MIKOŁAJKOWE NEWSY 2020 - GRY I CIEKAWOSTKI

GRY

1. ANN o nowej grze SaGa Frontier. ANN zapowiada Atelier Ryza 2: Lost Legends and the Secret Fairy

2. W zeszłym roku MyDearest wydało intrygującą grę visual novel Tokyo Chronos VR, która zaimplementowała tradycyjną mechanikę rozgrywki visual novel w scenerii VR. Gra odniosła sukces w Japonii, ale zespół MyDearest jest zainteresowany dotarciem do jeszcze szerszej publiczności. Reżyser gry Haruki Kashiwakura niedawno rozmawiał z ANN o nadchodzącym Altdeus: Beyond Chronos, która ma ukazać się w grudniu

3. Twórca gier Aiming ogłosił podczas transmisji na żywo z okazji trzeciej rocznicy Caravan Stories 28 listopada, że opracowuje wersję gry na Nintendo Switch.


Wersja bezpłatnej gry eksploracyjnej na PS4 została wydana w Ameryce Północnej we wrześniu 2019 roku. Początkowo gra miała się ukazać w lipcu 2019 roku, ale została opóźniona. Darmowa gra obsługuje japoński dźwięk i tekst w języku angielskim.


W grze gracze mogą eksplorować świat gry w swojej karawanie, wraz z towarzyszami podróży, którzy stanowią jedną z sześciu możliwych ras. Gracze mogą obserwować przyrodę i stworzenia, eksplorować mapy i odkrywać historię wyścigów w grze. Oprócz głównej historii z awatarami graczy, gra ma ponad 100 bohaterów z własnymi historiami, które pasują do siebie jak elementy układanki i ujawniają tajemnice świata.


Gra została wydana na smartfony w Japonii w listopadzie 2017 r. Wersja na komputery osobiste została uruchomiona w kwietniu 2018 r., Chińska wersja zadebiutowała w lipcu 2018 r., a we wrześniu 2018 r. przekroczyła 2 miliony użytkowników na całym świecie. Wersja na PS4 została uruchomiona w Japonii w kwietniu 2019 r.

4. Bushiroad i DeNA ogłosili 29 listopada, że ich gra mobilna Argonavis from BanG Dream! AASide pojawi się na urządzeniach z systemem iOS i Android w styczniu. Oficjalny kanał YouTube dla tej serii transmitował film otwierający grę na początku tego miesiąca.


Historia gry zostanie osadzona po historii z anime. Gra będzie zawierała elementy gry przygodowej i rytmicznej. Oprócz Argonavis i GYROAXIA w grze pojawi się nowy, całkowicie męski zespół o nazwie Fantome Iris.


Gra oparta jest na męskim zespole Bushiroada z serii BanG Dream! - Argonavis. Bushiroad ogłosił powstanie grupy Argonavis w maju 2018 roku. W jej skład wchodzą: Ren Nanahoshi (Masahiro Itou, wokal), Yūto Goryō (Daisuke Hyūga, gitara), Wataru Matoba (Seiji Maeda, bas), Banri Shiroishi (Shōhei Hashimoto, perkusja) ) i Rio Kikyō (Shūta Morishima, instrumenty klawiszowe).


Anime Argonavis from BanG Dream! miało swoją premierę 10 kwietnia w bloku programowym „Super Animeism” na MBS, TBS i 26 innych kanałach w całej Japonii.


Manga należąca do serii, została wydana na stronie internetowej Shonen Jump + i aplikacji Shueishy 11 sierpnia. Kyōhei Miyajima rysuje mangę, a Hikaru Miyoshi (rysunki do Yuukoku no Moriarty) jest autorem oryginalnych projektów postaci. Dodatkowo Nobuhiro Mōri przypisuje się oryginalnemu planowi, a Bushiroadowi przypisuje się oryginalne dzieło

5. Oficjalna strona magazynu Bushiroada - Monthly Bushiroad podaje, że Tiger Hiiragi narysuje mangową adaptację gry Vanillaware - 13 Sentinels: Aegis Rim na PS4, która pojawi się w magazynie ze stycznia 2021 roku 8 grudnia. Tytuł mangi to Yonkoma Jūsan Kihei Bōeiken !! Kochira Sector X (4-Panel 13 Sentinels: Aegis Rim To jest Sector X). ATLUS jest uznawany za oryginalne dzieło.


Gra została wydana na Zachodzie 22 września, opóźniona od 8 września. W momencie premiery gra została wydana z darmową łatką, która dodawała angielskie audio. Oprócz dźwięku w języku japońskim i angielskim, gra zawiera napisy w języku angielskim, francuskim, włoskim, hiszpańskim i niemieckim.


Atlus wypuścił grę w Japonii w listopadzie 2019 roku. George Kamitani (Dragon's Crown, Odin Sphere) wyreżyserował grę, która „rozgrywa się w nowoczesnym otoczeniu przerywanym gigantycznymi mechami”. Gra 13 Sentinels: Aegis Rim Prologue, zawierająca pierwsze trzy godziny gry głównej, została wydana w Japonii w marcu 2019 roku.


W listopadzie 2018 roku Atlus i Vanillaware opóźniły planowaną premierę gry na 2018 rok. Firmy anulowały również wersję gry na PS Vita

6. Oficjalne konto na Twitterze gry mobilnej Goblin Slayer: The Endless Revenge ogłosiło 30 listopada, że gra zakończy serwis 25 grudnia o 15:00. JST. Sama gra szczegółowo określi w powiadomieniu, jak zażądać zwrotu pieniędzy.


Gra została wydana w grudniu ubiegłego roku jako pierwsza gra mobilna z serii.


SB Creative opublikowało pierwszy tom nowelki Kumo Kagyu - Goblin Slayer w lutym 2016 r., a Kōsuke Kurose (The IDOLM@STER Neue Green for Dearly Stars) uruchomił trwającą adaptację mangową w Big Gangan w maju 2016 r. Nowelka zainspirowała spinoff nowelki i mangi.


Yen Press ma licencje zarówno na nowelkę Goblin Slayer Kumo Kagyu, jak i na adaptację mangową Kōsuke Kurose, a także na nowelki i mangę Goblin Slayer Side Story II: Dai Katana.


Anime miało swoją premierę w Japonii w październiku 2018 r., a Crunchyroll transmitował serial z napisami w trakcie jego emisji. Funimation transmitowało również serię z angielskim dubbingiem. Dwunasty i ostatni odcinek serialu zakończył się komunikatem „Goblin Slayer powróci”.


Kinowe anime Goblin Slayer: Goblin's Crown zostało otwarte w kinach w Japonii 1 lutego, a Crunchyroll zaczął streamować anime 28 lipca

7. Japoński producent gier wideo Drecom ogłosił 30 listopada, że opracowuje nową grę z serii gier Wizardry, trójwymiarową grę RPG z lochami na smartfony, pod wstępnym tytułem Wizardry VA. Drecom nie ujawnił jeszcze okna wydania gry. Firma przesyła strumieniowo wideo do gry.


Drecom planuje wydanie gry na całym świecie.


Drecom ogłosił w październiku, że nabył prawa autorskie oraz krajowe i zagraniczne znaki towarowe do serii gier i planuje opracować nowy tytuł z serii. Nabyte firmy Drecom obejmują krajowe i zagraniczne znaki towarowe „Wizardry”, a także prawa autorskie do „Wizardry 6”, „Wizardry 7”, „Wizardry 8” i „Wizardry Gold”.


Gry Drecom obejmują Disgaea RPG i Kirara Fantasia. Bandai Namco Entertainment i Drecom ogłosili w maju 2017 roku, że założyli firmę BXD. BXD opracowało przeglądarkową grę mobilną Dragon Ball Z Bucchigiri Match.


XSEED Games wypuściło grę Acquire - Wizardry: Labyrinth of Lost Souls (na zdjęciu powyżej) na PC za pośrednictwem Steama i Humble Store 15 stycznia. Gra jest częścią długiej serii gier Wizardry i była pierwszą zachodnią wersją dla Wizardry od 2001 roku. Współzałożyciel AnimEigo, Robert Woodhead, był współtwórcą oryginalnej gry Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord w 1981 roku

8. Bandai Namco Entertainment Europe rozpoczęło 28 listopada streaming wideo postaci DLC Hwanga do bijatyk Soulcalibur VI. Postać dołącza do gry w ramach drugiej przepustki sezonowej i będzie dostępna w ramach 13-ego i 14-ego DLC 2 grudnia. DLC 14 będzie zawierał nowy zestaw do tworzenia postaci. Gra otrzyma również bezpłatną aktualizację zawartości wraz ze sceną Motien Pass Ruins tego samego dnia.


Druga przepustka sezonowa będzie zawierać cztery zupełnie nowe postacie, w tym wcześniej wydane Hilde, Haohmaru i Setsukę.


Soulcalibur VI została wydana na PS4, Xbox One i PC w październiku 2018 roku w Japonii, obu Amerykach i Europie.


