TO JUŻ GRUDZIEŃ - FILM I SERIALE - WSCHÓD

FILM


1. Filipiński dystrybutor filmowy Pioneer Films ogłosił 23 listopada, że 27 listopada rozpoczął się filipiński pokaz filmu anime Saenai Heroine no Sodate-kata fine.


Film został otwarty w Japonii w październiku ubiegłego roku na 121 ekranach i zajął 5. miejsce w Japonii i zarobił 136 362 600 jenów (1,25 mln $) w swój debiutancki weekend. Film zarobił łącznie 667 463 980 jenów (6,14 mln $)

2. Funimation ogłosiło 23 listopada, że rozpoczął transmisję strumieniową Attack on Titan: Chronicle (Shingeki no Kyojin: Chronicle), kompilacji pierwszych trzech sezonów anime Atak Tytanów, 24 listopada w języku japońskim z angielskimi napisami i angielskim dubbingiem.


Funimation współpracuje z Kodanshą przy debiucie filmu w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii i Irlandii.


Film został otwarty w Japonii w ograniczonym biegu kinowym 17 lipca i podsumowuje 59 odcinków z pierwszych trzech sezonów.


Pierwszy sezon anime miał swoją premierę w kwietniu 2013 r., a drugi sezon miał premierę w kwietniu 2017 r. Pierwsza część trzeciego sezonu miała swoją premierę w lipcu 2018 r., a druga połowa w Japonii na kanale NHK General w kwietniu 2019 r. Funimation, Crunchyroll i Hulu transmitują najnowszą serię, tak jak była emitowana w Japonii.


Anime będzie miało czwarty sezon, z nowym personelem i nowym studiem animacji MAPPA. Attack on Titan The Final Season będzie miał premierę w NHK 7 grudnia. Funimation będzie transmitować anime z angielskimi napisami i angielskim dubem.


Hajime Isayama wypuścił mangę w magazynie Kodanshy - Bessatsu Shōnen Magazine w 2009 roku. Kodansha opublikował 32. tom 9 września. Kodansha Comics publikuje mangę w języku angielskim w wersji cyfrowej i drukowanej, a 31. tom opublikował 25 sierpnia. Mangę w Polsce wydaje J.P.F., a w momencie pisania w listopadzie lub grudniu ma ukazać się 31. tom.


Twórca mangi Atak Tytanów, Hajime Isayama, przedstawił wstępny szkic układu końcowego panelu mangi w programie dokumentalnym MBS - Jōnetsu Tairiku w listopadzie 2018 roku i stwierdził, że zamierza zakończyć mangę w tym roku. Isayama poinformował 8 listopada, że ​​manga jest od 1% do 2% od ukończenia

3. Oficjalna strona internetowa Yuri !!! on Ice the Movie: Ice Adolescence (Yuri !!! on Ice Gekijō-ban: Ice Adolescence), filmu anime dla serii Yuri !!! on Ice, 26 listopada zaczęła streamować zwiastun filmu. Pracownicy pokazali wideo na pokazie oryginalnego anime w styczniu 2019 roku, ale wcześniej nie przesłali go do sieci.


Oficjalne konto na Twitterze opublikowało również angielskie oświadczenie dotyczące postępów w filmie, w którym stwierdza się, że produkcja filmu jest „nadal w toku i ma na celu dalsze wzbogacenie filmu”, ale ekipa oświadczyła, że ​​jeszcze nie „osiągnęliśmy etapu, na którym może ogłosić datę premiery ”.


Pracownicy ogłosili we wrześniu 2019 r., że opóźnili film z datą otwarcia w 2019 r. W zapowiedzi w tym czasie zauważono, że film został opóźniony, „aby znacznie zwiększyć skalę treści, niż pierwotnie planowano”.


W filmie występuje następująca kadra:


Original Concept: Mitsurou Kubo x Sayo Yamamoto

Direction and Story: Sayo Yamamoto

Screenplay and Original Character Design: Mitsurou Kubo

Figure Skating Choreography: Kenji Miyamoto

Character Design: Tadashi Hiramatsu

Music: Taro Umebayashi, Taku Matsushiba

Music Producer: Keisuke Tominaga (PIANO)

Animation Production: MAPPA


Ekipa ogłosiła film w kwietniu 2017 r. Oryginalne, 12-odcinkowe anime miało swoją premierę w Japonii w październiku 2016 r., a Crunchyroll transmitował serial w trakcie jego emisji. Funimation transmitowało również angielski dub, a później wydało serię na DVD i Blu-ray w lutym 2018 roku

4. Film anime Demon Slayer - Kimetsu no Yaiba - The Movie: Mugen Train w ciągu 39 dni sprzedał łącznie 19 397 589 biletów za 25 917 043 800 jenów (247 mln $) - w ten sposób zarabiając więcej niż Your Name Makoto Shinkaia (23,35 mld jenów) i Kraina Lodu (25,03 mld jenów), aby stać się trzecim najlepiej zarabiającym filmem wszechczasów w Japonii. Tylko Titanic (26,2 mld jenów) i Spirited Away (30,8 mld jenów) znajdują się teraz nad nim. Mugen Train jest teraz także drugim najlepiej zarabiającym filmem anime w Japonii.

Po ostatecznym podsumowaniu, Mugen Train powinien wyprzedzi chińskie Legend of Deification jako najbardziej dochodowy film animowany na świecie w 2020 roku i powinien wyprzeć Dolittle'a jako film nr 5 na świecie w 2020 roku.


Począwszy od 21 listopada, uczestniczące w nim kina przekażą widzom milion kopii drugiej dodatkowej karty formatu A5 z ekskluzywną ilustracją (patrz powyżej) ufotable.


Demon Slayer - Kimetsu no Yaiba - The Movie: Mugen Train sprzedał łącznie 20 532 177 biletów za 27 512 483 050 jenów (265 mln $) w 45 dni - zarabiając w ten sposób więcej niż Titanic Jamesa Camerona (26,2 mld jenów), stając się drugim najbardziej dochodowym filmem wszechczasów w Japonii. Tylko Spirited Away (30,8 mild jenów) znajduje się teraz nad nim. Mugen Train pozostaje drugim najlepiej zarabiającym filmem anime w Japonii.


Mugen Train już wyprzedził chińskie Legend of Deification jako najbardziej dochodowy film animowany na świecie w 2020 roku, a w 2020 roku wyparł Dolittle'a jako film nr 5 na świecie.


Począwszy od 21 listopada uczestniczące kina przekazały widzom milion kopii drugiej dodatkowej karty formatu A5 z ekskluzywną ilustracją (powyżej) ufotable.


Demon Slayer - Kimetsu no Yaiba - The Movie: Mugen Train rozpoczął projekcję w 38 kinach IMAX w Japonii 16 października. Film miał najwyższy weekend otwarcia na świecie w weekend 16-18 października. Film sprzedał 3.424.930 biletów i zarobił 4623.117.450 jenów (43,85 mln $) w Japonii w ciągu pierwszych trzech dni. Film sprzedał 910 507 biletów i zarobił ponad 1 268 724 700 jenów (12,03 mln $) w samym tylko dniu otwarcia, co czyni go największym dniem otwarcia w ciągu tygodnia w Japonii.


Demon Slayer - Kimetsu no Yaiba - The Movie: Mugen Train pozostał na pierwszym miejscu w szósty weekend. W weekend sprzedano 748 000 biletów za 1 032 345 100 jenów (9,87 mln $). Film sprzedał łącznie 19 397 589 biletów za 25 917 043 800 jenów (247 mln $).

Film anime Stand By Me Doraemon 2 CG sprzedał 305 000 biletów i zarobił 386 mln jenów (3,69 mln $), co zapewniło mu drugie miejsce w weekend otwarcia. W ciągu pierwszych czterech dni film sprzedał w sumie 542 000 biletów i zarobił łącznie 671 mln jenów (6,41 mln $). (Poniedziałek był świętem w Japonii).


Film został otwarty w Japonii 20 listopada. Pierwotnie film miał zostać otwarty w Japonii 7 sierpnia, do czasu opóźnienia z powodu pandemii koronawirusa (COVID-19).


Historia filmu jest w dużej mierze oparta na filmie z 2000 roku Doraemon: Obāchan no Omoide (Doraemon: A Grandmother's Recollections), ale doda oryginalne elementy, w tym historię miłosną Shizuki i Nobity, która była również obecna w poprzednim filmie Stand By Me Doraemon. Z kolei film z 2000 roku powstał na podstawie rozdziału z czwartego tomu mangi.


Ryūichi Yagi i Takashi Yamazaki powracają z pierwszego filmu jako reżyserzy, a Yamazaki ponownie napisał scenariusz. Masaki Suda (Norimichi Shimada w Uchiage Hanabi, Shita kara Miru ka? Yoko kara Miru ka?, endingi My Hero Academia (3. sezon i pierwszy film anime)) wykonał piosenkę przewodnią filmu „Niji” (Rainbow).

Pierwszy film Stand By Me Doraemon był pierwszym filmem 3D CG z tej serii i ostatecznie zarobił 8,38 mld jenów (77,16 mln $) w Japonii i ponad 10 mld jenów na całym świecie (90 mln $).


Looking for Magical DoReMi (Majo Minarai o Sagashite), zupełnie nowy film anime upamiętniający 20. rocznicę serii maho shojo anime Ojamajo Doremi, spadł z 4. na 6. miejsce w drugi weekend. Film zarobił 33.600.320 jenów (321.300 $) 20-22 listopada i łącznie 154.580.740 jenów (1,47 mln $).


Film został otwarty 13 listopada po opóźnieniu spowodowanym COVID-19. Premiera miała miejsce na Tokyo International Film Festival 10 listopada. Toei i Toei Animation ogłosili w marcu, że odkładają otwarcie filmu na 15 maja z powodu problemów z produkcją, a później przełożyli anime na jesień. W weekend otwarcia zajął 4. miejsce. Film zarobił 74 061 680 jenów (709 100 $) w ciągu pierwszych trzech dni





Film anime Eiga Precure Miracle Leap: Minna to Fushigi na 1-nichi (Every and the Mysterious One Day) spadł z 5. do 7. miejsca w sprzedaży biletów w czwarty weekend. Film zarobił 23 746 710 jenów (227 100 $) 20-22 listopada i przyniósł łącznie 326 165 020 jenów (3,11 mln $).


Film uplasował się na trzecim miejscu i zarobił 107 952 960 jenów (1,03 mln $) w weekend otwarcia.


