedynym tekstem jest „Nya” (japońska onomatopeja oznaczająca miauczenie kota).


Dziwaczny film powstał w celu upamiętnienia wydarzenia związanego z współpracą w japońskiej wersji gry The Battle Cats, które rozpoczęło się 18 stycznia i potrwa do 1 lutego.


Obie nieruchomości współpracowały wcześniej przy wydarzeniu w grze w 2018 roku

13. Square Enix rozpoczął w czwartek streaming zwiastuna (jp i eng) rozgrywki dla swojej platformówki akcji Balan Wonderworld 3D. Zwiastun nosi tytuł „Prawdziwe szczęście to przygoda”.


Demo gry zostało uruchomione 28 stycznia.


Gra zostanie wydana na Nintendo Switch, Xbox Series X, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4 i Steama 26 marca 2021 roku.


Akcja gry toczy się w Wonderworld, tajemniczym świecie ludzkich serc. Kiedy równowaga między pozytywnymi i negatywnymi emocjami zostaje zniszczona, otwierają się drzwi do Wonderworld. Gra podąża za Leo i Emmą, którzy trafiają do Wonderworld i spotykają maestro imieniem Balan. Dwoje dzieci, z własnymi zmartwieniami, przywraca utraconą równowagę w sercach mieszkańców Wonderworld.


Gra zawiera 12 rozdziałów i 80 kostiumów, które nadają Leo i Emmie specjalne moce i zmieniają ich wygląd. Gra będzie miała również tryb kooperacji.


Yuji Naka, były szef Sonic Team i główny programista oryginalnych gier Sonic the Hedgehog na Sega Genesis, rozwija grę. Naoto Ohshima, projektant postaci w Sonic the Hedgehog, pracuje nad projektami postaci, kostiumami, dekoracjami scenicznymi i projektami bossów. Według Nakiego jest to pierwszy raz od ponad 20 lat, kiedy on i Ohshima pracują nad wspólnym projektem. Ikumori Kazuyuki z zespołu Square Enix Visual Works pracuje nad scenami filmowymi gry. Muzykę komponuje Ryo Yamasaki.


Klienci, którzy kupią grę na PS4, mogą bezpłatnie zaktualizować ją do wersji PS5.


Square Enix ogłosił 16 lipca, że ​​uruchomił Balan Company, nową markę gier akcji. Nazwa „Company” odnosi się do obsady i personelu grupy teatralnej lub musicalu. Marka skupia profesjonalistów z wewnętrznego i zewnętrznego rozwoju gier akcji Square Enix, a także produkcji wideo i muzycznej.


Naka ujawnił we wrześniu 2019 roku, że pracuje nad oryginalną grą akcji w Square Enix. Naka dołączył do firmy w styczniu 2019 roku

14. Podczas transmisji na żywo 22 stycznia Sunborn Network ogłosił wydarzenie współpracy między ich grą mobilną Girls 'Frontline i anime Dropkick on My Devil !! Dash. Wydarzenie ma się odbyć w tym roku.


„Jashin-chan to wesołe i relaksujące anime ze zrównoważonym światopoglądem i wieloma interesującymi dziewczynami, które chcielibyśmy wprowadzić do gry” - skomentował Yu-Zhong, współzałożyciel Mica Team i producent Girls 'Frontline o współpracy. Dodał również: „Zwykle przeplatamy się z wesołymi i poważniejszymi wydarzeniami związanymi z współpracą w ramach Girls 'Frontline, ale czym okaże się współpraca Jashin-chan? Widzowie mogą zgadywać”.


Dalsze szczegóły dotyczące współpracy zostaną ujawnione w późniejszym terminie.


Mica Team, chiński krąg gier dōjin, założył Sunborn Network i uruchomił Girls 'Frontline w Chinach kontynentalnych w maju 2016 r. Wersja angielska pojawiła się w maju 2018 r., a wersja japońska pojawiła się w sierpniu 2018 r. Pod tytułem Dolls' Frontline. W zeszłym roku gra odbyła się we współpracy z anime Gunslinger Girl: Il Teatrino.


Anime Dropkick na My Devil! adaptuje oryginalną komediową mangę o tym samym tytule autorstwa Yukiwo (Ore no Nounai Sentakushi ga, Gakuen Love Comedy wo Zenryoku de Jama shiteiru (13 tomów nowelki w latach 2012-16, 10-odcinkowe anime jesienią 2013 roku, odcinek OVA w maju 2014 roku)). Pierwszy sezon miał premierę w lipcu 2018 roku i był transmitowany wyłącznie na Amazon Prime Video w Japonii i poza nią. Amazon Prime Video miał premierę ostatniego odcinka bonusowego w październiku 2018 r. Drugi sezon, Dropkick on My Devil !! Dash, miał swoją premierę 6 kwietnia wraz z 11 poprzednimi odcinkami. Crunchyroll transmitował wszystkie 11 odcinków sezonu

15. Bandai Card Division otworzyło 28 stycznia stronę teaserową dla nowej zręcznościowej gry strategicznej czasu rzeczywistego z serii Mobile Suit Gundam zatytułowanej Mobile Suit Gundam Arsenal Base. Strona internetowa zapowiedziała sylwetkę maszyny gier i zdjęcie Strike Gundam. Premiera gry planowana jest na 2021 rok.

