TYDZIEŃ Z KAONASHI - GRY I CIEKAWOSTKI

GRY

1. Zapowiedź 20 godzin z grą mobilną Princess Connect! Re:Dive

2. Projektant gier Tomonobu Itagaki ogłosił 17 stycznia na swojej stronie na Facebooku, że założył nowe studio o nazwie Itagaki Games.


Ogłoszenie było pierwotnie w części wyciętej z wywiadu z serwisem informacyjnym Bloomberg ze względu na miejsce. W wywiadzie zauważył, że jest otwarty na ofertę Microsoftu dotyczącą ich platformy do gier Xbox.


Itagaki dołączył do Tecmo (później KOEI Tecmo) w 1992 roku jako programista. W Tecmo wypuścił prawdopodobnie swoją najbardziej znaną serię, serię bijatyk 3D Dead or Alive, której pierwsza odsłona zadebiutowała w 1996 roku. Seria dała cztery kontynuacje (chociaż Itagaki pracował nad serią tylko do Dead or Alive 4), a także spin-offy, takie jak Dead or Alive Xtreme Beach Volleyball. Opracował także serię Ninja Gaiden, opartą na serii gier Tecmo na NES o tej samej nazwie. Pierwsza gra Ninja Gaiden zadebiutowała w 2004 roku i dała początek dwóm sequelom w 2008 i 2012 roku (chociaż Itagaki pracował tylko nad pierwszą i drugą grą z serii).


Itagaki zrezygnował z KOEI Tecmo tuż przed premierą Ninja Gaiden II w 2008 roku. W 2009 roku założył Valhalla Game Studios, a producent wydał swoją pierwszą grę, Devil's Third, w 2015 roku na Wii U. Uruchomiono też wersję na komputery PC zatytułowaną Devil's Third Online w 2016 r., ale gra zakończyła serwis w 2017 r. Itagaki zrezygnował z Valhalla Game Studios w sierpniu 2017 r.

3. a) Projektant gier Hideki Kamiya z Platinum Games mówił o nadchodzącej grze Bayonetta 3, a także o niezapowiedzianym tytule lub tytułach prezesowi Hamster - Satoshiemu Hamadzie podczas transmisji na żywo Arcade Archives. Kamiya stwierdził, że nie może powiedzieć zbyt wiele, ale ma nadzieję, że w tym roku ogłosi coś.


Bayonetta 3 jest opracowywana wyłącznie na konsolę Nintendo Switch.


Platinum Games i Sega wydały pierwszą grę akcji Bayonetta o zmieniającej kształt, walczącej wiedźmie na PS3 i Xbox 360 w Japonii w październiku 2009 r., a następnie w Ameryce Północnej w styczniu 2010 r. Platinum Games i Sega wydały Bayonetta 2 na Wii U w październiku 2014 r. Sega opublikowała Bayonetta na PC w kwietniu 2017 r. i wydała Bayonetta i Bayonetta 2 na Nintendo Switch w lutym 2018 r. Sega opublikował gry Bayonetta i Vanquish od Platinum Games razem w pakiecie z okazji 10. rocznicy fizycznie i cyfrowo na PS4 i Xbox One 18 lutego 2020 roku.


Producent Platinum Games, Atsushi Inaba, wspomniał w wywiadzie dla IGN Japan w lutym, że firma jest zainteresowana samodzielną publikacją serii gier Bayonetta, ale zauważył, że jest to czysta chęć, a nie oświadczenie, czy firma może właściwie to zrobić. Dodał, że zarówno Nintendo, jak i Sega posiadają obecnie połowę praw własności intelektualnej do tej serii i że jeśli Platinum Games opublikuje Bayonetta w ramach crowdfundingu, będzie to wymagało dużej kwoty w porównaniu z niedawno uruchomioną kampanią Kickstarter do gry The Wonderful 101: Remastered.