Film miał zostać pierwotnie otwarty 20 marca, ale został opóźniony do 16 maja, aby pomóc ograniczyć rozprzestrzenianie się koronawirusa (COVID-19). Następnie został przesunięty do 31 października.


Film anime Kyoto Animation - Violet Evergarden: The Movie spadł z 7. z powrotem do 9. w liczbie biletów sprzedanych w 10. weekend. Film zarobił 25 264 700 jenów (241 600 $) 20-22 listopada. Film sprzedał obecnie 1.331.085 biletów za łączną kwotę 1.912.896.400 jenów (18,31 mln $) po 10 tygodniach w japońskiej kasie. Film konsekwentnie plasuje się w pierwszej dziesiątce japońskiego box office przez 10 tygodni od otwarcia.


Dystrybutor filmowy z Azji Południowo-Wschodniej, Purple Plan, ogłosił 24 listopada, że jego pokaz Violet Evergarden -Finale-, filmu anime Violet Evergarden: The Movie z Kyoto Animation, zostanie otwarty w Singapurze i Wietnamie odpowiednio 3 i 4 grudnia, z planowanymi pokazami w Malezji i Indonezji.


Film został otwarty w Japonii 18 września i zajął 2. miejsce w weekend otwarcia. Film jest pierwszym nowym japońskim filmem anime (w przeciwieństwie do kompilacji), który został otwarty w Dolby Cinemas, a projekcje w Dolby Cinemas rozpoczęły się 13 listopada.


Film Live-Action Macoto Tezki z na podstawie mangi Barbara Osamu Tezuki, jego ojca, został otwarty na 11.miejscu.


Monster Strike The Movie: Lucifer Zetsubō no Yoake (Lucifer Dawn of Despair) wypadł z pierwszej dziesiątki w trzeci weekend.


Kinowa projekcja siódmego, ósmego i dziewiątego odcinka projektu anime Sōkyū no Fafner THE BEYOND znalazła się na szczycie rankingu mini-teatrów w Japonii w drugi weekend. Pokazy otworzyły się w Japonii 13 listopada i zarobiły 38 460 100 jenów (368 000 $), co zapewniło im pierwsze miejsce w rankingu mini-teatrów w ciągu pierwszych trzech dni


4a. (ŚWIATOWY BOX OFFICE Z 24 LISTOPADA): Mamy w końcu zmianę na pozycji lidera zagranicznego box office'u. Choć późny listopad jest tradycyjnie w Chinach okresem względnej ciszy, to jednak kryminał Chu bao (Caught in Time) zgromadził na tyle dużą widownię, że pokonał japoński hit Demon Slayer. Podczas pierwszego weekendu w kinach "Chu bao" zgarnął solidne 30,5 mln dolarów.


W czasie szóstego weekendu w kinach wpływy Kimetsu no Yaiba: Mugen Ressha-Hen (Demon Slayer The Movie: Mugen Train) po raz pierwszy spadły poniżej granicy 20 milionów dolarów. Nie mamy pełnych danych, ale wynik jest z całą pewnością nie mniejszy niż 14,6 mln dolarów. Z tego większość - 12,2 mln dolarów - pochodzi oczywiście z Japonii.


W ojczyźnie Kimetsu no Yaiba: Mugen Ressha-Hen wciąż pisze nową historię box office. Jest pierwszy filmem, którego wpływy podczas szóstego japońskiego weekendu (czyli tylko soboty i niedzieli) przekroczyły miliard jenów (1 032 mln). Łącznie na koncie animacji jest już prawie 26 miliardów jenów. Film potrzebuje już tylko 280 milionów jenów, by zepchnąć Titanic z drugiego miejsca listy największych kasowych hitów w historii japońskiej dystrybucji.


Łącznie wpływy w dolarach Kimetsu no Yaiba: Mugen Ressha-Hen zbliżają się do poziomu 270 milionów dolarów. Oznacza to, że animacja jest obecnie czwartą najbardziej kasową premierą roku poza granicami USA. Globalnie zajmuje szóste miejsce.


Trzecie miejsce w naszym zestawieniu przypadło wojennemu dramatowi Jin Gang Chuan (The Sacrifice). Weekendowe wpływy wyniosły 5,9 mln dolarów. W sumie na koncie produkcji jest już prawie 161 mln dolarów.


Dopiero na czwartym miejscu znalazła się nowość z Japonii "スタンドバイミー ドラえもん 2" ("Stand by Me Doraemon 2"). Film zarobił niecałe 5 milionów dolarów w trzy dni, co wiele osób uznało za rozczarowanie. Jednak animacja zdaje się zachowywać w bardziej typowy dla japońskiego box office'u sposób niż Demon Slayer. Lepiej radzi sobie więc w dni wolne od pracy, kiedy do kin mogą się wybrać rodzice z dziećmi. Jego najlepszym dniem jest póki co poniedziałek, który w Japonii był świętem i dniem wolnym.


Niewiele gorzej wypadł w kinach Greenland. Jego weekendowe wpływy wyniosły ok. 4,7 mln dolarów. Większość z tej kwoty (3,2 mln dolarów) pochodzi z Chin, gdzie katastroficzne widowisko miało swoją premierę. W lokalnym zestawieniu zajęło czwarte miejsce. Obraz lepiej poradził sobie w Meksyku, gdzie zajął pierwsze miejsce z wynikiem 882 tys. dolarów.


Szóstym najlepiej sprzedającym się tytułem na świecie była animacja Paw Patrol: Ready, Race, Rescue!. Film okazał się podczas drugiego weekendu minimalnie lepszy od debiutującego Greenland uzyskując 3,3 mln dolarów.


Ostatnim filmem w naszym zestawieniu jest japońska animacja Kaijū no Kodomo (Children of the Sea). Miejsce to zawdzięcza Chinom, gdzie zadebiutowała w miniony weekend. Obraz zarobił na dzień dobry 2,2 mln dolarów, co oznacza niemal podwojenie dotychczasowych wpływów animacji (które wynosiły 2,8 mln dolarów)

5. Oficjalna strona Natsume Yūjin-Chō: Ishi Okoshi to Ayashiki Raihōsha (Natsume's Book of Friends: The Waking Rock and the Strange Visitor), nowego anime z serii Księga Przyjaciół Natsume, ogłosiła 23 listopada, że Anly (OP Naruto Shippuuden, endingi Ginga Eiyuu Densetsu: Die Neue These - Seiran, ED Nanatsu no Taizai: Imashime no Fukkatsu) wykona motyw anime „Seishun ~ Star Wink ~”. Singiel CD z piosenką zostanie wydany 6 stycznia.


Anime pojawi się w kinach w Japonii 16 stycznia.


Film będzie składał się z dwóch historii: „Ishi Okoshi” i „Ayashiki Raihōsha”. W „Ishi Okoshi” Natsume spotyka w lesie małego yokai o imieniu Mitsumi. Mitsumi ma obudzić boskiego yokaia „Iwatetsu” z głębokiego snu. Mitsumi ciąży na umyśle Natsume, więc postanawia pomóc Mitsumiemu w jego zadaniu. W „Ayashiki Raihōsha” przed Tanumą pojawia się tajemniczy gość. Prawie każdego dnia gość odwiedza Tanumę, trochę z nim rozmawia, a następnie wychodzi. Natsume, który wie, że gość jest yokai, martwi się o Tanumę, ale Tanuma lubi te wymiany z yokaiem. Yōkai nie oznacza żadnej krzywdy, ale zdrowie Tanumy powoli zaczyna się pogarszać.


Aniplex jest dystrybutorem filmu. Powracający zespół to główny reżyser i scenarzysta Takahiro Ōmori ze studia anime Shuka, reżyser Hideki Ito, scenarzysta Sadayuki Murai i kompozytor Makoto Yoshimori.


Anime będzie miało powracającą obsadę. Hisako Kanemoto wystąpi gościnnie jako Mitsumi, mały yokai, którego Natsume spotyka w lesie w opowieści Ishi Okoshi.


Manga Yuki Midorikawy (W stronę lasu świetlików (Hotarubi no mori e, film anime we wrześniu 2011 roku))) - Księga Przyjaciół Natsume zadebiutowała w magazynie Hakusenshy - LaLa DX w czerwcu 2003 roku. 25. tom mangi został wydany 5 czerwca. Viz Media wydaje trwającą serię w języku angielskim. Manga zainspirowała sześć sezonów anime i kilka oryginalnych wersji anime wideo (OVA). Mangę w Polsce wydaje Studio JG, a w momencie pisania ukazało się 13 tomów.


Sezony anime i oryginalna manga Midorikawy obracają się wokół Natsume, chłopca, który widział Yokaie od dzieciństwa. Niestety, ludzie go unikają i między nim a yokaiami też nie ma zbyt wiele sympatii. Pewnego dnia dziedziczy Yūjin-Chō („Księgę Przyjaciół”) po swojej babci. Książka jest tak naprawdę pełna kontraktów, które jego babcia zawarła w celu uwięzienia yokai. Gdy jeden po drugim pojawia się, Natsume próbuje ich uwolnić lub pomóc - nawet gdy wielu z nich szuka na nim zemsty.


Film Natsume Yujin-cho the Movie: Ephemeral Bond, najnowsze anime z serii, zadebiutował we wrześniu 2018 roku. Aniplex of America wydał go na Blu-ray w listopadzie ubiegłego roku. Aniplex of America wyświetlił film na konwencie Anime NYC w listopadzie 2018 roku. Anime opowiada oryginalną historię


6. Film anime Violet Evergarden: The Movie od Kyoto Animation sprzedał 1.331.085 biletów za łączną kwotę 1.912.896.400 jenów (18,31 mln $) po 10 tygodniach w japońskiej kasie. Film zajął 8. miejsce w jenach zarobionych podczas 10. weekendu w kasie i 9. pod względem liczby sprzedanych biletów. Film konsekwentnie plasuje się w pierwszej dziesiątce japońskiego box office przez 10 tygodni od otwarcia.

Aby uczcić długą metę filmu, kina, które już go wyświetlają, ponownie zaczęły 27 listopada rozdawać widzom trzy ekskluzywne książeczki z krótkimi opowiadaniami. Kina, które rozpoczną seans Violet Evergarden 27 listopada lub później, zamiast tego wręczą „pocztówkę z wyspy Ecarte”, którą po raz pierwszy zaoferowano 13 listopada.

Film został otwarty w Japonii 18 września i zajął 2. miejsce w weekend otwarcia. Film jest pierwszym nowym japońskim filmem anime (w przeciwieństwie do kompilacji), który zostanie otwarty w Dolby Cinemas, a projekcje w Dolby Cinemas rozpoczęły się 13 listopada.


