PRZEDŚWIĄTECZNY CHAOS - GRY I CIEKAWOSTKI

GRY

1. Podsumowanie The Game Awards 2020 wg ANN

2. MONSTER HUNTER: a) CAPCOM rozpoczął 13 grudnia streamowanie dwóch nowych zwiastunów swojej gry Monster Hunter Rise na Nintendo Switch. Filmy przedstawiają łuk i podwójne ostrza.


Gra zadebiutuje na Switcha 26 marca. Ponadto w styczniu pojawi się wersja demo.


Edycja Deluxe gry będzie zawierała zestaw pancerza warstwowego Kamurai Hunter, element zbroi warstwowej Shuriken Collar Palamute, element zbroi warstwowej Fish Collar Palico, gesty, zestaw pozy samuraja, zestaw do malowania twarzy kabuki i fryzurę Izuchi Tail do personalizacji postaci. Premie z przedsprzedaży obejmują zbroję warstwową Palamute Retriever, zbroję warstwową Palico Forest Cat Costume i Talizman Nowicjusza.


Tytułowy „Rise” odnosi się do myśliwego wykorzystującego wertykalność środowiska gry, a także chęć deweloperów do wzbudzenia entuzjazmu wśród wielu graczy na całym świecie. Nowy Wirebug pozwoli graczom wykonywać nowe czynności i wspinać się po różnych pionowych lokalizacjach. Nowe potwory w grze to Maganmalo, Aknosom, Great Izuchi i Tetranodon. Nowe lokalizacje będą obejmować ruiny świątyni. Podstawą gry jest wioska Kamura, a historia będzie zawierała szał.


Gra będzie kompatybilna z Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin, kolejną nową grą Monster Hunter na Switcha ogłoszoną jednocześnie z Monster Hunter Rise.


Figurki amiibo Palamute, Magnamalo i Palico zostaną wydane tego samego dnia co gra.


Dodatek Monster Hunter World: Iceborne został wydany na PS4 i Xbox One we wrześniu 2019 roku i wydany na Steama 9 stycznia. Dodatek ma łączną liczbę wysyłek i sprzedaży cyfrowej 6,6 miliona egzemplarzy.


Monster Hunter World została wydana na całym świecie na PS4 i Xbox One w styczniu 2018 r. Gra ma 15 milionów egzemplarzy w obiegu (zarówno fizycznych, jak i cyfrowych) od 2 stycznia, najwięcej w historii CAPCOM. Cała seria Monster Hunter sprzedała się w ponad 61 milionach egzemplarzy od 15 stycznia

b) Reżyser gry Monster Hunter World: Iceborne, Daisuke Ichihara, ujawnił w wywiadzie dla witryny CGWorld 16 grudnia, że opuścił CAPCOM i dołączył do firmy ILCA 3D CG jako dyrektor zespołu programistycznego firmy Kyoto.


Ichihara ostatnio pracował jako reżyser w Monster Hunter World: Iceborne, rozszerzeniu do gry Monster Hunter World firmy CAPCOM. Ichihara pracował również wcześniej jako reżyser w Monster Hunter: Generations

3. SNK ogłosił 15 grudnia, że wypuści nową konsolę w 2021 roku. Firma opisała konsolę jako „System, który pomieści potrzeby między zapalonymi fanami i entuzjastami gier konsolowych!”


SNK wypuściło Neo Geo Arcade Stick Pro w listopadzie 2019 r. Sprzęt może łączyć się z systemem Neo Geo Mini, który został dostarczony do Japonii w lipcu 2018 r. z 40 grami z oryginalnego systemu Neo Geo.


Rodzina systemów Neo Geo rozpoczęła się od opartego na kartridżach systemu arcade Neo Geo MVS i jego odpowiednika w konsoli domowej, Neo Geo AES, w 1990 roku. W momencie premiery SNK zachwalał doskonałą grę arcade z AES, ponieważ dzielił ten sam sprzęt, co jego odpowiednik arcade. SNK opracowało wiele ze swoich najbardziej kultowych serii gier dla tego systemu. SNK wypuściło później systemy Neo Geo CD i Hyper Neo Geo 64. Neo Geo Pocket i Neo Geo Pocket Color, wydane odpowiednio w 1998 i 1999 r., Były wcześniejszymi próbami stworzenia przenośnej wersji systemu arcade

4. Trzecia ławka japońskiego Sądu Najwyższego odrzuciła 15 grudnia apelację KOEI Tecmo Games od pozwu CAPCOM o naruszenie patentu. Sąd podtrzymał wcześniejsze orzeczenie Sądu Najwyższego ds. Własności Intelektualnej nakazujące KOEI Tecmo zapłatę CAPCOM-owi 143.843.710 jenów (1,34 mln $).


CAPCOM złożył pozew do Sądu Okręgowego w Osace 4 lipca 2014 r. CAPCOM stwierdził, że KOEI Tecmo naruszył patent nr 3350773 (Patent A) z serią gier Dynasty Warriors i Samurai Warriors oraz patent nr 3295771 (Patent B) z serią gier Fatal Frame. CAPCOM argumentował, że KOEI Tecmo naruszył Patent A poprzez „nową zawartość uzyskaną poprzez użycie poprzedniej gry i nowego oprogramowania” oraz Patent B z „funkcją wibracji kontrolera, gdy w pobliżu są wrogowie”.


Sąd Okręgowy w Osace orzekł w dniu 14 grudnia 2017 r., że KOEI Tecmo naruszył tylko patent B i nakazał firmie zapłacić 5,17 mln jenów (48 000 $) tytułem odszkodowania i opłat prawnych.


CAPCOM był niezadowolony z orzeczenia Sądu Okręgowego w Osace i w dniu 27 grudnia 2017 r. złożył apelację do Sądu Najwyższego ds. Własności Intelektualnej. CAPCOM zażądał odszkodowania w łącznej wysokości 983.231.115 jenów (9,12 mln $) za naruszenie przez KOEI Tecmo patentów A i B. Intelektualna Sąd Najwyższy Majątkowy orzekł 11 września 2019 r., że tylko część odpowiednich prac KOEI Tecmo narusza patent A, w związku z czym nakazał KOEI Tecmo zapłatę tylko części kwoty, o którą wnioskował CAPCOM.


KOEI Tecmo złożył apelację do Sądu Najwyższego Japonii 25 września 2019 roku

5. Idea Factory International ogłosiła 15 grudnia, że wyda również grę Compile Heart - VVVtunia (Neptunia Virtual Stars) na Steama na Zachodzie, oprócz wcześniej zapowiedzianej premiery na PS4. Obie wersje są planowane na 2021 rok. Idea Factory International wyda grę na Zachodzie w 2021 roku z japońskim i angielskim dźwiękiem oraz angielskimi napisami.


Gra została wydana w Japonii 6 sierpnia. Pierwotnie gra była zaplanowana na 2 lipca, ale została opóźniona z powodu „różnych okoliczności” związanych z harmonogramem rozwoju i produkcji.


Idea Factory International opisuje historię gry:


W wymiarze zwanym Virtualand, istniejące w nim wirtualne planety zawierają niezwykłą zdolność do wytwarzania towaru zwanego treścią. Z tych ciał niebieskich jest spokojna planeta znana jako EMO. To był ostatni cel nikczemnej grupy, której jedynym celem jest niszczenie treści tworzonych przez wirtualne planety ... Anti. Zdziesiątkowanie EMO sprawiło, że jej obywatele stracili nadzieję.


Właśnie wtedy VTubery, popularni streamerzy na żywo z Ziemi, nagle zostali przetransportowani do Virtualand. Ponieważ VTuberzy mają skłonność do tworzenia dobrych treści, były oczywistym celem dla Anti, który szybko ich przechwycił i zamienił w kieszenie danych znane jako V Cubes.

Fair, wirtualna bogini i lider Planet EMO, wysłała sygnał o niebezpieczeństwie do wielu wymiarów w nadziei na cud. Dwie grupy otrzymały sygnał - wschodzące gwiazdy VTuber, Mi i Yu, członkowie MEWTRAL, a także Boginie Gamindustri: Neptune, Noire, Blanc i Vert. Obie strony, wkraczając teraz w nieznany teren, postanawiają połączyć siły, by walczyć przeciwko Anti! Czy mogą się połączyć i uratować planetę EMO przed całkowitym zniszczeniem?


Hack and slash pozwoli graczom zmieniać perspektywy między postaciami strzelającymi do walki w zwarciu i strzelcami dystansowymi. Gracze będą mogli połączyć siły z wirtualnymi YouTuberami w prawdziwym świecie podczas występów w rytmicznej grze BeatTik. Muzyka w tle zmieni warunki bitwy i odblokuje ruchy kończące. Wirtualni YouTuberzy mogą również losowo pomagać graczom podczas bitwy.


Najnowsza gra z serii Neptunia, Super Neptunia RPG (Yūsha Neptune: Sekai yo Uchū yo Katsumoku se yo !! Ultimate RPG Sengen !!), wydana w Japonii na PS4 w grudniu 2018 r. Artisan Studios, twórca gier wideo z Quebecu opracował grę i jest pierwszym zachodnim studiem, które opracowało grę w serii. Idea Factory International wydała grę na Zachodzie w czerwcu na PS4 i Switcha

6. W historycznym ruchu dla Fate / Grand Order, gra wprowadziła swoją pierwszą świąteczną wersję męskiego sługi: Karna (Santa) zostanie rozdana graczom, którzy ukończyli event "Eikō no Santa Claus Road ~Fūjirareta Christmas Present~" (Santa Claus's Road To Glory ~Sealed Christmas Presents~), który odbędzie się na japońskim serwerze gry od 16 do 30 grudnia.


Czterogwiazdkowy sługa SR tymczasowo dołączy do drużyny gracza podczas wydarzenia i można go oficjalnie zdobyć, wykonując główne zadania. Aby wziąć udział, gracze muszą wypełnić rozdział „Singularity F - Flame Contaminated City: Fuyuki”.


Oficjalne konto gry w serwisie YouTube opublikowało animowaną reklamę telewizyjną tego wydarzenia, którą animował A-1 Pictures.


W poprzednich latach gra wprowadziła Santa wersje popularnych postaci kobiecych, takich jak Artoria Pendragon Alter, Nightingale, Altera, Jeanne d'Arc Alter Lily i Quetzalcoatl.


Aniplex wydał grę mobilną Fate / Grand Order w Japonii latem 2015 roku. Gra otrzymała wersję angielską w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie w czerwcu 2017 roku.


Gra zainspirowała różne adaptacje anime. Fate / Grand Order Shinsei Entaku Ryōiki Camelot: Wandering: Agateram, pierwszy film z dwuczęściowego projektu, został otwarty 5 grudnia. Gra jest także inspiracją dla nadchodzącego anime Fate / Grand Order Final Singularity - Grand Temple of Time: Solomon ( Fate / Grand Order -Kyūshoku Tokuiten Kani Jikan Shinden Solomon-)

7. GRANBLUE FANTASY: a) Robomi to pełen miłości hołd złożony tokusatsu przez Granblue Fantasy. Jest mechanicznym wojownikiem, który walczy o miłość i sprawiedliwość. Ta przebojowa gra mobilna wypuściła animowany teledysk emanujący oldschoolowym urokiem, aby gracze byli podekscytowani najnowszym wydarzeniem fabularnym Robomi, które ma się rozpocząć 28 grudnia.