Strona internetowa ujawni bardziej szczegółowe informacje o grze na początku marca

16. Bandai Namco Entertainment America rozpoczęło 28 stycznia streaming wideo promocyjnego gry Naruto to Boruto: Shinobi Striker. Wideo przedstawia Naruto Uzumakiego (Ostatnia bitwa), 22. postać z DLC.


Bandai Namco Entertainment ogłosi wydanie postaci w późniejszym terminie. Wcześniej ogłoszone postacie trzeciej przepustki sezonowej gry to Kakashi Hatake (z obojgiem oczu Sharingan), Neji Hyūga i Shisui Uchiha.


Drugi sezon zawiera również Zabuzę Momochiego, Haku, Ohnokiego, Killera Bee, Sasuke Uchihę (z Boruto), Ino Yamanakę, Mighta Guya, Mei Terumi i i Naruto Uzumakiego (jako Siódmy Hokage w anime i mandze Boruto).


Pierwsza przepustka sezonowa gry zawiera dziewięć pakietów DLC i akcesorium „Great Sages of the Mount Myouboku”. Grywalne postacie DLC to Jiraiya, Sarutobi, Orochimaru, czwarty Hokage Minato Namikaze, drugi Hokage Tobirama Senju, pierwszy Hokage Hashirama Senju, Tsunade, Obito Uchiha i Madara Uchiha. Bandai Namco Entertainment wydało grę na PS4, Xbox One i Steama w obu Amerykach, Europie i Azji Południowo-Wschodniej w sierpniu 2018 r. Gra została wydana w Japonii na PS4 w sierpniu 2018 r.


Bandai Namco Entertainment America opisuje grę:


Naruto to Boruto: Shinobi Striker to szybki tryb multiplayer 4 na 4, który zachęca do wspólnej gry dzięki wykorzystaniu ról charakterystycznych dla postaci. Postacie dzielą się na cztery role: Atak, Dystans, Obrona i Leczenie. Zespoły, które wykorzystują te cztery typy postaci, będą potężnymi przeciwnikami na polu bitwy.


Game Jikkyousha Wakuwaku Band wykonuje piosenkę przewodnią gry „Signal”

17. Firma zajmująca się grami planszowymi Studio Ozon ogłosiła 28 stycznia, że współpracuje z kawiarnią gier planszowych Joldeeno w celu stworzenia gry o „tajemnicy morderstwa” opartej na seriach Higurashi: When They Cry i Umineko When They Cry.


Gatunek tajemnicy morderstwa, w którym gracze planszówki stawiają przed graczami zadanie znalezienia wskazówek, jak rozwiązać zagadkę, być może najlepiej pokazaną w grze planszowej Cluedo. Gatunek ostatecznie zrodził pokrewny gatunek gier z ukrytą tożsamością / dedukcją społeczną, w których co najmniej jedna mniejszość graczy w grupie potajemnie współpracuje, aby osiągnąć cel, ukrywając swoją tożsamość, a większość graczy musi odkryć tożsamość zdrajców, zanim ten cel zostanie osiągnięty. Prawdopodobnie najlepiej widać to w częściowej grze Mafia lub Werewolf, grze The Resistance / Avalon lub grze wideo Among Us.


Podczas gdy w języku angielskim oba gatunki są wyraźnie określone, japońskie społeczności gier planszowych często używają terminu „tajemnica morderstwa”, aby objąć oba gatunki (choć czasami używa się również uogólnionego terminu „wilkołak” w odniesieniu do wariantu ukrytej tożsamości / dedukcji społecznej).


Ryukishi07 i 07th Expansion opracowali visual novel Higurashi: When They Cry, Umineko When They Cry i Ciconia When They Cry, które mają różne ustawienia, postacie i motywy, ale łączy ich ogólny motyw tajemnicy i morderstwa. Dwie pierwsze były inspiracją dla swoich adaptacji anime i mang. Higurashi: When They Cry - GOU (znany również jako Higurashi: When They Cry - New), nowy projekt anime Higurashi: When They Cry (Higurashi no Naku Koro ni), miał premierę w październiku

18. SNK Corporation rozpoczęła 27 stycznia transmisję strumieniową nowego zwiastuna postaci Benimaru Nikaido w grze The King of Fighters XV.


Benimaru jest częścią „Team Hero” obok Shun'Eia i Meitenkuna.


King of Fighters XV zadebiutuje w 2021 roku. Początkowy skład gry obejmuje Shun'Eia, Kyo Kusanagiego, Benimaru Nikaido, K ', Leony Heidern i Mai Shiranui.


SNK pierwotnie zapowiedziało grę podczas turnieju bijatyki Evolution Championship Series 2019.


SNK wypuściło The King of Fighters XIV, najnowszą odsłonę serii, na PS4 w sierpniu 2016 r. Następnie SNK wydał grę na Steama w czerwcu 2017 r.


Seria jest inspiracją dla filmowej chińskiej animacji komputerowej zatytułowanej The King of Fighters: Awaken, która zostanie wydana jednocześnie na całym świecie w 2022 roku

19. Sega of America ogłosiła 27 stycznia, że gra Puyo Puyo Tetris 2 zostanie wydana na Steama 23 marca.


Gra otrzyma ograniczoną czasowo edycję na Steama, która będzie zawierać „trzy specjalne karty zawierające elementy z serii Sonic the Hedgehog”. Przedmioty można wykorzystać w nowym trybie walki umiejętności.