Grywalne postacie to Mitsurugi, Sophitia, Grøh, Nightmare, Xianghua, Kilik, Ivy, Zasalamel, Siegfried, Geralt z Rivii z Wiedźmina, Taki, Yoshimitsu, Maxi, Talim, Astaroth, Voldo, Seong Mi-Na, Cervantes, Raphael, Inferno i nowa postać Azwel.


Tira była bonusem do gry w przedsprzedaży i jest również dostępna jako samodzielne DLC lub jako część pierwszej przepustki sezonowej gry. Pierwsza przepustka sezonowa zawiera również postać YoRHa nr 2 Type B (2B) z NieR: Automata, Amy i Cassandrę

9. Firma Gemdrops ogłosiła 1 grudnia, że opracowuje dwie gry VR oparte na mandze Afro - Beztroski kemping, zatytułowane Yurucamp Virtual Camp Motosuko-hen (Motosu Lake Version) i Yurucamp Virtual Camp Fumoto Camp Jō-hen (Fumoto Camp Site Version). Obie gry mają pojawić się zimą na PS4, Switch, iOS, Android i Steama i będą obsługiwać PSVR, Oculus Rift, HTC Vive i Switch VR Kit.


Gra będzie miała japoński dźwięk z obsługą tekstu w języku angielskim, japońskim, chińskim (uproszczonym i tradycyjnym), koreańskim i francuskim.


Manga opowiada o dwóch młodych kobietach. Rin lubi samotnie biwakować nad jeziorami, z których roztacza się malowniczy widok na Mt. Fuji. Nadeshiko uwielbia samodzielnie jeździć na rowerze do miejsc, w których może zobaczyć Mt. Fuji. Po spotkaniu Rin i Nadeshiko wybierają się na kempingi, jedzą razem kubek ramen i podziwiają widoki.


Afro wypuścił mangę w magazynie Houbunshy - Manga Time Kirara Forward w 2015 r., a Houbunsha opublikował 10. tom mangi 12 marca. Mangę w Polsce wydaje Dango, a w momencie pisania we wrześniu ukazał się 10. tom.


Pierwsze anime miało swoją premierę w styczniu 2018 roku, a Crunchyroll transmitował 12-odcinkową serię w trakcie jej emisji. Short anime spinoff ROOM CAMP (Heya Camp) miało swoją premierę 6 stycznia. Drugi sezon anime będzie miał premierę 7 stycznia

10. Sprzedawca Rakuten wystawia na sprzedaż grę autorstwa FuRyu zatytułowaną Doraemon: Nobita no Little Star Wars 2021 na Nintendo Switch z datą premiery 5 marca. Sprzedawca opisuje tytuł jako grę towarzyską z minigrami dla maksymalnie czterech graczy.


41. film z serii Doraemon nosi tytuł Eiga Doraemon: Nobita no Little Star Wars (Nobita's Little Star Wars) i zostanie otwarty 5 marca 2021 roku. Film jest remake'em filmu Doraemon z 1985 roku o tym samym tytule.


Nowy film wyreżyseruje Susumu Yamaguchi, główny animator wielu poprzednich filmów Doraemon, reżyser jednostki Doraemon the Movie: Nobita's Chronicle of the Moon Exploration i reżyser Mobile Suit Gundam AGE. Dai Sato (Eureka Seven, Ghost in the Shell: Stand Alone Complex, Listeners) pisze scenariusz. Official HiGE DANdism stworzył piosenkę przewodnią „Universe”, którą można usłyszeć w zwiastunie, specjalnie na potrzeby filmu. Shirogumi, studio 3D CG odpowiedzialne za produkcję filmów Stand By Me Doraemon, zajmie się CG dla statków kosmicznych w filmie




11. Witryna Nintendo podaje, że Deemo -Reborn- Rayark Games, nowa wersja gry Deemo kompatybilnej z urządzeniami wirtualnej rzeczywistości, zostanie uruchomiona 17 grudnia na Nintendo Switch.

Tego samego dnia gra zostanie również uruchomiona na urządzeniach z systemem iOS i Android.


Firma Sony Music Entertainment ogłosiła Deemo -Reborn- dla swojej nowej wytwórni gier UNTIES w październiku 2017 roku. Gra została wydana na PS4 i PS VR w listopadzie 2019 roku. Deemo -Reborn- otrzymała następnie globalną premierę na Steama 4 września.


Rayark Games opisuje wersję Steam gry:


DEEMO -Reborn- to klasyczna gra Rayark Games, DEEMO, odrodzona w zupełnie nowy sposób na Steamie. W pełni wciągająca podróż w 3D odurzy Cię eleganckimi dźwiękami odtwarzanymi przez Ciebie na pianinie, a także przygodami, które odkryjesz w tym bajkowym świecie.


Oryginalna gra rytmiczna z 2013 roku, Deemo, zadebiutowała jako gra mobilna na systemy iOS i Android. Firma Rayark Games wydała później grę na PS Vita w Japonii w 2015 roku pod tytułem Deemo: Last Recital. PM Studios i Rising Star Games wypuściły grę na PS Vita odpowiednio w Ameryce Północnej i Europie, w maju 2017 r. Gra została wydana na Nintendo Switch na całym świecie we wrześniu 2017 r. Rayark Games opracowuje sequel gry rytmicznej Deemo II na Androida.


Pony Canyon produkuje adaptację anime oryginalnej gry. Za produkcję uznaje się siostrzane studia Signal.MD i Production I.G. Jun'ichi Fujisaku jest uznawany za dyrektora wykonawczego filmu, Shūhei Matsushita jako reżyser, a Yoshihiro Hiramine jako asystent reżysera. Fujisaku również pisze scenariusz wraz z Bun'Ō Fujisawą, a Mebachi projektuje postacie. Yuki Kajiura komponuje piosenkę przewodnią do filmu. Pony Canyon produkuje. Film miał się „zakończyć” w 2020 roku.


Haruki Niwa wypuszcza nową mangę opartą na serii w magazynie Ichijinshy - Comic Zero Sum

12. Square Enix rozpoczął 1 grudnia streaming „widowiskowego zwiastuna” swojej platformówki akcji Balan Wonderworld 3D.


Gra zostanie wydana na Nintendo Switch, Xbox Series X, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4 i Steama 26 marca 2021 roku.


Akcja gry toczy się w Wonderworld, tajemniczym świecie ludzkich serc. Kiedy równowaga między pozytywnymi i negatywnymi emocjami zostaje zniszczona, otwierają się drzwi do Wonderworld. Gra podąża za Leo i Emmą, którzy trafiają do Wonderworld i spotykają maestro imieniem Balan. Dwoje dzieci, z własnymi zmartwieniami, przywraca utraconą równowagę w sercach mieszkańców Wonderworld.


Gra zawiera 12 rozdziałów i 80 kostiumów, które nadają Leo i Emmie specjalne moce i zmieniają ich wygląd. Gra będzie miała również tryb kooperacji.


Yuji Naka, były szef Sonic Team i główny programista oryginalnych gier Sonic the Hedgehog na Sega Genesis, rozwija grę. Naoto Ohshima, projektant postaci w Sonic the Hedgehog, pracuje nad projektami postaci, kostiumami, dekoracjami scenicznymi i projektami bossów. Według Nakiego jest to pierwszy raz od ponad 20 lat, kiedy on i Ohshima pracują nad wspólnym projektem. Ikumori Kazuyuki z zespołu Square Enix Visual Works pracuje nad scenami filmowymi gry. Muzykę komponuje Ryo Yamasaki.


Klienci, którzy kupią grę na PS4, mogą bezpłatnie zaktualizować ją do wersji PS5.


Square Enix ogłosił 16 lipca, że ​​uruchomił Balan Company, nową markę gier akcji. Nazwa „Company” odnosi się do obsady i personelu grupy teatralnej lub musicalu. Marka skupia profesjonalistów z wewnętrznego i zewnętrznego rozwoju gier akcji Square Enix, a także produkcji wideo i muzycznej.

Naka ujawnił we wrześniu 2019 roku, że pracuje nad oryginalną grą akcji w Square Enix. Naka dołączył do firmy w styczniu 2019 roku

13. Producent PREAPP Partners ogłosił 1 grudnia, że opracowuje wersję PC oryginalnej gry mobilnej Shachō, Battle no Jikan Desu! (Shachibato! President, It's Time for Battle!), teraz zatytułowanej Shachibato! President, It's Time for Battle! Maju Wars. Gra ma się pojawić przyszłej wiosny na Steama w języku angielskim, japońskim i chińskim uproszczonym.


Strategiczna gra fabularna isekai (alternatywny świat) osadzona jest w świecie, w którym na niebie nagle pojawiają się międzywymiarowe wrota, otwierające portale do niezliczonych lochów. Fabuła wyobraża sobie, że gracz jest prezesem firmy, który zatrudnia poszukiwaczy przygód, aby walczyli z lochami wypełnionymi potworami w poszukiwaniu skarbów, które się w nich znajdują. Gracz „rekrutuje” lub szkoli wojowników, magów, rycerzy, myśliwych, łotrzyków i inne klasy pracowników, a następnie wysyła pracowników do bitew.