Legenda mecha animacji Masami Obari oznajmił na Twitterze, że wyreżyserował wideo i stworzył storyboardy, a także osobiście animował część, w której pojawia się mech God Gigantes. Wideo jest hołdem dla jego twórczości i trofeów animowanych, takich jak mocno zacienione zbliżenia twarzy i mechów oraz tzw. „Brave Perspective” z postacią lub mechem trzymającym miecz tak, że punkt jest bliżej kamery.


Piosenkarz Ichiro Mizuki, który jest najbardziej znany ze swoich piosenek przewodnich dla Kamen Rider i Mazinger Z, wykonał piosenkę przewodnią „Robomi” do teledysku. Utwór zostanie wydany na płycie CD z 20. piosenką Granblue Fantasy, zatytułowaną „Robomi no Uta” (Robomi's song), której premiera zaplanowana jest na 3 lutego. Zostanie ona skompilowana z dodatkową piosenką zatytułowaną „Ai Hagane Senshi” (Love Mechanical Warrior).


Cygames po raz pierwszy ujawnił wideo 12 grudnia podczas pierwszego dnia wirtualnego wydarzenia „Granblue Fes 2020”. Cały teledysk został opublikowany na oficjalnym koncie Granblue Fantasy na YouTube 14 grudnia.


Cygames wydało oryginalną grę mobilną Granblue Fantasy w 2014 roku, a gra ma ponad 18 milionów pobrań. Oryginalna gra zainspirowała 13-odcinkowe anime w kwietniu 2017 r. i drugi sezon w październiku 2019 r. Short anime Grand Blues! (Guraburu!) miało swoją premierę 8 października

b) Oficjalny kanał YouTube franczyzy Granblue Fantasy rozpoczął 17 grudnia transmisję 23-minutowego wideo z rozgrywki z angielskimi napisami do nadchodzącej gry Granblue Fantasy: Relink. Wideo zawiera komentarz reżysera gry, Tetsuyi Fukuhary.


Cygames ujawniło 12 grudnia podczas wirtualnego wydarzenia „Granblue Fes 2020”, że wyda grę na PlayStation 5 jako dodatek do wcześniej zapowiedzianej wersji na PlayStation 4. Gra będzie miała kompatybilność cross-play dla trybu wieloosobowego między dwiema konsolami.


Gra jest zaplanowana na języki angielski, francuski, włoski, niemiecki i hiszpański. Reżyser gry Tetsuya Fukuhara podobno stwierdził w lutym 2019 roku, że gra będzie miała jednoczesną światową premierę.

Cygames ogłosił również w lutym 2019 r., że przejmuje produkcję gry od Platinum Games.

Jest to RPG akcji z ilustracjami autorstwa Cygames i CyDesignation. Gra produkuje Koichi Haruta z Cygames, Tetsuya Fukuhara reżyseruje grę, Hideo Minaba projektuje postacie, a Nobuo Uematsu i Tsutomu Narita komponują muzykę. W grze pojawi się nowa historia.


Gracze będą mogli wybrać między nienazwanym mężczyzną (Yūki Ono) lub kobietą (Hisako Kanemoto). Inne sprzymierzone postacie potwierdzone w grze to Lyria (Nao Tōyama), Vyrn (Rie Kugimiya), Katalina (Miyuki Sawashiro), Rackam (Hiroaki Hirata), Io (Yukari Tamura), Eugen (wcześniej wyrażony przez Keijiego Fujiwarę) i Rosetta (Rie Tanaka). Furycane będzie pierwotną bestią w grze.


Cygames wydało oryginalną grę mobilną Granblue Fantasy w 2014 roku.

Gra Cygames i Arc System Works - Granblue Fantasy: Versus została wydana w Japonii 6 lutego, a następnie 3 marca w Ameryce Północnej wydała grę w Europie i Australii 27 marca. Gra została wydana na PC 13 marca

8. Nintendo eShop wymienia grę Compile Heart - Death end re; Quest, która zostanie wydana 24 grudnia w wersji cyfrowej na Switcha w Japonii. Compile Heart rozpoczęło transmisję wideo otwierającego grę 16 grudnia.


Gra została wydana na PS4 w kwietniu 2018 roku z pewnym opóźnieniem. Gra pojawiła się na PS4 w Ameryce Północnej i Europie w lutym 2019 roku. Wydanie Idea Factory na PS4 zawiera dźwięk w języku japońskim i angielskim oraz angielskie napisy. To wydanie ma zarówno wydanie fizyczne, jak i cyfrowe. Gra została uruchomiona na Steama w maju 2019 roku.


Idea Factory International tak opisuje historię:


Arata Mizunashi, programista gier wideo, otrzymuje powiadomienie z e-maila wysłanego do niego przez Shinę Ninomiyę, jego współpracownicę, która zaginęła prawie rok temu. Wspólnie pracowali nad stworzeniem World's Odyssey (W.O.D.), wciągającego wirtualnego krajobrazu napędzanego zapierającą dech w piersiach, najnowocześniejszą technologią. To znaczy, dopóki nagłe zniknięcie Shiny nie spowodowało szybkiego zatrzymania produkcji. Arata odkrywa zaskakujące odkrycie, że Shina Ninomiya cały czas była w "W.O.D.". Kiedy Arata w pośpiechu zagłębia się z powrotem w linie kodu nawiedzające jego porzucony projekt, zdaje sobie sprawę, że jego gra jest teraz spustoszona przez plagę błędów, a Shina jest jedynym aktywnym graczem.


Arata wkrótce dowiaduje się, że nikczemna siła uniemożliwia mu wyciągnięcie Shiny z gry. Jej jedyne wyjście? Musi ukończyć grę, aby odblokować idealne zakończenie - wynik ze wskaźnikiem sukcesu 1%. Podczas swojej podróży napotykają mnóstwo postaci NPC, które rozmywają postrzeganie ludzkości i technologii sztucznej inteligencji, wprawiając w ruch ekscytującą narrację, która kwestionuje różnice między światem wirtualnym a naszym.


Niewiele wiedzą, że po obu stronach ekranu czekają ich horrory ...


Kontynuacja gry Death end re; Quest 2 została wydana w Japonii na PS4 13 lutego. Została wydana na Steama 18 sierpnia, a na PS4 w Ameryce Północnej - 24 sierpnia, a w Europie - 25 sierpnia

9. Nihon Falcom ujawnił 17 grudnia nową grę z serii The Legend of Heroes, zatytułowaną The Legend of Heroes: Kuro no Kiseki (Trails of Black). Gra świętuje 40-lecie firmy Nihon Falcom.


Gra rozpoczyna „drugą połowę” serii „Kiseki” (Trails) tej serii. Gra toczy się w Republice Calvardu.


Nihon Falcom opublikował cztery zrzuty ekranu z gry.

NIS America wydało The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel IV, czwartą część serii gier RPG firmy Nihon Falcom - Trails of Cold Steel, na PS4 w Ameryce Północnej i Europie 27 października oraz w Australii i Nowej Zelandii 3 listopada. Gra zostanie wydana na Nintendo Switch i PC przez Steama i GOG w 2021 roku. Gra wyszła na PS4 w Japonii we wrześniu 2018 roku

10. ForwardWorks ogłosił 17 grudnia, że gra mobilna Makai Senki Disgaea RPG firmy Nippon Ichi Software zostanie wydana w języku angielskim wiosną 2021 r., a zamknięta beta planowana jest na styczeń. Boltrend Games z siedzibą w Hongkongu opracowuje i utrzymuje wersję angielską.


ForwardWorks i Nippon Ichi Software uruchomiły grę w marcu 2019 r., ale gracze doświadczyli wielu błędów i bugów, które skłoniły firmy do wyłączenia dostępu do gry wkrótce potem po ocenie, że gra wymaga poważnych napraw, które potrwają kilka miesięcy.


ForwardWorks oświadczył, że w czerwcu 2019 roku pozyskał dodatkowego partnera programistycznego, a od lipca do września firmy kontynuowały ulepszanie serwerów i aplikacji. W październiku 2019 roku firmy otworzyły testową wersję gry.


Gra została ponownie uruchomiona w listopadzie 2019 r., a wszystkie dane graczy zostały całkowicie zresetowane

11. CYBERPUNK 2077: a) 7-13 grudnia w Japonii sprzedały się: Momotaro Dentetsu: Showa, Heisei, Reiwa mo Teiban! - 755 084 egzemplarze od 19 listopada, CYBERPUNK 2077 - 104 687 egzemplarzy od 10 grudnia, Animal Crossing: New Horizons - 6 175 256 egzemplarzy od 20 marca, Ring Fit Adventure - 1 969 970 egzemplarzy od 18 października 2019 roku, Pikmin 3 Deluxe - 367 461 egzemplarzy od 30 października, Puyo Puyo Tetris 2 - 26 346 egzemplarzy od 10 grudnia, Pokémon Sword & Shield Expansion Pass Bundle - 92 265 egzemplarzy od 6 listopada, Hyrule Warriors: Age of Calamity - 255 964 egzemplarze od 20 listopada, Super Mario 3D All-Stars - 427 367 egzemplarzy od 18 września, Derby Stallion - 91 155 egzemplarzy od 3 grudnia, Sakuna: Of Rice And Ruin - 64 918 egzemplarzy od 12 listopada, Pokemon Sword & Shield - 3 830 974 egzemplarze od 15 listopada 2019 roku, Sekai no Asobi Taizen 51 - 455 474 egzemplarze od 5 czerwca i Dokapon UP! Mugen no Roulette - 9 334 egzemplarze od 10 grudnia. Pozostały ranking

b) Recenzja Filmwebu gry Cyberpunk 2077 (1,2)

c) Komputery Apple nigdy nie były sprzętami tworzonymi z myślą o grach wideo. Obróbka grafiki, montaż wideo, jakieś projekty 3D – jak najbardziej, ale gry były zawsze gdzieś tam na bocznym torze i w sumie mało który deweloper zawracał sobie głowę wersją na Maki. Co jeśli macie taki komputer, a Was naszła ochota, żeby zagrać w wydany właśnie Cyberpunk 2077? Jeszcze do niedawna jedynym rozwiązaniem było kupno konsoli, ale teraz mamy alternatywę w postaci chmury GeForce NOW. Nazwa na bank brzmi znajomo, bo za usługą stoi nie kto inny jak NVIDIA, firma, która na gamingu zna się jak mało kto.

GRANIE W CHMURZE? CO TO?


Zacznijmy od podstaw, a mianowicie – na czym polega granie w chmurze. Gra uruchamia się na specjalnie do tego przygotowanych serwerach, a na nasze urządzenie wysyłany jest wygenerowany przez tę maszynę obraz. Każda komenda, ruch myszki czy wciśnięcie klawisza są wysyłane do serwera, tam realizowane, a w zamian do nas odsyłany jest ich efekt. Wydaje się skomplikowanie? Pewnie takie też jest, ale jakimś cudem opóźnienie jest praktycznie niezauważalne i przy dobrym łączu internetowym mamy wrażenie, jakby gra faktycznie była uruchomiona na naszym urządzeniu. Nie bez powodu używam określenia "urządzenie", bo choć w poprzednim akapicie była mowa o komputerach Apple, to GeForce NOW działa na wielu innych sprzętach. Komputery na Windowsie, podpinany do telewizora NVIDIA Shield, Chromebooki, smartfony na Androidzie czy nawet iPhone'y! Co więcej, logując się do każdego z nich tym samym kontem NVIDIA, mamy pełną synchronizację zapisanych danych i dostępnych gier.