Sega wydała grę na Xbox One, Xbox Series X / S, Nintendo Switch, PS4 i PS5 8 grudnia. Ci, którzy kupią grę na PS4, będą mogli grać w nią na PS5 bez dodatkowych kosztów. Ci, którzy kupią grę na Xbox Series X, mogą w nią grać na innych konsolach Xbox.


Sega ogłosiła grę logiczną 26 sierpnia. Gra ma trzy nowe funkcje w trybie przygodowym, zatytułowane Overworld, Skill Battles i Unlockables. Gra oferuje również tryb walki umiejętności w stylu RPG oraz opcje rozgrywki online

20. 18-24 stycznia w Japonii sprzedały się: Momotaro Dentetsu: Showa, Heisei, Reiwa mo Teiban! - 1 710 394 egzemplarze od 19 listopada, Ring Fit Adventure - 2 273 887 egzemplarzy od 18 października 2019 roku, Animal Crossing: New Horizons - 6 580 855 egzemplarzy od 20 marca, Sekai no Asobi Taizen 51 - 612 794 egzemplarze od 5 czerwca, Pokemon Sword & Shield - 3 938 093 egzemplarze od 15 listopada 2019 roku, Pikmin 3 Deluxe - 527 451 egzemplarzy od 30 października, Sakuna: Of Rice And Ruin - 122 386 egzemplarzy od 12 listopada, Fitness Boxing 2: Rhythm & Exercise - 60 358 egzemplarzy od 3 grudnia, Super Mario 3D All-Stars - 547 549 egzemplarzy od 18 września, Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age (New Price Edition) - 54 690 egzemplarzy od 4 grudnia, Pokémon Sword & Shield Expansion Pass Bundle - 191 726 egzemplarzy od 6 listopada, Hyrule Warriors: Age of Calamity - 334 617 egzemplarzy od 20 listopada i Puyo Puyo Tetris 2 - 84 758 egzemplarzy od 10 grudnia. Pozostały ranking

21. Aktor głosowy Jeża Sonica - Roger Craig Smith (Gilbert G.P. Guilford w Code Geass, Biba w Kabaneri of the Iron Fortress, Kapitan Ameryka w animacjach Marvela z lat 2012-17, Mutagen Man w Wojowniczych Żółwiach Ninja 2012, Diamentogłowy;Wieczny Rycerz;Parabuch w Ben 10) napisał na Twitterze o swoim odejściu z roli 28 stycznia. Oficjalne konto Sonic the Hedgehog na Twitterze potwierdziło później tego samego dnia, że ​​aktor nie będzie już odgrywał tytułowej roli w serii.


Smith grał Sonica przez 10 lat, w tym w następujących grach wideo:

  • Lego Dimensions

  • Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games

  • Mario & Sonic at the Olympic Games Tokyo 2020

  • Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games

  • Mario & Sonic at the Sochi 2014 Olympic Winter Games

  • Puyo Puyo Tetris 2

  • Sonic & All-Stars Racing Transformed

  • Sonic Colors

  • Sonic Forces

  • Sonic Free Riders

  • Sonic Generations

  • Sonic Lost World

  • Sonic Spinball

  • Super Smash Bros. for Wii U / Nintendo 3DS

  • Super Smash Bros. Ultimate

  • Team Sonic Racing

Aktor zagrał Sonica w epizodach w filmach Ralph Demolka i Ralph Demolka w Internecie oraz w serialach OK K.O.! Po prostu walcz i Sonic Boom. Smith grał także postacie z serii gier wideo, takich jak Resident Evil (Chris Redfield), Naruto Shippūden (Deidara) i Soulcalibur

22. Oficjalna strona internetowa gry mobilnej Super Robot Wars X-Ω firmy Bandai Namco Entertainment ogłosiła 29 stycznia, że gra zakończy serwis 30 marca. Wersja offline gry będzie wtedy dostępna do 30 czerwca. Sprzedaż Kryształowej Waluty Ω (Omega) w grze przestanie działać 26 lutego.


Bandai Namco Entertainment wypuściło grę mobilną na urządzenia z systemem iOS i Android w październiku 2015 roku. Robot RPG akcji zawiera crossover fabularny z nowym scenariuszem napisanym specjalnie na potrzeby gry. Gra zawiera postacie i mechy z ponad 50 prac, a także oryginalne postacie i mecha.


Firma Bandai Namco Entertainment wyprodukowała aplikację, Sega Networks Company z Sega Games opracowała ją, a B.B. Studio nadzorowało i pisało scenariusze.


Od premiery do gry dodano postacie z takich dzieł jak Mega Man (Rockman), Crayon Shin-chan, Eureka Seven, Armored Trooper Votoms, Overman King Gainer, UFO Robo Grendizer, Evangelion: 1.0 You Are [Not] Alone, Evangelion: 2.0 You Can [Not] Advance, Machine Robo: Revenge of Chronos, Mobile Fighter G Gundam, Getter Robo G, The IDOLM@STER, Kyōryū Sentai Zyuranger (seria dostosowana do pierwszego sezonu Saban's Mighty Morphin Power Rangers), Robot Girls Z, SanMusu ~Girl's Battle Bootlog, Hacka Doll, Panzer World Galient, Galaxy Angel, Gargantia on the Verdurous Planet i Shōnen Ashibe GO! GO!