Kadokawa, Deluxe Games i PREAPP Partners wypuścili grę na urządzenia z systemem iOS i Android w październiku 2019 r. i zakończyli serwis po 31 października. Gra była bezpłatna i wymagała opłat za niektóre elementy w grze. Masahiro Yamamoto (franczyza Disgaea) wyreżyserował grę, a ilustracje narysowali tacy artyści jak Asao Urata, Genyaky, Naoki Saitō, Haruta i Mine Yoshizaki (Sgt. Frog, Kemono Friends).


Gra zainspirowała anime, które miało premierę 5 kwietnia i miało 12 odcinków. Funimation transmitowało anime podczas jego emisji w Japonii pod tytułem Shachibato! President, It's Time for Battle!

14. Oficjalne konto na Twitterze Panzer Dragoon: Remake ⁠- remake'u od Segi i polskiego twórcy gier i wydawcy Forever Entertainment gry Segi - Panzer Dragoon - ujawniło 1 grudnia, że gra pojawi się na Xbox One 11 grudnia.


Gra została wydana na Steama i GOG 26 września, a na PS4 28 września. Gra została wydana na Nintendo Switch 26 marca, a na platformę Google Stadia 1 czerwca. Firma Limited Run Games wydała fizyczną wersję gry zarówno w standardowej, jak i limitowanej wersji klasycznej.


Panzer Dragoon: Remake to "odświeżona" wersja oryginalnej gry z nową grafiką i innymi modyfikacjami. Forever Entertainment opracowuje także remake Panzer Dragoon II Zwei.


Oryginalna gra Sega Panzer Dragoon została wydana na Sega Saturn w 1995 roku. Następnie gra została wydana na PC w 1997 roku i otrzymała port na PS2 w 2006 roku. Prequel Panzer Dragoon II Zwei zadebiutował na Sega Saturn w 1996 roku. Panzer Dragoon Saga została następnie wydana na konsolę Sega Saturn w 1998 roku. Najnowsza odsłona tej serii gier, Panzer Dragoon Orta, została wydana na konsolę Xbox w 2002 roku. Oryginalna gra zainspirowała Panzer Dragoon OAV w 1996 roku. ADV Films wydało OVA na VHS

15. SPICE & WOLF: a) Nintendo eShop wymienia grę Spice & Wolf VR 2 z wydaniem 10 grudnia na Switcha. Steam nie podaje jeszcze daty premiery wersji na komputery PC.


Spicy Tails ogłosił sequel wraz z dołączonym anime w sierpniu 2019 roku. Twórca zapowiedział nową postać z „krzaczastym srebrnym ogonem”. Gra jest kontynuacją anime w wirtualnej rzeczywistości opartej na nowelce Isuny Hasekury - Spice & Wolf.


Anime będzie kompatybilne z PS VR, Steamem, Nintendo Switch, Oculus Rift i Oculus Go. Wydanie nie będzie kompatybilne z Oculus Quest 1 ani Oculus Quest 2. Spicy Tails dodał, że wydanie nie jest „oficjalnie” zgodne z zestawami Valve Index i Windows Mixed Reality, ale „prawdopodobnie” będzie je obsługiwać

b) Spicy Tails rozpoczął 4 grudnia streaming wideo promocyjnego z angielskimi napisami dla Spice & Wolf VR 2, kontynuacji anime w wirtualnej rzeczywistości opartej na nowelce Isuny Hasekury - Spice & Wolf.


Anime będzie kompatybilne z PS VR, Steamem, Nintendo Switch, Oculus Rift i Oculus Go. Wydanie nie będzie kompatybilne z Oculus Quest 1 ani Oculus Quest 2. Spicy Tails dodał, że wydanie nie jest „oficjalnie” zgodne z zestawami Valve Index i Windows Mixed Reality, ale „prawdopodobnie” będzie je obsługiwać.


Anime ukaże się na Steamie i Oculusie 10 grudnia, a SpicyTails oświadczyło, że wydanie na PSVR i Switcha „będzie dostępne we właściwym czasie”. Nintendo eShop w Japonii wymienia wydanie na Switcha na 10 grudnia.


Pierwsze anime VR zadebiutowało w czerwcu 2019 roku dla Oculus Rift, HTC VIVE i Oculus Go Edition. Anime można również oglądać na PC bez zestawu słuchawkowego VR i ma angielskie napisy. Wersje pierwszego anime VR na Nintendo Switch i PS VR zadebiutowały we wrześniu ubiegłego roku, a w listopadzie pojawiła się wersja Oculus Quest.


Spicy Tails uruchomiło kampanie crowdfundingowe na Kickstarterze i Campfire odpowiednio w listopadzie i grudniu 2018 roku. Kampania Campfire osiągnęła swój cel 8 000 000 jenów (70 700 $) w ciągu pierwszych dwóch godzin, podczas gdy kampania Kickstarter osiągnęła cel w wysokości 70 485 $ w ciągu dwóch dni. Finansowanie społecznościowe zakończyło się w styczniu 2019 r. i wyniosło łącznie 72 457 073 jenów (668 300 $).


Aktorzy głosowi w telewizyjnym anime Ami Koshimizu (Holo) i Jun Fukuyama (Kraft Lawrence) powrócili. Aimi Tanaka wyraża Myuri w sequelu anime. Hasekura napisała scenariusz anime, a ilustrator nowelki Jū Ayakura dostarczył projekt postaci. Keisuke Sakikibara wniósł wkład w modelowanie 3D i ruch, a n-buna skomponował muzykę. Yō Shimizu dostarczył grafikę koncepcyjną, a Masatoshi Sekai zaprojektował logo.


Spicy Tails stworzył także Project Lux, do którego napisała także Hasekura. Gra na PC z obsługą VR otrzymała wersję angielską od Sekai Project przez Steam w lutym 2018 roku

16. Producent i reżyser gier Keiichirō Toyama ogłosił 3 grudnia, że wraz z kolegami Kazunobu Sato i Junyą Okurą opuścił Sony Interactive Entertainment Japan Studio, aby założyć nowe studio gier o nazwie Bokeh Game Studio. Nowe studio opublikowało wideo.


Toyama jest najbardziej znany z tego, że wyreżyserował pierwszą grę Silent Hill autorstwa Konami, a następnie opracował serię horrorów Siren. Wyreżyserował także obie gry Gravity Rush. Sato i Okura pracowali razem z Toyamą przy serii Siren jako główny projektant postaci i główny projektant gier, a Sato pracował również jako producent The Last Guardian. Okura był także głównym projektantem gier z serii Gravity Rush

17. Sony Interactive Entertainment (SIE) transmitowało 3 grudnia PlayStation Partner Awards 2020 w Japonii. Firma Sony zmieniła w tym roku tytuł nagród z „PlayStation Awards” na „PlayStation Partner Awards”, po tym, jak w zeszłym roku obchodzono ich 25-lecie. Sony zmieniło także kategorie nagród.


Oto zwycięzcy PlayStation Partner Awards 2020:


Partner Award

Przyznawany grom „wysoko cenionym i chwalonym na całym świecie”.


Mobile Suit Gundam: Battle Operation 2

Black Desert

Nioh 2

Resident Evil 3 remake / Resident Evil: Resistance

Final Fantasy XIV ("Shadowringers" expansion)

Persona 5 Royal

Yakuza: Like a Dragon


Specjalna nagroda (Special Award)

Te gry są wybrane z dwóch kategorii: gry opracowane poza Japonią i Azją oraz gry opracowane we współpracy z SIE World Studios.

Apex Legends

Death Stranding


Wielka nagroda (Grand Award)

Te gry to trzy tytuły o największej sprzedaży, które ukazały się w okresie od października 2019 do września 2020 roku i zostały opracowane w Japonii lub Azji.

eFootball PES 2020

Dragon Ball Z: Kakarot

Final Fantasy VII Remake

18. Crunchyroll ogłosił 3 grudnia, że współpracuje z Cygames, aby wydać na całym świecie grę mobilną Cygames - Princess Connect! Re:Dive za pośrednictwem marki Crunchyroll Games. Wstępne rejestracje do gry są już dostępne. Crunchyroll nie ogłosił daty premiery gry.


Cygames ogłosiło grę jako kontynuację gry mobilnej CyberAgent i Cygames - Princess Connect!, która trwała od 2015 do 2016 roku. Gra została wydana w lutym 2018 roku.


W historii „anime RPG” bohater budzi się bez wspomnień w nieznanym miejscu. Bohater następnie spotyka dziewczyny i zbliża się do odkrycia ukrytej tajemnicy.


Gra zainspirowała telewizyjną adaptację anime, która miała swoją premierę 6 kwietnia. Crunchyroll transmitował anime podczas jego emisji w Japonii. Anime będzie miało drugi sezon.