Studio anime Gonzo wyprodukowało filmową adaptację anime Bayonetta zatytułowaną Bayonetta: Bloody Fate, która ukazała się w listopadzie 2013 roku. Mizuki Sakakibara wypuścił dwuczęściową adaptację mangową filmu anime w grudniu 2013 roku

b) Platinum Games rozpoczęło 23 stycznia zapowiedź piątego ogłoszenia na 2021 r. na swojej stronie teaserowej Platinum4.


Projektant gry Hideki Kamiya mówił o nienazwanym tytule podczas transmisji na żywo Arcade Archives na początku tego miesiąca.


Poprzednie cztery ogłoszenia na stronie teaserowej w 2020 roku ujawniły kampanię The Wonderful 101: Remastered na Kickstarterze, Project G.G., otwarcie nowej siedziby Platinum Games w Tokio i wideo Prima Aprilis.


Firma ogłosiła 7 stycznia, że otrzymała inwestycję z zamknięciem kapitałowym od chińskiej firmy Tencent Holdings Limited. W ogłoszeniu zauważono, że Platinum Games zachowa niezależność, a struktura korporacyjna pozostanie taka sama.


Platinum Games znane jest z tworzenia takich tytułów jak Bayonetta, Vanquish, Astral Chain, Metal Gear Rising: Revengeance, Star Fox Zero, Nier: Automata i The Wonderful 101

4. Oficjalna strona internetowa gry mobilnej Kōtetsujō no Kabaneri -Ran- Hajimaru Michiato (Kabaneri of the Iron Fortress -Revolt- Beginning Tracks) ogłosiła 18 stycznia, że gra zakończy serwis 18 lutego o godzinie 17:00. JST. Gra wstrzymała sprzedaż waluty w grze od 18 stycznia. Gra zacznie przyjmować zwroty pieniędzy za niewykorzystaną walutę 18 lutego, a zwrot środków nastąpi 20 maja.


Gra zadebiutowała w grudniu 2018 roku. Wcześniej gra na iOS i Androida była przewidziana na lato, a następnie jesień tego roku.


Gra jest turową grą RPG, której akcja toczy się po zakończeniu anime i zawiera znane postacie, takie jak Ikoma i Mumei. Gra dodała oryginalne postacie zaprojektowane w Wit Studio, studiu animacji stojącym za oryginalnym anime. Junpei Kasaoka, który zajął się ogólną oprawą anime i napisał nowelkę Kōtetsujō no Kabaneri: Akatsuki (Kabaneri of the Iron Fortress: Daybreak), napisał historię gry.


Noitamina wydała dwie dramy CD, które wpisują się w fabułę gry podczas pokazów filmów kompilacyjnych Kabaneri of the Iron Fortress.


Filmy anime kompilacyjne Kabaneri of the Iron Fortress oraz Kabaneri of the Iron Fortress: Light That Gathers i Kabaneri of the Iron Fortress miały swoją premierę odpowiednio w grudniu 2016 i styczniu 2017 roku w Japonii. Filmy obejmują pierwszy sezon anime z kilkoma nowymi i ulepszonymi scenami. Crunchyroll pokazywał filmy w kinach w Ameryce Północnej w kwietniu 2017 roku. Crunchyroll transmituje je na żywo.


Anime telewizyjne Kabaneri of the Iron Fortress było emitowane od kwietnia do lipca 2016 r. Serial był transmitowany na Amazon Prime Video z angielskimi napisami, tak jak był emitowany w Japonii. Crunchyroll zaczął streamować telewizyjne anime w listopadzie 2019 roku.


Akcja rozgrywa się w wyspiarskim kraju Hinomoto, gdzie ludzie chowają się w fortecach zwanych stacjami przed groźbą istot przypominających zombie o stalowych sercach znanych jako „Kabane”. Między stacjami jeżdżą tylko lokomotywy pancerne zwane „Hayajiro”.