Kyoto Animation opóźniło otwarcie filmu w Japonii z powodu pandemii koronawirusa (COVID-19). Otwarcie filmu miało odbyć się w Japonii 24 kwietnia. Było to drugie opóźnienie dla filmu, ponieważ pierwotnie miał on ukazać się 10 stycznia 2020 roku w Japonii.


Shinsuke Satō (Live-Action Bleach, filmy Kingdom; film anime Oblivion Island) jest reżyserem serialu, a Yoshiki Watabe i Yasuko Kuramitsu wspólnie z Satō piszą scenariusze. ROBOTowi przypisuje się planowanie i produkcję.


Violet Evergarden wyprzedziła ostatnio zgłoszoną sumę biletów w Fate/stay night: Heaven's Feel III. spring song, która 4 października zarobiła 1 879 521 300 jenów (17,79 mln $) (w weekend spadła z pierwszej dziesiątki). W podobny sposób przekroczył ostatnią zgłoszoną sumę biletów K-ON, która zarobiła 1,9 mld jenów w maju 2012 r. Jednak oba filmy były nadal wyświetlane w kinach po tych ostatnich zgłoszonych liczbach kas.


Oficjalne konto na Twitterze dla Fate/stay night: Heaven's Feel III. spring song podało 15 października, że ​​film przekroczył 1,9 mld jenów


7. Screen Anime ogłosiło skład filmów, które będą wyświetlane na platformie od 25 listopada (ten sezon potrwa do 27 grudnia). Filmy to:

  • Millennium Actress, reżyseria Satoshi Kon

  • Perfect Blue, reżyseria Satoshi Kon

  • Fate/stay night: Heaven's Feel II. lost butterfly

  • Psycho-Pass: Sinners of the System (wszystkie trzy filmy)

  • Anonymous Noise (12 odcinków)

Komunikat prasowy dla Screen Anime opisuje to wydarzenie jako „Internetowy Festiwal Filmowy od Anime Limited, oferujący wyselekcjonowany wybór czterech filmów, jeden serial telewizyjny i więcej wyjątkowych korzyści każdego miesiąca za jedyne 3,98 GBP miesięcznie lub po obniżonej cenie 39,98 GBP rocznie. " Roczna przepustka festiwalowa zawiera „fizyczną kartę członkowską, która może odblokować wyjątkowe korzyści, takie jak zniżki w sklepie internetowym Anime Limited”

8. Oficjalna strona internetowa filmów anime BanG Dream! Episode of Roselia ujawniła 24 listopada, że BanG Dream! Episode of Roselia I: Yakusoku (Promise), pierwszy z dwóch planowanych filmów poświęconych zespołowi z opowiadania „Roselia”, zostanie otwarty 23 kwietnia przyszłego roku.


Drugi film, BanG Dream! Episode of Roselia II: Song I am., również zostanie otwarty w przyszłym roku.


Franczyza BanG Dream! ma również nadchodzący film anime BanG Dream! FILM LIVE 2nd Stage, który również zostanie otwarty w przyszłym roku, a także film anime BanG Dream! Poppin 'Dream!, planowany na 2022 rok.

Film anime BanG Dream! FILM LIVE na podstawie serii BanG Dream! został otwarty w 56 kinach w Japonii we wrześniu 2019 roku. Film zarobił ponad 300 mln jenów (2,75 mln $) w japońskich kasach w październiku 2019 roku. Sanzigen powrócił do animacji filmu, a Bushiroad rozprowadził film. Sentai Filmworks wydało licencję na film.


Pierwszy 13-odcinkowy sezon anime BanG Dream! miał swoją premierę w styczniu 2017 r., a Anime Network Online i Crunchyroll transmitowały pierwszy sezon emitowany w Japonii. Drugi sezon anime miał swoją premierę w styczniu 2019 roku. Sentai Filmworks wydało licencję na anime, a HIDIVE i Crunchyroll transmitowały serię w czasie jej emisji.


BanG Dream! 3rd Season zadebiutował w styczniu. Sentai Filmworks udzieliło licencji na sezon, a HIDIVE i VRV transmitowały serię w trakcie jej emisji.


Argonavis from BanG Dream! Animation, anime oparte na męskim zespole Argonavis z franczyzy, miało swoją premierę 10 kwietnia



9. Fate/stay night: Heaven's Feel III. spring song, trzeci film z trylogii filmowej Fate / stay night: Heaven's Feel, zajął 10. miejsce w kasie Stanów Zjednoczonych w weekend otwarcia. Aniplex of America otworzył film w Stanach Zjednoczonych 18 listopada, a film zarobił około 200 000 dolarów w weekend 20-22 listopada.


Według szacunków film zajął 9. miejsce z 70 000 $ 20 listopada, 8. z 90 000 $ 21 listopada i 11. z 40 000 $ 22 listopada.


W Japonii film przekroczył 1,9 mld jenów (18 mln $) od 15 października. Obecnie jest to najbardziej dochodowy film w trylogii.


Film został otwarty w Japonii 15 sierpnia i zadebiutował na pierwszym miejscu w weekend 15-16 sierpnia. W weekend otwarcia sprzedano 270 000 biletów za 474 890 600 jenów (4,48 mln $). Następnie 25 sierpnia film osiągnął 1 miliard jenów, siedem dni szybciej niż pierwszy film i jeden dzień szybciej niż drugi film. Film był pokazywany 4D w 82 kinach w Japonii od 4 września.


Aniplex pierwotnie zaplanował film na 28 marca, po czym ogłosił pierwsze opóźnienie na 25 kwietnia, zaledwie dwa dni wcześniej, 26 marca. Następnie Aniplex ponownie opóźnił film w kwietniu do odwołania. Firma powołała się na zapowiedzi urzędników i organizacji rządowych dotyczące powstrzymania wybuchu pandemii koronawirusa (COVID-19).


Pierwszy film Fate / stay night: Heaven's Feel, Fate / stay night: Heaven's Feel I. presage flower, został otwarty na pierwszym miejscu w japońskiej kasie pod względem frekwencji i dochodów kasowych w październiku 2017 r. Film sprzedał łącznie 980 000 biletów i zarobił 1,5 mld jenów (13,5 mln $).


Pierwszy film został pokazany w Stanach Zjednoczonych w listopadzie-grudniu 2017 roku. Następnie film został pokazany w Kanadzie w styczniu 2018 roku. Angielski dubbing pierwszego filmu zadebiutował w kinach w Stanach Zjednoczonych w czerwcu 2018 roku. Aniplex of America wydał film na Blu-ray w listopadzie 2018.


Drugi film, Fate / stay night: Heaven's Feel II. lost butterfly, otwarty w styczniu 2019. Film zaczął emisję w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie w marcu 2019 roku

10. Wietnamska sieć kin Lotte Cinema ogłosiła 23 listopada, że 18 grudnia otworzy w Wietnamie film anime 2020 Doraemon film Eiga Doraemon: Nobita no Shin Kyōryū (Doraemon the Movie: Nobita's New Dinosaur) 18 grudnia. Film miał się rozpocząć 28 sierpnia, ale opóźnił pokaz z powodu pandemii koronawirusa (COVID-19).


Film został otwarty w Japonii 7 sierpnia, po przełożeniu z pierwotnego otwarcia 6 marca, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się COVID-19. Film otworzył się na pierwszym miejscu w 377 kinach w pierwszy weekend. Film sprzedał 630 000 biletów za 761 mln jenów (7,13 mln $) od 7-9 sierpnia. Do 11 października film sprzedał 2,67 miliona biletów za łączną kwotę 3 219 738 200 jenów (30,55 mln $)










11. Na oficjalnej stronie internetowej filmu anime Tokyo 7th Sisters: Bokura wa Aozora ni Naru, na podstawie mobilnej gry Donuts - Tokyo 7th Sisters, opublikowano 25 listopada nowy zwiastun i drugi plakat. Oba ogłosiły więcej członków obsady, a otwarcie filmu zostało przełożone na 26 lutego. Zwiastun zawiera także piosenkę przewodnią filmu „Departures: Ashita no Uta” (Tomorrow's Song), autorstwa franczyzowej jednostki 777 ☆ SISTERS.


Nowo ogłoszeni członkowie obsady to:

- Tomomichi Nishimura jako Kōzō Hakkaku (po lewej na zdjęciach powyżej), menedżer ogromnego, niegdyś dominującego studia Hakkaku

- Toshiyuki Morikawa jako Noriyuki Namekawa (z prawej), wiceprezes konglomeratu Namekawa, który planuje przejęcie Hakkaku Studio


Otwarcie 77-minutowego filmu zaplanowano na lato, ale opóźnienie nastąpiło z powodu rozprzestrzeniania się koronawirusa (COVID-19). Będzie miał ograniczony czas wyświetlania w tokijskim Shinjuku Wald 9 i innych kinach, w których będą wyświetlane plakaty przedstawiające powyższą nową grafikę.

Shintarō Motegi, główny reżyser gry, przypisuje się stworzenie oryginalnej koncepcji anime, napisanie scenariusza i produkcję muzyki. Takayuki Kitagawa reżyseruje film w LandQ studios, a Masakazu Sunagawa jako asystent reżysera i producent Toei Animation. Atsushi Suzuki, Yoshihide Moriyama, Kazuo Kato i Motegi planowali rozwój projektu, a Hisashi Matsuura, Motohiro Oda i Kōji Suzuki są producentami z Takahiko Sakagami jako producentem liniowym.


Yosuke Kikuchi adaptuje oryginalne projekty MKS do animacji, a także pełni funkcję głównego reżysera animacji. Ayumi Sugimoto reżyseruje sztukę, a Masayuki Niizuma zajmuje się projektowaniem sztuki. Kanna Terawake jest artystką o kluczowym kolorze. Yoshiaki Dewa komponuje muzykę, a Victor Entertainment ją produkuje.


Członkowie obsady gry powtarzają swoje role w anime.

W grze gracze wcielają się w nowego menedżera w studio o nazwie „777” (wymawiane jako „Three Seven”) i poszukują obiecujących młodych idoli. Gra łączy nacisk na rozwój historii i postaci z rytmicznym aspektem gry. Idole rywalizują o uznanie fanów i rozwijają swoje umiejętności, śpiewając oryginalne piosenki napisane przez młodych artystów „z pokolenia Vocaloid”.


Firma Donuts wydała grę na iOS w lutym 2014 r., a na Androida w listopadzie 2014 r. Seria zainspirowała również kilka adaptacji mangowych i nowelek.