Gra zainspirowała także adaptację mangową dzięki bezpłatnej usłudze mangowej Cygames - Cycomics. wEshica / Shōgo rysuje mangę, a Asahiro Kakashi odpowiada za historię

19. Aksys Games ogłosiło 1 grudnia, że wyda trzy nowe visual novel Idea Factory w języku angielskim. Gry otome Olympia Soirée, Dairoku: Ayakashimori i Variable Barricade zostaną wydane na Nintendo Switch w 2021 roku.

Olympia Soirée wyszła na Switcha w Japonii 16 kwietnia. Aksys Games opisuje visual novel:


Olympia, jedna z ostatnich członków jej klanu, stara się odprawić rytuał, który przywróci światło do ciemnego świata. Zmagając się z surowym systemem klasowym tego społeczeństwa, musi znaleźć partnera, który pomoże jej przynieść jedność na ziemi.

Dairoku: Ayakashimori została wydana na Switcha w Japonii 28 maja. Aksys Games opisuje visual novel:


Zdolność Shino do dostrzegania duchów daje jej pracę w tajnej agencji rządowej, której zadaniem jest nadzorowanie nadprzyrodzonych yokai. Ale nawet ona nie jest przygotowana na przydział do cudownego, ukrytego świata, w którym musi zjednoczyć się i czuwać nad yokai.

Variable Barricade wyszła na PS Vita w kwietniu 2019 r., a na Switcha w Japonii 18 czerwca. Aksys Games opisuje visual novel:


Bogaty dziadek Hibari jest zdeterminowany, by znaleźć jej męża… a ona jest tak samo zdeterminowana, by tego nie zaakceptować! Czy zmuszenie do mieszkania w luksusowej willi ze starannie wybranymi zalotnikami spowoduje zaręczyny?


W lutym firma uruchomi również ogłoszoną wcześniej Code: Realize ~ Wintertide Miracles ~

20. SNK ogłosiło 3 grudnia, że rozpocznie transmisję zwiastuna ujawniającego grę The King of Fighters XV 7 stycznia. IGN rozpoczął transmisję zwiastuna ogłoszenia 3 grudnia.


W filmie producent Yasuyuki Oda i dyrektor kreatywny Eisuke Ogura przedstawiają grę i zapowiadają postacie Kyo, Benimaru i Shun'ei. Potwierdzają również, że Shun'ei będzie bohaterem gry i że gra odbędzie się po The King of Fighters XIV.


SNK pierwotnie zapowiedziało grę podczas turnieju bijatyki Evolution Championship Series 2019.


SNK wydał The King of Fighters XIV, najnowszą odsłonę serii, na PS4 w sierpniu 2016 r. Następnie SNK wydał grę na Steama w czerwcu 2017 r.


Seria jest inspiracją dla chińskiej filmowej animacji komputerowej zatytułowanej The King of Fighters: Awaken, która zostanie wydana jednocześnie na całym świecie w 2022 roku

21. 23-29 listopada w Japonii sprzedały się: Momotaro Dentetsu: Showa, Heisei, Reiwa mo Teiban! - 472 426 egzemplarzy od 19 listopada, Hyrule Warriors: Age of Calamity - 213 882 egzemplarze od 20 listopada, Animal Crossing: New Horizons - 6 046 697 egzemplarzy od 20 marca, Ring Fit Adventure - 1 879 811 egzemplarzy od 18 października 2019 roku, Pikmin 3 Deluxe - 315 862 egzemplarze od 30 października, Taiko no Tatsujin: Rhythmic Adventure Pack - 15 504 egzemplarze od 26 listopada, Call of Duty: Black Ops Cold War - 124 371 egzemplarzy na PS4 od 13 listopada, Fortnite: The Last Laugh Bundle - 45 414 egzemplarzy od 17 listopada, Pokémon Sword & Shield Expansion Pass Bundle - 55 458 egzemplarzy od 6 listopada, Sakuna: Of Rice And Ruin - 40 132 egzemplarze na PS4 i 40 457 egzemplarzy na Switcha od 12 listopada, Super Mario 3D All-Stars - 396 938 egzemplarzy od 18 września, Galeria no Chika Meikyū to Majo no Ryodan - 8 590 egzemplarzy od 26 listopada, Zoids Wild: Infinity Blast - 6 757 egzemplarzy od 26 listopada i Pokémon Sword & Shield - 3 808 295 egzemplarzy od 15 listopada 2019 roku. Pozostały ranking

22. Firma Bandai Namco Entertainment rozpoczęła 4 grudnia streaming wideo promocyjnego swojej gry One Piece Pirate Warriors 4 na PS4, Xbox One, Nintendo Switch i Steama. Wideo przedstawia Kin'emona, siódmą grywalną postać z DLC.


Kin'emon dołączy do gry w ramach „Character Pack 3”, który pojawi się tej zimy wraz z dwoma innymi postaciami, w tym Okiku.


Dodatek DLC „Character Pack 1” do gry został wydany 21 lipca z trzema postaciami: Charlotte Smoothie, Charlotte Cracker i Vinsmoke Judge. Dodatek DLC „Character Pack 2” do gry zawiera X Drake'a, Killera i Urouge i został wydany 24 września.


Gra zadebiutowała na PS4, Xbox One i Switch w Japonii 26 marca, a następnie zadebiutowała w Azji Południowo-Wschodniej, Europie i obu Amerykach na tych samych konsolach plus PC 27 marca.


Grywalne postacie w grze to: Luffy, Zoro, Usopp, Sanji, Nami, Chopper, Robin, Franky, Brook, Crocodile, Ace, Boa Hancock, Jinbe, Buggy, Dracule Mihawk, Emporio Ivankov, Rob Lucci, Trafalgar Law, Smoker, Tashigi, Sabo, Bartolomeo, Cavendish, Katakuri, Carrot, Vinsmoke Reiju, Vinsmoke Ichiji, Vinsmoke Niji, Vinsmoke Yonji, Marco, Whitebeard, Eustass Kid, Basil Hawkins, Capone Bege, Big Mom, Kaido, Akainu (Sakazuki), Kizaru (Borsalino), Aokiji (Kuzan), Issho (Fujitora), Shanks, Doflamingo i Blackbeard. Gra ma oryginalną historię, która rozgrywa się w Krainie Wano.


Namco Bandai Games wydało pierwszą grę One Piece Pirate Warriors w Japonii na PS3, a później w Europie i Ameryce w 2012 roku. Druga gra została wydana w Japonii na PS3 i PS Vita oraz w Europie i Ameryce Północnej na PS3 w 2013 roku. Bandai Namco Entertainment wydała One Piece Pirate Warriors 3 na PS4, PS3, PS Vita i na Steama w Ameryce Północnej, Europie, na Bliskim Wschodzie i Australii w sierpniu 2015 roku. Gra została wydana w Japonii w marcu 2015 roku na PS3, PS4, i PS Vita. Gra została uruchomiona na Nintendo Switch w Japonii w grudniu 2017 r.

23. Idea Factory International ogłosiła 3 grudnia, że wyda grę Compile Heart - Go! Go! 5 Jiden Game Neptune re★Verse, pierwszą grę z serii Neptunia na PlayStation 5 na Zachodzie. Gra zostanie wydana fizycznie i cyfrowo w 2021 roku pod tytułem Neptunia ReVerse. Gra będzie miała japońskie i angielskie głosy oraz angielski tekst.


Gra zostanie uruchomiona 17 grudnia. Zwei (ED Bakumatsu Crisis, OP Robotics;Notes, ED Soul Buster, ED Steins;Gate 0, ED Terra Formars Revenge) wykonuje piosenkę przewodnią gry „For Share !!”.


Gra jest nową edycją gry Hyperdimension Neptunia Re; Birth 1 Plus na PS4. Wersja na PS4 sama w sobie była „udoskonaloną” wersją gry Hyperdimension Neptunia Re; Birth 1 na PS Vita. Go! Go! 5 Jiden Game Neptune re★Verse będzie zawierała ulepszony system gry, balans gry oraz największą liczbę postaci, wyposażenia i ubrań w całej serii. Gra będzie zawierała również aranżowane utwory i nowe utwory oraz obrazy CG.


Zapowiedź gry oznaczała 10-lecie serii. Oryginalna gra Hyperdimension Neptunia wyszła na PS3 w Japonii 19 sierpnia 2010 r. Wideo zapowiadające grę w sierpniu ujawniło również, że Compile Heart pracuje nad innymi projektami z serii oprócz gry na PS5.


Idea Factory International wyda na Zachodzie grę VVVtunia (Neptunia Virtual Stars) na PS4 w 2021 roku z japońskim i angielskim dźwiękiem oraz angielskimi napisami. Gra pojawiła się na PS4 w Japonii 6 sierpnia z pewnym opóźnieniem.


