PRZEDŚWIĄTECZNY CHAOS - FILM WSCHODNI

FILM

1. Avex Pictures zaczęło transmitować 11 grudnia zwiastun filmu Live-Action Homunculus. Avex Pictures ujawniło również czterech innych członków obsady filmu.


Nowi członkowie obsady obejmują (zgodnie z ruchem wskazówek zegara od lewej górnej części na poniższym obrazku):

Ryo Ito jako Manabu Itō, student medycyny

Yukino Kishii jako „tajemnicza kobieta”

Seiyō Uchino jako szef yakuzy

Członkini grupy E-girls Anna Ishii jako licealistka, która ma związek z bohaterem

Gou Ayano (po prawej stronie w kostiumie) gra bohatera filmu.


Reżyserem filmu jest Takashi Shimizu, twórca serii horrorów Ju-On. Film zostanie otwarty w Japonii 2 kwietnia przyszłego roku. Oprócz emisji w kinach w całej Japonii, film będzie transmitowany wyłącznie w serwisie Netflix na całym świecie.


Historia filmu zaczyna się w dzielnicy West Shinjuku w Tokio, a te dzielnice i inne lokalizacje gościły główne zdjęcia od grudnia 2019 do stycznia 2020 roku.


Historia koncentruje się na człowieku, który zgadza się pozwolić studentowi medycyny wywiercić dziurę w czaszce, aby zapłacić rachunki. W wyniku tego dziwacznego eksperymentu budzi się szósty zmysł człowieka, a skutki uboczne nawiedzają jego życie i ludzi wokół niego.


Manga od Hideo Yamamoto (Hikari Man, Okama Hakusho (5 tomów mangi w latach 1989-91, 3 odcinki OVA w latach 1991-92), Koroshiya 1 (10 tomów mangi w latach 1998-2001, OVA we wrześniu 2002 roku)) pojawiła się w magazynie Shogakukana - Weekly Big Comic Spirits w 2003 r. i zakończyła się w 2011 r. Shogakukan wydał 15 tomów mangi, która ma ponad 4 miliony egzemplarzy w obiegu

2. TOHO ujawniło 14 grudnia tytuł i datę otwarcia 23 kwietnia 29. filmu z serii Crayon Shin-chan. Film nosi tytuł Eiga Crayon Shin-chan Nazo Meki! Hana no Tenkasu Gakuen (Crayon Shin-chan the Movie - Shrouded in Mystery! The Flowers of Tenkazu Academy). TOHO zaprezentowało oprawę wizualną i zwiastun filmu.


Historia zaczyna się od tego, że Shinnosuke i przyjaciele przeżywają tygodniowy pobyt w ramach „sił obronnych” Prywatnej Akademii Tenkatōitsu Kasukabe (nazywanej „Tenkasu”), elitarnej szkoły z internatem zarządzanej przez najnowocześniejszą sztuczną inteligencję. Ale kiedy Kazama zostaje zaatakowany, ze zmniejszoną inteligencją i dziwnymi śladami ugryzień na tyłku, nastrój zaczyna się zmieniać. Siły obronne Kasukabe łączą siły z przewodniczącym samorządu uczniowskiego Chishio Atsukim, który porzucił szkołę, aby utworzyć grupę detektywów i rzucić trochę światła na tajemnicę.


Wataru Takahashi powraca z wielu poprzednich filmów Crayon Shin-chan jako reżyser, a Kimiko Ueno również powraca z zeszłorocznego Eiga Crayon Shin-chan Shinkon Ryokō Hurricane i poprzednich filmów jako scenarzysta.


Eiga Crayon Shin-chan Gekitotsu! Rakuga Kingdom to Hobo Yonin no Yūsha, 28. film Crayon Shin-chan, został otwarty 11 września po tym, jak został opóźniony z 24 kwietnia z powodu skutków pandemii koronawirusa (COVID-19). Film otworzył się na 1. miejscu. Film sprzedał 212 000 biletów i zarobił 262 mln jenów (2,47 mln $) w weekend otwarcia

3. Oficjalna strona internetowa serii anime Shimajirō firmy Benesse Corporation rozpoczęła 14 grudnia przesyłanie strumieniowe nowego zwiastuna filmu anime Shimajirō to Sora Tobu Fune (Shimajirō and the Flying Ship) 3D CG. Zwiastun zapowiada piosenkę przewodnią filmu „Egao no Sora” (Smiling Sky) Yūmy Uchidy, a także ujawnia nową datę otwarcia filmu 12 marca 2021 r.


Film został przełożony z otwarcia 28 lutego 2020 r. z powodu obaw o pandemię koronawirusa (COVID-19). Film jest zapowiadany jako pierwszy film anime 3D CG z serii.


Historia filmu koncentruje się na Jinie, wiewiórce wynalazcy, która mieszka w Greenwood, krainie daleko za morzem. Deszcz od dawna nie dociera do Greenwood. Aby rozwiązać problem lądu, Jin decyduje się zbudować latający statek, aby padał deszcz, i prosi Shimajirō o pomoc.


Film wyreżyserował Takamitsu Kawamura, według scenariusza Masafumiego Sugiury.


Oryginalne anime Shima Shima Tora no Shimajirou emitowane było w Japonii w latach 1993–2008. Kontynuacja Hakken Taiken Daisuki! Shimajirō była emitowana od 2008 do 2010 roku i kontynuowana pod nowym tytułem Shimajirō Hesoka od kwietnia 2010 do marca 2012. Anime Shimajirō no Wow! i inne serie zostały nominowane w kategorii Animacja do International Emmy Kids Awards w październiku 2015 r. Eiga Shimajirō: Mahō no Shima no Daibōken (Shimajirō the Movie: Great Adventure on Magic Island), pierwszy film pełnometrażowy, całkowicie animowany, otwarty w Japonii w marcu 2018 r. Inny film został otwarty w marcu ubiegłego roku

4. GKIDS i Shout! Factory ogłosili 14 grudnia, że 9 marca na Blu-ray i DVD wydadzą film anime On-Gaku: Our Sound Kenjiego Iwaisawy, adaptację mangi Hiroyukiego Ohashiego - Ongaku. Film zostanie wydany cyfrowo tego samego dnia.


Dodatkową zawartością tego wydania będą filmy krótkometrażowe „Mountain”, „Mourning Ice Pop”, „Nicky” i „Taro Wanted to be Water” autorstwa Iwaisawy; pełnometrażowy film dokumentalny „Making of”; występ muzyczny na żywo; i scenorysy.


GKIDS pokazało film w kinach w Ameryce Północnej 11 grudnia w 24 miastach.


GKIDS opisuje film:


Kiedy jesteś znudzonym nastolatkiem szukającym emocji, czasem jedyną rzeczą, na którą możesz się zwrócić, jest rock and roll. Nie mając umiejętności, pieniędzy ani nawet pełnego zestawu perkusji, przerażone trio przestępców ze szkoły średniej decyduje jednak, że są przeznaczeni do muzycznej chwały, aby zaimponować swojej jedynej przyjaciółce Ai, uniknąć rywalizacji gangów i - co najważniejsze - zagrać na zewnątrz. Animowany prawie w całości przez reżysera Kenjiego Iwaisawę i z głównym wykonaniem japońskiej legendy alt-rocka Shintaro Sakamoto, ON-GAKU: OUR SOUND wnosi własny dźwięk i wizję do mangi Hiroyukiego Ohashiego, z której została zaadaptowana. Z perfekcyjnym, śmiertelnie poważnym humorem, film przedstawia bardzo oryginalne podejście do ukochanej komedii leniwca: film o kumplach lo-fi z rażącym muzycznym finałem, który sprawi, że zapragniesz natychmiastowego bisu.


Ohashi uruchomił kampanię crowdfundingową na stronie Makuake w lipcu 2018 r. dla filmu. Kampania miała na celu pozyskanie 3,5 mln jenów (31 000 $), aby ukończyć i edytować film do tego roku. Kampania zakończyła się we wrześniu 2018 r. i zgromadziła 4 129 000 jenów (38 166 $).


Ohashi ogłosił projekt filmowy w 2012 roku. Kenji Iwaisawa wyreżyserował film. Iwaisawa jest znany ze swoich animowanych shortów, takich jak Fukurai-cho, Tunnel Roji no Otoko i Big Boss. Ohashi był odpowiedzialny za projekty postaci i ogólny nadzór. Rock n Roll Mountain będzie dystrybuował film, przy współpracy dystrybucyjnej Arc Films. Zespół muzyczny The Dresscodes (piosenka przewodnia do filmu GANTZ: O) wykonał piosenkę przewodnią do filmu.

Film zdobył we wrześniu 2019 roku główną nagrodę Międzynarodowego Festiwalu Animacji w Ottawie za film fabularny. Film brał również udział w szóstym corocznym New Chitose Airport International Animation Festival w kategorii Konkurs Animacji Wyróżnionych w listopadzie 2019 roku.