JAK ZACZĄĆ?


Pierwszym krokiem będzie oczywiście rejestracja na stronie NVIDIA i pobranie niewiele ważącej aplikacji GeForce NOW (w przypadku iPhonea i Chromebooka będzie to dodanie odpowiedniej strony do ekranu początkowego). Po uruchomieniu aplikacji naszym oczom ukaże się katalog dostępnych gier, w które możemy zagrać, oraz możliwość pogrzebania w ustawianiach, ale z testów wyszło nam, że lokalizację serwera najlepiej zostawić na "automatyczna", zaś jakoś przesyłania strumieniowego, jeśli tylko nie macie dramatycznie niskiego limitu danych, na "zrównoważona", co pozwoli usłudze wykorzystać maksimum dostępnego w danej chwili łącza. Na stałym łączu 100 Mbps GeForce NOW działał w płynnym FullHD (1080p) i stałych 60 klatkach. Pamiętajcie też, że usługa posiada wbudowaną funkcję sprawdzenia połączenia między waszą siecią a serwerami NVIDIA, z czego warto skorzystać, bo nie zawsze prędkość łącza reklamowana przez dostawcę internetu jest faktyczną prędkością, jaką dostajecie po podpisaniu z nim umowy. Czas na następny krok – gry. Skąd je wziąć?

STEAM, GOG, EPIC - CO TYLKO CHCECIE


GeForce NOW pozwala nam na "przyniesienie swoich gier" z najpopularniejszych pecetowych sklepów z grami. Po wstukaniu w wyszukiwarce interesującego nas tytułu pojawi się informacja, w której usłudze jest on dostępny i z którymi GeForce NOW przy tej konkretnej grze współpracuje. W tej chwili możemy zagrać w ponad 750 gier (pełna lista) z różnych platform, a lista z dnia na dzień rośnie. Weźmy na przykład taki Cyberpunk 2077 – do wyboru mamy Epic Games Store, Steam oraz GOG. My zdecydowaliśmy się na wersję GOG i zaraz po uruchomieniu gry zostaliśmy poproszeni o zalogowanie się do swojego konta GOG, z którym GeForce NOW potwierdził, że możemy zaczynać zabawę, i już po chwili naszym oczom pojawiła się gra. Co więcej, dzięki pełnej współpracy z wyżej wymienionymi platformami nasze zapisane dane wędrują do odpowiednich dla każdej z nich chmur, co otwiera przed nami dodatkowe możliwości.

GRAJ WSZĘDZIE


Przytoczony na początku scenariusz, w którym chcielibyśmy pograć, ale mamy Maka, to tylko jedna z sytuacji, w których GeForce NOW błyszczy. Może być też tak, że macie w domu mocarnego peceta z najnowszym GeForceem RTX 3080 i kilkanaście godzin nabite w grze, ale akurat na weekend musicie wyjechać do rodziny. Głupio brać ze sobą komputer stacjonarny i monitor, ale tablet czy laptop bez problemu zmieszczą się do plecaka. Wystarczy uruchomić GeForce NOW, włączyć grę i kontynuować zabawę na wgranym do chmury zapisie. Po powrocie do domu dalszą zabawę będziecie znów mogli kontynuować na swoim wypasionym setupie.

GDZIE JEST HACZYK?


Skoro gry przynosimy z zewnętrznych sklepów i gramy w nie na serwerach NVIDII, to na czym firma zarabia? W usłudze GeForce NOW mamy dwa rodzaje kont – darmowe oraz Founders, kosztujące 25 złotych miesięcznie. Największą różnicą między nimi jest czas oczekiwania na wejście do gry. W zależności od obciążenia usługi może to być od kilku do kilkunastu minut dla kont darmowych i dosłownie chwila dla kont Founders. Różni się też czas sesji gry – na darmowym koncie co godzinę musimy od nowa stanąć w kolejce do grania, zaś na koncie Founders musimy to robić co sześć godzin. No i na koniec największa różnica – coś, o czym pomarzyć może większość graczy konsolowych i PC: Ray Tracing. Możliwość uruchomienia go w grach jest dostępna tylko dla kont Founders; jak już raz zobaczy się Cyberpunk 2077 z włączonym RT, to nie chce się wracać do grania bez niego.


PRZYSZŁOŚĆ JEST DZISIAJ


Każdy, komu pokazywaliśmy nową grę CD Projekt RED uruchomioną na trzyletnim MacBook Air, nie mógł uwierzyć, że to faktyczna gra, a nie włączony z YouTube'a gameplay. Dzięki mocy chmury przestajemy się zastanawiać, czy nasz komputer to odpali, tylko po prostu odpalamy i gramy. Jeśli mamy ochotę, możemy zabrać swoje gry na telefonie w dowolne miejsce na świecie (dopóki jest tam szybkie WiFi albo 5G), a dzięki przystawce NVIDIA Shield nasze gry mogą wylądować na 55-calowym ekranie w salonie. Choć sami podchodziliśmy do grania w chmurze sceptycznie, to tych kilka dni z Cyberpunkiem 2077 uruchamianym na przeróżnych sprzętach zmieniło nasze zdanie. Jeśli marzyliście o tym, aby w przyszłości móc grać w swoje ulubione produkcje na dowolnym sprzęcie, to ta przyszłość właśnie nadeszła

d) Kilka dni temu informowano, że CD PROJEKT RED oficjalnie przeprosiło za stan w jakim gra Cyberpunk 2077 trafiła na konsole PlayStation 4 i Xbox One oraz, że wszystkich niezadowolonych z zakupu zaprasza do zwrotu gry m.in. w cyfrowych sklepach Sony i Microsoftu. Polskie studio nie ustaliło tego chyba ze swoim partnerami, bo ile Microsoft ma od dawna sprawnie działający system zwrotów, tak na PlayStation Store coś takiego do tej pory nie funkcjonowało. Do teraz, ale Sony nawet o krok dalej i nie tylko będzie zwracało pieniądze niezadowolonym klientom, ale sama gra zniknęła z oferty PlayStation Store aż do odwołania.


Tu znajdziecie stronę do zwrotu cyfrowej wersji gry


Sony podjęło bardzo dobrą decyzję udostępniając graczom możliwość zwrotu gry, jednak całkowite usuwanie jej ze swojego cyfrowego sklepu wydaje się być ruchem przesadzonym, bo na konsolach PlayStation 4 Pro i PlayStation 5 (w ramach wstecznej kompatybilności) tytuł działał całkiem nieźle.


Nie znaczy to oczywiście, że gry na PlayStation nie kupicie. W sklepach wciąż dostępne są pudełkowe wydania, a dodatkowo CD PROJEKT RED poinformował, że pomimo braku gry na PlayStation Store tytuł ten wciąż będzie dostawał zaplanowane patche i hotfixy

12. Identity V, wydana przez NetEase gra survival-horror, wydała „Identity V x Danganronpa Crossover II”, drugą część imprezy związanej z serią Danganronpa. Aby upamiętnić tę okazję, oficjalne japońskie konto Identity V na Twitterze ujawniło nową ilustrację crossover narysowaną przez ilustratora Tokyo Chronos i projektanta postaci LAM.


Ilustracja przedstawia na nowo Mikanę Tsumiki, Chiaki Nanami, Nagito Komaedę i Hajime Hinatę z Danganronpy 2 z charakterystycznymi oczami postaci z Identity V. Identity V wprowadziło te cztery postacie jako kostiumy na bieżące wydarzenie.


Wydarzenie Identity V x Danganronpa Crossover II rozpoczęło się 7 grudnia i potrwa do 6 stycznia 2021 r. Identity V odbyło pierwszą część crossovera od maja do czerwca 2020 r., przedstawiając Junko Enoshimę, Makoto Naegi, Kyoko Kirigiri i Monokumę z pierwszej gry Danganronpa jako kostiumy.


Seria gier wideo Danganronpa sprzedała się w 3,5 miliona egzemplarzy na całym świecie, a także obejmuje mangę, trzy serie anime, anime specjalne i projekt anime wideo (OVA). W maju Spike Chunsoft wydał Danganronpa: Trigger Happy Havoc Anniversary Edition, pierwszą grę z trylogii, mobilnie, aby uczcić 10-lecie istnienia. Danganronpa 2: Goodbye Despair Anniversary Edition wydana mobilnie 20 sierpnia, a firma wyda również mobilną edycję Danganronpa V3: Killing Harmony.


Identity V określa się jako „pierwsza asymetryczna gra mobilna typu horror opracowana przez NetEase”. Opis na jego oficjalnej stronie brzmi dalej:


Dzięki gotyckiemu stylowi artystycznemu, tajemniczym fabułom i ekscytującej rozgrywce 1 na 4, Identity V zapewni ci zapierające dech w piersiach wrażenia. Najpierw wejdziesz do gry jako detektyw, który otrzyma tajemniczy list z zaproszeniem do zbadania opuszczonego dworu i poszukiwania zaginionej dziewczyny. A gdy zbliżasz się coraz bardziej do prawdy, znajdujesz coś przerażającego ...


LAM jest znany jako ilustrator i projektant postaci visual novel VR Tokyo Chronos. Według Anime NYC, wcześniej współtworzył projekty graficzne i ilustracje do gier wideo, takich jak Persona 5 i Fate / Grand Order

13. Level 5 rozpoczął transmisję strumieniową zwiastuna 19 grudnia podczas Jump Festa '21 dla części gry swojego projektu multimedialnego Megaton-kyū Musashi. Gra jest teraz wymieniona jako dostępna na PS4, PS5 i Nintendo Switch. Level 5 wcześniej zapowiadał, że gra zostanie uruchomiona również na iOS i Androida, ale tych urządzeń nie ma już na liście.


Gra zawiera teraz inną obsadę niż ta, którą pierwotnie ujawniono w grze Level-5 w 2016 roku. Nowa obsada obejmuje:


Toshiki Masuda jako Yamato Ichidaiji (wcześniej wymieniony Masakazu Morita)

Shunsuke Takeuchi jako Ryugo Hijikata (wcześniej wymieniony Tatsuhisa Suzuki)

Sōma Saitō jako Teru Asami (wcześniej wymieniony Miyu Irino)

Kouki Uchiyama jako Reiji Amemiya (wcześniej wymieniony Kaito Ishikawa)

Sumire Morohoshi jako Jun Kirishima

Megumi Han jako Momoka Saotome

Ayumu Murase jako Kota Akutagawa

Yuuki Kaji jako Takumi Kindaichi


Projekt obejmuje telewizyjne anime, grę, współpracę z Weekly Shonen Jumpem, zabawki Bandai oraz spinoff anime zatytułowany After School. Level 5 ogłosił projekt w 2016 r., z początkowo planowanym terminem rozpoczęcia lata 2017 r.


Historia rozgrywa się po tym, jak 90 procent ludzkości zostało wymazanych z powodu inwazji. Ocalali żyją w schronisku, w którym ich życie jest monitorowane, a wspomnienia z inwazji zatarte. Trzech nastolatków ze schronu wybiera się do pilotowania trzech maszyn, które łączą się w robota Musashi, wykonanego z materiału o nazwie stop Megatronium. Seria zrównoważy działanie robota z życiem szkolnym.