Netflix rozpoczął transmisję strumieniową sequel filmu anime Kabaneri of the Iron Fortress: The Battle of Unato (Kōtetsujō no Kabaneri: Unato Kessen) we wrześniu 2019 r. Film został otwarty w Japonii w maju 2019 r. i wyświetlany był przez dwa tygodnie przez ograniczony czas. Film otworzył się na 10. miejscu w kasie w Japonii i zajął pierwsze miejsce w rankingu mini-teatrów w weekend otwarcia. Anime zadebiutowało wcześniej na Netflix i Amazon Prime Video w Japonii

5. Sega ogłosiła 18 stycznia, że wyda w Japonii grę Yakuza: Like A Dragon na Xbox X | S, Xbox One i Windows 10 25 lutego. Firma ogłosiła również, że premiera gry na PlayStation 5 w Japonii będzie zatytułowana Ryū ga Gotoku 7: Hikari to Yami no Yukue International i będzie zawierała angielski dub, krótsze czasy ładowania, wyższą jakość grafiki i lepszą liczbę klatek na sekundę.


Sega opóźnił wydanie japońskiej gry na czas nieokreślony na Xbox X | S i Xbox One. Gra pojawi się na Zachodzie na Xbox Series X | S, Xbox One, PS4, Windows 10 i Steama 10 listopada. Gra zadebiutuje na PS5 2 marca. Osoby, które kupią wersję na PS4, będą mogły otrzymaj wersję PS5 bez dodatkowych kosztów. Po raz pierwszy w historii serii, w grze pojawią się angielskie piosenki karaoke. Wśród dostępnych utworów znajdą się utwory z poprzednich gier oraz nowe utwory.


Sega wydała grę na PS4 w Japonii jako Ryū ga Gotoku 7: Hikari to Yami no Yukue (Yakuza 7: The Direction of Light and Dark) 16 stycznia. „Like a Dragon” w zachodnim tytule Yakuza: Like a Dragon to tłumaczenie japońskiego tytułu serii Ryū ga Gotoku

6. Firma Sony usunęła okna z datą premiery gry Square Enix - Project Athia, gry CAPCOM - Pragmata i gry GhostWire: Tokyo z końcowej karty wideo z targów CES 2021.


Kiedy wideo zadebiutowało 12 stycznia, stwierdzono, że Project Athia zadebiutuje w styczniu 2022 r., a Pragmata została przesunięta z 2022 na 2023 rok. Zawężono również okno premiery gry GhostWire: Tokyo do października 2021 r.


Project Athia zostanie wydany na PlayStation 5 i PC. Square Enix opisuje Project Athia jako fabularną grę akcji / przygodową. Nad grą pracuje zależne studio Square Enix - Luminous Productions. Square Enix założył studio Luminous Productions, na czele którego stoi reżyser Final Fantasy XV - Hajime Tabata, w 2018 roku. Tabata zrezygnował z pracy zarówno w Square Enix, jak i Luminous Productions w październiku 2018 roku.


Pragmata zostanie wydana na PS5, Xbox Series X i PC. Akcja Pragmaty "rozgrywa się w odległej przyszłości na Księżycu Ziemi". CAPCOM dodał, że gra w pełni wykorzysta nowe technologie nowej generacji, takie jak ray tracing, aby stworzyć zapierającą dech w piersiach i wciągającą scenerię science fiction, jak nigdy dotąd. Firma oświadczyła, że ​​więcej informacji o tytule science-fiction ujawni w 2021 roku


GhostWire: Tokyo zostanie wydana na PS5 i PC. Bethesda zaprezentowała grę podczas konferencji prasowej E3 w czerwcu 2019 roku. Firma opisuje grę:


Po dziwnych zniknięciach w populacji Tokio, od ciebie zależy odkrycie źródła i oczyszczenie miasta z dziwnego, nowego zła. Uzbrojony we własne tajemnicze zdolności spektralne zmierzysz się z okultystycznymi, rozwikłanymi teoriami spiskowymi i poznasz miejskie legendy, jak nigdy dotąd.


Nie bój się nieznanego. Zaatakuj to

7. Bandai Namco Entertainment America ogłosiło 19 stycznia, że wiosną tego roku doda postać Giorno Giovanna z JoJo's Bizarre Adventure: Golden Wind do crossover bijatyki Jump Force jako grywalną postać DLC.