Film został następnie otwarty w Japonii w styczniu i zajął 3. miejsce w rankingu mini-teatrów w weekend otwarcia.

W lutym pokazano film na Międzynarodowym Festiwalu Filmów dla Dzieci w Nowym Jorku (NYICFF). Film zdobył nagrodę Best Original Music Award za film fabularny na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Animowanych w Annecy w czerwcu.

Ohashi pierwotnie wydał Ongaku w 2005 roku i opowiada historię młodych przestępców, którzy decydują się założyć zespół rockowy, mimo że nigdy wcześniej nie dotykali instrumentów. Później Ohta Publishing wydrukowała mangę w swojej kolekcji Ongaku to Manga z 2009 roku autorstwa Ohashiego

5. Studio Khara ujawniło 17 grudnia na Twitterze, że cała praca nad fotografią (kompozycją) i montażem Evangelion: 3.0 + 1.0: Thrice Upon A Time (Shin Evangelion Gekijō-ban: ||), nowego filmu Studio Khara Evangelion, zakończyła się 17 grudnia, 8:10 czasu JST. Khara opublikowała również zdjęcie, które Anno zrobił ostatniego dnia dubbingu filmu.


Studio Khara ujawniło 19 listopada, że film zakończył nagrywanie dialogów, w tym powtórki. Studio Khara stwierdziło w marcu 2019 r., że rozpoczęło się nagrywanie dialogów dla Evangelion: 3.0 + 1.0, a aktorka głosowa Megumi Ogata (głos Shinjiego Ikariego) stwierdziła w lutym, że nagrywanie dialogów do filmu było prawie ukończone, ale nadal były powtórki do zrobienia.

Film zostanie otwarty 23 stycznia po opóźnieniu spowodowanym obawami dotyczącymi pandemii koronawirusa (COVID-19) i jej rozprzestrzeniania się w Japonii i poza nią. Początkowo film miał zostać otwarty w Japonii 27 czerwca. Hikaru Utada (Pinoko w Black Jack) powraca, by wykonać piosenkę przewodnią „One Last Kiss” do filmu.


Studio Khara zadebiutowało pierwsze 10 minut i 40 sekund filmu w lipcu 2019 roku. Na Japan Expo w Paryżu pokazano wideo podczas prezentacji "Yoko Takahashi x Evangelion Stage". Film był również wyświetlany na Anime Expo w Los Angeles, po pokazie Evangelion: 3.0 You Can (Not) Redo, a także w Szanghaju podczas wydarzenia Evangelion w dzielnicy Jing'an. Ponadto wideo było wyświetlane w sześciu lokalizacjach w Japonii.


Pierwsze trzy filmy z tetralogii, Evangelion: 1.0 You Are [Not] Alone, Evangelion: 2.0 You Can [Not] Advance i Evangelion: 3.0 You Can (Not) Redo, zadebiutowały odpowiednio w 2007, 2009 i 2012 roku. Trzy filmy będą miały nowe pokazy MX4D i 4DX w Japonii, które zostaną otwarte odpowiednio 4, 11 i 18 grudnia dla każdego kolejnego filmu.

Netflix rozpoczął transmisję strumieniową oryginalnego anime Neon Genesis Evangelion, a także filmów Neon Genesis Evangelion: Death & Rebirth i Neon Genesis Evangelion: The End of Evangelion w czerwcu 2019 roku

6. JAPOŃSKI BOX OFFICE: a) Demon Slayer - Kimetsu no Yaiba - The Movie: Mugen Train pozostał na pierwszym miejscu przez swój dziewiąty weekend. Sprzedał 655 000 biletów w weekend i zarobił 939 411 200 jenów (9,02 mln $) 11-13 grudnia. Film sprzedał w sumie 22 539 385 biletów i zarobił 30 289 307 700 jenów (291 mln $) w 59 dni.


Jest to pierwszy film od czasu filmu Hayao Miyazakiego - Spirited Away z 2002 roku, który zarobił w japońskiej kasie ponad 30 mld jenów. Mugen Train jest również najszybszym, aby osiągnąć kamień milowy, ponieważ Spirited Away potrzebował 253 dni, aby go osiągnąć. Spirited Away pozostaje ostatnim rywalem Mugen Traina, jeśli chodzi o najwyższe zarobki w historii japońskiego kina (Spirited Away zarobił 30,8 mld jenów do 2002 r., chociaż od tego czasu miał rewitalizacyjne pokazy (o tym w punkcie b). Mugen Train rozpocznie wciągające pokazy MX4D i 4DX 26 grudnia.


Demon Slayer - Kimetsu no Yaiba - The Movie: Mugen Train sprzedało 23.175.884 biletów, aby zarobić 31.166.647.900 jenów (301 mln $). Film jest tylko o 520 mln jenów (5,03 mln $) od przebicia filmu Hayao Miyazakiego - Spirited Away z 2002 roku, ostatniego rywala o najwyższe zarobki w historii japońskiego kina. (Spirited Away zarobił 30,8 mld jenów w swoim pierwotnym okresie, ale od tego czasu zarobił łącznie 31,68 mld jenów po pokazach rewitalizacyjnych tego lata).


Oricon projektuje, że odkąd Demon Slayer - Kimetsu no Yaiba - The Movie: Mugen Train dodał w zeszłym tygodniu około 900 mln jenów (9 mln $), może być w stanie przewyższyć Spirited Away w tym tygodniu. Mugen Train rozpocznie wciągające pokazy MX4D i 4DX 26 grudnia.


Demon Slayer - Kimetsu no Yaiba - The Movie: Mugen Train rozpoczął projekcję w 38 kinach IMAX w Japonii 16 października. Film miał najwyższy weekend otwarcia na świecie w weekend 16-18 października. Film sprzedał 3.424.930 biletów i zarobił 4623.117.450 jenów (43,85 mln $) w Japonii w ciągu pierwszych trzech dni. Film sprzedał 910 507 biletów i zarobił ponad 1 268 724 700 jenów (12,03 mln $) w samym tylko dniu otwarcia, co czyni go największym dniem otwarcia w ciągu tygodnia w Japonii.

Film anime Stand By Me Doraemon 2 CG spadł z 2. na 3. miejsce w czwarty weekend, a 11-13 grudnia zarobił 186 101 750 jenów (1,78 mln $). Film zarobił teraz łącznie 1 790 491 100 jenów (17,20 mln $).


Film sprzedał 305 000 biletów i zarobił 386 mln jenów (3,69 mln $), co zapewniło mu drugie miejsce w weekend otwarcia. Film został otwarty w Japonii 20 listopada. Pierwotnie film miał zostać otwarty w Japonii 7 sierpnia, do czasu opóźnienia z powodu pandemii koronawirusa (COVID-19).

Wandering: Agateram, pierwszy film z dwuczęściowego projektu filmowego Fate / Grand Order The Movie Divine Realm of the Round Table: Camelot (Fate / Grand Order Shinsei Entaku Ryōiki Camelot), spadł z 4. do 6. w drugi weekend . Film zarobił 61 257 500 jenów (588 600 $) 11-13 grudnia i przyniósł łącznie 300 937 098 jenów (2,89 mln $).


Film zajął czwarte miejsce w weekend otwarcia. Film zarobił 171.510.198 jenów (1,64 mln $) w weekend otwarcia.


Film został otwarty w Japonii 4 grudnia. Film został opóźniony z otwarciem 15 sierpnia ze względu na wpływ pandemii koronawirusa (COVID-19) na jego produkcję.


Paladin: Agateram, drugi film, zostanie otwarty wiosną przyszłego roku. Oba filmy adaptują historię z gry „Dai Roku Tokuiten Shinsei Entaku Ryōiki: Camelot” (Order VI: The Sacred Round Table Realm: Camelot).

Oficjalna strona projektu filmowego Fate / Grand Order The Movie Divine Realm of the Round Table: Camelot (Fate / Grand Order Shinsei Entaku Ryōiki Camelot) rozpoczęła 18 grudnia transmisję strumieniową zwiastuna do Paladin: Agateram, drugiego filmu projektu.


Drugi film otworzy się wiosną 2021 roku.

Pokaz 4DX filmu anime Klock Worx i Khary - Evangelion: 2.0 You Can [Not] Advance, drugiego filmu Rebuild of Evangelion, zajął 8. miejsce w weekend otwarcia.


Film został otwarty 4 grudnia. Pierwsze projekcje filmu 4DX rozpoczęły się w grudniu, a pokazy 4DX trzeciego filmu - 18 grudnia. Wszystkie trzy pokazy zakończą się 24 grudnia.


Evangelion: 3,0 + 1,0 (Shin Evangelion Gekijō-ban: || (Evangelion: 3,0 + 1,0: Thrice Upon A Time), czwarty film jest opóźniony z powodu obaw związanych z pandemią koronawirusa (COVID-19) i jej rozprzestrzenianiem się wewnątrz i poza Japonią. Otwarcie filmu miało odbyć się w Japonii 27 czerwca, ale nastąpi 23 stycznia.