Gra zainspirowała już animowany teledysk t7s Longing for summer Again And Again ~Harukaze~ (t7s Longing for summer Again And Again: Spring Breeze) jako „Część 1” projektu adaptacji wideo animacji w 2017 roku

12. The Hollywood Reporter opublikował 25 listopada, że Netflix zaoferował zakup praw do transmisji strumieniowej filmu Warner Bros. Pictures i Legendary Entertainment - Godzilla vs. Kong za ponad 200 mln $, podczas gdy WarnerMedia przygotowuje umowę na transmisję filmu na swoim własnym serwisie HBO Max. Warner Bros. powiedział THR, że studio wciąż planuje premierę kinową w przyszłym roku.


THR dodał, że oferta Netflix nie wyklucza kinowej premiery w Chinach, gdzie Netflix nie jest obecny. Podobnie THR powiedział, że premiera HBO Max nie wyklucza jednoczesnej premiery w niektórych kinach, ponieważ Warner planuje kolejny film, Wonder Woman 1984.


Ta oferta została jednak zablokowana przez WarnerMedia. Koncern przygotowuje podobno własną propozycję w imieniu należącej do niej platformy HBO Max.


Przypomnijmy, że Legendary Pictures jest głównym producentem filmu. Chińska wytwórnia wyłożyła 75% budżetu. Jednak współproducentem i dystrybutorem jest Warner Bros. Studio to zaś jest częścią WarnerMedia, podobnie jak HBO Max.


Oficjalnie Warner Bros. deklaruje, że Godzilla vs. Kong trafi do kin w maju przyszłego roku, tak jak to było już dawno ogłoszone. Należy jednak pamiętać, że jeszcze na tydzień przed ogłoszeniem, że Wonder Woman 1984 trafi na HBO Max, studio oficjalnie głosiło, że jest w pełni oddane idei kinowej dystrybucji widowiska.


Godzilla vs. Kong miała kiedyś zostać otwarta w kinach 22 maja 2020 r., ale została opóźniona do 22 listopada i ponownie do 21 maja 2021 r. The Hollywood Reporter zauważył, że ostatnie opóźnienie było spowodowane wpływem pandemii koronawirusa (COVID-19) na harmonogramy produkcji i premiery całej serii filmów Warner Bros.


Firmy opisują historię filmu:


W czasach, gdy potwory chodzą po Ziemi, walka ludzkości o jej przyszłość stawia Godzillę i Konga na kolizyjnym kursie, w którym dwie najpotężniejsze siły natury na planecie zderzają się w spektakularnej walce na wieki. Gdy Monarch wyrusza na niebezpieczną misję na nieznanym terenie i odkrywa wskazówki dotyczące pochodzenia Tytanów, ludzki spisek grozi wymazaniem stworzeń, zarówno dobrych, jak i złych, z powierzchni ziemi na zawsze.


Warner Bros. Pictures planuje dystrybucję filmu na całym świecie poza Japonią w 2D i 3D, a także w kinach IMAX. Toho Co., LTD. będzie dystrybuować film w Japonii.


Aktor Shun Oguri (Live-Action Gintama, Gokusen, Hana Yori Dango) zadebiutuje w Hollywood jako „ważna rola” w filmie. W potwierdzonej obsadzie znaleźli się również Julian Dennison (Deadpool 2), Millie Bobby Brown (Stranger Things), Brian Tyree Henry (Atlanta), Demian Bichir (Zakonnica), Eiza González (Baby Driver), Alexander Skarsgård (Wielkie kłamstewka), Rebecca Hall (Prestiż, Iron Man 3), Jessica Henwick (Iron Fist), Kyle Chandler (Wilk z Wall Street, Manchester by the Sea) i Lance Reddick (Bosch, John Wick). The Hollywood Reporter wcześniej informował, że Van Marten (Avengers: Infinity War) i Ziyi Zhang (Przyczajony tygrys, ukryty smok) są częścią obsady.


Reżyserem filmu jest Adam Wingard (Death Note, Gość, Następny jesteś ty).


Legendary Entertainment utworzyło pokój scenarzystów, którym przewodził Terry Rossio (filmy Piraci z Karaibów), aby napisać scenariusz nowego filmu w marcu 2017 roku. Inni scenarzyści zaangażowani w scenariusz to Patrick McKay, JD Payne (Star Trek Beyond), Lindsey Beer, Cat Vasko, TS Nowlin (Więzień labiryntu), Jack Paglen (Transcendencja) i J. Michael Straczynski (Babylon 5).


Legendary uzyskał licencję na prawa do filmu Godzilla w 2010 roku i wyprodukował film Godzilla z 2014 roku Garetha Edwardsa. Film został otwarty w Stanach Zjednoczonych w maju 2014 roku i zarobił na całym świecie ponad 500 mln $. Kontynuacja, Godzilla: Król Potworów, została otwarta 22 maja 2019 roku

13. Oficjalna strona projektu surfingowego Love & Art - WAVE !! ujawniła 26 listopada, że trylogia filmowa anime WAVE !! Surfing Yappe !! będzie miała telewizyjną wersję serialu "pełna edycja", której premiera odbędzie się 11 stycznia w TV Tokyo. Ośmiu głównych członków obsady serialu jako zespół Naminori Boys („Surfing Boys”, w skrócie NBS) wykonuje OP „Shigeki Surfer Boy” i ED „One More Chance, One Ocean”.


Pierwsza część trylogii została otwarta 2 października, a druga - 16 października. Trzecia część została otwarta 30 października.

Historia projektu rozgrywa się w mieście Ōarai w prefekturze Ibaraki i koncentruje się na Masakim Hinaoce, który zaprzyjaźnia się ze studentem Shō Akitsukim przed wakacyjną przerwą i kończy się na surfowaniu. Dzięki temu sportowi Masaki pozna nowych przyjaciół, a także odsunie się od nich w drodze do dorosłości.


Obsada franczyzy obejmuje:

- Tomoaki Maeno jako Masaki Hinaoka

- Jin Ogasawara jako Shō Akitsuki

- Yoshiki Nakajima jako Nalu Tanaka

- Takuya Satō jako Kōsuke Iwana

- Yusuke Shirai jako Yūta Matsukaze

- Shunichi Toki jako Naoya Kido

- Nobuhiko Okamoto jako Rindō Fuke

- Showtaro Morikubo jako Sōichirō William Mori

- Kousuke Toriumi jako Hayamichi Inada


MAGES. przypisuje się oryginalną pracę dla anime. Takaharu Ozaki (Girls' Last Tour, Goblin Slayer) reżyseruje anime w Asahi Production. Kazuyuki Fudeyasu (Girls 'Last Tour, Black Clover) jest odpowiedzialny za skład serii, Yomi Sarachi (La storia della Arcana Famiglia, Mermaid Boys, Lostorage incited WIXOSS) jest odpowiedzialny za oryginalne projekty postaci, a Tomoko Iwasa (Hakumei & Mikochi) adaptuje te projekty do animacji.


Ośmiu członków obsady wykonuje piosenkę przewodnią całego projektu „Ride the WAVE !!”. jako jednostka Naminori Boys („Surfing Boys”, w skrócie NBS) i OP trylogii „Densetsu no Surf Prince” (Legendary Surf Prince). Love & Art rozwija projekt pod okiem Nippon Surfing Association, przy współpracy Surf Magazine oraz przy współpracy z Murasaki Sports.

Seria obejmuje również program radiowy, różne płyty CD, czteropanelową mangę w języku angielskim i japońskim oraz nadchodzącą grę mobilną. Love & Art wcześniej opracował serię Meiji Tokyo Renka z Broccoli oraz franczyzę B-PROJECT z MAGES

14. Oficjalna strona Aria the Crepuscolo, nowego kinowego projektu anime z okazji 15. rocznicy powstania Arii, ujawniła 27 listopada nowego członka obsady i głównego piosenkarza do filmu. Kiyono Yasuno dołącza do obsady filmu jako Aletta (patrz poniżej), nowa postać, którą oryginalny twórca Kozue Amano specjalnie zaprojektował na potrzeby filmu. Aletta jest przyjaciółką Anyi z dzieciństwa i kurierką Sylph, która od dawna marzyła o zdobyciu tej pracy.

Yasuno wykonuje także OP filmu „Felicità”, a także ED „Echa”.

Film zostanie otwarty wiosną 2021 roku.


Ryou Hirohashi (Momotaro Nobi w 7SEEDS, Nagomi Shiraishi w Akaneiro ni Somaru Saka, Misaki Miyashita w Akikan, Chane Laforet w Baccano, Luna w Sailor Moon Crystal, Minoru Mineta w My Hero Academia, Nagisa Daimonji w Cardfight!! Vanguard, Kyou Fujibayashi w Clannad, Soyo Tokugawa w Gintama, Canon Daiba w God Eater, Kaoruko Sazaki w Gundam Build Fighters, Kodama w Hoozuki no Reitetsu, Sora Naegino w Kaleido Star, Koyuki Azumaya w Keroro Gunsou, Haro w Mobile Suit Gundam Unicorn, Ayuko Oka w Nazo no Kanojo X, Tails w Sonic X, Luciana Mazzei w Strike Witches, Komachi Shinoda w Tamayura, Aoi Yamada w Working) i Ai Kayano ponownie wcielają się w role Alice Carroll i Anyi Dostojewskiej. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Rina Satou zagra postać Atenę Glor, zastępując zmarłą Tomoko Kawakami z poprzednich adaptacji anime mangi Kozue Amano (Amanchu (manga wychodząca od listopada 2008 roku, 2 sezony anime latem 2016 roku i wiosną 2018 roku)) - Aria.


Junichi Sato, który wyreżyserował wszystkie poprzednie anime Aria, powraca jako główny reżyser i scenarzysta, a Takahiro Natori, reżyser odcinków i storyboardzista z poprzedniego anime Aria, jest nowym reżyserem w J.C. Staff. Yoko Ito (Amanchu !, Skate-Leading Stars) jest projektantką postaci i głównym reżyserem animacji. Choro Club i Takeshi Senoo powracają z poprzedniego anime Aria, aby zapewnić muzykę. Shochiku jest producentem filmu, a Shochiku ODS Jigyō-shitsu zajmuje się dystrybucją.