Każde inne medium - gra, anime lub inne - opowie tę historię z punktu widzenia innego zestawu postaci.


Gra będzie „robo-akcją RPG” z funkcjami dla wielu graczy

14. Bandai Namco Entertainment zaczęło transmitować 19 grudnia krótki zwiastun crossoverowej bijatyki Jump Force, która zapowiada postać z DLC Yoruichieg Shihōin z Bleacha. Postać dołączy do gry na początku 2021 roku.


Gra doda również postać Giorno Giovanna z JoJo's Bizarre Adventure: Golden Wind. Firma Bandai Namco Entertainment oświadczyła wcześniej, że postać Giorno, będąca w toku, wciąż jest w fazie rozwoju, a ostateczna wersja może różnić się od tego, co firma przypadkowo wydała niewielkiej liczbie graczy z powodu problemu technicznego w zeszłym miesiącu.


Character Pass 2 zawiera już wydaną postać Shoto Todorokiego z My Hero Academia i nadchodzące postacie Meruema z Hunter X Hunter i Hieia z Yu Yu Hakusho. Meruem i Hiei zadebiutują w wersji gry na Nintendo Switch na początku 2021 roku.

Jump Force Deluxe Edition, wersja gry na Nintendo Switch, zadebiutowała 28 sierpnia w obu Amerykach i Europie. Gra zadebiutowała w Japonii i Azji 27 sierpnia. Wersja Switch pozwoli na lokalną kooperację z dwiema podłączonymi konsolami oraz bitwy offline, które pozwalają nawet sześciu osobom grać na jednej konsoli. Wersja Switch będzie obejmować wszystkie dziewięć postaci z pierwszej Przepustki Postaci (Character Pass) w grze, a druga Przepustka Postaci będzie również dostępna osobno.


Spike Chunsoft opracował grę, która została uruchomiona na PS4, Xbox One i Steama w lutym 2019 r. w obu Amerykach, Europie i Japonii.


Wcześniej wydane postacie DLC to Katsuki Bakugo z My Hero Academia, Majin Buu z Dragon Ball Z, Seto Kaiba z Yu-Gi-Oh !, All Might z My Hero Academia, Biscuit Krueger z Hunter x Hunter, Madara Uchiha z Naruto, Toshiro Hitsugaya i Grimmjow Jaegerjaquez z Bleacha, Trafalgar Law z One Piece'a oraz Kane and Galena (oryginalne postacie zaprojektowane przez Akirę Toriyamę). Zestawy płatnych DLC obejmują kostiumy i umiejętności awatara wraz z postaciami DLC. Pierwsza przepustka postaci w grze umożliwia graczom dostęp do pierwszych dziewięciu postaci DLC

15. Wydawca Entergram zaczął 19 grudnia transmitować 11-minutowy zwiastun nadchodzącej gry Umineko When They Cry na PS4 i Nintendo Switch zatytułowanej Umineko no Naku Koro ni Saku: Nekobako to Musō no Kōkyōkyoku (Umineko When They Cry Saku: Symphony of Catboxes and Sny). Gra zadebiutuje 28 stycznia.


Visual novel będzie zawierała wszystkie osiem głównych rozdziałów Umineko no naku Koro ni: Majo to Suiri no Rondo i Umineko no naku Koro ni Bara: Shinjitsu to Gensō no Nocturne, a także trzy opowiadania zatytułowane „Tsubasa”, „Hane , ”i„ Saku ”. Znajdzie się również w pakiecie poboczna bijatyka Umineko When They Cry Golden Fantasia CROSS.


Daisuke Ono gra głos Battlera Ushiromiyi, a Sayaka Ohara gra głos Beatrice. Rico Sasaki (OP Jashin-chan Dropkick) wykonuje OP „Kasaneawase no Nekobako” (Nesting Catboxes). Chiyomaru Shikura napisał tekst i skomponował piosenkę

16. Konami ujawniło 20 grudnia, że pracuje nad nowym tytułem gry z serii Yu-Gi-Oh! pod tytułem Yu-Gi-Oh! Rush Duel. Firma wyda grę na Nintendo Switch. W grze pojawią się postacie z anime Yu-Gi-Oh! Sevens.

Konami zadebiutował karcianką Yu-Gi-Oh! Rush Duel w Japonii na początku tego roku.


Anime Yu-Gi-Oh! Sevens miało swoją premierę w TV Tokyo 4 kwietnia, a w BS-TV Tokyo 10 kwietnia. Piąty odcinek został wyemitowany 2 maja. 1 maja oficjalna strona anime ogłosiła, że ​​anime zawiesiło produkcję ze względu na obawy dotyczące bezpieczeństwa związane ze rozprzestrzenianiem się koronawirusa (COVID-19). Następnie 13 czerwca TV Tokyo wznowiło nadawanie i wyemitowało odcinki 6-9. Następnie TV Tokyo wyemitowało nowe odcinki, począwszy od odcinka 10 8 sierpnia.


Anime po raz pierwszy w serii przedstawia bohatera w szkole podstawowej. Anime ma nową zasadę „Rush Duel” i rozgrywa się w przyszłości w mieście Gōha. Yūga Ōdō, uczeń piątej klasy, uwielbia zarówno wynalazki, jak i pojedynki. Jego kolega z klasy, Rook, jest samozwańczym „pojedynkującym się numerem jeden w szkole podstawowej Gōha 7”. Gakuto jest przewodniczącym samorządu uczniowskiego, a Romin jest kolegą z klasy Yūgi.


Seria Yu-Gi-Oh! Sevens zawiera również dwie mangi. Megumi Sasaki wypuściła mangę komediową zatytułowaną Yu-Gi-Oh! Sevens: Boku no Road Gakuen (My Road Academy) we wrześniowym wydaniu magazynu Shueishy - Saikyō Jump 4 sierpnia Tasuku Sugie i Masahiro Hikokubo wypuścili mangę Yu-Gi-Oh! Sevens: Rook! Bakuretsu Hadō Den !! (Yu-Gi-Oh! Sevens: Rook! Legend of Exploding Military Rule !!) w magazynie Shueishy - V Jump, 19 września

17. Bandai Namco Entertainment ujawniło 20 grudnia, że bijatyka Dragon Ball FighterZ doda Super Baby 2 jako postać z DLC 15 stycznia. Gra doda również Super Saiyan 4 Gogeta jako postać z DLC. Obie postacie są częścią „FighterZ Pass 3” w grze.


Kefla, pierwsza postać z przepustki, pojawiła się w grze 28 lutego. Ultra Instinct Goku, druga postać, pojawiła się 22 maja. Master Roshi pojawił się w grze 18 września. Podobnie jak w przypadku poprzednich przepustek FighterZ, gracze mogą kupować postacie indywidualnie lub kupić przepustkę FighterZ 3 dla wszystkich postaci.


Gra została uruchomiona na Xbox One, PS4 i Steama w obu Amerykach i Europie w styczniu 2018 r., A także w lutym 2018 r. W Japonii na PS4 i Xbox One. Gra sprzedała się w 2,5 miliona egzemplarzy na całym świecie. Wersja gry na Nintendo Switch wprowadzona na rynek w Japonii, obu Amerykach i Europie we wrześniu 2018 r.


W styczniu 2019 r. gra otrzymała również wersję „Deluxe Edition” do pobrania, która obejmuje wcześniej wydane postacie z DLC: Broly, Bardock, Fused Zamasu, Vegito Blue, Base Goku, Base Vegeta, Cooler i Android 17

CIEKAWOSTKI

1. Tephlon Funk, komiks napisany przez Stéphane'a Metayera i zilustrowany przez Davida Tako, jest połączeniem wpływów anime i hip-hopu oraz gigantycznego listu miłosnego do pięciu dzielnic Nowego Jorku. Akcja rozgrywa się w Queensbridge w połowie lat 90., a historia skupia się wokół czterech postaci, które odkrywają ich wzajemne powiązania oraz tajemniczy Tephlon Funk. Od czasu serializacji komiksu w 2015 roku, twórca Stéphane Metayer poczynił wielkie postępy w przenoszeniu historii Tephlon Funk poza stronę, tworząc wspólnie ścieżkę dźwiękową z hip-hopowym artystą Fat Jonem w 2016 roku, a także 50-sekundowy zwiastun animowany wyprodukowany przez japońskie studio animacji zarządzane przez osoby czarnoskóre D'Art Shtajio. Wraz z drugim albumem współpracującym z Fat Jonem, zatytułowanym Tephlon Funk: The Dope Tape, który ma ukazać się 18 grudnia, Anime News Network miało okazję przeprowadzić wywiad z Metayerem i Fat Jonem na temat przeszłych podróży Tephlon Funk i przyszłych aspiracji

2. Oficjalna strona internetowa grupy idoli AŌP (OP i ED 12-sai, OP Cutie Honey Universe, ED Ace of Diamond, OP Isekai wa Smartphone to Tomo ni, openingi Osomatsu-san, OP Tsugumomo) ogłosiła 14 grudnia, że grupa idolek zostanie rozwiązana 31 marca przyszłego roku. Grupa planuje ostatnie wydarzenie w marcu, zanim się rozpadnie. Grupa potwierdziła również, że w styczniu powrócą, aby wykonać OP drugiego kwartału anime Mr. Osomatsu (Osomatsu-san).


AŌP to idolowa grupa oparta na miłości członków do anime, która zadebiutowała w 2012 roku. Grupa wykonała piosenki przewodnie m.in. dla Mr. Osomatsu, Time Travel Girl, Ace of Diamond i Minami Kamakura High School Girls Cycling Club. Ostatnio napisały piosenkę przewodnią "nice to NEET you!" (okładka po prawej) na pierwszy kwartał obecnego sezonu Mr. Osomatsu. Wśród innych ostatnich piosenek grupy znalazły się piosenki przewodnie dla AMAZING STRANGER, Tsugumomo2, Hulaing Babies i Holmes of Kyoto.


Obecne członkinie grupy to Yuuki Hirose, Yūna Asahi, Hinaki Kudō, Sēna Hoshiki, Rin Kojima, Yukina Tsutsumi (Kirara Habu w Munou na Nana) i Non Harusaki (Natsu w Hulaing Babies). Hirose jest jedyną pozostałą członkinią założycielką grupy

3. Weterani w reżyserii anime, Mamoru Oshii i Koji Morimoto, niedawno współpracowali przy produkcji animowanego wideo promocyjnego dla nowych inteligentnych zestawów słuchawkowych „WS-A1” i „WS-A1G” producenta sprzętu audio JVC Kenwood.


Film zatytułowany „CONNECTED ...” przedstawia licealistkę, która ma bliskie spotkanie (trzeciego rodzaju) z nieznaną obcą formą życia wyłaniającą się z UFO, a słuchawki, które nosi, stają się połączeniem, które łączy kosmita, ona i inni nieznajomi z całego świata. Mamoru Oshii wyprodukował oryginalny szkic i nadzorował projekt, Koji Morimoto był odpowiedzialny za reżyserię i projekt postaci, a Hiroaki Takeuchi był producentem.