Bandai Namco Entertainment przypadkowo wydała Giorno i postać Yoruichiego z Bleacha niewielkiej liczbie graczy z powodu problemu technicznego w listopadzie. Firma wcześniej stwierdziła, że postać Giorno, będąca w toku, wciąż jest w fazie rozwoju, a ostateczna wersja może różnić się od przypadkowo wydanej.


Yoruichi Shihōin z Bleacha dołączy do gry na początku 2021 roku.


Character Pass 2 zawiera już wydaną postać Shoto Todorokiego z My Hero Academia i nadchodzące postacie Meruema z Hunter X Hunter i Hieia z Yu Yu Hakusho. Meruem i Hiei zadebiutują w wersji gry na Nintendo Switch na początku 2021 roku.


Jump Force Deluxe Edition, wersja gry na Nintendo Switch, zadebiutowała 28 sierpnia w obu Amerykach i Europie. Gra zadebiutowała w Japonii i Azji 27 sierpnia. Wersja Switch pozwoli na lokalną kooperację z dwiema podłączonymi konsolami oraz bitwy offline, które pozwalają nawet sześciu osobom grać na jednej konsoli. Wersja Switch będzie obejmować wszystkie dziewięć postaci z pierwszej Przepustki Postaci (Character Pass) w grze, a druga Przepustka Postaci będzie również dostępna osobno.


Spike Chunsoft opracował grę, która została uruchomiona na PS4, Xbox One i Steama w lutym 2019 r. w obu Amerykach, Europie i Japonii.


Wcześniej wydane postacie DLC to Katsuki Bakugo z My Hero Academia, Majin Buu z Dragon Ball Z, Seto Kaiba z Yu-Gi-Oh !, All Might z My Hero Academia, Biscuit Krueger z Hunter x Hunter, Madara Uchiha z Naruto, Toshiro Hitsugaya i Grimmjow Jaegerjaquez z Bleacha, Trafalgar Law z One Piece'a oraz Kane and Galena (oryginalne postacie zaprojektowane przez Akirę Toriyamę). Zestawy płatnych DLC obejmują kostiumy i umiejętności awatara wraz z postaciami DLC. Pierwsza przepustka postaci w grze umożliwia graczom dostęp do pierwszych dziewięciu postaci DLC

8. Takaya Imamura, artysta i projektant wielu gier z serii Nintendo - Star Fox, The Legend of Zelda i F-Zero, ujawnił 20 stycznia na Facebooku, że opuszcza Nintendo po 32 latach. Imamura udostępnił swoje zdjęcie przed budynkiem biurowym Nintendo ostatniego dnia. Stwierdził, że będzie mu smutno, myśląc o tym, że już tu nie będzie.


Imamura dołączył do Nintendo w 1989 roku i zaczynał jako grafik przy oryginalnych grach F-Zero i Star Fox na Super Nintendo. Następnie pełnił funkcję dyrektora artystycznego w The Legend of Zelda: Majora's Mask i Star Fox 64 na Nintendo 64. Imamura zaprojektował postacie Captain Falcon z F-Zero, Fox McCloud ze Star Fox i Tingle z serii The Legend of Zelda. Wyreżyserował także gry Steel Diver i Tank Troopers

9. Oficjalne konto na Twitterze serii horrorów Corpse Party ogłosiło 19 stycznia, że wersje Corpse Party: Blood Covered… Repeated Fear na PS4 i Switch zadebiutują cyfrowo w Japonii 18 lutego. MAGES. również zaczął streamować wideo pokazujące prolog gry 20 stycznia.


Nowa wersja doda nową pracę głosową do gry.


Gra jest remakiem oryginalnej gry Corpse Party na NEC PC-9801 i PC i została wydana na PSP (2010), 3DS (2015) i iOS (2012). XSEED Games wydało grę w języku angielskim na 3DS pod tytułem Corpse Party.


Corpse Party: Blood Drive to ostatnia odsłona fabuły oryginalnej serii. Gra pojawiła się w Japonii na PS Vita w lipcu 2014 roku. XSEED Games wypuściło grę na PS Vita w Ameryce Północnej i Europie w październiku 2015 roku. Gra otrzymała również port na urządzenia iOS i Android w lutym 2017 roku. XSEED Games wydało grę na PC i Switcha w październiku 2019 roku.