Violet Evergarden: The Movie jest poza pierwszą dziesiątką, ale nadal zarobił 12 636 100 jenów (121 400 $) 11-13 grudnia i zarobił łącznie 2 044 490 300 jenów (19,64 mln $).


Podwójny pokaz yaoi anime Marudase Kintarō (Kintarō Bares it All) i Yes, No, or Maybe? (Yes ka No ka Hanbun ka), zajął trzecie miejsce w rankingu mini-teatrów w weekend otwarcia.


Ponowna projekcja w TOHO remasteru 4K filmu anime Akira spadła z 2. do 4. miejsca w rankingu mini-teatrów w drugi weekend. Remaster 4K został po raz pierwszy otwarty w japońskich kinach 3 kwietnia w 36 kinach IMAX

b) Dystrybutor filmu TOHO zaktualizował 15 grudnia podsumowanie sprzedaży dla filmu Hayao Miyazakiego - Spirited Away z 2002 roku i trzech innych filmów Ghibli. Zaktualizowana suma Spirited Away wynosząca 31,68 mld jenów (304,5 mln $) obejmuje obecnie 880 mln jenów (8,5 mln $), które film zarobił podczas rewitalizacyjnych pokazów od czerwca do sierpnia tego roku.


Spirited Away pozostaje filmem nr 1 w japońskim box office wszechczasów. Jest teraz o 1,4 mld jenów (13,5 mln $) przed Demon Slayer - Kimetsu no Yaiba - The Movie: Mugen Train, który po dziewięciu weekendach nadal jest emitowany.


Trzy inne filmy Miyazakiego lub Studio Ghibli również zaktualizowały swoje sumy kasowe w związku z pokazami rewitalizacyjnymi zeszłego lata:


Księżniczka Mononoke


Stary ranking: 8 (19,30 mld jenów / 185,9 mln $)

Nowy ranking: 7 (20,18 mld jenów / 194,3 mln $)


Opowieści z Ziemiomorza


Stary ranking: 78 (7,69 mild jenów / 74,1 mln $)

Nowy ranking: 76 (7,84 mld jenów / 75,5 mln $)


Nausicaä z Doliny Wiatru dodało w tym roku 730 mln jenów (7,03 mln $), choć pozostaje poniżej 100 najlepszych filmów wszechczasów w Japonii. Nowa suma Księżniczki Mononoke stawia ją powyżej Ruchomego Zamku Hauru z 19,6 mld jenów (188,7 mld $), podczas gdy Opowieści z Ziemiomorza zarobił więcej niż Yo-kai Watch: The Movie i film Live-Action Boys Over Flowers: Final (Hana Yori Dango Final)

7. Zespół dwuczęściowego projektu anime Bishōjo Senshi Sailor Moon Eternal (Pretty Guardians Sailor Moon Eternal The MOVIE) ogłosił 15 grudnia, że film będzie miał wspólną prezentację VR na tarasie widokowym Sky Garden w Yokohama Landmark Tower, która rozpocznie się 22 grudnia. Prezentacja pokaże Pegaza i Chibiusę latających po nocnym niebie oraz pokaże transformację Super Sailor Moon i Super Sailor Chibi Moon.


Pierwotnie pierwszy film miał zostać otwarty w Japonii 11 września, ale został opóźniony do 8 stycznia 2021 r. z powodu rozprzestrzeniania się koronawirusa (COVID-19) w Japonii. Drugi film zostanie otwarty 11 lutego 2021 roku.


Film obchodzi 25 lat od ostatniej serii, którą pokazywano w kinach w Japonii.


Oryginalna twórczyni mangi Naoko Takeuchi jest przypisywana oryginalnemu dziełu i nadzorowi. Chiaki Kon powraca z Pretty Guardian Sailor Moon Crystal: Season III, aby wyreżyserować oba filmy. Kazuko Tadano, projektant postaci w oryginalnym anime Sailor Moon, projektuje postacie. Kazuyuki Fudeyasu (wszystkie pięć części JoJo's Bizarre Adventure, Land of the Lustrous, PriPara) pisze scenariusze. Toei dystrybuuje film. Studio DEEN jest koproducentem filmu wraz z Toei Animation.


Dwuczęściowy projekt filmowy odbędzie się w czwartym sezonie Sailor Moon Crystal. Filmy będą dotyczyć arcu „Dead Moon” z oryginalnej mangi Takeuchi

8. Studio Chizu Mamoru Hosody ogłosiło 15 grudnia, że Hosoda (O dziewczynie skaczącej przez czas, Summer Wars, Dziecię Bestii, Wilcze dzieci, Mirai) pracuje nad nowym filmem anime zatytułowanym Belle (Ryū to Sobakasu no Hime, dosłownie „The Princess of Dragons and Freckles (Księżniczka smoków i piegów) ”). Film zostanie otwarty w Japonii latem 2021 roku. Hosoda jest reżyserem i scenarzystą filmu, a także jest autorem oryginalnego dzieła. Film będzie obchodził 10-lecie Studio Chizu.


W oświadczeniu Studio Chizu odnotowano, że film będzie przedstawiał „ciągle ewoluujący świat online”, który rozgrywa się w świecie online o nazwie „U”, który ma 5 miliardów zarejestrowanych użytkowników. Studio Chizu wspomina poprzednie filmy Hosody, w których wirtualne słowa odgrywają kluczową rolę, takie jak Digimon Adventure: Children's War Game i Summer Wars, jako podobne tytuły odkrywania współczesnego społeczeństwa, ale oparte na „ostatnich spostrzeżeniach” reżysera, a konkretnie wspomina o tematach „ pełnoletność, więzi rodzinne, miłość między rodzicami a dziećmi, przyjaźń, która wykracza poza gatunki, więzi między naszymi życiami ”

9. GKIDS ogłosiło 15 grudnia angielską obsadę dubu dla pierwszego filmu CG Earwig and the Witch, adaptacji anime Goro Miyazaki powieści Diany Wynne Jones o tym samym tytule.


Witryna filmowa IndieWire ujawniła 15 grudnia, że kinowa premiera filmu będzie kwalifikacją do Oscara. GKIDS zadebiutuje w kinach w Ameryce Północnej na początku 2021 roku z angielskim dubbingiem.


Angielska obsada dubowa obejmuje:


Kacey Musgraves jako matka Earwig

Pandora Colin jako Matrona

Alex Cartañá jako asystentka Matrony

Taylor Paige Henderson jako Earwig

J.B. Blanc jako pan Jenkins

Logan Hannan jako Custard

Summer Jenkins jako Phyllis

Vivienne Rutherford jako Sally

Tom Bromhead jako Cook

Eva Kaminsky jako asystent Cooka

Vanessa Marshall jako Bella Yaga

Richard E. Grant jako The Mandrake

Dan Stevens jako Thomas


Dodatkowymi członkami obsady dubu są:


J.B. Blanc

Tom Bromhead

Alex Cartañá

Pandora Colin

Summer Jenkins

Eva Kaminsky

Vivienne Rutherford


Musgraves wykonuje również angielską wersję piosenki przewodniej filmu „Don't Disturb Me”. Sherina Munaf wykonuje piosenkę po japońsku.


Jones opublikowała powieść w 2011 roku, a wydawca Harper Collins opisuje tę historię:


Nie każdy sierota chciałby mieszkać w Domu Św. Morwalda dla dzieci, ale Earwig tak. Dostaje wszystko, co chce, kiedy tylko chce, i tak było, odkąd została oddana do sierocińca jako dziecko. Ale wszystko to zmienia się w dniu, w którym Bella Yaga i Mandrake przybywają do St. Morwald's, przebrani za przybranych rodziców. Earwig zostaje zabrana do tajemniczego domu pełnego niewidzialnych pokoi, mikstur i ksiąg zaklęć, z magią za każdym rogiem. Większość dzieci uciekłaby w przerażeniu z takiego domu. . . ale nie Earwig. Wykorzystując swój spryt - z dużą pomocą gadającego kota - postanawia pokazać wiedźmie, kto jest szefem.


W anime wystąpią:


Shinobu Terajima (Caterpillar, Helter Skelter, Oh Lucy!) jako Bella Yaga

Etsushi Toyokawa (Live-Action 20th Century Boys, Her Granddaughter) jako Mandrake

Gaku Hamada (Miss Hokusai, Tanaka-san w One Piece, One Piece Film Gold, Live-Action Space Brothers) jako Thomas

Aktorka dziecięca Kokoro Hirasawa (Live-Action BLEACH) jako Earwig (Aya w wersji japońskiej)

Goro Miyazaki reżyseruje anime jako pierwszą w pełni trójwymiarową grafikę komputerową studia, a jego ojciec i współzałożyciel studia, Hayao Miyazaki, jest uznawany za planowanie i rozwój filmu. Producentem jest współzałożyciel studia Ghibli, Toshio Suzuki. Francuski dystrybutor Wild Bunch International jest międzynarodowym agentem sprzedaży tej funkcji.