W hali przed bramkami biletowymi stacji Shibuya na linii Tokyu Den-en-toshi od 7 do 13 grudnia umieszczono kluczową reklamę wizualną tego filmu, a pierwsi nabywcy docelowych produktów otrzymali kartkę pocztową (z replikami podpisów Oshiiego i Morimoto) jako specjalny prezent.

Oshii i Morimoto skomentowali projekt i swoje doświadczenie we współpracy, komentarz Oshiiego brzmi:


Oglądałem prace Morimoto od czasu, gdy ostatnio razem pracowaliśmy, więc fajnie było znowu z nim pracować. Mam nadzieję, że spodoba Wam się ten film, który w doskonały sposób odda urok nowego urządzenia.


Komentarz Morimoto:


Od dawna chciałem narysować „komunikację z kosmitami” i tym razem udało mi się. Co się stanie z ludźmi, gdy spotkają kosmitów? Mam nadzieję, że Wam się spodoba. Minęło trochę czasu, odkąd pracowałem z Oshii-sanem, więc świetnie się bawiłem podczas kręcenia tego filmu. Mam nadzieję, że spodoba Wam się to tak samo jak mi.


Producent Hiroaki Takeuchi podzielił się również kilkoma interesującymi ciekawostkami na temat współpracy i wyjątkowych wyzwań, jakie COVID-19 wniósł do procesu produkcyjnego. Żartował, że powierzanie animacji reżyserowi Morimoto było ryzykowne, gdyż „zasłynął z powolnej pracy nad produkcją”. Ponadto ujawnił, że Oshii i Morimoto nigdy nie spotkali się osobiście podczas współpracy, a 90% całego procesu odbyło się zdalnie. Mimo niezwykłych okoliczności produkcja przebiegła sprawnie, a film został ukończony zgodnie z harmonogramem dzięki elastyczności kadry i pełnemu wykorzystaniu digitalizacji.


Mamoru Oshii to uznany reżyser anime i Live-Action, najlepiej znany ze swojej pracy przy filmach anime Ghost in the Shell i Patlabor. Obecnie pracuje z Ichigo Animation nad nowym anime Vladlove.


Koji Morimoto jest najbardziej znany ze swojej pracy nad Akirą i The Animatrix (Beyond), a także jako współzałożyciel Studio 4 ° C wraz z innymi animatorami Eiko Tanaką i Yoshiharu Satō

4. Co odbywało się podczas Jump Festa 2021 19-20 grudnia

5. Kotonoha, bohaterka niesławnej erotycznej visual novel School Days, ma zadebiutować jako wirtualny YouTuber w Wigilię, według konta na Twitterze marki gier dla dorosłych 0verflow. Oficjalna strona internetowa i konto na Twitterze ujawnią więcej informacji w późniejszym terminie.


Odpowiadając na anglojęzyczne zapytanie, czy dni VTubera Kotonohy będą tylko tymczasowe, 0verflow odpowiedział: „Jeśli zostanie dobrze przyjęta, rozważamy uczynienie jej regularnym”.


Wigilia to ważny dzień dla serii School Days. Japońska usługa transmisji strumieniowej AbemaTV stała się coroczną tradycją transmitowania każdego odcinka anime School Days w Wigilię Bożego Narodzenia. W tym roku będzie to piąty rok corocznego maratonu School Days.


School Days zainspirowało 12-odcinkowe anime latem 2007 roku, a następnie dwa oryginalne wideo-anime spinoffy w 2008 roku. Historia podąża za trójkątem miłosnym, który rozwija się, gdy chłopiec prosi swoją bliską przyjaciółkę, aby pomogła mu przyciągnąć uwagę dziewczyny z tej samej szkoły.


Oglądałem anime i powiem wprost....ABSOLUTNIE NIE POLECAM!!!

6. DR SUSAN NAPIER: a) Reprezentant stanu Ohio Reggie Stoltzfus i przedstawiciel Don Jones wzywają, aby Uniwersytet Stanowy Kent nie przekazywał nieletnim materiałów przeznaczonych dla dorosłych. Rodzic licealisty uczęszczającego do college'u był wściekły, gdy odkrył „pikantny” materiał między okładkami materiału dr Susan Napier - Anime from Akira to Howl's Moving Castle: Experiencing Contemporary Japanese Animation. Kolegium stwierdziło, że rodzice wyrazili zgodę na lekturę.


Rep. Stoltzfus i Rep. Jones odnieśli się do książki jako „pornograficznej” i wysłali list do Kent State, wzywając administrację do nieprzydzielania materiałów dla dorosłych nieletnim uczniom i do przeglądu jej polityki. Większość uczniów w Kent State to osoby dorosłe, ale uczelnia pozwala uczniom od 7 do 12 klasy na uczęszczanie na zajęcia w kampusie.


Rep. Stoltzfus powiedział Fox19 News, że administracja nie zgadza się z przedstawicielami co do treści książki. Kongresman powiedział, że zamierza zakupić egzemplarze książki dla swoich „przyjaciół” na zgromadzeniu ogólnym w celu przejrzenia, a wyniki mogą wpłynąć na finansowanie szkoły.


„Przejrzymy tę książkę i zdecydujemy, czy ta uczelnia jest warta corocznego przekazywania 150 milionów dolarów podatników” - stwierdził przedstawiciel Stoltzfus.


Książka została napisana na kursie kompozycji Freshman w Kent State. Administracja uczelni wydała oświadczenie wyjaśniające, w jaki sposób książka jest używana w klasie.


Część kursu kompozycji, zatytułowana College Writing I: Social Issues through Anime, uczy pisania na poziomie college'u przez pryzmat krytycznych problemów społecznych występujących w tej popularnej na całym świecie formie sztuki, takich jak problemy ze zdrowiem psychicznym, stereotypy, przemoc i relacje między mężczyznami i kobietami.


Zadany tekst jest powiązany z tematyką i przygotowuje zajęcia do dialogu na tematy tematyczne. Wydział ma swobodę akademicką w przekazywaniu pomysłów do dyskusji i uczenia się, aby spełnić cele kursu. Wszyscy studenci programu College Credit Plus, a także ich prawny opiekun, muszą podpisać oświadczenie, że materiały na kursie mogą obejmować tematykę dojrzałych dorosłych przed zapisaniem się na kurs.


Nieletni uczeń zrezygnował z udziału w zadaniu i otrzymał zero punktów. Rep. Stoltzfus opowiada się za tym, aby zamiast tego student otrzymał zadanie zastępcze i aby książka została usunięta z programu nauczania uczelni.


Zaktualizowana wersja książki dr Napier została wydana w 2005 roku przez wydawcę Palgrave Macmillan. Książka jest opisywana jako „autorytatywne źródło anime dla eksplodującego rynku widzów, którzy chcą wiedzieć więcej”.


Dr Napier jest profesorem studiów japońskich na Uniwersytecie Tufts w Massachusetts oraz profesorem wizytującym języków i cywilizacji wschodnioazjatyckich na Harvardzie. Wcześniej opublikowała Miyazaki world: A Life in Art, When the Machine Stops: Fantasy, Reality, and Terminal Identity in Neon Genesis Evangelion and Serial Experiments Lain oraz 'Excuse Me, Who Are You?': Performance, the Gaze, and the Female in the Works of Kon Satoshi

b) Dr Susan Napier rozmawiała z Otaku USA w sprawie niedawnego wezwania prawodawców z Ohio do zakazania książki akademickiej Anime from Akira to Howl's Moving Castle: Experiencing Contemporary Japanese Animation z programu nauczania na Kent State University. Powiedziała, że ​​była „absolutnie oszołomiona” wiadomościami i nigdy nie słyszała o żadnych wezwaniach do zakazania jej książek przed tym incydentem. Wspomniała, że ​​ta konkretna książka ukazuje się od dwudziestu lat.


Zapytana, jaki materiał w książce mógł spowodować urazę, odpowiedziała: „To jeden rozdział. Rozdział o pornografii w japońskiej animacji. Niektóre z nich są bardzo nieprzyjemne. Pokazuje prawdziwą przemoc wobec kobiet. Pomyślałam, że to naprawdę ważne żeby poruszyć temat pornografii. Była dość szeroko dostępna i wiedziałam, że ludzie na Zachodzie ją oglądają, więc pomyślałam, że niektórzy powinni ją zbadać. Pomyślałam, że jeśli chcesz zrozumieć anime jako całkowitą część japońskiej kultury, musisz być tego świadomy. Nie musisz tego oglądać. Nigdy tego nie sugerowałam ”.


Skargi na książkę pochodziły od rodzica ucznia liceum, który wziął udział w kursie kompozycji w Kent State na pierwszym roku. Większość uczniów w Kent State to osoby dorosłe, ale uczelnia pozwala uczniom od 7 do 12 klasy na uczęszczanie na zajęcia w kampusie. Opiekun prawny niepełnoletniego ucznia musi podpisać oświadczenie, że materiały w kursie mogą obejmować tematykę dojrzałych dorosłych, zanim zarejestrują się na kurs.


Reprezentant stanu Ohio Reggie Stoltzfus i przedstawiciel Don Jones określili książkę jako „pornograficzną” i wysłali list do Kent State, wzywając administrację, aby nie przydzielała materiałów dla dorosłych nieletnim uczniom i przeglądała swoje zasady. Rep. Stoltzfus powiedział Fox19 News, że administracja nie zgadza się z przedstawicielami co do treści książki. Kongresman powiedział, że zamierza zakupić egzemplarze książki dla swoich „przyjaciół” na zgromadzeniu ogólnym w celu przejrzenia, a wyniki mogą wpłynąć na finansowanie szkoły.


„Przejrzymy tę książkę i zdecydujemy, czy ta uczelnia jest warta corocznego przekazywania 150 milionów dolarów podatników” - oświadczył przedstawiciel Stoltzfus.


Na blogu o wolności intelektualnej John K. Wilson, stypendysta w latach 2019-2020 w Narodowym Centrum Wolnej Mowy i Zaangażowania Obywatelskiego Uniwersytetu Kalifornijskiego, opisał incydent jako „szokujący akt cenzury, który nie wzbudził zainteresowania krajowych mediów, nawet chociaż jest to jeden z najbardziej dramatycznych przykładów siły konserwatywnej kultury anulowania w tłumieniu wolności słowa ”. Napier powiedziała, że ​​po raz pierwszy usłyszała o incydencie od Wilsona i uważa, że ​​jego artykuł na ten temat był „bardzo dobry”.