Idea Factory International wydała cyfrowo grę Megadimension Neptunia VII na konsolę Nintendo Switch w Ameryce Północnej i Europie 28 lipca. Idea Factory wypuściła grę Megadimension Neptunia VII na PS4 w Japonii w kwietniu 2015 r., a następnie w lutym 2016 roku wydała ją na Zachodzie. Idea Factory wydała grę na Steama w lipcu 2016 roku

24. SEGA ogłosiła 3 grudnia, że pełna edycja jej gry Valkyria Chronicles 4 zostanie wydana na Google Stadia 8 grudnia. Firma transmitowała strumieniowo wideo z premiery Stadia.


Kompletna edycja będzie zawierała całą zawartość dodatkową wydaną w grze. Zawiera misje dodatkowe, w tym mapy o wysokim poziomie trudności i nową zawartość fabularną.


Gra zadebiutowała we wrześniu 2018 roku w obu Amerykach, Europie i Australii. Gra jest dostępna na PS4, Nintendo Switch, Xbox One i Steama. Wersja gry na Switcha pojawiła się również w Japonii we wrześniu 2018 roku. Gra została wydana na PS4 w marcu 2018 roku w Japonii.


SEGA opisuje grę:


Kontynent Europy pogrąża się w płomieniach drugiej wojny europejskiej między Federacją Atlantycką a Autokratycznym Wschodnim Sojuszem Cesarskim. Chociaż Federacja mężnie walczy z siłami Imperium, nieustępliwa imperialna machina wojskowa grozi ich pochłonięciem. Po zwycięstwie Federacja wykonuje Operację Northern Cross: ostatnią próbę zdobycia stolicy cesarstwa i zakończenia wojny.


Dowódca Claude Wallace i jego lojalni przyjaciele z dzieciństwa z Oddziału E zostają wysłani, by walczyć o powodzenie tej desperackiej operacji, ale będą musieli znieść trudne, mrożące krew w żyłach żywioły, fale cesarskich żołnierzy i przerażającą Walkirię ... i odkryć poważną prawdę który potrząśnie nimi do rdzenia.


Akcja gry toczy się w tym samym świecie i tej samej Drugiej Wojnie Europejskiej, która stanowi tło dla oryginalnych gier Valkyria Chronicles i Valkyria Chronicles III. Podczas gdy pierwsze trzy gry skupiały się na jednostkach wojskowych małego narodu Gallia, Valkyria Chronicles 4 skupia się na głównym konflikcie między głównymi europejskimi mocarstwami Federacji a Imperium, o czym wspomina się tylko w pierwszych trzech grach

25. Spike Chunsoft zaczął streamować 4 grudnia angielską wersję drugiego zwiastuna postaci do gry Re: ZERO - Starting Life in Another World -: The Prophecy of the Throne (Re: Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu - Itsuwari no Ōsen Kōho) na PS4, Nintendo Switch i Steama. Wideo ujawnia angielską obsadę głosową dla nowych postaci w grze.


Pełna angielska obsada obejmuje:


Subaru Natsuki: Sean Chiplock

Emilia: Kayli Mills

Puck: Erica Mendez

Ram: Ryan Bartley

Rem: Brianna Knickerbocker

Beatrice: Kira Buckland

Roswaal L. Mathers: Ray Chase

Crusch Karsten: Erika Harlacher

Ferris: Sarah Williams

Wilhelm Van Astrea: Brock Foster Powell

Felt: Christine Marie Cabanos

Old Man Rom: Richard Brown

Kadomon Risch: Patrick Seitz

Reinhard Van Astrea: Robbie Daymond

Gaston: Chris Tergliafera

Rachins: Lucien Dodge

Camberley: Arnie Pantoja

Anastasia Hoshin: Cassandra Lee Morris

Julius Euclius: Alejandro Saab

Ricardo Welkin: Imari Williams

Mimi: Erica Mendez

Hetaro: Kira Buckland

Tivey: Julie Ann Taylor

Priscilla Barielle: Faye Mata

Al: Keith Silverstein

Petelgeuse Romanée-Conti: Todd Haberkorn

Melty Pristis: Madeline Dorroh

Tiga Rauleon: Aleks Le

Sakura Element: Suzie Yeung

Salum: Kaiji Tang

Pooka: Jackie Lastra

Wolf: Kai Jordan


Gra pojawi się w Japonii 28 stycznia, w Ameryce Północnej 29 stycznia, a w Europie 5 lutego.


Spike Chunsoft opisuje grę:


Miesiąc po rozpoczęciu nowego życia Subaru w innym świecie, wysłannik wysłany przez Zamek Królewski nagle pojawia się z wiadomością, że Selekcja Królewska została przełożona, ale nie podaje żadnego powodu. Odroczenie tego wielkiego wydarzenia, które decyduje o kolejnym władcy królestwa Lugunicy, pobudza Subaru i jego przyjaciół do działania. Wracają do Królewskiej Stolicy tylko po to, by stwierdzić, że szósty kandydat zgłosił się o tron. Ale Smoczy Kamień przepowiada, że ​​zostanie wybranych tylko pięciu Kandydatów. Ponieważ jeden kandydat jest oszustem, podejrzenia są natychmiast rzucane w szczególności na jedną kobietę: Emilię. Jakie odpowiedzi leżą poza tajemniczą siecią zabójstw, zdrady i spisków ...?

Fizyczne kopie Day One Edition gry będą zawierać cztery ekskluzywne przypinki z Emilią, Subaru, Rem i nową postacią. Edycja kolekcjonerska będzie zawierać przypinki, futerał SteelBook, ścieżkę dźwiękową CD oraz książkę z grafikami koncepcyjnymi, szkicami i komentarzami.


Gra będzie koncentrować się na fabule Royal Selection z pierwszego sezonu anime, ale będzie zawierać całkowicie nowe wydarzenia „co-jeśli”, pod nadzorem fabuły przez oryginalnego autora Tappeia Nagatsukiego. Oryginalny ilustrator nowelki Shinichirou Otsuka zajmuje się ilustracjami postaci z gry.


Odrębna gra mobilna z serii zatytułowana Re: Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu - Lost in Memories zadebiutowała 9 września.

25-odcinkowy pierwszy sezon anime miał swoją premierę w kwietniu 2016 r. Crunchyroll transmitował serię, gdy była emitowana w Japonii. Crunchyroll transmituje także short spinoff anime zarówno Re:Zero ~Starting Break Time From Zero~ jak i Re:PETIT ~Starting Life in Another World from PETIT~. Funimation wypuściło anime na domowym wideo z angielskim dubem w czerwcu 2018 roku.

Anime zainspirowało również dwa oryginalne wideo anime (OVA), zatytułowane Re:ZERO -Starting Life in Another World- Memory Snow i Re:ZERO Kara Hajimeru Isekai Seikatsu: Hyōketsu no Kizuna. Crunchyroll rozpoczął transmisję strumieniową Re:ZERO -Starting Life in Another World- Memory Snow OVA w lutym.


Re: ZERO - Starting Life in Another World - Director's Cut, zaktualizowana wersja pierwszego sezonu anime, miała swoją premierę 1 stycznia i jest obecnie emitowana. Nowa edycja pierwszego 25-odcinkowego sezonu dodaje nowy materiał i przerabia odcinki na godzinę. Crunchyroll przesyła strumieniowo anime.


Drugi sezon anime miał premierę 8 lipca z opóźnieniem w kwietniu. Crunchyroll transmitował sezon w czasie jego emisji

26. Pierwsza transmisja na żywo nadchodzącej gry rytmicznej na PS4 - Love Live! School Idol Festival ~Afterschool Activity~ Wai-Wai! Home Meeting!! ogłosiła 6 grudnia, że gra zadebiutuje 24 marca. Gra będzie dostępna do bezpłatnego pobrania cyfrowego z ośmioma piosenkami i trzema rodzajami strojów (dla μʼs, Aqours i Saint Snow). Pełna gra będzie zawierać 117 piosenek i 60 typów strojów za pośrednictwem DLC. Wersja na PS4 doda tryb podglądu na żywo, który przedstawia występy koncertowe bez elementów gry rytmicznej i z kamerą sterowaną przez gracza. Tryb Live Medley umożliwia graczom tworzenie własnej, niestandardowej listy utworów.


Ponadto e-Store Square Enix oferuje dwa ekskluzywne specjalne pakiety pamiątkowe, ograniczone tylko do zamówień w przedsprzedaży i dostępne w wersjach μʼs lub Aqours. Każdy pakiet będzie zawierał luksusową książeczkę z 336-400 stronami, kodami produktów do zestawów DLC oraz zestaw pocztówek. Termin zamówienia tych paczek to 7 stycznia.


Gra adaptuje Love Live! School Idol Festival ~ Afterschool Activity ~, arcade wersję gry mobilnej KLab - Love Live! School Idol Festival. Gra arcade wyszła zimą 2016 roku w japońskich salonach gier. Gra zmieniła nazwę na Love Live! School Idol Festival ~ Afterschool Activity ~ Next Stage z aktualizacją w grudniu 2018 rkou.


Bushiroad i KLab wydali rytmiczną grę akcji i przygodową Love Live! School Idol Festival w języku angielskim na urządzenia z systemem iOS i Android w maju 2014 r.