Sequel GrindHouse - Corpse Party 2: Dead Patient zadebiutował w 2013 roku na PC. Gra miała być wydana epizodycznie, a historia była umieszczana w kolejnych odcinkach. Jednak GrindHouse wydał tylko pierwszy odcinek gry. Gra zainspirowała także dramę CD. Team GrisGris wydał reboot gry na PC w 2017 roku. XSEED Games wydało reboot w języku angielskim na PC w październiku 2019 roku

10. ANN o grze Re:ZERO -Starting Life in Another World- The Prophecy of the Throne.


Spike Chunsoft zaczął streamować wideo openingu grę Re: ZERO -Starting Life in Another World-: The Prophecy of the Throne (Re: Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu - Itsuwari no Ōsen Kōho) na PS4, Nintendo Switch i Steama 21 stycznia. Mayu Maeshima wykonuje w teledysku OP „Reline”.


Firma wcześniej udostępniła strumieniowo zwiastun wprowadzający do gry.


Spike Chunsoft rozpoczął streamowanie zwiastuna przeglądu gry Re: ZERO -Starting Life in Another World-: The Prophecy of the Throne (Re: Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu - Itsuwari no Ōsen Kōho) 22 stycznia. Film przedstawia elementy rozgrywki związane z Przygodą, Ruchem, Odprawą i Misją.


Gra pojawi się w Japonii 28 stycznia, w Ameryce Północnej 29 stycznia, a w Europie 5 lutego.


Spike Chunsoft opisuje grę:


Miesiąc po rozpoczęciu nowego życia Subaru w innym świecie, wysłannik wysłany przez Zamek Królewski nagle pojawia się z wiadomością, że Selekcja Królewska została przełożona, ale nie podaje żadnego powodu. Odroczenie tego wielkiego wydarzenia, które decyduje o kolejnym władcy królestwa Lugunicy, pobudza Subaru i jego przyjaciół do działania. Wracają do Królewskiej Stolicy tylko po to, by stwierdzić, że szósty kandydat zgłosił się o tron. Ale Smoczy Kamień przepowiada, że ​​zostanie wybranych tylko pięciu Kandydatów. Ponieważ jeden kandydat jest oszustem, podejrzenia są natychmiast rzucane w szczególności na jedną kobietę: Emilię. Jakie odpowiedzi leżą poza tajemniczą siecią zabójstw, zdrady i spisków ...?


Pełna angielska obsada obejmuje:


Subaru Natsuki: Sean Chiplock

Emilia: Kayli Mills

Puck: Erica Mendez

Ram: Ryan Bartley

Rem: Brianna Knickerbocker

Beatrice: Kira Buckland

Roswaal L. Mathers: Ray Chase

Crusch Karsten: Erika Harlacher

Ferris: Sarah Williams

Wilhelm Van Astrea: Brock Foster Powell

Felt: Christine Marie Cabanos

Old Man Rom: Richard Brown

Kadomon Risch: Patrick Seitz

Reinhard Van Astrea: Robbie Daymond

Gaston: Chris Tergliafera

Rachins: Lucien Dodge

Camberley: Arnie Pantoja

Anastasia Hoshin: Cassandra Lee Morris

Julius Euclius: Alejandro Saab

Ricardo Welkin: Imari Williams

Mimi: Erica Mendez

Hetaro: Kira Buckland

Tivey: Julie Ann Taylor

Priscilla Barielle: Faye Mata

Al: Keith Silverstein

Petelgeuse Romanée-Conti: Todd Haberkorn

Melty Pristis: Madeline Dorroh

Tiga Rauleon: Aleks Le

Sakura Element: Suzie Yeung

Salum: Kaiji Tang

Pooka: Jackie Lastra

Wolf: Kai Jordan

Fizyczne kopie Day One Edition gry będą zawierać cztery ekskluzywne przypinki z Emilią, Subaru, Rem i nową postacią. Edycja kolekcjonerska będzie zawierać przypinki, futerał SteelBook, ścieżkę dźwiękową CD oraz książkę z grafikami koncepcyjnymi, szkicami i komentarzami.