Jeśli chodzi o szerszy temat cenzury akademickiej, dr Napier wydał następujące oświadczenie:


W dzisiejszych czasach jesteśmy bardzo zaniepokojeni tym, co mówimy. Co pod wieloma względami jest dobre. Musimy uważać, aby nie angażować się w mowę krzywdzącą lub nienawiści. Ale myślę, że teraz istnieje tendencja, w której nie trzeba zajmować się kontrowersyjnymi tematami. Myślę, że niektóre pornograficzne anime są niepokojące. Ale myślę dokładnie, ponieważ jest to niepokojące, należy się nim zająć. Musimy angażować się w rzeczy, które są brzydkie lub niesmaczne w racjonalny, obiektywny sposób. Myślę, że jeśli zignorujemy pewne rzeczy, jeśli spróbujemy otoczyć niektóre tematy ogrodzeniem, myślę, że wszystko, co robimy, to je ukrywamy. Myślę, że tego rodzaju kwestia znajdowania kontrowersyjnych rzeczy, których nie chcesz czytać i oceniania całej książki na podstawie tego, jest również niepokojąca ... Większość książki dotyczy różnorodności japońskiej animacji. Zszokowało mnie, że chcieliby zakazać książki i używać w odniesieniu do niej terminów takich jak „pornograficzny”. Pomysł poczucia, że ​​jeśli nie lubisz tematu, ignorujesz lub tłumisz coś kontrowersyjnego, nie jest zbyt rozsądnym sposobem podejścia do tematu. Może powrócić i zakwitnąć jeszcze bardziej, ponieważ jest postrzegane jako zabronione

7. hololive Virtual YouTuber Usada Pekora obiecała, że jeśli zdobędzie milion subskrybentów, wyjawi matce, czym się zajmuje. Wreszcie nadszedł czas. W transmisji na żywo 13 grudnia Pekora ujawniła swojej matce, że jest wirtualną YouTuberką, która zareagowała w speszony, ale wspierający sposób.


Tu możesz oglądać najciekawsze fragmenty transmisji z angielskimi napisami przetłumaczonymi przez fanów.


Podczas strumienia Pekora popisała się również winem Hyakunen Umeshu, które zostało zrobione na jej podobieństwo, co zrobiło wrażenie na jej matce. Po zapoznaniu się z koncepcją VTubers, matka skomentowała także inne hololive VTubers, nazywając Takanashi Kiarę z hololive EN jako słodką. Kiara zareagowała z zachwytem na Twitterze.


Usada Pekora to hololive VTuber trzeciej generacji, który zadebiutował w lipcu 2019 roku. Obecnie do hololive należy obecnie ponad 50 wirtualnych YouTuberów; Według anglojęzycznej strony agencji ma ona około 4,4 miliona fanów na YouTube i 4 miliony na bilibili. Talenty wykonują za pomocą skomplikowanych awatarów 2D i 3D dostarczonych przez firmę. hololive English zadebiutował we wrześniu

8. Oficjalna strona franczyzy A3! firmy Liber Entertainment ujawniła 18 grudnia, że aktor i aktor głosowy Ren Ozawa zrezygnuje z roli Kazunariego Miyoshiego w serii. Liber Entertainment powiedział, że na razie postać w aplikacji nie będzie miała wypowiadanych linii.


Agencja Ozawy, AIS, ujawniła 14 grudnia, że rozwiązała umowę z Ozawą, po tym, jak na stronie internetowej Bunshun Online pojawiły się doniesienia o zarzutach, że Ozawa dopuszczał się przemocy domowej wobec byłej dziewczyny. AIS stwierdził, że potwierdził z samym Ozawą, że szczegóły raportu są prawdziwe i przeprosił zaangażowaną kobietę.


Raport w Bunshun Online zawierał również zarzut, że była dziewczyna padła ofiarą wykorzystywania seksualnego i psychicznego, Ozawa zmusił ją do aborcji, a kobieta pod koniec listopada próbowała popełnić samobójstwo.


Oprócz grania Kazunariego Miyoshiego w serii A3!, w tym anime A3! Season & Summer, Ozawa jest także aktorem i aktorem teatralnym, który grał w Kamen Rider Gaim, a także zagrał w sztukach teatralnych dla serii Ace of Diamond, Hakuōki, Mr. Osomatsu i Fairy Tail. Zagrał także w serii Live-Action Dansui!

9. Salon herbaciany Gin-Iro-Neko ("Silver Cat") w Ginza współpracuje z anime Mob Psycho 100 II, aby zaoferować menu herbaciane inspirowane postaciami z serialu.

Ekskluzywne menu herbaciane, dostępne od 7 stycznia do 28 lutego, będzie oferować trzy rodzaje herbat dla każdej postaci: mrożoną herbatę, gorącą herbatę i herbaciane koktajle. W szczególności, szyte na miarę koktajle herbaciane są głównymi elementami tego menu. Możesz sprawdzić zdjęcia i opisy poniżej:

Shigeo Kageyama: z lekko słodkim mlekiem i pokrojonymi w kostkę jabłkami. Aromat rumianku i miodu nadaje jej delikatny, kojący smak. Górna warstwa to herbata, a dolna to mleko. Najlepiej smakuje stopniowo mieszając obie warstwy. Dostępna z alkoholem lub bez.


Dodatki: mleko, jabłko, mięta, biały rum

Ritsu Kageyama: Kwaśność soku grejpfrutowego nadaje temu napojowi orzeźwiającego kopa. Marmolada pomarańczowa podkreśla subtelną cierpkość i słodko-kwaśny smak koktajlu. Ma dwie warstwy: górna to herbata, a dolna to sok. Dostępna z alkoholem lub bez.


Dodatki: Marmolada pomarańczowa, sok grejpfrutowy, syrop Blue Curacao, mięta, biały rum

Reigen Arataka: orzeźwiająca herbata cytrusowa zwieńczona białym grejpfrutem. Sól dodaje się do wylotu kieliszka, aby podkreślić jej smak. Odpowiednia dla dorosłych, ma głęboki smak i wspaniały aromat. Dostępna z alkoholem lub bez.


Dodatki: biały grejpfrut, plasterek cytryny, sól, gin

Teruki Hanazawa: Jasnożółty cukier w sztyfcie mieni się jak klejnot. Po zmieszaniu nadaje napojowi lekką słodycz. Herbata ananasowa i owocowa idealnie pasują do tego lekko słodko-kwaśnego koktajlu herbacianego. Dostępna z alkoholem lub bez.


Dodatki: biżuteryjny cukier w sztyfcie, złoty ananas, mięta, biały rum

Ekubo: Pobudzająca harmonia zielonej herbaty chai i słodkiej bitej śmietany. Rezultatem jest pikantny, ale lekko słodki napój o tajemniczym smaku. Ten słodko-gorzki koktajl herbaciany jest akcentowany czerwoną papryką. Dostępna z alkoholem lub bez.


Dodatki: matcha bita śmietana, matcha w proszku, czerwona papryka, gin


Powyższe koktajle kosztują 1200 jenów (11,50 $), każdy bez podatku. Menu oferuje również specjalne gorące i mrożone herbaty dla każdego bohatera, które kosztują 800 jenów (7,60 $) bez podatku.


W sklepie będą również sprzedawane ekskluzywne torebki herbaty. Występują w dwóch wersjach: w opakowaniu listowym zawierającym 5 torebek herbaty za 1250 jenów (12 $) oraz w puszce zawierającej 7 torebek za 1800 jenów (17 $).


Salon herbaciany Gin-Iro-Neko współpracował już w tym roku z Persona 5 Royal i Mr. Osomatsu. No to w tej sytuacji nic tylko pić herbatkę :)

10. Japońscy prokuratorzy formalnie postawili w stan oskarżenia 16 grudnia 42-letniego mężczyznę aresztowanego pod zarzutem spowodowania pożaru w budynku Studio 1 Kyoto Animation, w którym w lipcu 2019 roku zginęło 36 osób, a 33 innych zostało rannych. Prokuratorzy postawili w stan oskarżenia podejrzanego o morderstwo, usiłowanie zabójstwa, podpalenia, włamania i naruszenia przepisów dotyczących broni palnej i mieczy.


Gazeta Mainichi stwierdziła, że ​​eksperci medyczni „prawdopodobnie” stwierdzili, że podejrzany jest poczytalny, aby stanąć przed procesem i zostać pociągniętym do odpowiedzialności za atak. Gazeta Asahi Shimbun poinformowała, że ​​Prokuratura Okręgowa w Kioto podejmie ostateczną decyzję po „konsultacji z wyższą prokuraturą”.

Policja zatrzymała podejrzanego pod koniec maja, 10 miesięcy po pożarze. Po konsultacji z kilkoma lekarzami policja zdecydowała się zaczekać, aż mężczyzna na tyle wyzdrowieje z obrażeń podczas pożaru, aby móc uczestniczyć w dochodzeniu przed aresztowaniem.


Podejrzany podobno przyznał się do zarzutów w maju i powiedział: „Myślałem, że byłbym w stanie zabić wielu ludzi, gdybym użył benzyny”.


Według wcześniejszych raportów policyjnych podejrzany zarzucił firmie Kyoto Animation „kradzież jego nowelki”. Policja stwierdziła, że ​​podejrzany przesłał kilka historii do Kyoto Animation, ale Kyoto Animation zaprzeczyło, że oparło którekolwiek ze swoich anime na tych historiach. Źródła śledcze stwierdziły również, że nie znaleźli żadnych podobieństw między projektami anime studia a pracami podejrzanego.

18 lipca 2019 roku w budynku Studio 1 Kyoto Animation wybuchł niszczycielski pożar. W tym czasie w budynku przebywało łącznie 70 osób. W wyniku pożaru zginęło 36 osób, a 33 inne zostały ranne. Oprócz tych ofiar, mężczyzna po czterdziestce w drodze do pracy w okolicy doznał niewielkich obrażeń spowodowanych wdychaniem dymu.


Policja Prefektury Kioto zatrzymała wówczas 41-letniego podejrzanego, który rzekomo użył benzyny do rozpalenia pożaru, i badają sprawę jako podpalenie. Mężczyzna rzekomo kupił 40 litrów benzyny w dwóch kanistrach i użył wózka do transportu benzyny do budynku Studio 1 Kyoto Animation.


Prace rozbiórkowe w budynku Studio 1 w Kyoto Animation zakończyły się 28 kwietnia. Studio ponownie rozpoczęło rekrutację w lipcu

11. Według raportu YouTube Culture & Trends for 2020, wyświetlenia Virtual YouTuber (lub „VTuber”) na platformie wzrosły do ponad 1,5 miliarda wyświetleń miesięcznie do października 2020 roku.


YouTube opublikował również film przedstawiający trend.


Według ankiety przedstawionej w filmie 47% widzów jest otwartych na oglądanie treści twórców lub postaci, które są fikcyjne lub wirtualne.


Wirtualna rozrywka na chińskiej platformie do strumieniowego przesyłania wideo bilibili również stała się coraz bardziej popularną kategorią treści, szczególnie od czasu wybuchu COVID-19. Według informacji prasowej z listopada, średnie miesięczne godziny oglądania wirtualnych transmisji na żywo wzrosły o ponad 200% od stycznia do października 2020 r. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku

12. ANN: Otaku USA oferuje wszystkim czytelnikom ANN specjalną ofertę świąteczną. 14 $ za 6 numerów, duży rabat od ich zwykłej ceny subskrypcji 24,99 $ i ogromna zniżka od ceny w kiosku 41,94 $ i kosztuje 2,33 $ za wydanie (w porównaniu z 7 $).

To cały rok wiadomości o najgorętszych nowych anime, 216 stron DARMOWEJ MANGI, duże, zuchwałe, ponadwymiarowe, zawsze kolorowe funkcje, zakulisowe wywiady z twórcami i artystami, wystarczająca ilość J POP, aby zaskoczyć, pełne pokrycie Cosplay i cała masa JUST PLAIN FUN!


Kliknij tutaj, aby uzyskać dostęp do tej specjalnej oferty.

Nawet lepiej! Oferują specjalną subskrypcję za 12 $ dla abonentów ANN. Kliknij tutaj, aby uzyskać dostęp do oferty tylko dla subskrybentów.