23. Zapowiedziana dwa miesiące temu przez IO Interactive gra Project 007 o przygodach Jamesa Bonda wciąż pozostaje wielką niewiadomą i do tej pory wiedzieliśmy jedynie tyle, że powstaje. Rąbka tajemnicy uchylił niedawno Hakan Abrak, reżyser gry, w wywiadzie udzielonym Danish Broadcast Company. Otóż jak mówi Abrak, studio dostało pozwolenie na stworzenie swojego własnego wizerunku Bonda, który nie będzie bazował na żadnym z grających go do tej pory aktorów. Warto dodać, że najpopularniejsza gra o Agencie Jej Królewskiej Mości, czyli GoldenEye 007 z Nintendo 64, korzystała z wizerunku Pierce'a Brosnana (oraz Daniela Craiga w remasterze).


Project 007 ma posiadać również własną, oryginalną fabułę, a jeśli wszystko dobrze pójdzie, to może z tego powstać nawet trylogia.


Ostatnim tytułem IO Interactive, już po przejściu na bycie niezależnym deweloperm, był bardzo ciepło przyjęty Hitman 3. Sprzedaż była tak wysoka, że już w pierwszym tygodniu twórcom zwróciły się koszta produkcji, jednak nie zamierzają oni spoczywać na laurach i już zapowiedzieli chociażby dodanie Ray Tracingu do wersji na PC i Xbox Series X oraz dalsze rozwijanie tytułu

24. PlayStation opublikowało właśnie listę gier, w które bez dodatkowych opłat będą w lutym mogli zagrać subskrybenci usługi PlayStation Plus. Co wskoczy w miejsce dostępnych w styczniu gier?


- "Control: Ultimate Edition" na PlayStation 4 i PlayStation 5

- "Destruction AllStars" na PlayStation 5

- "Concrete Genie" na PlayStation 4 (zadziała we wstecznej kompatybilności na PS5)


Gry będą dostępne do pobrania od 2 lutego. Control: Ultimate Edition i Concrete Genie będziecie mogli dodać do swojej listy do 1 marca, a Destruction AllStars do 5 kwietnia

25. Sega Sammy Holdings Inc., spółka macierzysta twórców gier Sega i Sammy, ogłosiła 29 stycznia, że Toshihiro Nagoshi rezygnuje z funkcji głównego dyrektora kreatywnego firmy Sega, ale od 1 kwietnia będzie nadal pełnił funkcję dyrektora kreatywnego firmy Sega.


Ogłosiła również, że przeprowadzi podział typu absorpcyjnego Sammy Copropration i Sega Group Corporation oraz połączy Sega Corporation z Sega Group Corporation.


Nagoshi jest prawdopodobnie najbardziej znany jako dyrektor generalny serii gier Yakuza (Ryū ga Gotoku). W firmie Sega pracuje od początku lat 90-tych

26. Witryna Mantan Web firmy Mainichi Shimbun poinformowała 29 stycznia, że wersja mobilna gry Ys VI: The Ark of Napishtim zostanie uruchomiona wiosną 2021 roku w Japonii na urządzenia z systemem iOS i Android. Manhattan People wydaje grę.


Gra zadebiutowała na PC w Japonii w 2003 roku, a XSEED Games wypuściło ją na Steama w języku angielskim w 2015 roku. Wcześniej gra doczekała się także wersji na PS2, wersji mobilnej (nie smartfonowej) oraz na PSP.

XSEED Games opisuje grę:

Pierwszy trójwymiarowy wpis w szeroko uznanej serii Ys firmy Nihon Falcom i fundament, na którym później zbudowano ulubione serie Ys: The Oath in Felghana i Ys Origin. Ys VI jest kamieniem węgielnym w epickiej opowieści o wielu wyczynach poszukiwacza przygód Adola Christina. Dzięki powtarzającym się postaciom i motywom z poprzednich tytułów oraz wprowadzaniu nowych postaci i motywów, które miałyby duży wpływ na późniejsze gry Ys, Adol w dążeniu do rozwiązania tajemnic Canaan widzi go, jak odpiera się żołnierzy Romun, odkrywa starożytne ruiny, zbiera mistyczne miecze i staje się częścią lokalnej legendy. komunikując się z samymi bogami, a wszystko to w środku masowego sporu między rdzennymi mieszkańcami Rehda a ludzkimi „Eresianami”. Dzięki bogatszej wiedzy niż jakakolwiek inna część serii, wyjątkowej scenerii tropikalnej wyspy, wybitnym występom ulubionych przez fanów postaci pobocznych Dogi i Geis, charakterystycznymi dla serii bitwami z ogromnymi bossami i ekscytującym nowym trybem gry, ta wyjątkowa gra to prawdziwy klasyk RPG akcji odrodzony dla nowego pokolenia!

Nihon Falcom's Ys IX: Monstrum Nox, najnowsza pozycja z serii gier RPG - Ys, została wydana na PS4 w Japonii we wrześniu 2019 roku. NIS America wyda grę na PS4 w Stanach Zjednoczonych 2 lutego, a w Europie 5 lutego. Gra zostanie uruchomiona na Nintendo Switch i Steama latem 2021 roku

CIEKAWOSTKI

1. Yahoo! News podało 20 stycznia, że Toei Animation próbował odmówić negocjacji pracowniczych ze związkiem reprezentującym byłego dyrektora jednostki („A-san”), który twierdzi, że został niesprawiedliwie pozbawiony pracy. W dokumentach Toei oskarża członka związku („B-san”), który prowadził negocjacje, o używanie „fałszywego nazwiska”. B-san, która identyfikuje się jako X-Gender (ani mężczyzna, ani kobieta), używa aliasu, który lepiej odzwierciedla ich tożsamość płciową.