Gra będzie koncentrować się na fabule Royal Selection z pierwszego sezonu anime, ale będzie zawierać całkowicie nowe wydarzenia „co-jeśli”, pod nadzorem fabuły przez oryginalnego autora Tappeia Nagatsukiego. Oryginalny ilustrator nowelki Shinichirou Otsuka zajmuje się ilustracjami postaci z gry.


Odrębna gra mobilna z serii zatytułowana Re: Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu - Lost in Memories zadebiutowała 9 września.

25-odcinkowy pierwszy sezon anime miał swoją premierę w kwietniu 2016 r. Crunchyroll transmitował serię, gdy była emitowana w Japonii. Crunchyroll transmituje także short spinoff anime zarówno Re:Zero ~Starting Break Time From Zero~ jak i Re:PETIT ~Starting Life in Another World from PETIT~. Funimation wypuściło anime na domowym wideo z angielskim dubem w czerwcu 2018 roku.


Anime zainspirowało również dwa oryginalne wideo anime (OVA), zatytułowane Re:ZERO -Starting Life in Another World- Memory Snow i Re:ZERO Kara Hajimeru Isekai Seikatsu: Hyōketsu no Kizuna. Crunchyroll rozpoczął transmisję strumieniową Re:ZERO -Starting Life in Another World- Memory Snow OVA w lutym.


Re: ZERO - Starting Life in Another World - Director's Cut, zaktualizowana wersja pierwszego sezonu anime, miała swoją premierę 1 stycznia i jest obecnie emitowana. Nowa edycja pierwszego 25-odcinkowego sezonu dodaje nowy materiał i przerabia odcinki na godzinę. Crunchyroll przesyła strumieniowo anime.


Drugi sezon anime miał premierę 8 lipca z opóźnieniem w kwietniu. Crunchyroll transmitował sezon w czasie jego emisji

11. Square Enix ogłosił 21 stycznia, że Final Fantasy XIV MMORPG otrzyma mangę współpracującą z franczyzą Saki Ritz Kobayashi, zatytułowaną Saki to Final Fantasy XIV (Saki & Final Fantasy XIV). Pierwsze dwa rozdziały zadebiutowały 22 stycznia w aplikacji Manga Up! od Square Enix, a nowy rozdział rozpocznie się w czwarty piątek każdego miesiąca. Saya Kiyoshi (Saki Biyori, spinoff manga Saki) rysuje mangę.


Manga śledzi członków Kiyosumi High School z Saki, którzy grają w minigrę Doman Mahjong w grze Final Fantasy XIV.


Manga Saki upamiętnia 15. rocznicę wydania serializacji wystawą w Ikebukuro Marui w Tokio w dniach 22 stycznia - 7 lutego. Wystawa będzie zawierała kolorowe ilustracje i nowe oryginalne towary.

Yen Press publikuje oryginalną mangę Saki w Ameryce Północnej w formie cyfrowej i opisuje serię:


Saki nigdy nie była wielką fanką mahjonga. Całe życie spędzone na zabawie z rodziną na wakacjach (i utrata pieniędzy w konsekwencji ...) pozostawiło w jej ustach paskudny smak gry. Kiedy jednak jest przekonana do zagrania w grę z kolegami z klasy, odkrywa, że ​​nie tylko walka z rodziną pozostawiła jej niesamowitą zdolność do gry, ale, co bardziej zaskakujące, może być nawet zabawna!


Czy to objawienie wystarczy, by oczyścić niechęć Saki do gry? Czy jej koledzy z klasy mogą ją przekonać, by dołączyła do ich klubu, czy też jest po prostu zbyt duży bagaż, by był wart swojej chwili?


Jeśli szukasz mangi mahjong numer jeden, znalazłeś ją!