Nie jesteś jeszcze subskrybentem ANN? Nasz nowy system subskrypcji jest obecnie w fazie beta, będziemy go oferować wszystkim naszym czytelnikom w styczniu. Dołącz do nas w styczniu, aby uzyskać więcej wspaniałych ofert tylko dla subskrybentów.


Magazyn OTAKU USA jest głosem amerykańskich OTAKU. Otaku USA to obszerny, kolorowy magazyn, który zawiera obszerne omówienie mangi, anime, gier wideo i japońskiej popkultury, napisany z amerykańskiego punktu widzenia. Otaku USA publikuje również 32 strony z najpopularniejszymi zapowiedziami mang od czołowych wydawców. Ponieważ Otaku USA jest niezależnym magazynem amerykańskim, a nie licencjonowanym produktem posiadanym przez osoby zainteresowane konkretną linią komiksów, anime, mangi, gier lub filmów, przedstawia czytelnikowi obiektywną relację

13. Firma MOVIC, produkująca towary dla postaci, świętuje dziesiątą rocznicę powstania anime Oreimo, sprzedając kilka kamieni milowych tym, którzy są naprawdę zaangażowani w długoterminowe relacje z serią.


Zestaw pamiątkowy zawiera srebrny pierścionek, akt ślubu i kartę postaci z oryginalną nową sztuką Kirino Kousaki, Kuroneko i Ayase Aragaki. Na każdym pierścionku wygrawerowane jest imię dziewczyny wraz z kamieniem w jej kolorze. Ponadto imię dziewczyny zostanie wydrukowane na akcie małżeństwa.


Każdy zestaw będzie kosztował 27 500 jenów (264 $). Można je zamówić w przedsprzedaży w sklepach Animate w całej Japonii lub w oficjalnym sklepie internetowym Animate i MOVIC w okresie od 11 grudnia do 6 stycznia. Wysyłka zaplanowana jest na 19 marca

14. Po udanej kampanii w maju Schick Razors ponownie wypuszcza swoje maszynki w stylu Evangelion z oryginalnymi magnesami i plakatami ze scenami z nadchodzącego filmu. Zestawy z limitowanej edycji trafiły do ​​sprzedaży 18 grudnia w drogeriach w całej Japonii.

Magnesy i plakaty

Schick organizuje również konkurs, w którym szczęśliwym klientom rozdane zostanie 300 oryginalnych ręczników. Na ręcznikach znajdują się grafiki Rei Ayanami, Asuki Shikinami Langley i Mari Makinami Illustrious.


Najnowsza kampania Schicka upamiętnia nadchodzące wydanie Evangelion: 3.0 + 1.0: Thrice Upon A Time 23 stycznia. 17 grudnia, zamykający rozdział Hideaki Anno w ulubionym przez fanów serialu, zakończył edycję i kompozycję.


Film zostanie otwarty 23 stycznia po opóźnieniu spowodowanym obawami dotyczącymi pandemii koronawirusa (COVID-19) i jej rozprzestrzeniania się w Japonii i poza nią. Początkowo film miał zostać otwarty w Japonii 27 czerwca. Hikaru Utada powraca, by wykonać piosenkę przewodnią „One Last Kiss” do filmu.


Studio Khara zadebiutowało pierwsze 10 minut i 40 sekund filmu w lipcu 2019 roku. Na Japan Expo w Paryżu pokazano wideo podczas prezentacji "Yoko Takahashi x Evangelion Stage". Film był również wyświetlany na Anime Expo w Los Angeles, po pokazie Evangelion: 3.0 You Can (Not) Redo, a także w Szanghaju podczas wydarzenia Evangelion w dzielnicy Jing'an. Ponadto wideo było wyświetlane w sześciu lokalizacjach w Japonii.


To już czwarty raz, gdy seria mecha łączy się z Schick Razors. W poprzednich kampaniach Gendo porzucił brodę dla nowego wyglądu. Marka nawiązała również współpracę z One Piece i Atakiem Tytanów

15. Światowej sławy Muzeum Sztuki Mori w Roppongi organizuje wystawę The Promised Neverland od 11 grudnia do 11 stycznia. Odwiedzający mogą ponownie przeżyć wiele zwrotów akcji mangi w oczekiwaniu na drugi sezon anime. Po drodze możesz przeczytać komentarz pisarza Kaiu Shirai i artysty Posuki Demizu, którzy wspominają wszystkie ważne momenty w historii.


Wystawa znajduje się w Sky Gallery, znajdującej się blisko samego szczytu Muzeum Mori Art. Z tego punktu widokowego można uzyskać wyraźny widok na Tokio. Ten otwierający korytarz zawiera rozłożenie każdej pojedynczej okładki mangi, co zapewnia imponujący widok.

Tuż pod tą gigantyczną rozpostartą warstwą widać dzieciaki stojące przed Gracefield. Kiedy obejdziesz go i wyjrzysz na drugą stronę, czeka na ciebie demon.

Stoiska Isabella i Krone wychodzą na miasto.

Shirai i Demizu stworzyli shikishi z ilustracją i przesłaniem uznania.

Po wyjściu z pokoju otwarcia i wejściu na wystawę, jest ona wypełniona grafiką z mangi. Jak możesz sobie wyobrazić, wystawa ta jest pełna spoilerów, więc warto ją odwiedzić po przeczytaniu mangi do końca. Oprócz grafiki w tej części wystawy znajdują się rekwizyty i repliki niektórych masek i postaci demonów.

Wystawa podkreśla również proces tworzenia mangi, od etapu pisania i szkicowania po faktyczne prace rysunkowe. Sam Shirai jest bardzo utalentowanym artystą, a projekty postaci przedstawione w mandze są oparte na ich własnych rysunkach. W rzeczywistości Shirai rysuje również „nazwę” (lub szkic) każdego rozdziału, który Demizu następnie bierze, aby narysować kolejną „nazwę” w ich stylu, zanim dopracuje szczegóły. Każdy twórca potrzebuje tygodnia na ukończenie swojej części rozdziału.


Wideo na wystawie pokazuje również, jak Demizu zastosował kolory i szczegóły do ​​kluczowego obrazu wydarzenia. Demizu rysuje tabletem, a ich komentarz wskazuje, że starali się dodać jak najwięcej szczegółów do tej konkretnej grafiki, aby uchwycić wszystko, co wyjątkowe w The Promised Neverland na jednym zdjęciu.

Jest jeszcze jeden powód, dla którego fani powinni obejrzeć tę wystawę przed jej zakończeniem: przedstawia ona oryginalną mangę przeznaczoną wyłącznie na to wydarzenie, która opowiada krótką historię, której akcja toczy się po zakończeniu historii. Jest fajnie.


Wejście na wystawę kosztuje 2000 jenów, jeśli jesteś dorosły. Jest też bilet łączony z towarami The Promised Neverland, który kosztuje 2800 jenów. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź oficjalną stronę internetową

16. Oficjalna strona internetowa Hyper Projection Engeki Haikyū !!, serii spektakli opartych na mandze Haikyu !! Haruichiego Furudate ogłosiła 19 grudnia, że seria otrzyma nową sztukę zatytułowaną Hyper Projection Engeki Haikyū !!: Itadaki no Keishoku 2 (The View From the Summit 2), która będzie wystawiana od marca do maja 2021 roku.


Spektakl odbędzie się w Tokio w dniach 20-21 marca, w Miyagi w dniach 3-4 kwietnia, w Osace w dniach 9-11 kwietnia, w Hyogo w dniach 17-18 kwietnia, w Fukuoce w dniach 23-24 kwietnia i ponownie w Tokio od 29 kwietnia do 9 maja.


Oficjalne konto na Twitterze dotyczące przedstawień transmitowało 19 grudnia krótki film z nowej sztuki, w którym zapowiada się, że kolejna gra, 11. w serii, będzie ostatnią z serii.


Hyper Projection Engeki Haikyū !!: The Dumpster Battle trwał w Tokio od 31 października do 3 listopada i w Osace od 7 do 15 listopada. Niektóre występy zostały odwołane w Osace z powodu pozytywnego wyniku testu na obecność koronawirusa (COVID-19) u personelu i / lub obsady. Spektakl wystawiano następnie w prefekturze Miyagi w dniach 21-22 listopada, następnie w Fukuoce 28-29 listopada, a następnie ponownie w Tokio w dniach 4-13 grudnia.


Poprzednia gra z serii, Hyper Projection Engeki Haikyū !! Saikyō no Chōsensha odwołał swoje planowane biegi w Hyogo, Miyagi, Fukuoce, Osace i Tokio w marcu do maja z powodu COVID-19.


Pierwsza gra sceniczna z serii zadebiutowała pod koniec 2015 roku

17. Oficjalna strona My Hero Academia The Ultra Stage, serii adaptacji scenicznych mangi Kōheia Horikoshiego - My Hero Academia, ujawniła 19 grudnia, że spektakl My Hero Academia The Ultra Stage: Honmono no Hero Plus Ultra Ver. (A True Hero Plus Ultra Ver.) rozpocznie się teraz w 2021 roku.


Przedstawienie miało być pokazywane w Tokyo Dome City Hall od 17 do 26 lipca. Jednak komitet produkcyjny potwierdził 4 lipca, że ​​jedna osoba zaangażowana w produkcję miała pozytywny wynik testu na obecność koronawirusa (COVID-19) trzy dni wcześniej. Po tym, jak inna osoba zaangażowana w grę uzyskała pozytywny wynik kilka dni później, obsługa zdecydowała się opóźnić przedstawienie.


Druga sztuka franczyzy, My Hero Academia: The "Ultra" Stage: Honmono no Hero (A True Hero), miała być wystawiana w Shingawa Prince Hotel Stellar Ball w Tokio od 6 do 22 marca oraz w Umeda Arts Theatre Drama City w Osace od 27 marca do 5 kwietnia. Większość przedstawień została odwołana z powodu rozprzestrzeniania się COVID-19. My Hero Academia: The "Ultra" Stage: Honmono no Hero PLUS ULTRA ver. to „pełna wersja” sztuki, w której wystąpią złoczyńcy Dabi, Himiko Toga i Twice, którzy mieli pojawić się w „Ultra” Live. W nowej wersji gry złoczyńcy będą mieli większą moc.


Nadchodząca sztuka będzie zawierać powracającą obsadę i personel. Powracający członkowie zespołu to Tsuneyasu Motoyoshi jako reżyser, Hideyuki Nishimori jako scenarzysta, Shunsuke Wada jako kompozytor i Umebō jako choreograf.


My Hero Academia: „Ultra” Stage, pierwsza gra sceniczna z mangi, odbyła się w Tokio i Osace w kwietniu 2019 roku.


Horikoshi wypuścił mangę o superbohaterach w magazynie Shueishy - Weekly Shonen Jump w lipcu 2014 r. Viz Media publikuje mangę w języku angielskim w wersji cyfrowej i drukowanej, a MANGA Plus publikuje również w języku angielskim w wersji cyfrowej. W Polsce na grudzień 2020 roku ukazały się 24 tomy

18. Prezentacja sceniczna na imprezie Jump Festa '21 19 grudnia ujawniła, że ​​manga Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Koyoharu Gotouge inspiruje nową sztukę sceniczną, która zadebiutuje latem 2021 roku.