Wytwórnia Right Stuf, Nozomi Entertainment, wydała anime na DVD w 2010 roku i opisuje oryginalnego anime telewizyjne Aria the Animation z 2005 roku:


Akari Mizunashi, mając 15 lat, porzuciła wszystko, aby udać się na iskrzącą planetę pokrytą wodą Aqua, znaną wcześniej jako Mars. Do XXIV wieku ludzie znaleźli sposób na kolonizację niegdyś nie nadającej się do zamieszkania planety.


Przede wszystkim Akari chce być „undine” - żeńską gondolierką, która płynie kanałami w mieście Aquan w Neo-Wenecji. Samo miasto jest wierną repliką miasta Wenecj Manhome (Ziemia). Aby upewnić się, że zarówno mieszkańcy, jak i turyści czerpią największe korzyści z wielu cudów Neo-Wenecji, powstały firmy oferujące wycieczki z przewodnikiem przez gondolę, z których jedna nosi nazwę Aria Company.


Rozpoczynając trening w prestiżowej firmie Aria, czy sprosta wyzwaniom, które czekają ją na drodze do spełnienia marzeń?


Hal Film Maker animował serię z 2005 roku Aria the Animation, a później zainspirowała dwa kolejne seriale - Aria the Natural w 2006 roku i Aria the Origination w 2008 roku - a także oryginalne wideo anime (OVA) - Aria the OVA ~ Arietta ~ w 2007 i Aria Avvenire w 2015. Junichi Sato (Sailor Moon, Princess Tutu) wyreżyserował wszystkie części serii anime.


Right Stuf licencjonował trzy serie telewizyjne i OVA w 2007 roku w Ameryce Północnej z angielskimi napisami. Nozomi Entertainment przeprowadziła udaną kampanię Kickstarter w celu crowdfundingu całego anime w serii w 2017 roku, a 3 marca wydała pierwszą płytę Blu-ray z dubem. ADV Manga wydała pierwsze trzy z 12 całkowitych tomów oryginalnej mangi Aria Kozue Amano (Amanchu! (manga publikowana od listopada 2008 roku, 2 serie anime latem 2016 roku i wiosną 2018 roku)) w Ameryce Północnej, a następnie Tokyopop wydała pierwsze sześć tomów. Tokyopop wydał także dwutomową prequel mangę Aqua w Ameryce Północnej

15. a) Japanese Film Festival (JFF) będzie transmitować 11 filmów anime w Indiach w dniach 4-13 grudnia w ramach Festiwalu 2020. Rejestracja na Festiwal online jest już dostępna. Każdy film transmitowany podczas festiwalu pozostanie online przez 24 godziny od zaplanowanej daty w następujący sposób:















5 grudnia

Gon, the Little Fox będzie również przesyłany strumieniowo w Australii, Brazylii, Kambodży, Kanadzie, Egipcie, Niemczech, Węgrzech, Indonezji, Włoszech, Meksyku, Birmie, Nowej Zelandii, Filipinach, Korei Południowej, Hiszpanii, Tajlandii, Wietnamie i Stanach Zjednoczonych.


JFF opisuje krótko:


Kiedy Gon, żartobliwy osierocony lis, odkrywa, że ​​młody Hyoju stracił matkę, próbuje go pocieszyć i naprawić swoje wcześniejsze krzywdy, potajemnie przynosząc chłopcu codziennie drobne prezenty. Ale Hyoju nie zdaje sobie sprawy, kto stoi za anonimowymi prezentami i obaj zmierzają do łamiącego serce punktu kulminacyjnego.


Film oparty jest na powieści Nankichiego Niimiego z 1932 roku - Gongitsune, w którym występują Masato Tanaka jako Gon i Miyu Irino jako Hyojyu. Takeshi Yashiro, który wcześniej był producentem krótkometrażowych filmów Dear November Boy i Norman the Snowman, jest reżyserem i animatorem filmu krótkometrażowego, a także autorem scenariusza.


Film został pokazany na New York International Children's Film Festival (NYICFF), który odbywał się w Nowym Jorku od 21 lutego do 15 marca, oraz na Kotatsu Festival w Cardiff i Aberystwyth w Wielkiej Brytanii w październiku 2019 roku.

6 grudnia

Tokyo Marble Chocolate będzie również przesyłane strumieniowo w Australii, Brazylii, Kambodży, Kanadzie, Egipcie, Niemczech, Węgrzech, Indonezji, Włoszech, Malezji, Meksyku, Birmie, Nowej Zelandii, Filipinach, Korei Południowej, Hiszpanii, Tajlandii, Wietnamie i Stanach Zjednoczonych.


JFF opisuje anime:


Poważny i hojny, ale nieco nieśmiały, Yudai nie radził sobie z płcią przeciwną. Chizuru jest energiczną i wesołą dziewczyną, ale jeśli chodzi o chłopaków, miała pecha i niezdarność i nigdy nie miała stałego związku. To pierwsze święta Bożego Narodzenia, które para spędza razem. Chizuru kocha zwierzęta, a Yudai planuje dać jej królika w pudełku, ale okazuje się, że to… mały osiołek ?! Gdy śmieszna istota ucieka, Chizuru rusza za nią, a Yudai traci ich z oczu…


OVA 2007 był debiutem reżyserskim Naoyoshiego Shiotaniego i upamiętnił 20. rocznicę powstania zarówno Production I.G, jak i firmy muzycznej BMG Japan. Film został zainspirowany dwoma piosenkami artystów BMG, SEAMO i Sukima Switch.


Anime zostało uznane za zwycięzcę w kategorii filmów fabularnych na 12. corocznym Międzynarodowym Festiwalu Komiksów i Animacji w Seulu (SICAF) w 2008 roku. Zostało wyświetlone w Toronto w sierpniu 2010 roku w ramach Festiwalu Filmów Fan Expo Anime AMC Independent.

Drawer Hobs (Tansuwarashi) będą również przesyłane strumieniowo do Australii, Brazylii, Kambodży, Kanady, Egiptu, Niemiec, Węgier, Indonezji, Włoch, Malezji, Meksyku, Birmy, Nowej Zelandii, Filipin, Korei Południowej, Hiszpanii, Tajlandii i Stanów Zjednoczonych.


JFF opisuje krótko:


Niespełniona pracownica call-center Noeru mieszka sama w tanim mieszkaniu w dużym mieście. Pewnego dnia matka bez uprzedzenia wysyła jej starą i nieporęczną komodę. Niezupełnie najbardziej pożądany mebel w maleńkim lokalu Noeru! Ale od tego dnia śniadanie jest gotowe o poranku, chociaż ona nie przypomina sobie, żeby coś ugotowała. A kuchnia jest czysta i schludna zamiast zwykłego bałaganu. I… czekaj, co te dziwne dzieciaki robią w jej pokoju?


Film krótkometrażowy powstał w ramach projektu Young Animators Fostering Project w 2010 roku i był reżyserskim debiutem Kazuchikiego Kise (Ghost in the Shell Arise). Anime Limited wypuściło anime jako część kolekcji filmów krótkometrażowych w marcu 2019 roku.


7 grudnia

Sumikkogurashi: Good to be in the corner (Eiga Sumikko Gurashi: Tobidasu Ehon to Himitsu no Ko), film anime przedstawiający postacie San-X -„Sumikko Gurashi” (Living in the Corner), będzie również transmitowany w Australii, Brazylii, Kambodży, Kanadzie, Egipcie, Niemczech, Węgrzech, Włoszech, Meksyku, Birmie, Nowej Zelandii, Filipinach, Korei Południowej, Hiszpanii i Stanach Zjednoczonych.


JFF opisuje krótko:


Sumikko i przyjaciele odkrywają wyskakującą książkę z obrazkami w piwnicy ich ulubionej kawiarni Cafe Sumikko. Kiedy patrzą na książkę, wyskakujące okienka nagle zaczynają się poruszać, a Sumikko i przyjaciele zostają wessani do książki.


Film anime został otwarty w Japonii w listopadzie 2019 roku. Mankyū (Idolm @ ster Cinderella Girls Theatre, Jaku-San-Sei Million Arthur) wyreżyserował go w Fanworks. Takashi Sumita (Europe Kikaku) napisał scenariusz. Dyrektorem artystycznym był Kaori Hino (Napping Princess, In This Corner of the World).


Sumikko Gurashi zadebiutowała w 2012 roku jako lekko negatywne postacie, które lubią przebywać w kącie pokoju. Wśród bohaterów jest „Shirokuma”, niedźwiedź polarny wrażliwy na zimno; "Pingwin?" (ze znakiem zapytania w nazwie), pingwin, który nie jest pewien, czy jest rzeczywiście pingwinem; „Tonkatsu”, kawałek kotleta wieprzowego, który pozostał niezjedzony; „Neko”, nieśmiały kot; i „Tokage”, który ukrywa swoją naturę jako jednego z ostatnich dinozaurów.

Li'l Spider Girl (Wasurenagumo) będzie również streamować w Australii, Brazylii, Kambodży, Kanadzie, Egipcie, Niemczech, Węgrzech, Indonezji, Włoszech, Malezji, Meksyku, Birmie, Nowej Zelandii, Filipinach, Korei Południowej, Hiszpanii, Tajlandii i Stany Zjednoczone.


JFF opisuje krótko:


Wszystko zaczęło się od starej książki opowiadającej historię doświadczonego maga, który w starożytności pokonał gigantycznego pająka. Handlarz antykami, Amane Suzuri, który próbuje sprzedać książkę, aby zapłacić czynsz, nigdy nie przypuszczał, że po przeczytaniu tej historii Mizuki, młodej siostrzenicy właściciela budynku, mógłby stanąć twarzą w twarz z przestraszonym dwudziestocentymetrowa dziewczynka z ośmioma nogami. A ona jest najsłodszą rzeczą na świecie… czy nie?


Toshihisa Kaiya wyreżyserował krótkie anime jako fragment projektu Anime Mirai z 2012 roku, który był pokazywany w Japonii od marca tego samego roku. Projekt zdobył główną nagrodę w kategorii filmów fabularnych na 17. Międzynarodowym Festiwalu Komiksów i Animacji w Seulu (SICAF) w 2013 roku. Anime Limited wydało go jako część kolekcji filmów krótkometrażowych w marcu 2019 roku.

8 grudnia

NORMAN THE SNOWMAN - The Northern Light - będzie również transmitowany w Australii, Brazylii, Kambodży, Kanadzie, Egipcie, Niemczech, Węgrzech, Indonezji, Włoszech, Meksyku, Birmie, Nowej Zelandii, Filipinach, Korei Południowej, Hiszpanii, Tajlandii i Stanach Zjednoczonych. Stany.