27. Filmweb o evencie Immortals: Fenyx Rising

28. GAMES FOR IMPACT: a) Gry wideo coraz częściej opowiadają o najważniejszych problemach społecznych – zdrowiu psychicznym, nierównościach, konsumpcjonizmie, ekologii, migracjach, ideologiach, fake newsach. O tym, że gry to coś więcej niż rozrywka, przekonają się w dniach 8-11 grudnia uczestnicy międzynarodowego festiwalu Games for Impact. Wydarzenie odbędzie się w sieci.


Gry wideo często przedstawiane są jako zagrożenie, szczególnie dla dzieci. Organizatorzy festiwalu, Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny oraz Fundacja Indie Games, chcą skonfrontować się z tym przekonaniem i udowodnić, że gry komputerowe mogą być skutecznym narzędziem w rękach nauczycieli, edukatorów, aktywistów i badaczy.


Pierwsza edycja festiwalu odbyła się w 2018 roku i była pierwszym tego typu wydarzeniem w naszej części Europy. Zaprezentowano ponad 30 gier, a wśród gości pojawili się ważni przedstawiciele nurtu z całego świata, tacy jak Asi Burak (przewodniczący organizacji Games for Change) czy Ryan i Amy Green (twórcy nagradzanej gry That Dragon, Cancer).


Podczas zbliżającej się 2. edycji festiwalu poruszone zostaną przede wszystkim kwestie praktyczne. Ważnym elementem będzie budowanie powiązań między twórcami gier, innowatorami społecznymi, edukatorami i inwestorami. Zaprezentowane zostaną również inspirujące studia przypadków i konkretne rekomendacje.


Najważniejsze zagadnienia festiwalu będą dotyczyć:

- Gier dla dzieci i szkół – jak wybrać odpowiednią grę dla swojego dziecka lub klasy? Jak projektować gry dla młodszej publiczności i szkół?

- Gier dla demokracji i krytycznego myślenia – organizatorzy podpowiedzą jak używać gier do budowania empatii, promowania krytycznego myślenia i różnorodności – ale też jak opowiadać o trudnych i złożonych tematach.

- Gier dla dostępności i użyteczności – uczestnicy dowiedzą się jak uczynić gry dostępnymi dla ludzi z niepełnosprawnościami – i dlaczego wszyscy gracze docenią ten wysiłek.


Wszystkie wydarzenia festiwalowe – panele dyskusyjne i warsztaty – będą odbywać się w języku angielskim. Wybrane wydarzenia będą tłumaczone na język polski.


Jeśli jesteś twórcą gier, rodzicem, nauczycielem, edukatorem, animatorem społecznym, pracownikiem organizacji pozarządowych, aktywistą, inwestorem, badaczem lub po prostu lubisz gry – weź udział w Games for Impact.


Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, ale liczba miejsc jest ograniczona. Rejestracja oraz pełny program na stronie: www.gamesforimpact.pl

b) 10 grudnia Franak Viačorka, główny doradca Swiatłany Cichanouskiej, a także Andrew Maximov, który zasłynął stworzeniem algorytmu rozpoznającego twarze zamaskowanych agentów białoruskiej bezpieki, wystąpią na festiwalu gier zaangażowanych Games for Impact. Wydarzenie odbędzie się w całości online na stronie gamesforimpact.pl , w dniach 8-11 grudnia.


10 grudnia będzie w całości poświęcony roli gier w promowaniu demokracji i krytycznego myślenia. Głównym punktem programu tego dnia będzie rozmowa z twórcami gier, opowiadających o reżimie Łukaszenki, a także z Andrew Maximovem – współtwórcą hitowych gier studia Naughty Dog (Uncharted 4 czy The Last of Us 2) a jednocześnie inżynierem sztucznej inteligencji, wykorzystującym swoje umiejętności do wspierania rewolucji w Białorusi.


Dzień otworzy Mary Flanagan, projektantka gier zaangażowanych, która opowie o tym, jak gry mogą – w sposób możliwy do udowodnienia – podważać uprzedzenia i stereotypy. Uczestnicy festiwalu spotkają się także z twórcami holenderskiej gry Get Bad News, służącej do walki z fake newsami. Jej projektanci opowiedzą także o jej najnowszej odsłonie Go Viral, poświęconej teoriom spiskowym związanym z pandemią Covid 19.


W programie znalazł się także panel poświęcony reprezentacji mniejszości w grach wideo. Twórcy gier będą mogli zastanowić się jak pisać, a także z kim i jak konsultować swoją pracę, tak by nie sprowadzać innego do roli tokena czy comic reliefu. Omówią też tegoroczne hity – The Last of Us 2, Hades, Tell Me Why – których autorzy wykazali się wyjątkową wrażliwością.


Festiwalowi towarzyszyć będzie przegląd ponad 30 gier zaangażowanych społecznie podzielonych na kategorie Gaming the Archive (gry o historii), Critical Gaming (gry polityczne), Games for Health (gry o zdrowiu) oraz Childs Play (gry dla dzieci). W większości będzie można w nie zagrać, a także posłuchać twórców, którzy specjalnie z okazji festiwalu przygotowali nagrania, w których opowiadają o wymiarze edukacyjnym, społecznym, politycznym swoich produkcji, a także o wiedzy, na której się opierają.


Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, ale liczba miejsc ograniczona. Rejestracja oraz pełen program na stronie www.gamesforimpact.pl

29. Terry Crews transmitował 5 grudnia Danganronpa: Trigger Happy Havoc, pierwszą grę z serii Danganronpa, wraz ze swoim synem Isaiahem Crewsem, ku zaskoczeniu i zachwytowi fanów franczyzy na Twitterze.


Gwiazda Brooklyn Nine Nine i America's Got Talent transmitowała grę w ramach starań o zebranie pieniędzy na kampanię charytatywną Hope for the Holidays prowadzoną przez Amerykański Czerwony Krzyż. Transmisja przyciągnęła około 98 000 widzów i do końca zebrała ponad 200 000 $.


Oczywiście fani nie mogli odpuścić Crews bez zrozumienia nieuniknionej i odwiecznej debaty o tym, kto jest najlepszą dziewczyną. Jego odpowiedź? Junko Enoshima.


Pełna transmisja

CIEKAWOSTKI

1. Nintendo ogłosiło 30 listopada, że strefa Super Nintendo World Universal Studios Japan zostanie otwarta 4 lutego. Oficjalne konto YouTube dla Universal Studios Japan rozpoczęło transmisję wideo z zapowiedzią i odsłania atrakcję Mario Kart ~ Koopa's Challenge ~ (Bowser's Challenge).


Nowa atrakcja obejmie kamienny posąg Bowsera i duże schody. Odwiedzający mogą zobaczyć ikony i trofea z serii Mario Kart przed rozpoczęciem jazdy. Atrakcja będzie obejmowała rzeczywistość rozszerzoną, mapowanie projekcji, projekcję wideo na ekranie, parę i inne efekty specjalne, a także sceny z gier odtworzone w scenografii.

Park pierwotnie planował otwarcie tego obszaru pod koniec lipca przed Igrzyskami Olimpijskimi w Tokio w 2020 roku, ale opóźnił otwarcie, aby zapobiec zatłoczeniu, jako środek zaradczy przeciwko pandemii koronawirusa (COVID-19) (same Igrzyska zostały również przełożone na przyszły rok). Zarząd zdecydował, że park może zostać otwarty wiosną przyszłego roku ze względu na wcześniejsze przygotowania, takie jak szkolenie personelu i zakończenie budowy.

Universal Studios Japan jako całość ponownie otworzyło się 19 czerwca, po zamknięciu od 29 lutego. Kawiarnia, w której ludzie mogą kupić oryginalne towary Mario, zostanie otwarta w połowie tego miesiąca, przed otwarciem większego obszaru Super Nintendo World.


Pierwsza faza obszaru Super Nintendo World rozpocznie się dwiema przejażdżkami o nazwie „Super Mario Kart Ride” i „Yoshi's Adventures”. Odwiedzający atrakcje otrzymają magnetyczne Powerup Bands, które umożliwią odwiedzającym interakcję z atrakcjami, takimi jak uderzenie w prawdziwe „? Bloki”. Opaski będą w stanie śledzić wyniki (w tym tablicę rankingową na terenie parku), monety i gwiazdy z różnych przejażdżek, a także będą mogły wchodzić w interakcje z „konsolą do gier”. Według NHK park zainwestuje ponad 6 mld jenów (56 mln $) w nowy obszar, aby podnieść frekwencję do rekordowych poziomów. Budowa rozpoczęła się w 2017 roku.