List Toei do Związku Prekariatu, który zajmuje się tą sprawą, wyraźnie wymienia B-san i oskarża ich o „poważne niszczenie relacji zaufania między Toei Animation a związkiem zawodowym”.


B-san nalegał, aby ich alias nie miał związku z obecną sprawą. „Po pierwsze, jest wielu żonatych, którzy pracują pod pseudonimem, a nazwisko, którego używam w negocjacjach zbiorowych, nie ma nic wspólnego z nazwiskiem w moim rejestrze rodzinnym” - powiedzieli Yahoo! News. „Negocjacje zbiorowe to obowiązek ustanowiony przez związek zawodowy, a nie kwestia relacji zaufania itd. Myślę, że odmówili mi nawet udziału w dyskusji, ponieważ nie chcą rozwiązać sporu”.


Podkreślali również swój dyskomfort związany z tym, że nazywają się ich martwym imieniem. „Dla mnie samo patrzenie na nazwisko mojej rodziny jest bolesne. Znajdowanie się na końcu tak dyskryminującego aktu ze strony firmy sprawiało, że odczuwałem rozczarowanie, smutek i ból”.


Związek Prekariatu trzykrotnie kontaktował się z Toei w celu negocjacji zbiorowych. Pierwsze trzy interakcje przeprowadzono w ramach konferencji online z powodu COVID-19. W przypadku czwartego spotkania nie otrzymali łącza do konferencji online. Po wcześniejszym telefonie do studia, B-san udał się do budynku, aby spotkać się z prawnikiem i osobami bezpośrednio zajmującymi się sprawą. Kiedy przybyli, prawnik rzekomo przemówił do nich agresywnie i wykorzystał ochroniarza, aby ich wypędzić. Po tym, firma przez jakiś czas kontynuowała korespondencję tekstową bez porozumienia, zanim ostatecznie wysłała list odrzucający i ogłaszający (deadnaming) B-san.


A-san, który twierdzi, że był ofiarą molestowania w ciągu siedmiu lat pracy w firmie, również zauważył z konsternacją. „Postawa firmy była już wyraźnie niesprawiedliwa i okrutna, ale nie mogę uwierzyć, że posuną się tak daleko. Nie sądziłem, że powiedzą coś takiego”.


A-san twierdzi, że został zwolniony ze stanowiska dyrektora jednostki po kłótni z reżyserem animacji. Według nich, Toei miał kulturę przepracowania, a starsi pracownicy powiedzieli im nawet, aby „używali reżyserów animacji jak robotnice”. Reżyser animacji był sfrustrowany instrukcją, którą wydał A-san, co skłoniło ich do gniewnego zganienia A-san w pokoju pracowniczym.


Chociaż A-san zdołał wtedy osiągnąć kompromis z reżyserem animacji, kilka dni później powiedziano im, że zostaną usunięci ze stanowiska dyrektora jednostki, podczas gdy reżyser animacji zostanie. Byli też ciągle przerzucani w różnych miejscach pracy, tak że czuli presję, by ją rzucić. Ponadto ich umowa została zmieniona z dyrektora jednostki na zastępcę dyrektora jednostki.


A-san próbował skonsultować się ze związkiem zawodowym Toei Animation, ale uznał, że związek ten ma zbyt silne powiązania z firmą, przez co dyskusje nie idą donikąd. A-san został przeniesiony do oddzielnego budynku od głównego studia i zdegradowany jeszcze bardziej do pracy biurowej. „To była stereotypowa oidashibeya” - powiedzieli, używając potocznego określenia pokoju, w którym pracownicy są wysyłani do wykonywania bezsensownych i uciążliwych zadań, aby zrezygnowali z własnej woli.


A-san w końcu zdołał wrócić do pracy jako asystent dyrektora jednostki, ale najwyraźniej plotki o nich rozeszły się w studiu. Osoba trzecia powiedziała A-san, że otrzymała wiadomość e-mail od starszego pracownika z informacją, że „nie pozwalajcie A-san kiedykolwiek zostać dyrektorem jednostki”.


A-san powiedział, że nigdy nie spodziewali się, że problem przybędzie kulą śnieżną do takiego stopnia. Nawet po konsultacji z zewnętrznym związkiem zawodowym mówią, że po prostu chcą wrócić do pracy. „Zawsze podziwiałem Toei Animation” - powiedzieli. „Otrzymałem cenne rady od reżyserów, którzy wyszli z Toei i zawsze miałem dobre wrażenie na temat studia. Ale kiedy w końcu dołączyłem do firmy, panowała tak przytłaczająca atmosfera. Jestem rozczarowany, że sytuacja pogorszyła się do takiego stopnia. "


Mówią, że obecnie nadal pracują w Toei, ale bez przyjaciół, którzy otwarcie wspieraliby ich od wewnątrz. Teraz mają rozczarowane uczucia co do studia.