Keiko Niwa (Ocean Waves, Opowieści z Ziemiomorza, Tajemniczy Świat Arrietty, Makowe Wzgórze, Marnie - przyjaciółka ze snów) i Emi Gunji (asystent reżysera Makowe Wzgórze) piszą scenariusz. Miho Satake (Moribito - Guardian of the Spirit, Podniebna Poczta Kiki), ilustrator japońskiego wydania powieści, przypisuje się mu oryginalne projekty postaci i scenografii, a Katsuya Kondo (Podniebna Poczta Kiki, Ponyo, Ronja the Robber's Daughter, Makowe Wzgórze) projektuje postacie do animacji.

Yukinori Nakamura (Boro the Caterpillar od Muzeum Ghibli, Expelled from Paradise) nadzoruje CG, a Tan Seri jest reżyserem animacji. Yuhki Takeuchi zajmuje się tłem. Satoshi Takebe (Makowe Wzgórze, Ronja the Robber's Daughter) komponuje muzykę, Koji Kasamatsu reżyseruje dźwięk, a Eriko Kimura reżyseruje nagranie dialogów. Kentarō Morishita produkuje animację, a Isao Yoshikuni, Keisuke Tsuchihashi i Koji Hoshino są kierownikami produkcji.


82-minutowy program zostanie wyemitowany na kanale NHK General 30 grudnia w godzinach od 19:30 do 20:53. Festiwal Filmowy w Cannes wybrał ten film w ramach swojej oficjalnej selekcji w tym roku. GKIDS zadebiutuje w kinach w Ameryce Północnej na początku 2021 roku

10. Oficjalna strona japońskiego filmu Live-Action Warner Bros. Tokyo Revengers ujawniła 15 grudnia, że Mio Imada zagra w filmie rolę bohaterki Hinaty Tachibany.

Film miał zostać otwarty w Japonii 9 października, ale został opóźniony do 2021 r. ze względu na skutki rozprzestrzeniania się koronawirusa (COVID-19) w Japonii. Produkcja została wstrzymana w kwietniu z powodu COVID-19. Film wyreżyserował Tsutomu Hanabusa (Live-Action Kakegurui, Miseinen dakedo Kodomo ja Nai).

Obsada obejmuje (od lewej do prawej na powyższym obrazku):


Takumi Kitamura jako Takemichi Hanagaki

Yuki Yamada jako Ken Ryūgūji

Yosuke Sugino jako Naoto Tachibana

Nobuyuki Suzuki jako Masataka Shimizu

Hayato Isomura jako Atsushi Sendō

Shotaro Mamiya jako Tetta Kisaki

Ryō Yoshizawa jako Manjirō Sano


Gordon Maeda (po lewej na poniższym obrazku) zagra postać Takashiego Mitsuyę, lidera drugiego oddziału Tokyo Manji Gang. Hiroya Shimizu (po prawej) zagra Shujiego Hanmę, tajemniczego przestępcę, który potajemnie pracuje z Kisakim.

Inni członkowie obsady to Kazuki Horike jako uliczny twardziel Takemichiego, Haruki „Pa-chin” Hayashida, oraz Yoshiki Minato jako Nobutaka Osanai, przywódca gangu Moebiusa.


Warner Bros. Japan zapowiedział film w lutym.

Kodansha Comics publikuje mangę cyfrowo w języku angielskim i opisuje historię:


Oglądając wiadomości, Takemichi Hanagaki dowiaduje się, że zmarła jego dziewczyna z czasów szkoły średniej, Hinata Tachibana. Jedyna dziewczyna, jaką kiedykolwiek miał, została właśnie zabita przez nikczemną grupę znaną jako gang Manji w Tokio. Mieszka w kiepskim mieszkaniu o cienkich ścianach, a jego 6 lat młodszy szef traktuje go jak idiotę. Poza tym jest kompletnym prawiczkiem… W szczytowym momencie swojego życia, nagle przeskakuje o dwanaście lat wstecz do czasów swojej szkoły średniej !! Aby uratować Hinatę i zmienić życie, które spędził na ucieczce, beznadziejny pół etatowiec Takemichi musi celować na szczyt najbardziej złowrogiego przestępcy Kanto !!


Ken Wakui zapoczątkował mangę w Weekly Shōnen Magazine Kodanshy w marcu 2017 r., a Kodansha opublikował 15. tom mangi w grudniu zeszłego roku. Kodansha Comics opublikował 10 marca cyfrowo 14. tom w języku angielskim.


Wakui serializował mangę Shinjuku Swan w Young Magazine Kodanshy w latach 2005–2013 z 38 tomami. Manga zainspirowała 6-odcinkowy serial Live-Action w 2007 roku i dwa filmy Live-Action w maju 2015 i styczniu 2016 roku. Manga otrzyma również anime w 2021 roku

11. Oficjalny kanał YouTube społeczności internetowej Akihiro Nishino - Entertainment Laboratory rozpoczął transmisję strumieniową 16 grudnia pierwszych trzech minut z filmu anime Studio 4 ° C - Poupelle of Chimney Town (Entotsu-chō no Poupelle), na podstawie książki obrazkowej Akihiro Nishino.


Historia rozgrywa się w mieście otoczonym murem o wysokości 4000 metrów. Ponieważ miasto jest pełne kominów, powietrze jest zawsze pełne dymu. Nikt w mieście nie wie, jak wygląda niebo. W noc miejskiego festiwalu Halloween kurier przypadkowo upuszcza serce, które ma dostarczyć. Nie może znaleźć serca w dymie i poddaje się. Serce bije dalej tam, gdzie spadło w mieście kominów.


Film zostanie otwarty w Japonii 25 grudnia.


Aktor Masataka Kubota (film Live-Action Tokyo Ghoul, serial Live-Action Death Note) występuje w filmie jako Poupelle, „śmieciarz”, który narodził się ze śmieci. Aktorka Mana Ashida (Children of the Sea, Live-Action Bunny Drop) gra Lubicchi, chłopca, który wierzy w gwiazdy. Wykonawca komiksowego rakugo, Tatekawa Shinosuke, gra ojca Lubicchiego, Bruno - postać, którą twórca Nishino wzorował na samym Tatekawie. Eiko Koike gra Lolę, matkę Lubicchiego.


Shingo Fujimori z duetu komediowego Oriental Radio gra rozmownego złodzieja rudy Scoppa. Tōru Nomaguchi gra Retę XV, władcę Chimney Town. Sairi Itō gra Antonio, który znajduje humor w wierzeniach Lubicchiego. Seiji Miyane gra Toshiakiego, władcę cienia miasta. Shōsei Ōhira gra Dennisa, przyjaciela Antonio. Kazuki Iio gra kominiarza Sue, Takaya Yamauchi jako kolega kominiarza Eyepatcha, a Jun Kunimura gra szefa kominiarzy, Dana.


Nishino był wcześniej wymieniony jako reżyser filmu, ale Yusuke Hirota (reżyser CGI dla filmów Berserk, Harmony) jest teraz wymieniony jako reżyser. Nishino nadal jest kierownikiem produkcji, oryginalnym twórcą i pisarzem, a Atsuko Fukushima (Genius Party, Robot Carnival) projektuje postacie. Film jest produkowany przez firmę Aeon Entertainment oraz firmę planistyczną, produkcyjną i marketingową Yoshimoto Kōgyō Co., Ltd. Dystrybucją filmu zajmują się firmy TOHO i Yoshimoto Kōgyō Co., Ltd.

Film będzie zawierał nowe elementy i postacie, które nie pojawiły się w oryginalnej książce z obrazkami. Nishino powiedział, że z tego powodu zarówno osoby, które przeczytały książkę, jak i osoby, które jej nie czytały, będą nadal cieszyć się filmem.


Ilustracje do książki obrazkowej są dostępne z tekstem w języku angielskim na oficjalnym blogu Nishino. Gentosha opublikował książkę z obrazkami w Japonii w październiku 2016 roku i do tej pory sprzedała się w ponad 420 000 egzemplarzy. W sumie 33 ilustratorów i twórców pracowało nad książką drukowaną z Nishino po udanym wysiłku finansowania społecznościowego.


Nishino to połowa duetu komediowego King Kong. Postanowił zacząć rysować jako sposób na przekazanie swoich historii po rozmowie z innym komikiem i osobowością telewizyjną, Tamormi, około dziesięciu lat temu. Nishino opublikował swoją pierwszą książkę z obrazkami, Dr. Ink no Hoshizora Kinema (Dr Ink's Starry Sky Cinema), w 2009 r. i od tego czasu opublikował łącznie pięć książek.


W 2011 roku Nishino wystąpił w serialu telewizyjnym Shuntarō Ōsawy - Gota Keshi: Jidan Kōshōnin Shirai Torajirō. W 2005 roku zagrał też Freddy'ego w filmie Pokémon: Lucario and the Mystery of Mew

12. Główny reżyser Tomoki Kyoda ujawnił 16 grudnia na Twitterze, że nagranie dialogowe do ostatniego filmu z trylogii filmowej Eureka Seven: Hi - Evolution jest zakończone.