Kenichi Suemitsu powraca, aby pisać i reżyserować sztukę, a Shunsuke Wada powraca, by komponować muzykę. Powracający członkowie obsady to Ryōta Kobayashi jako Tanjiro Kamadō, Akari Takaishi jako Nezuko Kamadō, Keisuke Ueda jako Zenitsu Agatsuma, Yūgo Satō jako Inosuke Hashibira, Reo Honda jako Giyū Tomioka i Yoshihide Sasaki (Mitsunari Ishida w Sengoku Night Blood) jako Muzan Kibutsuji.


Pierwsza adaptacja sztuki teatralnej odbyła się w Tokio w Tennōzu Ginga Gekijō w dniach 18-26 stycznia oraz w prefekturze Hyogo w AiiA 2.5 Theater Kobe od 31 stycznia do 2 lutego.


Manga zadebiutowała w magazynie Shueishy - Weekly Shonen Jump w lutym 2016 r., a zakończyła się 18 maja. Seria obejmuje również kilka nowelek.


Telewizyjna adaptacja anime miała swoją premierę w kwietniu 2019 roku i trwała przez 26 odcinków. Aniplex of America jest licencjonowanym serialem i transmituje go na Hulu, Crunchyroll i FunimationNow. Blok programowy Toonami dla dorosłych Swim miał swoją premierę w telewizyjnym anime 12 października. Funimation zaczął streamować angielski dub 8 grudnia.


Demon Slayer - Kimetsu no Yaiba - The Movie: Mugen Train został otwarty 16 października. Funimation i Aniplex of America pokażą go w kinach w Ameryce Północnej na początku 2021 roku

19. Oficjalna strona internetowa adaptacji scenicznych mangi Reborn! Akiry Amano ogłosiła 19 grudnia, że piąta sztuka jest w przygotowaniu, a piąta sztuka będzie ostatnią z serii. Spektakl odbędzie się latem 2021 roku w Tokio i Osace.


Nowa sztuka nosi tytuł Katekyō Hitman Reborn! The Stage: Episode of Future. Na scenie wystąpi powracająca obsada, w tym Neeko (główna aktorka głosowa w anime Reborn!, Warechu w Choujigen Game Neptune The Animation) Jako Reborn i Ryōhei Takenaka jako Tsunayoshi Sawada. Maruo Maruichirō pisze i reżyseruje sztukę.


Czwarta gra sceniczna, Katekyō Hitman Reborn! The Stage: Secret Bullet, odbyła się w listopadzie w Tokio i Kioto. Spektakl powstał na podstawie pięciotomowej spinoff nowelki pod tym samym tytułem.


Pierwszy spektakl z serii, Katekyō Hitman Reborn! The Stage, odbył się w Tokio we wrześniu 2018 r., a następnie w Osace w październiku 2018 r. Drugi spektakl odbył się w Tokio i Osace w czerwcu 2019 r. Trzeci spektakl odbył się w Tokio i Osace w styczniu.


Viz Media wydało 16 tomów 42-tomowej mangi w Ameryce Północnej i opisuje historię:


Kiedy pojawia się Reborn, ubrany w fedorę i uzbrojony w broń dla malucha, mówi, że przybył, by opiekować się Tsuną na przyszłość jako szef włoskiej rodziny przestępczości zorganizowanej, Tsuna jest bardziej niż sceptyczny. Ale Reborn może mieć „magiczną kulę” niezbędną do odwrócenia życia Tsuny!


Akira Amano (elDLIVE (11 tomów mangi w latach 2013-18, anime zimą 2017 roku), prace przy serii Psycho-Pass) uruchomił Reborn! w magazynie Shueishy - Weekly Shonen Jump w 2004 r., a zakończył ją w 2012 r. Anime trwało od 2006 do 2010 r. Crunchyroll i Viz Media transmitowały adaptację anime poza Japonię. Discotek Media wydało licencję na anime i wydało je na Blu-ray we wrześniu i październiku 2018 r.


Wydarzenie „Amano Akira Illustrations Exhibition" prezentowało specjalny filmik z mini anime z mang Amano - Reborn! i elDLIVE, kiedy została otwarta w lipcu 2016 r. W filmie pokazano pierwsze nagranie anime Reborn! w sześć lat od zakończenia telewizyjnego anime w 2010 roku

20. Ulubionym jedzeniem Hololive Virtual Youtuber Shirogane Noel jest gyudon (lub „miska wołowa”), popularna japońska potrawa składająca się z ryżu z wołowiną i cebulą. Odkąd w swoim debiucie wyraziła miłość do dania, gyudon stał się dominującym aspektem jej postaci: w jednym z jej filmików wprowadzających widzi, jak pochłania niekończące się misy z gyudonem, a podczas dziewięciogodzinnej transmisji na żywo zbudowała gigantycznego pływającego gyudona w grze Minecraft. A teraz promuje nowy „Mystery Meat Gyudon” Cup Noodle w ramach współpracy hololive i Nissin Foods Co.

Współpraca składa się z trzech transmisji na żywo Shirogane Noel: „"Food report of new product: Cup Noodle Mystery Meat Gyudon", który został wyemitowany o 20:00 czasu JST 8 grudnia, a następnie „Digital Gyudon Lunch Party: Eating Cup Noodle's Mystery Meat Gyudon with Every! " 12 grudnia oraz „Mystery Meat Gyudon Aftertalk and ASMR” tego samego dnia.


Aby upamiętnić tę współpracę, zorganizowano również kampanię RT, w ramach której rozdano specjalne ilustracje gobelinów „Shirogane Noel Cup Noodle Mystery Meat Gyudon Lunch Date”. Przedstawiona ilustracja jest ujawniana w strumieniu Noela, jak poniżej:

Łączna liczba zwycięzców jest określana na podstawie oglądalności programu Noel "Digital Gyudon Lunch Party: Eating Cup Noodle's Mystery Meat Gyudon with Every!" na żywo. Ponieważ transmisja osiągnęła kamień milowy 10 000 widzów jednocześnie, 10 zwycięzców zostanie wybranych w drodze loterii, aby otrzymać gobelin.


Cup Noodle's Mystery Meat Gyudon kosztuje obecnie 277 jenów (2,66 $) każdy bez podatków.


Shirogane Noel to hololive VTuber trzeciej generacji, który zadebiutował w sierpniu 2019 roku. Obecnie do hololive należy obecnie ponad 50 wirtualnych YouTuberów; Według anglojęzycznej strony agencji ma ona około 4,4 miliona fanów na YouTube i 4 miliony na bilibili. Talenty wykonują za pomocą skomplikowanych awatarów 2D i 3D dostarczonych przez firmę. hololive English zadebiutował we wrześniu

21. Production I.G stworzyło animowany teledysk dla miasta Kamimine w prefekturze Saga. Teledysk zatytułowany „Chinzei Hachirō Tametomo” opowiada historię samuraja o tym samym imieniu (znanego również jako Minamoto no Tametomo), który walczył jako dowódca wojskowy pod koniec okresu Heian.


Anime powstało w ramach projektu „Minamoto no Tametomo”, który promuje region Kamimine. Opowiada historię o tym, jak samuraj przeniósł się na Kyushu po tym, jak jego ojciec wyrzekł się go. Odnajduje rozwój osobisty w regionie Kaminine, chociaż ostatecznie wraca do Kioto, aby uratować swojego ojca w trakcie buntu Hōgen w 1156 roku. Film został opublikowany na koncie YouTube PR Kamimine 18 grudnia.


Utwór przewodni „Time-to-More” jest śpiewany przez zespół rockowy UNICORN (OP Space Brothers). Piosenka została również wydana w różnych serwisach streamingowych 18 grudnia

22. Hokuren Federation of Agricultural Cooperatives, czołowa japońska grupa spółdzielni rolniczych na Hokkaido, opublikowała drugi odcinek swojego PR anime.


Anime upamiętnia 100. rocznicę powstania organizacji. Opowiada historię pięcioletniego chłopca imieniem Ryōta (w tej roli Miyuki Satou (Annette Sora w Gundam: G no Reconguista, Masaki Satou w Kimi to Boku)), który po przeniesieniu go do świata snów, uczy się doceniać mleko.


Pierwszy odcinek.


Animacja została wyprodukowana przez Robot and Telecom Animation Film. Wyreżyserował ją Natsuko Horikawa. Propozycję i scenariusz napisał Junichi Tanaka, a oryginalne projekty postaci są autorstwa Nobuteru Yūkiego (The Vision of Escaflowne)

23. Komitet Comic Market ogłosił 20 grudnia, że planowane wydarzenie Comic Market (Comiket) 99 odbędzie się teraz przez trzy dni w dniach 2-4 maja przyszłego roku, zamiast wcześniej ogłoszonego czterodniowego wydarzenia w dniach 2-5 maja.


W komunikacie wyjaśniono, że komitet kontynuował dyskusje nad sposobami organizacji imprezy w przyszłym roku, a także przyszłymi wydarzeniami, a także sytuacja w związku z nową pandemią koronawirusa (COVID-19) i stadionem Tokyo Big Sight przez cały rok, co doprowadziło do zmiany harmonogramu.


Organizatorzy planują zorganizowanie imprezy w Tokyo Big Sight's West and South Exhibition Hall, a impreza nie będzie korzystać z sal wystawowych Aomi (Aomi Exhibition Halls).


Komisja wcześniej oświadczyła, że ​​z powodu nowych ograniczeń pojemności jest „bardzo prawdopodobne”, że loteria będzie dla wybranych uczestników. Dlatego nie wszystkie kręgi, firmy, zwykli uczestnicy i cosplayerzy, którzy chcą wziąć udział, mogą otrzymać przepustki. Chociaż poprzednie Comikets gromadziły 200 000 uczestników dziennie, nadchodzące wydarzenie będzie ograniczone do dziesiątek tysięcy uczestników dziennie.


Komitet Comic Market ogłosił w lipcu, że zamierza przesunąć planowaną zimową imprezę Comic Market 99 z tej zimy na święta Złotego Tygodnia 2021 (które będą miały miejsce w kwietniu i maju 2021 roku). Komitet powołał się na problemy z harmonogramem, biorąc pod uwagę, że hala Tokyo Big Sight East Exhibition będzie niedostępna do jesieni 2021 r. z powodu Igrzysk Olimpijskich oraz trudności w podejmowaniu środków zapobiegawczych ograniczających maksymalną pojemność każdej hali z powodu pandemii koronawirusa (COVID-19). Komitet oświadczył również, że rozważa projekty na 45. rocznicę Comiketu w grudniu, opierając się na koncepcji „Air Comiket”, którą wykorzystał w maju, kiedy odwołano Comiket 98.


Wydarzenie Comiket 98, które miało odbyć się w dniach 2-5 maja 2020 r., zostało odwołane, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się COVID-19. Wydarzenie zaplanowano na maj zamiast zwykłego sierpnia, ze względu na Igrzyska Olimpijskie w Tokio 2020 zaplanowane na lipiec-sierpień. Jednak Igrzyska Olimpijskie w Tokio 2020 są teraz przełożone na planowany początek 23 lipca 2021 r.

Wyróżnione posty
Ostatnie posty
Archiwum
Wyszukaj wg tagów
Podążaj za nami
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • Shirokuro na FB
  • Shirokuro na Tweeterze
  • Shirokuro na Instagramie

© SHIROKURO - November 2017. Created thx to wix.com