JFF opisuje anime:


Gdy pierwszy śnieg spada na miasto w północnej części kraju, chłopiec wymyka się z domu i wsiada do jadącego na północ pociągu ze swoim przyjacielem „Bałwanem Normanem”. Wyruszają, aby być świadkami pięknych cudów natury, o których Norman zawsze mówił.


Takeshi Yashiro wyreżyserował animację poklatkową. Film zadebiutował w 2016 roku.






9 grudnia

Kick-Heart będzie również transmitowany w Australii, Brazylii, Kambodży, Kanadzie, Egipcie, Niemczech, Węgrzech, Indonezji, Włoszech, Malezji, Meksyku, Birmie, Nowej Zelandii, Filipinach, Korei Południowej, Hiszpanii, Tajlandii i Stanach Zjednoczonych.


JFF opisuje krótko:


Kick-Heart to historia miłosna między Romeo, odnoszącym sukcesy pro-zapaśnikiem, a Julią, zakonnicą, która prowadzi sekretne podwójne życie jako pro-zapaśniczka. Sekretem Romea jest to, że lubi bić na ringu, podczas gdy Julia czuje się ożywiona, gdy staje do walki z przeciwnikami jako zapaśnik. Kiedy spotykają się na ringu, latają fajerwerki. Czy Julia ujawni swoją prawdziwą tożsamość temu, którego kocha? Czy Romeo będzie mógł podzielić się swoją tajemnicą ze światem?


Masaaki Yuasa i Production I.G ufundowali animowany film krótkometrażowy i wydali go dla sponsorów w grudniu 2012 roku. Anime zdobyło nagrodę dla najlepszego krótkometrażowego filmu animowanego na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Fantasia w Montrealu w 2013 roku.

10 grudnia

NORMAN THE SNOWMAN - On a Night of Shooting Stars - będzie również transmitowany w Australii, Brazylii, Kambodży, Kanadzie, Egipcie, Niemczech, Węgrzech, Indonezji, Włoszech, Meksyku, Birmie, Nowej Zelandii, Filipinach, Korei Południowej, Hiszpanii, Tajlandii, i Stany Zjednoczone.


JFF opisuje anime:


Jutro jest noc spadających gwiazd! Rozpoczyna się nowy rozdział „Bałwana Normana”, gdy Norman i Chłopiec wyruszają w kolejną wyprawę, aby zobaczyć rozgwieżdżone niebo.


Takeshi Yashiro wyreżyserował animację poklatkową. Zdobył nagrodę japońskiego rządu japońskiego Ministerstwa Spraw Kultury za wybory jury w dziale animacji w 2018 roku.




11 grudnia

Pigtails będzie również przesyłane strumieniowo w Australii, Brazylii, Kambodży, Kanadzie, Egipcie, Niemczech, Węgrzech, Indonezji, Włoszech, Malezji, Meksyku, Birmie, Nowej Zelandii, Filipinach, Korei Południowej, Hiszpanii, Tajlandii, Wietnamie i Stanach Zjednoczonych.


JFF opisuje anime:


Ziemia się zatrzęsła. Morze ryczało. A potem… Nad morzem stoi samotny domek. Dziewczyna z warkoczem mieszka tam sama od tamtego pamiętnego dnia. Poczta nie jest już dostarczana, ale nawet dziś rano jak zwykle rozwiesza pranie. Pobudzająca do myślenia opowieść o nadziei i ponownych narodzinach w okrutnym i łagodnym świecie po nienazwanej katastrofie.


Ta 28-minutowa animacja była częścią mieszanej produkcji scenicznej, która miała miejsce w Tokio w październiku 2015 roku i była oparta na mandze Machiko Kyō - Mitsuami no Kami-sama (Braided Pig-Tail Deity). Yoshimi Itazu (główna reżyserka Miss Hokusai) nakręciła film krótkometrażowy jako jego debiut reżyserski.


Film krótkometrażowy zadebiutował na arenie międzynarodowej w kwietniu 2016 roku na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym WorldFest Houston, gdzie zdobył Platinum Remi Award w kategorii Classic Cel Animation.

Pigtails zdobył wiele nagród, w tym Diamond Award w kategorii filmu animowanego na California Film Awards 2016 oraz Special Jury Award na North American Film Awards 2017.


Anime Limited wypuściło anime jako część kolekcji filmów krótkometrażowych w marcu 2019 roku.

12 grudnia

Dziewczynka w Krainie Przeklętych będzie również transmitowana w Australii, Brazylii, Kambodży, Kanadzie, Egipcie, Niemczech, Węgrzech, Indonezji, Włoszech, Malezji, Meksyku, Birmie, Nowej Zelandii, Filipinach, Korei Południowej, Hiszpanii, Tajlandii i Stanach Zjednoczonych.


JFF opisuje krótko:


Nie dotykaj outsiderów, abyś nie stał się outsiderami. Ale kiedy dwa stworzenia należące do przeciwnych rodzajów - zagubiona mała dziewczynka z wnętrza i demoniczna bestia wyglądająca na outsidera - zapoczątkowują niemożliwe współistnienie po tej samej stronie lasu, ich więź wydaje się przekraczać ich niezgodne natury i nienazwaną klątwę, która podzielił świat. Na podstawie nominowanej do Angouleme, bestsellerowej powieści graficznej autorstwa mangi Nagabe.


Yūtarō Kubo i Satomi Tani wyreżyserowali anime w Wit Studio (Atak Tytanów, Kabaneri of the Iron Fortress, Oblubienica Czarnoksiężnika). Studio wykorzystało film do przetestowania animacji wykorzystującej „nową technikę ekspresji”. Jego premiera miała miejsce na Festiwalu Fantasia w Montrealu w sierpniu 2019 roku. Anime ma DVD, które zostało dołączone do limitowanej edycji ósmego tomu książki mangi we wrześniu 2019 roku.


Film oparty jest na mandze Nagabe - Dziewczynka w Krainie Przeklętych, która zakończy się 11-tym tomem 10 kwietnia 2021 roku. Mangę w Polsce wydaje Studio JG, a w momencie pisania wydano 6 tomów,

13 grudnia

Moon of a sleepless night będzie emitowany także w Australii, Brazylii, Kambodży, Kanadzie, Egipcie, Niemczech, Węgrzech, Indonezji, Włoszech, Meksyku, Birmie, Nowej Zelandii, Filipinach, Korei Południowej, Hiszpanii, Tajlandii i Stanach Zjednoczonych.


JFF opisuje anime:


Wiewiórka i chłopiec wyruszyli razem w podróż, aby przywrócić światło dzienne. Muszą znaleźć i wypuścić księżyc, który utknął wysoko na drzewie gdzieś daleko, daleko.


Takeshi Yashiro wyreżyserował animację poklatkową. Film zadebiutował w 2015 roku.


JFF ogłosił 27 sierpnia, że ​​będzie transmitować filmy przeznaczone na pokaz w New Delhi na Vimeo.


Japan Foundation corocznie organizuje Festiwal Filmów Japońskich (JFF) w największych miastach Indii. Fundacja była gospodarzem wydarzenia JFF 2019 w Kalkucie, Bombaju, Bangaluru, New Delhi, Gurugram, Chennai i Guwahati. JFF pokazywał takie filmy jak Children of the Sea, Ogród Słów, Your Name, Weathering With You, Lu over the wall oraz Live-Action Tokyo Ghoul w 2019 roku.


Japan Foundation założyła swój południowoazjatycki oddział w New Delhi w 1994 roku. Fundacja promuje wymianę kulturalną i intelektualną oraz edukację języka japońskiego za granicą.


b) Japan Foundation organizuje obecnie wydarzenie JFF Plus Online Film Festival na różnych terytoriach, na Filipinach, Malezji i Tajlandii, które trwają obecnie do 29 listopada, a część w Mjanmie i Wietnamie zaplanowana jest na 13-22 stycznia, ale bez zaplanowanych filmów. do tej pory wymienione. Niektóre z godnych uwagi filmów i short anime z pierwszej części wydarzenia online to:

  • Production I.G i Machiko Kyō's Pigtails (Mitsuami no Kami-sama)

  • Yūtarō Kubo i Wit Studio's Dziewczynka w Krainie Przeklętych

  • Production I.G i Naoyoshi Shiotani Tokyo Marble Chocolate

  • Production I.G i Toshihisa Kaiya's Li'l Spider Girl (Wasurenagumo)

  • Production I.G i Masaaki Yuasa's Kick-Heart

  • Mankyū i Fanworks' Sumikkogurashi: Good to be in the corner (Eiga Sumikko Gurashi: Tobidasu Ehon to Himitsu no Ko)

  • Production I.G i Kazuchika Kise's Drawer Hobs (Tansuwarashi)

  • Takeshi Yashiro's Moon of a sleepless night, NORMAN THE SNOWMAN -The Northern Light-, NORMAN THE SNOWMAN-On a Night of Shooting Stars-, i Gon, the Little Fox short animacje poklatkowe

Wydarzenie odbędzie się cyfrowo w Indonezji i Kambodży w dniach 4-13 grudnia. Wydarzenie będzie transmitowane na żywo z tych samych filmów, o których mowa powyżej w obu krajach, z wyjątkiem Sumikkogurashi: Good to be in the corner, który nie będzie transmitowany w Indonezji.