Film został przełożony na 2021 rok. Początkowo film miał zostać otwarty w 2019 roku.


Drugi film, Anemone: Kōkyōshihen Eureka Seven Hi-Evolution (Anemone: Eureka Seven: Hi - Evolution), został otwarty w Japonii w listopadzie 2018 roku i zajął 9. miejsce w weekend otwarcia.


Pierwszy film został otwarty we wrześniu 2017 roku, po światowym debiucie na Otakon w sierpniu 2017 roku. W pierwszych dwóch dniach film zarobił 63 mln jenów (561 137 $). Funimation pokazało film w kinach w Stanach Zjednoczonych w lutym 2018 roku, pokazując go w języku japońskim z angielskimi napisami oraz z angielskim dubbingiem

13. GKIDS zaczęło przesyłać strumieniowo dwa klipy z Lupin III THE FIRST, pierwszego pełnometrażowego filmu anime 3D CG z serii Monkey Puncha - Lupin III. Pierwszy klip przedstawia sekwencję otwierającą film, podczas gdy drugi klip przedstawia scenę pościgu samochodowego w języku angielskim.

GKIDS i Shout! Factory wypuścił film cyfrowo 15 grudnia, a 12 stycznia wydadzą go fizycznie na Blu-ray i DVD. Firmy wydadzą również wydanie Steelbook, które zawiera 16-stronicową książeczkę z grafiką koncepcyjną postaci.


GKIDS, TMS Entertainment i Fathom Events pokazały film w kinach w Stanach Zjednoczonych 18 października (angielski dub) i 21 października (angielskie napisy). Pokazy Fathom Events obejmowały specjalne wprowadzenie od reżysera Takashiego Yamazakiego.


W skład angielskiej obsady dubowej filmu wchodzą:


Tony Oliver jako Lupin III

Richard Epcar jako Daisuke Jigen

Lex Lang jako Goemon Ishikawa

Michelle Ruff jako Fujiko Mine

Doug Erholtz jako Koichi Zenigata

Laurie Hymes jako Laetitia

J. David Brimmer jako Lambert

Paul Guyet jako Gerard


GKIDS ogłosiło w marcu, że wypuści film w Ameryce Północnej w 2020 roku z angielskimi napisami i angielskim dubbingiem. Film rywalizował w kategorii pełnometrażowych na tegorocznym Digital Annecy International Animation Film Festival w czerwcu.


Film został otwarty w Japonii w grudniu ubiegłego roku. Film sprzedał 220 000 biletów i zarobił 307 395 900 jenów (2,82 mln $) w ciągu pierwszych trzech dni, zajmując 2. miejsce w weekend otwarcia. Film zarobił w styczniu łącznie 1 miliard jenów (9,22 mln $).


Takashi Yamazaki (Stand By Me Doraemon, Dragon Quest Your Story) wyreżyserował i napisał scenariusz do filmu.


GKIDS opisuje film:


Kultowy „złodziej dżentelmen” Lupin III powraca w pełnej akcji przygodzie obejmującej cały kontynent, gdy Lupin III i jego barwni towarzysze z podziemnego świata ścigają się, aby odkryć sekrety tajemniczego Bresson Diary, zanim wpadnie w ręce mrocznej kliki, która nie cofnie się przed niczym, by wskrzesić Trzecią Rzeszę. Gang podejmuje się wypełnionych pułapkami grobowców, powietrznych eskapad i śmiałych więziennych ucieczek z charakterystycznym dowcipem i wizualną finezją, które sprawiły, że LUPIN THE 3RD jest jedną z najbardziej znanych serii anime na świecie, w ekscytującym nowym kaparze, który z pewnością zachwyci starych i nowych fanów.


Twórca Lupin III, Monkey Punch, zmarł w kwietniu 2019 roku, ale na stronie internetowej filmu opublikowano wiadomość z października 2018 roku, w której wyraził swoje podekscytowanie wyobrażeniem sobie, jak to nowe spojrzenie na jego postać okaże się.


Lupin the Third: Part 5 to najnowsze telewizyjne anime z serii. Anime miało swoją premierę w bloku programowym NTV AnichU w Japonii w kwietniu 2018 roku. Crunchyroll transmitował serial po japońsku z angielskimi napisami, tak jak był emitowany w Japonii. TMS Entertainment USA zaoferowało pierwsze 12 odcinków serialu do cyfrowego zakupu w USA w iTunes, Google Play i Amazon Digital w listopadzie 2018 roku. Blok Toonami - Adult Swim rozpoczął nadawanie anime w czerwcu 2019 roku

14. Oficjalna strona internetowa filmu Live-Action Zoku Pornographer Playback rozpoczęła transmisję strumieniową zwiastuna filmu 17 grudnia. Wideo przedstawia piosenkę przewodnią filmu „Slow Dance” autorstwa Chihiro Onitsuki.


Film zostanie otwarty w Japonii 26 lutego na ograniczony trzytygodniowy pokaz. Reżyserem filmu jest Kōichirō Miki. Film będzie adaptacją kontynuacji mangi Maki Marukido - Zoku Pornographer Playback. Film jest kontynuacją poprzedniej serii Live-Action, adaptacji mangi yaoi, autorstwa Marukido, Pornografa. Pierwszy serial Live-Action miał swoją premierę w serwisie streamingowym FOD (Fuji TV on Demand) firmy Fuji TV w lipcu 2018 r. Drugi serial adaptujący poprzednią fabułę Mood Indigo miał swoją premierę w marcu 2019 r.


W dwóch serialach i filmie wystąpią Terunosuke Takezai jako Rio Kijima i Kenta Izuka jako Haruhiko Kusumi.

Historia mangi zaczyna się, gdy student Kusumi rani ramię Kijimy w wypadku na rowerze. Kijima prosi Kusumiego, aby nie płacił rachunku za szpital i zamiast tego zapisał swoje dyktando. Okazuje się, że Kijima jest autorem powieści erotycznych. W miarę postępów prac Kusumi coraz bardziej przyciąga głos Kijimy, nawet gdy swoimi słowami przedstawia sceny erotyczne.


Marukido opublikowała mangę w magazynie Shodenshy - on BLUE w 2016 roku i ma jeden tom. Marukido opublikowała również spinoff mangę w on BLUE w 2016 roku zatytułowaną Indigo no Kibun (Mood Indigo). Manga ma również jeden tom.


Wydawca cyfrowej mangi futekiya publikuje mangę w języku angielskim, wraz z innymi mangami autorstwa Marukido, w tym: Zoku Pornographer Playback, Me wo Tojite mo Hikari wa Mieru yo i Mood Indigo

15. Toei zaczął streamować 18 grudnia nowy zwiastun Eiga Sayonara Watashi no Cramer First Touch, filmowej części projektu anime dla mangi Naoshi Arakawy (Twoje kwietniowe kłamstwo) - Farewell, My Dear Cramer (Sayonara Watashi no Cramer).


Kina biorące udział zaczną oferować pierwszą partię kart MoviTicke do filmu 25 grudnia, a do wyczerpania zapasów każda karta będzie zawierała przejrzysty folder plików z ekskluzywną ilustracją (na zdjęciu poniżej) autorstwa Arakawy.

Film zadebiutuje w Japonii 1 kwietnia.


Fabuła będzie adaptacją mangi Sayonara, Football, która podąża za Nozomi w gimnazjum.


Seiki Takuno (Boarding School Juliet, Yamada-kun and the Seven Witches) reżyseruje film w LIDEN FILMS, a Natsuko Takahashi (Tokyo Magnitude 8.0, Cutie Honey Universe) pisze scenariusz. Eriko Itō (Hamatora, Ane Log) projektuje postacie, a Masaru Yokoyama (Twoje kwietniowe kłamstwo, Fruits Basket) komponuje muzykę. Toei jest dystrybutorem filmu.


Aika Kobayashi (Yoshiko Tsushima w Love Live) wykonuje piosenkę przewodnią filmu „Sora wa Dare ka no Mono Ja Nai" (The Sky Doesn't Belong to Anyone), a także OP telewizyjnego anime.


Projekt będzie składał się zarówno z filmu anime, jak i anime telewizyjnego, które zadebiutują w Japonii w kwietniu 2021 roku.