Kobayashi wypuściła mangę w magazynie w 2006 roku, a Square Enix opublikował 20. tom 25 marca. Manga zainspirowała pięć mang spinoff. Seria, w tym różne mangi spinoff, ma 10 milionów egzemplarzy w obiegu.


Manga Saki Biyori jest spinoffem mangi Saki. Kiyoshi opublikowała w 2011 roku czteropanelową mangę w magazynie Square Enix - Young Gangan (a później Monthly Big Gangan) i zakończyła ją siódmym tomem w marcu 2018 roku.

Oryginalna manga została zaadaptowana do 25-odcinkowego anime w 2009 roku, a nowy telewizyjny projekt anime zatytułowany Saki - The Nationals miał swoją premierę w 2014 roku. Spinoff manga Saki Achiga-hen episode of side-A także zainspirowała telewizyjne anime w 2012 roku. Czteropanelowa manga Saki Biyori zainspirowała anime DVD w 2015 roku. Serial Live-Action zadebiutował w grudniu 2016 r., a następnie w lutym 2017 r. ukazał się film Live-Action. Adaptacje Live-Action telewizyjna i filmowa spinoffu Saki Achiga-hen episode of side-A miały swoją premierę odpowiednio w grudniu 2017 i styczniu 2018 roku.


Firma Square Enix wydała Final Fantasy XIV Online na komputery osobiste we wrześniu 2010 roku. Po krytyce fanów firma ujawniła zaktualizowaną wersję gry zatytułowaną Final Fantasy XIV: A Realm Reborn, która dodała nowy świat i nową historię. Final Fantasy XIV: A Realm Reborn pojawiło się na komputerach PC z systemem Windows i PS3 w sierpniu 2013 r., a następnie na PS4 w kwietniu 2014 r. Aplikacja towarzysząca grze na iOS i Androida została uruchomiona w sierpniu 2019 r.


Square Enix wydało pierwszy dodatek do Final Fantasy XIV: A Realm Reborn, zatytułowany Heavensward, w czerwcu 2015 roku. Drugi dodatek, Stormblood, został wydany w czerwcu 2017 roku. Trzeci dodatek, Shadowbringers, został wydany w lipcu 2019 roku. Gra przekroczyła 16 milionów zarejestrowanych użytkowników na całym świecie

12. Twórca gier MyDearest ogłosił 21 stycznia, że Altdeus: Beyond Chronos, kontynuacja gry Tokyo Chronos VR, pojawi się na Steam VR 19 lutego, a PlayStation VR 15 kwietnia.


Gra trafiła na Oculus Quest i Oculus Rift 3 grudnia (4 grudnia w Japonii).


Przygodowa gra VR dla pojedynczego gracza będzie zawierała ścieżki dźwiękowe w języku angielskim i japońskim oraz napisy w języku angielskim, japońskim, chińskim, francuskim i niemieckim.


MyDearest opisuje grę:


ALTDEUS: Beyond Chronos rozpoczyna się 300 lat po wydarzeniach z TOKYO CHRONOS, wielokrotnie nagradzanej gry przygodowej VR. Zdewastowana przez śmiercionośne stworzenia znane jako Meteory, ludzkość szuka schronienia w podziemnych bunkrach postapokaliptycznej japońskiej Shibuyi. Ostatnią nadzieją Ziemi jest Chloe, genetycznie wzmocniona żołnierz, która stara się uwolnić ludzkość od ich końca, jednocześnie chcąc zemścić się na potworach, które porwały jej jedynego przyjaciela.


Odkryj tajemnice tego, co spowodowało ten terror, i walcz o upadłego przyjaciela Chloe z kokpitu gigantycznych mechów. Zanurz się w świecie, w którym Chloe staje twarzą w twarz z piekielnymi behemotami, stawiając czoła intensywnym bitwom mech w pojedynku między gigantami. Gdy walka szaleje, genialna cyber diva ATLDEUS, Noa, pomaga Chloe na polu bitwy poprzez śpiew i instrukcje.