Na festiwalu wyświetlono również film Live-Action Tsutomu Hanabusy - Project Dreams - How to Build Mazinger Z's Hangar (Maeda Kensetsu Fantasy Eigyōbu) oparty na prawdziwej grupie wolontariuszy w firmie budowlanej Maeda Corporation, która bierze słynne konstrukcje i bazy z anime science-fiction i szkicuje, jak je tworzyć w prawdziwym świecie. Został również wyświetlony film Live-Action The Great Passage oparty na nowelce Shion Miury (Kaze ga Tsuyoku Fuiteiru (6 tomów mangi w latach 2007-09, 23 odcinki anime w latach 2018-19)), który również zainspirował anime jesienią 2016 roku. Oba te filmy zostaną również pokazane podczas imprezy w Indonezji i Kambodży

c) Japan Foundation będzie gospodarzem JFF Plus Online Film Festival w Stanach Zjednoczonych w dniach 4-13 grudnia. Strona Japońskiego Festiwalu Filmowego (JFF) będzie bezpłatnie transmitować następujące filmy anime przez 24 godziny w zaplanowanym terminie:

  • Takeshi Yashiro's Gon, the Little Fox - 4 grudnia

  • Production I.G i Naoyoshi Shiotani Tokyo Marble Chocolate - 5 grudnia

  • Production I.G i Kazuchika Kise's Drawer Hobs (Tansuwarashi) - 5 grudnia

  • Mankyū i Fanworks' Sumikkogurashi: Good to be in the corner (Eiga Sumikko Gurashi: Tobidasu Ehon to Himitsu no Ko) - 6 grudnia

  • Production I.G i Toshihisa Kaiya's Li'l Spider Girl (Wasurenagumo) - 6 grudnia

  • Takeshi Yashiro's NORMAN THE SNOWMAN -The Northern Light- - 7 grudnia

  • Production I.G i Masaaki Yuasa's Kick-Heart - 8 grudnia

  • Takeshi Yashiro's NORMAN THE SNOWMAN-On a Night of Shooting Stars- - 9 grudnia

  • Production I.G i Machiko Kyō's Pigtails (Mitsuami no Kami-sama) - 10 grudnia

  • Yūtarō Kubo i Wit Studio's Dziewczynka w Krainie Przeklętych - 11 grudnia

  • Takeshi Yashiro's Moon of a sleepless night - 12 grudnia

Festiwal odbywa się również w dniach 4-13 grudnia w Australii, Kambodży, Indiach, Indonezji, Nowej Zelandii i Korei Południowej. Festiwal filmowy będzie również wyświetlany w Kanadzie, Meksyku i Brazylii w lutym 2021 r., a w innych krajach w styczniu i marcu, chociaż Japan Foundation nie ogłosiła jeszcze harmonogramów i filmów dla tych krajów

16. Encore Films Indonesia ogłosiło 25 listopada, że 9 grudnia w Indonezji otworzy Kaiji Final Game, nowy film Live-Action inspirowany mangą Nobuyukiego Fukumoto - Gambling Apocalypse Kaiji.


Film został otwarty w Japonii 10 stycznia. Film zajął 2. miejsce podczas weekendu otwarcia w Japonii i zarobił łącznie 1 935 549 950 jenów (17,62 mln $). Film sprzedał 248 000 biletów i zarobił 362 mln jenów (3,29 mln $) w dniach 11-12 stycznia, sprzedał 437 000 biletów i zarobił 616 mln jenów (5,60 mln $) od 10 do 13 stycznia (13 stycznia był świętem narodowym). Zarobki filmu z pierwszego weekendu były o 3,5% wyższe niż zarobki z poprzedniego filmu z 2011 roku Kaiji 2 - Jinsei Dakkai Game. Podczas gdy film sprzedał się mniej biletów niż Kraina Lodu II (w ósmy weekend w Japonii), zarobił więcej jenów niż Kraina Lodu II w weekend.


Film jest zapowiadany jako „ostatni rozdział” serii, z całkowicie oryginalną historią autorstwa Fukumoto.


Tōya Satō powrócił z poprzednich dwóch filmów, aby wyreżyserować nowy film, a Tatsuya Fujiwara również powrócił, aby ponownie zagrać w roli tytułowej postaci

17. Film anime Gintama The Final otrzyma 8 stycznia nowelkę, tego samego dnia film otwiera się w Japonii. Mirei Miyamoto pisze nowelkę. Nowelka wyjdzie w Jump J-Books Shueishy.


Film jest zapowiadany jako „finał, tym razem naprawdę”. Film będzie oparty na finale oryginalnej mangi, połączony z nowymi elementami fabularnymi.


Manga jest również inspiracją dla nowego, specjalnego net anime, z historią, która zostanie powiązana z filmem. Internetowe anime będzie miało premierę wyłącznie w Japonii w internetowej usłudze dTV 15 stycznia.


Oryginalna manga "science-fiction-dramat z epoki" Hideakiego Sorachiego rozpoczęła się w 2003 roku i zakończyła w czerwcu 2019 roku z ponad 55 milionami kopii w obiegu. Manga zainspirowała kilka serii anime, a także dwa poprzednie filmy anime. Najnowsza seria anime miała swoją premierę w lipcu 2018 roku. Crunchyroll transmituje wszystkie anime z angielskimi napisami. Manga zainspirowała również różne oryginalne anime wideo (OVA), anime eventowe, dwa filmy Live-Action i dwa net spin-offy. Viz Media opublikowało pierwsze 23 tomy mangi w języku angielskim.


Pierwsze 49 odcinków pierwszego anime zaczęło być transmitowane na Hulu z nowym angielskim dubbingiem w grudniu. Sentai Filmworks wydało pierwsze 49 odcinków anime na DVD w 2010 i 2011 roku, ale to wydanie nie zawierało angielskiego dubu


18. Tegoroczny 52. ​​numer magazynu Shueishy - Weekly Shonen Jump ujawnił 30 listopada, że seria My Hero Academia otrzyma trzeci film anime, którego premiera odbędzie się latem 2021 roku. Oryginalny twórca mangi Kōhei Horikoshi ponownie będzie pełnił funkcję głównego nadzorcy i oryginalnego projektanta postaci.


My Hero Academia THE MOVIE 3, wstępnie zatytułowany trzeci film anime My Hero Academia, którego premiera odbędzie się latem przyszłego roku, 30 listopada zaprezentował swój główny personel.


Kenji Nagasaki powraca z anime i dwóch poprzednich filmów z serii, aby wyreżyserować nowy film w BONES. Inni powracający członkowie zespołu to scenarzysta Yousuke Kuroda, projektant postaci Yoshihiko Umakoshi i kompozytor Yuki Hayashi.


Horikoshi powiedział w komentarzu autorskim do mangi 17 października: „Nie mogę jeszcze nic powiedzieć, ale dużo rysuję. Powinienem być w stanie to ogłosić wkrótce…” Horikoshi wcześniej zapowiedział w lipcu 2019 roku, że drugi film byłby ostatnim z serii, ponieważ „trzeciego filmu nie będzie. Prawdopodobnie”. Wyjaśnił, że drugi film można określić jako swego rodzaju finał My Hero Academia. Dzieje się tak, ponieważ w jego opowieści wykorzystano jedną z koncepcji, które chciał wykorzystać w ostatniej bitwie w mandze.


Oficjalne konta na Twitterze dotyczące telewizyjnego anime, filmów i mangi My Hero Academia opublikowały 23 listopada serię zwiastunów, które razem utworzyły zdanie „ON SPOTKA TRZECH MUSZKIETERÓW”. Połączone obrazy utworzyły powyższą wizualizację.


Film My Hero Academia: Two Heroes został otwarty w Japonii w lipcu 2018 roku. Drugi film, My Hero Academia: Heroes Rising (Boku no Hero Academia the Movie -Heroes: Rising-), został otwarty w Japonii w grudniu 2019 roku. Funimation pokazał film w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, gdzie po otwarciu 26 lutego uplasował się na pierwszym miejscu pod względem sprzedaży biletów w Stanach Zjednoczonych.

Premiera piątego sezonu anime My Hero Academia jest przewidziana na wiosnę 2021 roku.


Pierwszy 13-odcinkowy sezon anime miał swoją premierę w kwietniu 2016 r. 25-odcinkowy drugi sezon miał premierę w kwietniu 2017 r., a trzeci sezon miał premierę w kwietniu 2018 r. i trwał 25 odcinków. Czwarty sezon miał premierę w Japonii w październiku 2019 roku i wyemitowany w 25 odcinkach. Dwuczęściowe, oryginalne wideo anime dla serii, które ukazało się w Japonii 16 sierpnia, a Funimation i Crunchyroll zaczęły strumieniować odcinki 15 sierpnia.


Oryginalny twórca mangi, Kōhei Horikoshi, wypuścił mangę w magazynie Shueishy - Weekly Shonen Jump w lipcu 2014 r. Viz Media publikuje mangę w języku angielskim w wersji cyfrowej i drukowanej w Ameryce Północnej. Usługa MANGA Plus firmy Shueisha publikuje również cyfrowo mangę w języku angielskim. W Polsce mangę wydaje Waneko, a w momencie pisania w grudniu ma ukazać się 24. tom.

Seria jest także inspiracją dla gry mobilnej zatytułowanej My Hero Academia Ultra Impact. Seria była wcześniej inspiracją dla gry mobilnej My Hero Academia Smash Tap, gry arcade My Hero Academia Gekitotsu! Heroes Battle, a także gier konsolowych My Hero Academia Battle For All, My Hero Academia One's Justice i My Hero Academia One's Justice 2

19. Takeshi Kitano będzie bohaterem filmu. Dla platformy Netflix typ Asukasa Kid, opowieść o początkach serowego serowego japońskiego reżysera i komika.


Film będzie oparty na autobiografii twórcy. Głównym wątkiem będzie relacja między młodym Kitano, a jego mentorem, komikiem Fukamim Senzaburo. W wykonaniu reżysera wcieli się Yagira Yûya, zagra Fukamiego Oizumi Yo.


Reżyserem i scenarzystą projektu jest Gekidan Hitori.


Premierę zaplanowano na 2021

SERIALE

1. Netflix ogłosił 23 listopada, że Transformers: War for Cybertron Trilogy - Earthrise, drugi sezon animowanej CG serii Transformers: War for Cybertron Trilogy, zadebiutuje w serwisie Netflix 30 grudnia. Ogłoszenie zawierało również zwiastun.


Netflix opisuje tę historię:


Po zniknięciu Wszechiskry Megatron jest zmuszony stawić czoła surowej rzeczywistości, że jego Decepticony są uwięzione na umierającym Cybertronie. W międzyczasie, zagubiony w najciemniejszych zakątkach kosmosu, Optimus Prime i jego zespół wyruszają na desperacką misję, niespodziewanie wpadając na ... kosmicznych Najemników.


Seria Transformers: War for Cybertron CG służy jako powiązanie z wieloletnią linią zabawek Hasbro o tej samej nazwie. Sublinia Siege została uruchomiona w 2018 roku, a następnie tegoroczny Earthrise i przyszłoroczne Kingdom.


Polygon Pictures animuje całą serię CG, a Rooster Teeth produkuje z pomocą Polygon Pictures i Allspark Animation. Tegoroczny sezon Transformers: War for Cybertron Trilogy: Siege miał sześć 22-minutowych odcinków, a Netflix zapowiedział jeszcze dwa sezony po Siege. FJ DeSanto (Transformers: Titans Return, Transformers: Power of the Primes) jest showrunnerem. Polygon Pictures animowało także serie Transformers Prime i Transformers: Robots in Disguise.