Obsada obejmuje:


Miyuri Shimabukuro jako Nozomi Onda

Shion Wakayama jako Sawa Echizen

Kouki Uchiyama jako Tetsuji Yamada

Ryota Ohsaka jako Kaoru Takei

Ryoko Shiraishi jako Junpei Onda

Koji Yusa jako Kōzō Sameji

Shimba Tsuchiya jako Yasuaki Tani


Kodansha Comics wypuszcza mangę cyfrowo jednocześnie z jej japońskim wydaniem, a także planuje wydać mangę w druku. Firma opisuje mangę:

Bez żadnych osiągnięć piłkarskich, o których można by mówić przez całe gimnazjum Sumire Suo, młoda skrzydłowa otrzymuje dziwną ofertę. Główna rywalka Suo, Midori Soshizaki, zaprasza ją do dołączenia do tej samej drużyny w liceum, obiecując, że nigdy nie pozwoli Suo „bawić się samej”. To poważna oferta, ale pytanie brzmi, czy Suo się na nią zgodzi. W ten sposób kurtyna otwiera się na historię, która gromadzi ogromną obsadę indywidualnych osobowości grających w piłkę nożną!


Arakawa wypuściła mangę w maju 2016 roku. Kodansha opublikował 13. tom mangi w Japonii 16 października

16. Jasne, Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba jest oblepiony wszędzie w Japonii i online. Ale do dziś nigdy nie widziałeś Tanjirō i Hashiry w ten sposób - narysowanych przez samego twórcę Gintamy, Hideakiego Sorachiego:

Ilustracje te zadebiutowały w programie „Gintama Times” podczas imprezy Jump Festa 2021 Online 19 grudnia. To właściwie tylko trzy z 10 ilustracji, które narysował Sorachi, przedstawiających postacie z Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba. Każda osoba, która złapie film Gintama: The Final w pierwszym tygodniu, otrzyma jedną z 10 losowo rozdanych kart (do wyczerpania zapasów).


I to nie wszystko. Sorachi narysował również szkice animacji do materiału filmowego, a kina rozdadzą cztery kolejne losowo rozdane karty z tymi szkicami w drugim i trzecim tygodniu seansów. Pisemne wiadomości od 31 członków obsady i personelu, w tym reżysera, również zostaną uwzględnione w prezentach dla publiczności.

17 grudnia zadebiutowała 15-sekundowa reklama telewizyjna filmu.


Film wyjdzie w Japonii 8 stycznia. Film będzie oparty na finale oryginalnej mangi, połączony z nowymi elementami fabularnymi.


Manga jest również inspiracją dla nowego, specjalnego net anime zatytułowanego Gintama The Semi-Final, z historią, która będzie dwuczęściowym prequelem filmu. Internetowe anime będzie miało premierę wyłącznie w Japonii w internetowej usłudze dTV 15 stycznia. Film 8 stycznia otrzyma nowelkę od Mirei Miyamoto.


Oryginalna manga "science-fiction-dramat z epoki" Hideakiego Sorachiego rozpoczęła się w 2003 roku i zakończyła w czerwcu 2019 roku z ponad 55 milionami kopii w obiegu. Manga zainspirowała kilka serii anime, a także dwa poprzednie filmy anime. Najnowsza seria anime miała swoją premierę w lipcu 2018 roku. Crunchyroll transmituje wszystkie anime z angielskimi napisami. Manga zainspirowała również różne oryginalne anime wideo (OVA), anime eventowe, dwa filmy Live-Action i dwa net spin-offy. Viz Media opublikowało pierwsze 23 tomy mangi w języku angielskim.


Pierwsze 49 odcinków pierwszego anime zaczęło być transmitowane na Hulu z nowym angielskim dubbingiem w grudniu. Sentai Filmworks wydało pierwsze 49 odcinków anime na DVD w 2010 i 2011 roku, ale to wydanie nie zawierało angielskiego dubu

17. Oficjalna strona internetowa piosenkarki LiSY (OP Kimetsu no Yaiba, ED My Hero Academia, OP Fate Apocrypha, ED Fate/stay night: Unlimited Blade Works, OP i ED Fate Zero, OP i ED Mahouka Koukou no Rettousei, openingi Nisekoi, Qualidea Code) ogłosiła 18 grudnia, że wykona piosenkę przewodnią „Surprise” dla Natsu e no Tobira - Kimi no Iru Mirai e (The Door into Summer - Toward a Future With You), nadchodzącego filmu akcji Live-Action na podstawie powieści o podróżach w czasie Roberta A. Heinleina - Drzwi do lata. Będzie to pierwsza piosenka LiSY do filmu aktorskiego, a LiSA napisała ją specjalnie na potrzeby filmu. Zwiastun zapowiada piosenkę.

Heinlein opublikował klasyczną powieść w Stanach Zjednoczonych w 1956 roku, ale akcja filmu przenosi się do Tokio w 1995 roku. Kento Yamazaki gra Sōichirō Takakurę, programistę robotów w firmie swojego przybranego ojca Matsushity. Pomimo pochłonięcia pracą, wciąż znajduje czas dla swojej rodziny: córki Matsushity Riko i jego ulubionego kota Pete'a. Jednak gdy Sōichirō ma zamiar udoskonalić akumulator plazmowy, zostaje zdradzony i umieszczony w urządzeniu „zimnego snu”, które zamraża ludzkie ciało dla potomności. Budząc się w Tokio w 2025 roku, odkrywa, że ​​stracił wszystko, w tym swoje badania, Pete'a i Riko, którzy zmarli w tajemniczych okolicznościach w 1995 roku. Z pomocą humanoidalnego robota przysięga przywrócić swoje odmienne przeznaczenie.


LiSA powiedziała, że ​​jest podekscytowana możliwością stworzenia tematu do filmu będącego powieścią skaczącą w czasie, ukochaną na całym świecie.


Film zostanie otwarty w Japonii 19 lutego.


LiSA widziała niedawno swój singiel „Homura”, piosenkę przewodnią dla Demon Slayer - anime Kimetsu no Yaiba - The Movie: Mugen Train, bijącą wiele rekordów. Zajmowała pierwsze miejsce na tygodniowym wykresie strumieniowym Oriconu przez sześć kolejnych tygodni i jest pierwszym singlem, który utrzymuje ponad 10 milionów strumieni tygodniowo przez pięć kolejnych tygodni. YouTube nagrał ponad 77 milionów odtworzeń teledysku do piosenki, a Billboard Japan nagrał ponad 100 milionów odtworzeń piosenki. Piosenka jest trzecim w historii singlem, który zajmuje pierwsze miejsce na cotygodniowym rankingu cyfrowych singli Oriconu przez co najmniej sześć kolejnych tygodni, a LiSA jest pierwszą artystką, która osiągnęła ten wyczyn.


Wcześniejszy singiel LiSY „Gurenge” (OP anime Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba) stał się trzecią najczęściej pobieraną piosenką w historii listy rankingowej singli cyfrowych Oriconu w czerwcu tego roku. Od lipca singiel znajduje się w pierwszej dziesiątce rankingu przez co najmniej 27 kolejnych tygodni i znajduje się w pierwszej dziesiątce przez co najmniej 44 tygodnie od cyfrowego debiutu utworu w kwietniu 2019 r. W tygodniu 20-26 kwietnia wzrosła z piątej do czwartej najczęściej pobieranej piosenki w historii rankingu cyfrowych singli Oriconu. W tygodniu od 27 kwietnia do 3 maja singiel zanotował swój piąty tydzień na 1. miejscu w rankingu (w tym dwa kolejne tygodnie w maju 2019, jeden tydzień w grudniu 2019 oraz 20-26 kwietnia i 27 maja - 3 tygodnie.


LiSA rozpoczęła swój profesjonalny debiut jako część anime Angel Beats!, jako jedna z dwóch wokalistek w historycznym zespole Girls Dead Monster (jej pierwsze trzy single i pierwszy album zostały wydane pod tą nazwą), z piosenkami skomponowanymi przez pisarza Jun Maedę. Później zdobyła uznanie za wykonanie openingu „Oath Sign” do anime Fate / Zero. Od tego czasu wykonywała piosenki tematyczne do wielu seriali i filmów anime, w tym Sword Art Online, Sword Art Online II, Sword Art Online the Movie: Ordinal Scale, My Hero Academia, Qualidea Code, Nisekoi:, The irregular at magic high school i Fate/stay night: Unlimited Blade Works.


Powieść Heinleina - Starship Troopers posłużyła jako inspiracja dla anime Sunrise - Mobile Suit Gundam i wielu innych tytułów anime, mang i gier. Współzałożyciel Studio Nue (Macross, Legend of the Galactic Heroes) Naoyuki Kato stworzył projekty kombinezonów wspomaganych dla swoich ilustracji w japońskim przedruku powieści Heinleina z 1977 r., a artyści Sunrise i Studio Nue współpracowali później nad oryginalną adaptacją powieści z 1988 roku

18. Oficjalna strona internetowa anime Fate/kaleid liner Prisma Illya ujawniła 18 grudnia tytuł, nową oprawę graficzną i datę otwarcia nadchodzącego nowego filmu z serii w 2021 roku. Tytuł filmu to Gekijōban Fate/kaleid liner Prisma Illya Licht - Namae no Nai Shōjo (Fate/kaleid liner Prisma Illya the Movie Licht - The Nameless Girl).