Wysiłek ten jest częścią większej planowanej inicjatywy o tematyce Nintendo, którą Universal dodaje do swoich parków rozrywki. Comcast potwierdził w styczniu, że otworzy obszar Super Nintendo World w nowym parku rozrywki Universal Orlando o nazwie Epic Universe Universal w 2023 roku. W tym roku otworzy także sekcję Pokémon w ramach KidZone parku rozrywki Universal Orland Resort. Park Universal Studios Hollywood dodałby własną strefę Nintendo

2. Aktorka głosowa Kara Edwards ogłosiła 26 listopada na Twitterze, że wyszła za mąż za aktora głosowego i dyrektora ADR Zacha Boltona. Opublikowała zdjęcie z ich ceremonii ślubnej z hashtagiem #IDoIDoIDo i napisała: „W drodze do 2021 roku coś zrobiliśmy. Mamy tak wiele powodów do wdzięczności za dzisiaj, a teraz zawsze. Życzę szczęśliwego Święta Dziękczynienia !!”


Edwards jest prawdopodobnie najbardziej znana z tego, że zapewniła angielski dub dla postaci z Dragon Ball Z, Videl i Goten. Zagrała także między innymi Nymph w Heaven's Lost Property, Kyo Sawagi w Ben-To, Chihiro Fujisaki w Danganronpa The Animation i Brigid w Shakugan no Shana III (Final). Bolton zagrał Sho Hinakawę w Psycho-Pass, Ryūnosuke Chibę w Klasy Skrytobójców i Ritsu Sakumę w Ensemble Stars !. Pracował również jako dyrektor ADR i / lub producent liniowy przy Dragon Ball Z, Ataku Tytanów, A Certain Magical Index i innych angielskich dubach Funimation.


Edwards i Bolton pracowali razem przy dziesiątkach tytułów anime, w tym Dragon Ball Z, Fairy Tail, One Piece i Pop Team Epic. W 2015 roku Edwards ogłosiła, że ​​urodziła syna, którego nazwała Michael

3. Na konwencie Anime Festival Asia ujawniono w zeszłym tygodniu skład artystów na jego wydarzenie online. Artyści biorący udział w programie to:

  • 22/7

  • Aimu Sora

  • Amy Sakaguchi

  • Anly

  • Artgerm

  • Asaka

  • ASCA

  • Ayaka Ohashi

  • BLUE ENCOUNT

  • Burnout Syndromes

  • COALAMODE.

  • DISH//

  • Eir Aoi

  • EXiNA

  • FLOW

  • halca

  • JUNNA

  • KANAME☆

  • Kishida Kyōdan & The Akeboshi Rockets

  • KOEDA

  • Koji Saito

  • LiSA

  • Liyuu

  • Lozareena

  • May'n

  • Miki Saito

  • Moona Hoshinova

  • Nekota Ashu

  • ORESAMA

  • PELICAN FANCLUB

  • ReoNa

  • Rithe

  • Ryokuoushoku Shakai

  • Seven Billion Dots

  • Shogo Yano

  • SPYAIR

  • SUKIMASWITCH

  • The Peggies

  • Tomori Kusunoki

  • Toshiyuki Toyonaga

  • yanaginagi

  • YOASOBI

  • Yui Ninomiya

Konwent odwołał swoje fizyczne wydarzenie i zamiast tego zorganizuje wydarzenie online w ten weekend. Wydarzenie zostało odwołane z powodu „trwających ograniczeń w podróżowaniu i ograniczeń regulacyjnych dotyczących wydarzeń na dużą skalę” spowodowanych pandemią koronawirusa (COVID-19).


Sozo Pte. Ltd. wcześniej organizowała transmisje strumieniowe AFA United w kwietniu, również z powodu pandemii COVID-19. Firma zorganizowała również inne wydarzenie internetowe zatytułowane AFA Station 29 sierpnia oraz 5 i 6 września

4. Departament Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych ogłosił 1 grudnia, że Sąd Okręgowy w Seattle skazał 21-letniego Ryana Hernandeza na trzy lata więzienia za przestępstwa związane z hakowaniem i posiadaniem dziecięcej pornografii oraz siedem lat nadzorowanego zwolnienia po więzieniu, oraz wymóg zarejestrowania się jako przestępca seksualny.


Zgodnie z zapowiedzią, Hernandez, który również występował pod pseudonimem „Ryan West” i prowadził online „RyanRocks”, używał metod phishingu w 2016 roku (kiedy był jeszcze nieletni), aby uzyskać dostęp do poufnych informacji przechowywanych przez Nintendo, użył go do wycieku szczegółów nadchodzącej konsoli Switch. W następnym roku FBI skontaktowało się z Hernandezem i jego rodziną, a on obiecał powstrzymać dalsze włamania. Jednak Hernandez kontynuował swoją działalność od 2018 do 2019 roku i ujawnił kolejne złośliwie zdobyte informacje online.


FBI przeprowadziło przeszukanie miejsca zamieszkania Hernandeza w czerwcu 2019 roku, konfiskując liczne urządzenia elektroniczne, które zawierały nie tylko dane z Nintendo, ale także nagrania wideo i zdjęcia nieletnich zaangażowanych w zachowania o charakterze jednoznacznie seksualnym

5. Oficjalna strona internetowa projektu idol 22/7 ogłosiła 1 grudnia, że członkini grupy Aina Takeda ma przerwę, aby skoncentrować się na studiach akademickich. Takeda nie weźmie udziału w specjalnym wydarzeniu Mission Paradise w ramach anime 22/7, które odbędzie się 11 stycznia, ale nadal będzie uczestniczyć w działaniach projektowych do końca grudnia. Witryna ogłosi, kiedy Takeda będzie w stanie powrócić po przerwie. Gra Tsubomi Hiiragi w anime projektu.


Mizuha Kuraoka, która gra Miyako Kōno w anime projektu, w lutym zawiesiła działalność z powodu problemów zdrowotnych. W ogłoszeniu stwierdzono, że Kuraoka miała kilka nawrotów złego stanu zdrowia, a ona i personel projektu za każdym razem podejmowali kroki w celu jej wyzdrowienia. Jednak nie była w stanie całkowicie wyzdrowieć. Po różnych dyskusjach z personelem zdecydowano, że Kuraoka powinna przejść na czasową przerwę. Wróciła z przerwy 20 września.


Podobnie, członkini grupy Urara Takatsuji w lutym miała tymczasową przerwę w swoich działaniach idola z powodu złego stanu zdrowia. Podobnie jak Kuraoka, Takatsuji również miała kilka nawrotów i podjęła kroki, aby zachęcić do wyzdrowienia. Mimo to nie wyzdrowiała całkowicie, a dyskusje doprowadziły do ​​decyzji o jej przerwie. Wróciła z przerwy 15 maja.


Mei Hanakawa również opuściła grupę idoli 22/7 w grudniu 2019 r. ze względów zdrowotnych. Grupa ogłosiła w październiku 2019 r., że ze względu na stan zdrowia będzie miała dłuższą przerwę, a po wyzdrowieniu zaplanowała jej powrót. Pomimo wszelkich starań Hanakawy i personelu, nie doszła do siebie i trudno byłoby jej kontynuować. Uta Kawase zastępuje Hanakawę jako postać Nicole Saitō.


Premiera anime 22/7 miała miejsce w styczniu. Seria miała 12 odcinków oraz 13. „dodatkowy odcinek” zatytułowany „8 + 3 =?” z udziałem wszystkich 11 głównych członków obsady. Aniplex of America transmitował program tak, jak był emitowany w Japonii na FunimationNow. Anime zadebiutowało na Crunchyrollu w lutym.


Adaptacja mangowa Nao Sakai - 22/7 + α ukazała się na stronie mangowej Sunday Webry w styczniu i zakończyła się drugim tomem w kwietniu. Manga opowiada oryginalną historię, której nie ma w anime.


Założyciel i producent AKB48, Yasushi Akimoto, produkuje tytułową grupę idoli "przekraczających wymiary". Grupa oparta na koncepcji „idoli, którzy przekraczają wymiary” składa się z ośmiu postaci z anime, a ich odpowiednie aktorki głosowe występują jako idole w prawdziwym świecie. Sony Music Records i Aniplex otrzymały 10 325 zgłoszeń dla grupy idoli i przeprowadziły pięć rund przesłuchań.


Grupa ogłosiła w lipcu 2017 r., że otrzyma projekt anime. Grupa zaczęła wydawać animowane teledyski w 2017 roku, a ich pierwsze filmy z postaciami zadebiutowały w języku angielskim w maju 2018 roku

6. Nowy singiel LiSY (OP Kimetsu no Yaiba, ED My Hero Academia, OP Fate Apocrypha, ED Fate/stay night: Unlimited Blade Works, OP i ED Fate Zero, OP i ED Mahouka Koukou no Rettousei, openingi Nisekoi, Qualidea Code) - „Homura”, piosenka przewodnia dla Demon Slayer - anime Kimetsu no Yaiba - The Movie: Mugen Train, był transmitowany ponad 100 milionów razy od 12 października, według listy przebojów Billboard Japan. Najnowszy singiel LiSY zajmował pierwsze miejsce na cotygodniowym wykresie strumieniowym Oriconu przez sześć kolejnych tygodni i jest pierwszym singlem, który utrzymuje ponad 10 milionów strumieni tygodniowo przez pięć kolejnych tygodni.