Polygon Pictures jest prawdopodobnie najbardziej znane z dwóch serii anime Ajin i trylogii filmowej oraz trylogii filmowej Godzilla: Kaijū Wakusei. Jego najnowsze prace to film Human Lost oraz tegoroczna seria Drifting Dragons

2. Oficjalna strona serii Live-Action A Man and His Cat (Oji-sama to Neko) ujawniła 25 listopada, że Ryunosuke Kamiki (Taki Tachibana w Your Name, Kenji Koiso w Summer Wars) będzie głosem kota Kandy - Fukumaru.


Serial zadebiutuje w usłudze wideo na żądanie Paravi 1 stycznia, a także w TV Tokyo i TV Osaka 6 stycznia. Masao Kusakari (patrz poniżej) zagra głównego bohatera Kandę.

Keijirō Tsubakimoto i Masahiro Soejima wyreżyserowali serial, a scenariusze napisali Mitsuhiko Fujiki i Date-san (grupa Otona no Cafe).

Firma Square Enix Manga and Books posiada licencję na mangę i wydaje ją w języku angielskim. Opisuje mangę:

W sklepie zoologicznym, który dzwoni do domu, pulchny, przytulny kot spędza godziny, słuchając gruchania zachwytu od potencjalnych rodziców zwierząt domowych ... ale wie, że to nie on się tym przejmuje. Nawet gdy jego cena spada z każdym dniem, nikt nie oszczędza kotu ani jednego spojrzenia. Zrezygnowawszy z życia, kot z przygnębieniem czeka na swoje pierwsze urodziny, kiedy oficjalnie minie data przydatności do adopcji. Kiedy więc do sklepu przychodzi starszy pan i chce go zabrać do domu, kociak jest najbardziej zszokowany! Czy mężczyzna i kot znajdą w sobie to, czego szukają?

Umi Sakurai wypuściła mangę w 2017 roku, a Square Enix opublikował piąty tom mangi 12 czerwca. Square Enix Manga and Books opublikował drugi tom w języku angielskim 14 lipca

3. Netflix Japan opublikowa 25 listopada klip wideo z serialu Live-Action na podstawie mangi Haro Aso - Alice in Borderland (Imawa no Kuni no Alice). Wideo przedstawia grę w „tag” z tajemniczą osobą w masce konia i trzymającą karabin maszynowy.


Seria zadebiutuje w serwisie Netflix 10 grudnia w 190 krajach na całym świecie.

W serialu wystąpią Kento Yamazaki (Live-Action Kingdom, Orange, JoJo's Bizarre Adventure, Twoje kwietniowe kłamstwo) jako Ryōhei Arisu i Tao Tsuchiya (Rurouni Kenshin, Orange, Library Wars, Aozora Yell, Satoru Fujinuma w ERASED) jako Yuzuha Usagi.


Inni członkowie obsady to:

Nijirō Murakami jako tajemnicze Cheshire

Yūki Morinaga jako Chōta, przyjaciel Arisu, który wraz z nim został wysłany na Pogranicze (Borderland)

Keita Machida jako Karube

Ayaka Miyoshi jako racjonalna i logicznie myśląca An

Dori Sakurada jako przebiegły Niragi

Aya Asahina jako Kuina, której motywy są zbieżne z motywami Cheshire

Shuntarō Yanagi jako Ostatni Boss z niepokojącym tatuażem na twarzy

Yūtarō Watanabe jako Tatta, który zostaje uratowany przez Arisu, a następnie towarzyszy mu

Ayame Misaki jako Shibuki, pierwsza istota, którą Arisu spotyka na Pograniczu

Mizuki Yoshida jako Asahi, licealistka, której życiem bawił się los

Tsuyoshi Abe jako Kuzuryū, którego pokerowa twarz nie zdradza żadnych emocji

Nobuaki Kaneko jako charyzmatyczny Kapelusznik

Shō Aoyagi jako Agni, potężny gracz w grze

Riisa Naka jako zawsze pełna wdzięku, ale tajemnicza Mira


Manga koncentruje się na Ryōhei Arisu (wymawianym tak samo jak „Alice” po japońsku), uczniu liceum, który jest zirytowany swoim nieznośnym życiem codziennym. Pewnej nocy dołącza do swoich złych przyjaciół Karube i Chōty, aby spędzać czas w mieście. Jednak miasto nagle zostaje pokryte gigantycznymi fajerwerkami. Kiedy Ryōhei odzyskuje zmysły, zauważa, że ​​nikogo więcej nie ma w pobliżu. Znajdując się w innym świecie, Ryōhei, Karube i Chōta są zmuszeni wziąć udział w grach o przetrwanie lub zginąć od razu. Cała trójka walczy o życie, a także o powrót do własnego świata.


Aso rozpoczął serializację mangi w magazynie Shogakukana - Weekly Shonen Sunday S (dawniej Shōnen Sunday Chō) w 2010 roku. Seria została przeniesiona do Weekly Shonen Sunday, gdy w marcu 2015 r. weszła w ostatni wątek fabularny. Manga zakończyła się w marcu 2016 r., a Shogakukan opublikował 18 tomów mangi. 12, 13 i 14 tom mangi zostały dostarczone z oryginalnymi odcinkami anime wideo (OVA).


Spinoff zatytułowany Alice in Borderland: Chi no Kyokuchi - Daiya no King-hen trwał od października 2014 do lutego 2015 w Weekly Shonen Sunday. Aso uruchomił także oddzielną serię spinoff zatytułowaną Imawa no Michi no Alice w magazynie Shogakukana - Monthly Sunday GX w sierpniu 2015 r., z grafiką autorstwa Takayoshiego Kurody. Manga zakończyła się w lutym 2018 roku, a Shogakukan opublikował osiem tomów serii.

Aso wypuścił nowy spinoff zatytułowany Imawa no Kuni no Alice Retry (Alice in Borderland Retry) w magazynie Shogakukana - Weekly Shonen Sunday 14 października

4. BS-TV Tokyo ogłosiło 26 listopada, że serial Live-Action oparty na mandze Wakako-zake Chie Shinkyū otrzyma swój pierwszy specjał, który zostanie wyemitowany 29 i 30 grudnia o 23:00. każdej nocy. Specjał nosi tytuł Wakako-zake Special: Hida Sakagura Meguri (Wakako-zake Special: Hida Sake Brewery Pilgrimage). W specjale Wakako pojedzie do obszaru Hida w prefekturze Gifu, znanej z wielu browarów sake. W odcinku specjalnym pojawi się powracająca obsada.


BS-TV Tokyo ogłosiło 26 listopada, że nowy dodatek do serialu Live-Action Wakako-zake będzie miał simulcast i stream w Wietnamie, kiedy specjał nadawany będzie 29 i 30 grudnia o 23:00. BS-TV Tokyo zauważyło, że simulcast jest wynikiem memorandum o przyjaźni i współpracy między miastem Takayama prefektury Gifu w Japonii a miastem Hue w Wietnamie. Simulcast zostanie wyemitowany na kanale 19 CATV VTV cab o godzinie 21:00. GMT + 7.


Oryginalna manga kulinarna Wakako-zake podąża za 26-letnią Wakako, która każdego wieczoru pije różne rodzaje napojów alkoholowych w barach i restauracjach, szukając swojego miejsca.


Chie Shinkyū zaczęła mangę w magazynie North Stars Pictures i magazynie Tokumy Shoten - Monthly Comic Zenon w 2011 roku. Media Do wydało pierwszy tom mangi w języku angielskim na kilku platformach w październiku 2018 roku. Nenzu Nyanbara wydał spinoff mangę zatytułowaną Taishū Sakaba Wakao - Wakako- zake Betten (Public Bar Wakao - Wakako-zake Different Shop) na stronie internetowej Tokumy Shoten - Web Comic Zenyon w styczniu 2019 r.


Pierwszy 12-odcinkowy sezon Live-Action wyemitowany został w styczniu-marcu 2015 r., a drugi i trzeci 12-odcinkowy sezon miały premierę odpowiednio w styczniu 2016 r. i kwietniu 2017 r. Czwarty sezon miał premierę w styczniu 2019 r., a piąty i najnowszy sezon miał premierę w kwietniu i wyemitowano go w 12 odcinkach.


Crunchyroll transmitował drugi sezon podczas emisji i dodał pierwszy sezon w kwietniu 2016 roku.


Manga zainspirowała także 12-odcinkową serię trzyminutowych shortów anime, z udziałem Miyuki Sawashiro, której premiera miała miejsce w lipcu 2015 roku. Crunchyroll transmitował również serię anime podczas jej emisji

5. TV Tokyo ujawniła 26 listopada, że serial Live-Action Samotny smakosz będzie miał specjał sylwestrowy czwarty rok z rzędu, który będzie emitowany od 22:00. do 23:30. Yutaka Matsushige (Live-Action Death Note, Sukiyaki Western Django, Crows Zero) po raz kolejny wcieli się w rolę głównego bohatera Gorō Inagashiry. Temat specjału podkreśli zmiany, jakie restauracje musiały wprowadzić w 2020 roku w związku z trwającą pandemią koronawirusa (COVID-19), a także złoży podziękowania i wsparcie branży restauracyjnej w Japonii.


Zarówno serial Live-Action Samotny smakosz, jak i oryginalna manga podążają za samotnym sprzedawcą o imieniu Gorō Inagashira, który podróżuje po całej Japonii i próbuje lokalnej kuchni, którą można znaleźć na rogach ulic. Ósmy sezon serialu Live-Action miał swoją premierę w październiku 2019 roku.


Masayuki Kusumi i Jiro Taniguchi po raz pierwszy opublikowali w odcinkach mangę Samotny smakosz od 1994 do 1996 w magazynie Fusoshy - Monthly Panja (obecnie nieistniejącym). Kusumi zajął się historią, a Taniguchi narysował grafikę. Fusosha opublikował pierwszy zebrany tom w 1997 roku. Kusumi i Fusosha opublikowali drugi tom mangi we wrześniu 2015 roku. Taniguchi zmarł w lutym 2017 roku. Samotny smakosz w Polsce ukazał się nakładem Hanami w październiku 2014 roku.


Fanfare i Ponent Mon wydadzą mangę w języku angielskim i „najprawdopodobniej” zadebiutują wiosną 2021 roku.


Manga zainspirowała również net anime, które zadebiutowało w aplikacji na smartfony Production I.G - „Tate Anime” (Vertical Anime) w listopadzie 2017 roku

Wyróżnione posty
Ostatnie posty
Archiwum
Wyszukaj wg tagów
Podążaj za nami
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • Shirokuro na FB
  • Shirokuro na Tweeterze
  • Shirokuro na Instagramie

© SHIROKURO - November 2017. Created thx to wix.com