Oryginalna manga Hiroshiego Hiroyamy na nowo wyobraża sobie postać Illyasviel von Einzbern w alternatywnym wszechświecie jako magiczną dziewczynę. Fate/kaleid liner Prisma Illya wychodziła w magazynie Comp Ace Kadokawy Shoten od 2007 do 2008 roku. Następnie Hiroyama wydał kilka sequeli.


Premiera pierwszego anime odbyła się w 2013 roku. Drugi sezon, Fate/kaleid liner Prisma Illya 2wei!, miał premierę w 2014 roku, a następnie trzeci sezon zatytułowany Fate/kaleid liner Prisma Illya 2wei Herz! w 2015 roku. Czwarty i ostatni sezon, Fate/kaleid liner Prisma☆Illya 3rei!!, miał swoją premierę w lipcu 2016 roku. Sentai Filmworks wydało pierwsze trzy sezony na domowym wideo. Crunchyroll transmitował czwarty sezon podczas emisji, a także pierwsze trzy sezony.


Gekijōban Fate / kaleid liner Prisma Illya: Sekka no Chikai, pierwszy film anime z serii, otwarty w Japonii w sierpniu 2017 r.


W czerwcu 2019 roku w kinach w Japonii otwarto OVA Fate/kaleid liner Prisma Illya: Prisma Phantasm

19. Aktor Takeru Satoh stwierdził podczas prezentacji na scenie podczas imprezy Jump Festa '21 20 grudnia, że Rurouni Kenshin Saishūshō The Final, pierwszy z dwóch filmów „ostatniego rozdziału” z serii filmów Live-Action opartych na mandze Nobuhiro Watsukiego - Rurouni Kenshin mieć oryginalną historię, która będzie się różnić od tej z mandze. Film skupi się na historii z mangi "Jinchū", która przedstawia konflikt Kenshina z tajemniczym handlarzem bronią Enishim.


Satoh stwierdził, że martwi się, czy Watsukiowi spodoba się film, ponieważ zawiera on oryginalną historię, ale przeczytał list od Watsukiego, w którym powiedział, że jest w stanie w pełni zanurzyć się w świecie filmu, więc Satoh dodał, że z ulgą usłyszał przemyślenia Watsukiego na temat filmu.


Rurouni Kenshin Saishūshō The Final, pierwszy z dwóch filmów, zostanie otwarty w Japonii 23 kwietnia przyszłego roku, a Rurouni Kenshin Saishūshō The Beginning, drugi film, wyjdzie 4 czerwca.


Początkowo filmy miały zostać otwarte 3 lipca i 7 sierpnia na początku tego roku, ale zostały przełożone na przyszły rok z powodu trwającej pandemii koronawirusa (COVID-19).


Riku Ōnishi jest jedynym nowym członkiem obsady (widzianym jako trzeci od lewej na zdjęciu poniżej) spośród pięciu głównych członków obsady, zastępując Kaito Ōyagi jako Yahiko Myojin. Powracająca obsada obejmuje Takeru Satoh jako Kenshin Himura, Emi Takei jako Kaoru Kamiya, Munetaka Aoki jako Sanosuke Sagara i Yū Aoi jako Megumi Takani. Yosuke Eguchi powróci również jako Hajime Saitō. Yusuke Iseya (pierwsze zdjęcie poniżej, Kimura w Tekkon Kinkreet) i Tao Tsuchiya (drugie zdjęcie, Satoru Fujinuma w ERASED) powtórzą swoje role z poprzedniego filmu odpowiednio jako Aoshi Shinomori i Misao Makimachi.


Mackenyu zagra w filmach antagonistę Enishiego Yukishiro. Enishi prowadzi czarnorynkową firmę zbrojeniową na kontynencie chińskim i manipulował Shishio poprzez sprzedaż broni i okrętu wojennego.


Rurouni Kenshin Saishūshō The Beginning opowie historię o tym, jak Kenshin dostał swoją bliznę w kształcie krzyża. W filmach Kasumi Arimura (Bianca w Dragon Quest Your Story, Marnie w Marnie - przyjaciółce ze snów) zagra postać Tomoe Yukishiro. Tomoe była żoną Kenshina w czasach, gdy był zabójcą Battōsai, a jej historia wiąże się z kultową blizną w kształcie litery X Kenshina. Relacje Kenshina i Tomoe były wcześniej przedstawione w oryginalnym projekcie anime Rurouni Kenshin: Trust & Betrayal (OVA).


Rockowy zespół ONE OK ROCK (ED Captain Herlock) powróci jako artyści piosenek tematycznych.


Keishi Otomo wraca, by wyreżyserować filmy

20. Prezentacja na scenie podczas imprezy Jump Festa '21 ujawniła 20 grudnia, że film anime 3D CG Ryōma! Shinsei Gekijōban Tennis no Ōji-sama (Ryōma! Rebirth Movie The Prince of Tennis) z serii The Prince of Tennis zostanie otwarty w Japonii 3 września 2021 roku. Prezentacja ujawniła również plakat i zwiastun wideo.


Nad filmem czuwa oryginalny twórca mangi Takeshi Konomi. Anime miało zostać wcześniej otwarte wiosną 2020 r., ale zostało opóźnione do 2021 r. Film zawiera całkowicie oryginalną historię, która rozgrywa się w trzymiesięcznym okresie między wydarzeniami pod koniec mangi The Prince of Tennis a początkiem mangi The New Prince of Tennis.


Film ujawnił także jego główny personel. Hiroshi Koujina (2011 Hunter × Hunter, Kiba) reżyseruje anime w The Monk Studios i Keica we współpracy ze Studio KAI. Film jest dystrybuowany przez GaGa. Takehiko Hata (Lupin III: Goodbye Partner) pisze scenariusze, Patricia Hishikawa jest kierownikiem CG, Kei Yoshimizu jest reżyserem animacji, a Momoko Yamada jest reżyserem CG. Takeshi Takadera jest reżyserem dźwięku, a Kei Tsuda komponuje muzykę. Oryginalny twórca mangi, Takeshi Konomi, sam pisze wszystkie wstawki do filmu.

Takeshi Konomi serializował oryginalną mangę Prince of Tennis w magazynie Shueishy - Weekly Shonen Jump od 1999 do 2008 roku. Manga śledziła Ryoma Echizena z gimnazjum, walcząc z rywalami o awans do krajowego turnieju. Ta oryginalna manga stała się inspiracją dla anime z lat 2001-2005, dwóch filmów fabularnych i krótkometrażowych filmów animowanych, różnych projektów anime wideo, filmu Live-Action, serialu Live-Action w Chinach oraz popularnego serialu muzycznego.


Następnie Konomi wprowadziła mangę The New Prince of Tennis w Jump SQ. Shueishy w 2009 roku. Historia zaczyna się po narodowym turnieju, kiedy Ryōma dołącza do wybranej grupy gimnazjalistów na najlepszym japońskim obozie treningowym dla graczy poniżej 17 roku życia. Ta ciągła kontynuacja mangi zrodziła własne anime Prince of Tennis II. Seria OVA Prince of Tennis II vs. Genius 10 wychodziła następnie przez pięć tomów od października 2014 r. do czerwca 2015 r.


Niedawno franczyza zainspirowała OVA Tennis no Ōjisama BEST GAMES!!. Projekt opowiada historię najlepszych meczów franczyzy. Pierwszy OVA rozpoczął ograniczony dwutygodniowy pokaz w Japonii w sierpniu 2018 r., a następnie został wydany w Japonii na Blu-ray i DVD w październiku 2018 r. Drugi OVA otrzymał dwutygodniowy pokaz w Japonii od kwietnia 2019 r., a następnie wydany został na Blu-ray i DVD 25 czerwca. Trzecia OVA była pokazywana w kinach w Japonii przez dwa tygodnie, począwszy od 15 listopada, a na płytach ukazała się 28 stycznia.


Anime The New Prince of Tennis: Hyotei vs Rikkai Game of Future zostanie otwarte w dwóch częściach między lutym a marcem 2021 roku. Anime będzie opowiadać oryginalną historię z "Hyōtei kontra Rikkai". Konomi nadzoruje dobieranie do anime. W anime po raz pierwszy zmierzą się ze sobą obie szkoły.


Viz Media opublikowało 42. i ostatni tom oryginalnej mangi Prince of Tennis prowadzonej w Ameryce Północnej w 2011 roku. Crunchyroll transmitował anime Prince of Tennis II do kilku krajów na antenie w Japonii, a następnie przesłał strumieniowo oryginalne projekty anime wideo spinoff

21. Film i seria Live-Action Hori Pro - Horimiya opublikował zwiastun (w 60-sekundowej i 30-sekundowej długości) oraz plakat 21 grudnia. Zwiastun zapowiada piosenkę przewodnią „Tomoshibi” (Lamplight), którą grupa Toketadenkyu stworzyła specjalnie na potrzeby projektu.


„Tomoshibi” służy zarówno jako ED w wersji telewizyjnej, jak i jako piosenka przewodnia w wersji filmowej. Toketadenkyu wniósł także wkład w otwierającą piosenkę przewodnią serialu "Dō Su-nno?"