Ponadto YouTube przesyła strumieniowo teledysk do piosenki około 10 milionów razy w tygodniu, co daje w sumie 77 milionów razy w ciągu półtora miesiąca.


Piosenka jest trzecim w historii singlem, który zajął pierwsze miejsce na cotygodniowym rankingu cyfrowych singli Oriconu przez co najmniej sześć kolejnych tygodni, po tym, jak singiel Kenshi Yonezu - „Lemon” z 2018 roku i singiel „Uma to Shika” z 2019 roku osiągnęły ten wyczyn. LiSA jest także pierwszą artystką, która dokonała tego wyczynu. Singiel zarejestrował 52 422 pobrania w ciągu 16-22 listopada na liście rankingowej cyfrowych singli Oricon i został pobrany łącznie 574 458 razy w ciągu sześciu tygodni.


Singiel „Homura” został wydany 14 października i sprzedał się w 68 000 kopii CD w pierwszym tygodniu. Jest pierwszą artystką, która zajęła pierwsze miejsce przez trzy tygodnie pod rząd w ciągu 12 lat i 10 miesięcy, odkąd zespół SMAP osiągnął ten wyczyn swoim singlem „Dangan Fighter” w styczniu 2008 roku.

Wcześniejszy singiel LiSY „Gurenge” (OP anime Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba) stał się trzecią najczęściej pobieraną piosenką w historii listy rankingowej singli cyfrowych Oriconu w czerwcu tego roku. Od lipca singiel znajduje się w pierwszej dziesiątce rankingu przez co najmniej 27 kolejnych tygodni i znajduje się w pierwszej dziesiątce przez co najmniej 44 tygodnie od cyfrowego debiutu utworu w kwietniu 2019 r. W tygodniu 20-26 kwietnia wzrosła z piątej do czwartej najczęściej pobieranej piosenki w historii rankingu cyfrowych singli Oriconu. W tygodniu od 27 kwietnia do 3 maja singiel zanotował swój piąty tydzień na 1. miejscu w rankingu (w tym dwa kolejne tygodnie w maju 2019, jeden tydzień w grudniu 2019 oraz 20-26 kwietnia i 27 maja - 3 tygodnie

7. Aoni Production, agencja aktora głosowego Masayi Onosaki, ogłosiła 3 grudnia, że Onosaka całkowicie wyzdrowiał po zdiagnozowaniu koronawirusa (COVID-19). Onosaka będzie stopniowo wracał do pracy, biorąc pod uwagę jego kondycję fizyczną.


Aoni Production poinformowało 25 listopada, że Onosaka uzyskał pozytywny wynik testu na obecność COVID-19 24 listopada. W ogłoszeniu odnotowano wówczas, że Horiuchi nie ma żadnych objawów, a jego stan jest stabilny, bez gorączki i kaszlu. Kilka dni wcześniej dostał gorączki.


Agencja oświadczyła, że zgodnie z wytycznymi ekspertów medycznych i agencji rządowych podejmuje odpowiednie kroki w celu zapewnienia zdrowia swoich patronów, aktorów i personelu. Firma przeprosiła również za niepokoje i niedogodności.


Inny aktor głosowy Aoni Production, Banjou Ginga, 5 listopada uzyskał pozytywny wynik testu na obecność COVID-19, ale od tego czasu całkowicie wyzdrowiał po leczeniu i stopniowo wraca do pracy


8. Anime The irregular at magic high school będzie dostępne w różnych sklepach Loft w Japonii od przyszłego miesiąca. Z tej okazji główny bohater Tatsuya i jego siostra Miyuki wyszli ze swoich szkolnych mundurków na magiczną rutynę.


Sklep zostanie otwarty na 5 piętrze Umeda Loft od 2 do 16 grudnia; na 6. piętrze Shibuya Loft od 26 grudnia do 11 stycznia; oraz w Loft Nagoya od 22 stycznia do 7 lutego. Pełna lista towarów dostępnych w sprzedaży dostępna jest na stronie sklepu.


Drugi sezon anime The irregular at magic high school miał swoją premierę 3 października. Anime adaptuje wątek o tej samej nazwie z oryginalnej nowelki Tsutomu Satou

9. Prezentacja na internetowej imprezie Tokyo Comic Con 2020 ujawniła 4 grudnia, że wcześniej zapowiedziana sceniczna adaptacja anime Batman Ninja zostanie otwarta w Tokio w październiku 2021 r. Spektakl będzie wyświetlany od 1 października do 5 grudnia 2021 r. w Ikebukuro Theater Mixa. Sztuka nosi tytuł Batman Ninja The Show. Takeshi Nadagi zagra w show Jokera.


Sztuka miała być pierwotnie wystawiana w Theatre Moliere Shinjuku w Tokio od 10 października do 31 grudnia tego roku.


Warner Bros. wydał film anime cyfrowo w kwietniu 2018 r., a na domowych wideo w maju 2018 r. Wydanie zawierało japońską ścieżkę dźwiękową oraz angielski dub. Anime zadebiutowało w japońskich kinach w czerwcu 2018 roku z japońską obsadą głosową.


Reżyserem filmu był Junpei Mizusaki, producent sekwencji animacji otwierającej JoJo's Bizarre Adventure i JoJo's Bizarre Adventure: Stardust Crusaders oraz Kamikaze Douga. Scenarzystą był Kazuki Nakashima, który był odpowiedzialny za scenariusze serialu dla Gurrena Laganna i Kill la Kill. Projektantem postaci do filmu był Takashi Okazaki, twórca mangi Afro Samurai. W projekt zaangażowani byli także anglojęzyczni scenarzyści Leo Chu i Eric Garcia, producenci wykonawczy seriali Afro Samurai i filmu Afro Samurai: Resurrection.


Nad projektem pracował Kamikaze Douga, a muzykę skomponował Yūgo Kanno (Psycho-Pass, JoJo's Bizarre Adventure: Diamond Is Unbreakable, Ajin). Strona internetowa anime podaje, że projekt powstawał przez trzy lata.


Masato Hisa (Nobunagun (6 tomów mangi w latach 2011-15, anime zimą 2014 roku), Area 51) uruchomił adaptację mangową anime w Monthly Hero's w czerwcu 2018 r. i zakończył ją we wrześniu 2019 r. Manga zdobyła w sierpniu nagrodę Seiun Award

10. hololive Virtual YouTuber Usada Pekora chwalił odmianę umeshu (słodkie wino śliwkowe) Hyakunen Umeshu w swoich transmisjach na żywo, a teraz otrzymuje własną specjalną etykietę Hyakunen Umeshu. Twórca Hidamari Sketch i projektantka postaci Puella Magi Madoka Magica, Ume Aoki, narysowała grafikę.


Według firmy monopolowej Meiri Shurui, pomysł na współpracę narodził się na Twitterze, gdzie Pekora wyraziła pragnienie, aby jej fani mogli cieszyć się jej transmisjami na żywo z pysznym umeshu. Współpraca trwa blisko rok.


Butelka 500 ml kosztuje 3500 jenów (34 $) za sztukę. Jednak w chwili pisania tego tekstu jest już wyprzedany.


Meiri Shurui wcześniej współpracował z Ume Aoki w wytwórni likierów w 2010 roku.


Usada Pekora to hololive VTuber trzeciej generacji, który zadebiutował w lipcu 2019 roku. Obecnie do hololive należy obecnie ponad 50 wirtualnych YouTuberów; Według anglojęzycznej strony agencji ma ona około 4,4 miliona fanów na YouTube i 4 miliony na bilibili. Talenty wykonują za pomocą skomplikowanych awatarów 2D i 3D dostarczonych przez firmę. hololive English zadebiutował we wrześniu

11. Satoru Gojo, tajemniczy instruktor i prawdopodobnie najsilniejszy czarodziej w serii Jujutsu Kaisen Gege Akutamiego, obchodził swoje urodziny 7 grudnia. MAPPA narysował ilustrację dla upamiętnienia tej okazji, na której Gojo-sensei radośnie przyjmuje bukiet i tort urodzinowy od swoich uczniów Nobary Kugisakiego, Yujiego Itadoriego i Megumi Fushiguro.


Artykuły z limitowanej edycji, takie jak obrazy na płótnie i breloki akrylowe z ilustracją, zostały przedsprzedane podczas imprezy „MAPPA SHOWCASE”, która odbyła się w PARCO Factory Ikebukuro 7 grudnia. Produkty można również zamówić w sklepie internetowym MAPPA.


Adaptacja anime Jujutsu Kaisen miała swoją premierę 2 października i obecnie anime jest transmitowane na Crunchyrollu w każdy piątek. Planowane jest na 24 odcinki

Wyróżnione posty
Ostatnie posty
Archiwum
Wyszukaj wg tagów
Podążaj za nami
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • Shirokuro na FB
  • Shirokuro na Tweeterze
  • Shirokuro na Instagramie

© SHIROKURO - November 2017. Created thx to wix.com