„Toei Animation używa jako swojego logo bohatera z Puss 'n Boots - Pero. To historia, w której Pero ignoruje swoich przyjaciół, aby pomóc myszom, które znajdują się na niższej pozycji, i robiąc to, zostaje wypędzony przez swoich przyjaciół. W mojej sytuacji but jest na drugiej stopie. Wszyscy są pochłonięci polityką firmy i rzeczami, które istniały od dawna, więc wszystko, co robią, to wypędzanie ludzi, którzy są na niższej pozycji. Myślę, że to jest powiązane do dyskryminującego stosunku firmy do mniejszości seksualnych, na przykład tego, jak nazwali imię B-san „fałszywym imieniem”. "


B-san wyraził również swoje rozczarowanie w studiu, które stało się ikoną dzięki opowieściom dla dzieci dzięki podnoszącym na duchu i progresywnemu przekazowi. „Seria Precure firmy Toei Animation to przesłanie pełne nadziei, jeśli chodzi o ekspresję płci. Jej wpływ jest odczuwalny nie tylko w Japonii, ale na całym świecie. Jestem głęboko rozczarowany, że to ta firma dokonała takiej niesprawiedliwości”.


Precariat Union rozpoczął petycję na Change.org 7 stycznia, zwracając uwagę na tę kwestię. Związek dąży do otrzymania 1500 podpisów i obecnie dzieli go mniej niż 100 podpisów od tego celu.


Toei Animation zaprzeczyło jakiemukolwiek zaangażowaniu w akty dyskryminacyjne

2. ANN: Każdy kolekcjoner gadżetów anime z Ameryki Północnej powinien znać Great Eastern Entertainment. Jeden z wiodących producentów plakatów, pluszaków, t-shirtów, breloków do kluczy z anime i nie tylko. Great Eastern Entertainment niedawno otworzył swój domowy sklep GEEMERCH.com ze wszystkimi ich wspaniałymi produktami i zawiera wszystkie produkty z najnowszych serii anime, takich jak My Hero Academia i Demon Slayer, oraz klasyczne ulubione, takie jak Ah My Goddess i Durarara !!.


Aby uczcić uruchomienie sklepu, GEE Store oferuje czytelnikom ANN specjalną zniżkę 20%, wystarczy użyć kodu kuponu GEE20 na stronie


3. Japońskie Stowarzyszenie Przemysłu Nagrań przyznało 26 stycznia singlowi LiSY (OP Kimetsu no Yaiba, ED My Hero Academia, OP Fate Apocrypha, ED Fate/stay night: Unlimited Blade Works, OP i ED Fate Zero, OP i ED Mahouka Koukou no Rettousei, openingi Nisekoi, Qualidea Code) - „Homura” status platyny za przesyłanie strumieniowe ponad 100 milionów razy. Singiel jest piosenką przewodnią do filmu anime Demon Slayer - Kimetsu no Yaiba - The Movie: Mugen Train. Singiel potrzebował 81 dni, by osiągnąć ten wyczyn, najszybszy w historii Stowarzyszenia Przemysłu Nagraniowego Japonii. Wydanie płyty jest również platynowe za sprzedaż ponad 250 000 kopii CD.


W zeszłym miesiącu, w swoim jedenastym tygodniu na pierwszym miejscu cotygodniowego rankingu singli cyfrowych, piosenka przewyższyła singiel Kenshiego Yonezu „Lemon” z 2018 roku, jako najdłużej występujący singiel numer 1 na liście. Piosenka sprzedała się również w 56 149 egzemplarzach fizycznych w tym samym tygodniu, zajmując 5 miejsce na liście singli CD i dodając do łącznej sumy 1 004 879 fizycznych kopii. Jest to pierwszy singiel, który sprzedał się w milionach fizycznych kopii w 2020 roku, i drugi singiel LiSY, który dokonał tego wyczynu po „Gurenge”. Piosenka zdobyła również tytuł Song of the Year na 62. Japan Record Awards.


Na początku grudnia 2020 roku, lista przebojów Billboard Japan nagrała piosenkę z 100 milionami odtworzeń od czasu jej wydania 12 października.

Piosenka jest trzecim w historii singlem, który zajął pierwsze miejsce na cotygodniowym rankingu cyfrowych singli Oriconu przez co najmniej sześć kolejnych tygodni, po tym, jak singiel Kenshi Yonezu - „Lemon” z 2018 roku i singiel „Uma to Shika” z 2019 roku osiągnęły ten wyczyn. LiSA jest także pierwszą artystką, która dokonała tego wyczynu.

Singiel „Homura” został wydany 14 października i sprzedał się w 68 000 kopii CD w pierwszym tygodniu. Jest pierwszą artystką, która zajęła pierwsze miejsce przez trzy tygodnie pod rząd w ciągu 12 lat i 10 miesięcy, odkąd zespół SMAP osiągnął ten wyczyn swoim singlem „Dangan Fighter” w styczniu 2008 roku.

Wcześniejszy singiel LiSY „Gurenge” (OP anime Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba) stał się trzecią najczęściej pobieraną piosenką w historii listy rankingowej singli cyfrowych Oriconu w czerwcu tego roku. Od lipca singiel znajduje się w pierwszej dziesiątce rankingu przez co najmniej 27 kolejnych tygodni i znajduje się w pierwszej dziesiątce przez co najmniej 44 tygodnie od cyfrowego debiutu utworu w kwietniu 2019 r. W tygodniu 20-26 kwietnia wzrosła z piątej do czwartej najczęściej pobieranej piosenki w historii rankingu cyfrowych singli Oriconu. W tygodniu od 27 kwietnia do 3 maja singiel zanotował swój piąty tydzień na 1. miejscu w rankingu (w tym dwa kolejne tygodnie w maju 2019, jeden tydzień w grudniu 2019 oraz 20-26 kwietnia i 27 maja - 3 tygodnie

4. Comic Con India zapowiedział 27 stycznia na Twitterze „The Indian Championship Of Cosplay 2020 Retrospective”. Projekt sponsoruje Maruti Suzuki Arena, sponsor transmisji na żywo „Pop Culture Forum 2020” Comic Con India.