Zarówno wersja filmowa, jak i telewizyjna będą miały tę samą obsadę, z Ojim Suzuką (po lewej na grafice) i Sayu Kubotą (po prawej) w rolach głównych, odpowiednio, Miyamurą i Hori. W ciągu ostatniego miesiąca ekipa ogłosiła, że ​​w obsadzie znaleźli się również Rion Okamoto, Akira Onodera, Aya Marsh, Sakura, Ryōsuke Sota, Yūki Inoue, Aoba Kawai i Ryō Kimura.


Film kompiluje treści z trzech pierwszych odcinków telewizyjnych z własnymi ekskluzywnymi scenami, Hana Matsumoto reżyseruje zarówno film, jak i serial, a Mamoru Yoshino reżyseruje piąty i szósty odcinek serialu. Yoshifumi Sakai z Europe Kikaku pisze scenariusze do obu produkcji, a inni członkowie Europe Kikaku, Gōta Ishida i Tomohiro Ōtoshi, również piszą scenariusze do serialu telewizyjnego.


Film zostanie otwarty 5 lutego w ramach tygodniowego ograniczonego zaangażowania, a siedmioodcinkowy serial będzie miał premierę w MBS i TBS 16 lutego. Wersja telewizyjna będzie transmitowana wyłącznie w Japonii w serwisie „my theatre Plus” w Apple TV.


Manga otrzyma też anime, o którym w dziale ANIME, którego premiera odbędzie się 9 stycznia

22. MONSTER HUNTER: a) Live-Action z serii gier Monster Hunter firmy CAPCOM zarobił 2,2 miliona dolarów i zajął pierwsze miejsce w pierwszych trzech dniach w sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Serwis informacyjny filmowy IndieWire podał, że międzynarodowe zarobki filmu wynoszą około 10 milionów dolarów.


IndieWire porównało otwarcie filmu do poprzednich filmów Resident Evil reżysera Paula W.S. Andersona, z których wszystkie otworzyły się w kraju powyżej 10 milionów dolarów, a także zauważył, że produkcja filmu Monster Hunter kosztowała około 60 milionów dolarów.


Film miał zostać wstępnie otwarty w Stanach Zjednoczonych 30 grudnia, ale według Variety jest teraz przenoszony do 25 grudnia, a następnie ponownie przeniesiony na 18 grudnia. Sony Pictures Entertainment i TOHO planowały otwarcie filmu, odpowiednio, w Ameryce Północnej i Japonii, 4 września. Firmy później opóźniły film do przyszłego roku z powodu pandemii koronawirusa (COVID-19). Do czasu, gdy na początku tego miesiąca zadebiutował zwiastun, ujawniający grudniowy debiut, Sony Pictures Entertainment celowało w datę otwarcia w Ameryce Północnej 23 kwietnia 2021 r., ale zwiastun z października ujawnił grudniowy debiut. Film ma zostać otwarty w Japonii 26 marca 2021 roku.


Magazyn branżowy Variety poinformował 5 grudnia, że ​​chińskie kina wycofały film po pierwszym dniu seansów 4 grudnia. Według Variety, jedna czwarta wszystkich miejsc na filmy kinowe została przydzielona filmowi 4 grudnia, ale spadła do 0,7%. 5 grudnia. Constantin Film przeprosił za linię dialogu 7 grudnia, a reżyser Anderson i aktor Jin Au-Yeung przeprosili za tę kwestię w zeszłym tygodniu. Deadline potwierdził, że kwestia ta jest usuwana ze wszystkich wersji filmu na całym świecie.


Screen Gems opisuje historię filmu:


Za naszym światem jest inny: świat niebezpiecznych i potężnych potworów, które rządzą swoją domeną ze śmiertelną zaciekłością. Kiedy porucznik Artemis (Milla Jovovich) i jej lojalni żołnierze są przenoszeni z naszego świata do nowego świata, niewzruszona porucznik doznaje szoku życia. W desperackiej walce o przetrwanie z ogromnymi wrogami o niesamowitych mocach i niepowstrzymanych, odrażających atakach, Artemis połączy siły z tajemniczym mężczyzną (Tony Jaa), który znalazł sposób na walkę.


W filmie wystąpią Milla Jovovich (seria filmów Resident Evil) jako oryginalna postać filmowa Captain Natalie Artemis oraz aktor sztuk walki Tony Jaa (seria filmów Ong-Bak) jako „The Hunter”. Ponadto Ron Perlman (seria filmów Hellboy, Pacific Rim, Synowie Anarchii) gra Admirała, który jest przywódcą załogi The Hunter. T.I. Harris (Ant-Man, Ant-Man i Osa) gra snajpera o imieniu Link, Diego Boneta (Luis Miguel: La Serie, Słodkie kłamstewka) gra sierżanta Marshalla, a Hirona Yamazaki - Handlera. W filmie występują także Meagana Good i Josh Helman

b) (Amerykański Box Office z 21 grudnia): COVID-19 szaleje po Stanach Zjednoczonych. To oczywiście efekt rodzinnych spotkań w czasie listopadowego Dnia Dziękczynienia. Odbija się to negatywnie również na amerykańskim box offisie, ponieważ kolejne kina są zamykane. Obecnie w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie pozostaje otwartych około 2300 kin.


W takich warunkach nowym numerem jeden amerykańskiego box office'u został Monster Hunter. Ekranizacja gry komputerowej sprzedała się jednak dużo gorzej od przewidywań. Prognozowano otwarcie na poziomie 4 milionów dolarów, a tymczasem skończyło się na 2,2 mln. Sony liczy jednak, że do końca roku film utrzymywać będzie stabilne wyniki, co pomoże w osiągnięciu minimum przyzwoitości czasów pandemii.


Niewiele brakowało, a numerem jeden pozostałaby animacja Krudowie 2: Nowa era. Film zarobił bowiem 2 miliony dolarów. To spore osiągnięcie, jeśli weźmie się pod uwagę fakt, że można już go oglądać bez wychodzenia z domu dzięki serwisom PVOD.


Na miejscu trzecim zadebiutowała druga z dużych premier weekendu - thriller Fatale. I zgodnie ze swoim tytułem wynik był fatalny, nawet jak na czasy pandemii. Nie udało się bowiem osiągnąć nawet miliona dolarów. Wpływy wyniosły tylko 925 tys. dolarów.


Pierwsza dziesiątka

23. Na oficjalnej stronie internetowej filmu anime na podstawie krótkiego opowiadania Seiko Tanabe - Josee to Tora to Sakana-tachi (Josee, The Tiger and the Fish) opublikowano 21 grudnia teledysk. Wideo zawiera piosenkę przewodnią filmu „Ao no Waltz” (Blue Waltz) od Eve, a także materiał z filmu.


Film anime studia BONES zostanie otwarty w Japonii 25 grudnia, opóźniony w stosunku do planowanego letniego otwarcia z powodu rozprzestrzeniania się koronawirusa (COVID-19).


Historia koncentruje się na relacjach między Tsuneo i Josee. Tsuneo jest studentem uniwersytetu, a Josee jest młodą dziewczyną, która rzadko wychodzi sama z domu z powodu niemożności chodzenia. Oboje spotykają się, gdy Tsuneo znajduje babcię Josee zabierającą ją na poranny spacer.


Kotaro Tamura (Noragami, Noragami Aragoto) reżyseruje anime. Nao Emoto (O Maidens in Your Savage Season) narysował oryginalne projekty postaci, a Haruko Iizuka (Tamayura, Children of the Whales, Endro ~!) projektuje te postacie do animacji, a także pełni rolę głównego reżysera animacji. Sayaka Kuwamura (Strobe Edge) pisze scenariusz. loundraw (projekty postaci Tsuki ga Kirei, Chcę zjeść Twoją trzustkę) jest uznawany za projekt koncepcyjny. Evan Call (Violet Evergarden, Schwarzes Marken) komponuje muzykę. Shochiku i Kadokawa będą dystrybuować film.


Tokyo International Film Festival (TIFF) pokazał film podczas imprezy, która odbywała się od 31 października do 9 listopada w EX Theater Roppongi i innych tokijskich teatrach.


Film zainspirował adaptację mangową, która zadebiutowała w magazynie Da Vinci Kadokawy w styczniu i zakończyła się 6 października. Emoto, artysta z serii O Maidens in Your Savage Season i oryginalny projektant postaci do filmu, narysował mangę.


Tanabe opublikowała oryginalną historię w zbiorze opowiadań z 1985 roku o tej samej nazwie. Ta historia zainspirowała film Live-Action w 2003 roku

Wyróżnione posty
Ostatnie posty
Archiwum
Wyszukaj wg tagów
Podążaj za nami
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • Shirokuro na FB
  • Shirokuro na Tweeterze
  • Shirokuro na Instagramie

© SHIROKURO - November 2017. Created thx to wix.com