Comic Con India jest gospodarzem konwentu popkultury w Hyderabad, Bengaluru, Bombaju i Delhi od 2011 roku. Współpracował z Cure i World Cosplay, aby przyprowadzić cosplayerów z Japonii, takich jak Miya i Kotori, na dawne konwenty

5. Po tym, jak doniesiono, że japoński rząd rozważa zasady, które pozwolą właścicielom praw autorskich regulować cosplayerów w zakresie dochodów uzyskanych z działalności cosplay, członek Izby Radnych Tarō Yamada pojawił się w Abema News, aby wyjaśnić implikacje potencjalnych przepisów dotyczących działalności cosplay.


Yamada powiedział: „Jest wielu ludzi, którzy słyszą tę wiadomość i mogą się martwić, że będzie to miało zły wpływ na cosplay i prace pochodne. Przynajmniej ja, jako jedna z odpowiedzialnych osób w Partii Liberalno-Demokratycznej, zrobię wszystko, co w mojej mocy, aby chronić kulturę fanów, więc mam nadzieję, że możecie spać spokojnie. ”Podkreślił również, że żadne zasady nie zostaną ustalone bez konsultacji z członkami partii, w tym z nim samym.


Yamada następnie wyjaśnił prawa autorskie, które obecnie istnieją w Japonii. „Po pierwsze, ludzie na ogół źle to rozumieją, ale to, czy jest to komercyjne, czy niekomercyjne, nie ma wpływu na prawa autorskie. Prawa autorskie to po prostu dochodzenie tego, co nazywamy dobrami osobistymi. Z drugiej strony, co dotyczy kwestii dzieł pochodnych w jaki sposób twórcy mogą zbierać pieniądze w dobie masowej reprodukcji przez internet. Są aspekty obecnego systemu prawnego, które nie odpowiadają epoce cyfrowej.


„Gdybyś miał stworzyć maski w Kamen Rider w takiej postaci, w jakiej pojawiają się one w serialu i sprzedawać je, istnieje precedens prawny pozwalający uznać je za nielegalne, ale osobisty cosplay sam w sobie nie byłby oskarżony o naruszenie praw autorskich. Jeśli jest to coś w rodzaju wzór ubrań noszonych przez Tanjiro z Kimetsu no Yaiba, które mają ogólną wartość użytkową, to nie miałoby do nich dołączonych praw autorskich. Jednak gdybyś wziął takie rzeczy jak miecz i pas i sprawił, że wyglądały dokładnie tak, jak zdjęcie pracy autora, to istnieje możliwość, że może zostać oskarżona o naruszenie praw autorskich. Takie połączenie rzeczy bardzo utrudnia kwestię wykreślenia kreski. "


W tym kontekście Yamada odniósł się do skandalu Maricar. „Zabrali oficjalne kostiumy Mario i wypożyczali je za darmo, co stanowi naruszenie praw do wypożyczania. Ponadto w celach promocyjnych zamieszczali zdjęcia i filmy online, co również stanowiło naruszenie praw do publicznego przekazu. Jednakże Sąd Najwyższy ds. Własności Intelektualnej nie podjął decyzji, czy chodzi o naruszenie praw autorskich. Zamiast tego orzekli, że jest to niezgodne z prawem na podstawie ustawy o zapobieganiu nieuczciwej konkurencji - innymi słowy, że ingeruje w działalność Nintendo. Podejrzewam, że nawet Wysoki Sąd ds. Własności Intelektualnej mógł nie podejmować decyzji, ponieważ kwestia praw autorskich jest niezwykle trudną kwestią polityczną. Nawet sądom trudno jest podejmować takie decyzje ”.


Kiedy popularny cosplayer Haru Tachibana zapytał go o różnicę między sprzedażą fotoksiążek a publikowaniem w mediach społecznościowych, po raz kolejny zwrócił uwagę, że z prawnego punktu widzenia nie jest to kwestia jednoznaczna. „Jeśli twój kostium zawierał rzeczy objęte prawami autorskimi i umieściłeś zdjęcia na Twitterze bez uzyskania zgody właściciela własności intelektualnej, istnieje możliwość, że może to zostać uznane za naruszenie praw do publicznego przesyłania. Ponadto, nawet jeśli otrzymałeś pozwolenie na publikowanie zdjęć na Twitterze, ich retweetowanie lub rozpowszechnianie w inny sposób mogą być również potencjalnie postrzegane jako naruszenie praw do publicznego przesyłania. Jednocześnie, gdyby Twoja twarz lub inna łatwo rozpoznawalna część Ciebie miała być rozpowszechniana chcąc nie chcąc, istnieje możliwość, że może to stanowić naruszenie prawa do wykorzystania Twojego wizerunku.


„To bardzo nieodgadniony temat, ale nie chodzi tylko o to, że sami cosplayerzy łamią prawa autorskie, ale także o to, co dzieje się w przypadku niewłaściwej dystrybucji. Ponadto, jeśli właściciele praw twierdzą, że można wykorzystać ich prace , ale później decydują, że chcą za to pobierać opłatę, kiedy to się dzieje? W partii toczą się dyskusje o konieczności ustalenia reguł również dla tych aspektów.


Japoński rząd postrzega cosplay jako cenny aspekt japońskiej kultury. W zeszłym roku profesjonalna cosplayerka Enako została mianowana ambasadorem Cool Japan. Rząd poszukuje obecnie opinii zarówno od właścicieli praw autorskich, jak i od cosplayerów, takich jak Enako, ale na razie nie ma propozycji legislacji.


„W obecnym japońskim systemie prawnym naruszenie praw autorskich to rodzaj przestępstwa, który wymaga formalnej skargi od pokrzywdzonego w celu wniesienia oskarżenia, więc można powiedzieć, że Japonia jest dość liberalna według światowych standardów. To powiedziawszy, ponieważ nie mamy przepisów dotyczących aspektów takich jak streaming online, istnieją luki i szare strefy. Myślę, że właśnie o tym mówił minister Inoue. Nasz obecny system prawny opiera się na fakcie, że prawa własności twórczej istnieją jako prawo na mocy prawa naturalnego, nawet bez przedstawiania każdego aspektu w jasny sposób. Jednak Japonia jest częścią Konwencji Berneńskiej, która została ustanowiona w XIX wieku, więc faktem jest, że jeśli inne kraje objęte umową nie wyrażą zgody, to ten kraj nie może być jedynym, który się zmieni.


„W tych okolicznościach dla naszego kraju staje się kwestią zapewnienia odpowiedniego obiegu twórczości twórców, w tym także dzieł pochodnych. Ogólnie rzecz biorąc, twórcy są szczęśliwsi, gdy te prace są rozpowszechniane, a nie nie, i chcielibyśmy również, aby uzyskali z tego pewne korzyści. Jednak gdybyśmy wymagali od każdego indywidualnej zgody, wywołałoby to pytania o to, kto byłby właściwą osobą do rozmowy i czy mielibyśmy pogrupować wszystkie uprawnienia w ramach jednego systemu, rozpocząłby debatę o tym, jak rozdzielić różnice, jak w przypadku Japońskiego Towarzystwa Praw Autorów, Kompozytorów i Wydawców (JASRAC). To również jest dość trudna kwestia ”.


Obecnie cosplayerzy mogą zarabiać na cosplayach poprzez takie metody, jak subskrypcja lub członkostwo, wynagrodzenie za występy na imprezach, takich jak konwenty czy sprzedaż kostiumów. Kwestia tego, czy cosplay narusza prawo autorskie, naruszając prawa do reprodukcji lub adaptacji, była od lat dyskutowana przez wielu członków społeczności cosplayerów i poza nimi.


Członek gabinetu zajmujący się strategią dotyczącą własności intelektualnej powiedział agencji informacyjnej J-Cast, że rząd dąży do wprowadzenia zasad, które stworzą „środowisko, w którym ludzie będą mogli spokojnie uczestniczyć w cosplayach”. Twierdzą, że nie chcą ograniczać aktywności fanów i starają się tworzyć zasady, które „każdy może zaakceptować”.


Minister Inoue powiedział 29 stycznia na konferencji prasowej poświęconej strategii Cool Japan, że myśli o ustanowieniu planu na rok podatkowy, który kończy się 31 marca. Podkreślił również znaczenie „środowiska, w którym można cieszyć się cosplayem ze spokojem ducha”

6. Przeszedłsza przez tak wiele trudności, aby dokonać exodusu dzieci z Grace Field House, tylko po to, by znaleźć się na prowadzeniu ich przez niepewne niebezpieczeństwa gęstego i uciążliwego lasu, jest niewielu bohaterów anime bardziej zasługujących na uścisk w tym sezonie niż Emma z The Promised Neverland. A dzięki temu nowemu pluszakowi Premium Bandai w końcu będziesz mógł ją uściskać.

Mierząca około 50 cm wysokości, BIG RUMI! pluszowa Emma ma idealny kształt i rozmiar do normalnego przytulania lub siedzenia na kolanach.

Pluszak kosztuje 16.390 jenów (158 $) za sztukę i można go zamówić w przedsprzedaży w Premium Bandai

7. Oficjalny kanał YouTube Prefektury Gunma zaczął 29 stycznia transmitować wideo przedstawiające prefekturalną maskotkę Gunma-chan, a także aktorki głosowe (i tubylców Gunmy) Ayę Uchidę i Yui Ogurę. Film ujawnił, że postać Gunma-chan będzie miała anime.


Obecna maskotka kucyka zadebiutowała jako maskotka „Yūma-chan” podczas zawodów sportowych w 1994 roku, a w 2008 roku została maskotką Gunma-chan prefektury. Zastąpiła wcześniejszy projekt Gunma-chan, który prefektura stosowała od lat 80-tych

Wyróżnione posty
Ostatnie posty
Archiwum
Wyszukaj wg tagów
Podążaj za nami
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • Shirokuro na FB
  • Shirokuro na Tweeterze
  • Shirokuro na Instagramie

© SHIROKURO - November 2017. Created thx to wix.com