Jako symbol nadziei na nowy świat, Noa oczarowuje i występuje dla fanów w żywych sekwencjach koncertów na żywo. Owiana tajemnicą ukochana diwa wygląda boleśnie znajomo dla zaginionego przyjaciela Chloe, z czego genetycznie wzmocniony żołnierz nie może się otrząsnąć. Rozwikłaj tę sieć krętych tajemnic poprzez segmenty przygód, w których Chloe może wybrać wiele ścieżek, aby dotrzeć do niespodziewanych zakończeń.


Haruki Kashiwakura ponownie reżyseruje grę, a LAM ponownie jest projektantem postaci. Autorzy scenariuszy to: Kyōhei Ōyama, Kamitsuki Rainy, Yūya Takashima i Seiji Kagami. Projektantem mechaniki jest I-IV (Aldnoah.Zero). Yosuke Kori i Kuniyuki Takahashi komponują dźwięk i muzykę. kz (livetune) i R! N / Gemie wykonują wstawki

13. Oficjalne konto na Twitterze gry crossover Fantasia Re: Build firmy Kadokawa ujawniło 15 stycznia, że ​​doda anime Sabre Marionette J do historii gry dzięki nowemu wydarzeniu, które zadebiutowało 21 stycznia. Wydarzenie obejmie pojawienie się Lime i innych postaci z serii w historii.


Gra zadebiutowała 17 grudnia na urządzeniach z systemem iOS i Android, a także na platformę DMM Games.


W grze typu crossover pojawiają się postacie z różnych nowelek pod szyldem Kadokawy - Fantasia Bunko, w tym:

  • Saenai Heroine no Sodate-kata (Saekano: How to Raise a Boring Girlfriend)

  • Sky Wizards Academy

  • Chrome Shelled Regios

  • The Slayers

  • AntiMagic Academy "The 35th Test Platoon"

  • The Legend of the Legendary Heroes

  • Date A Live

  • Tokyo Ravens

  • Chaika the Coffin Princess

  • Gamers!

  • High School DxD

  • Full Metal Panic!

  • Akashic Records of Bastard Magic Instructor

Koushi Tachibana (Date A Live) jest odpowiedzialny za ogólną strukturę i budowę świata gry, podczas gdy Kurone Mishima (Akashic Records of Bastard Magic Instructor) opracowuje oryginalne projekty postaci. Kanetake Ebikawa (projektant mecha Full Metal Panic!) współpracuje przy projektach. Sekina Aoi (Gamers!), Ichiei Ishibumi (High School DxD), Koushi Tachibana i Tarō Hitsuji (Akashic Records of Bastard Magic Instructor) są uznawani za napisanie głównego scenariusza. DMM Games i gumi opracowują grę.


Kadokawa zapowiedziała grę w 2018 roku

14. Sunborn Network ogłosił 22 stycznia, że wraz z Warner Bros. Japan produkują animowaną adaptację gry mobilnej Sunborn Network - Girls 'Frontline. Program ma swoją premierę w tym roku.


Aby uczcić zapowiedź anime, Duoyuanjun, jeden z artystów oryginalnej gry, narysował nowe ilustracje postaci z zespołu Antirain (AR) w grze (w kolejności poniżej): M4A1, M16A1, ST AR-15 i M4 SOPMOD II .

Oficjalna strona animacji Warner Bros. Japan i Sunborn Networks opartej na produkcie Sunborn Networks - Girls' Frontline została otwarta 22 stycznia i potwierdziła, że ​​animacja jest telewizyjnym anime, które będzie miało swoją premierę w tym roku ze streamingiem.


Historia gry osadzona jest na alternatywnej linii czasu, w niedalekiej przyszłości Ziemi, w latach 60. Następstwa wypadku wojskowego, który spowodował powszechną chorobę, a także niedawne zakończenie nieostrożnej wojny nuklearnej, spowodowały masowe wyludnienie planety, sprawiły, że większość powierzchni nie nadawała się do zamieszkania, a niegdyś wielkie narody zamieniły się w cienie ich dawnych osobowości. Androidy używane do pracy i walki stały się ważnym aspektem życia, a androidy, które można łatwo replikować i jednorazowego użytku, znane jako lalki taktyczne (T-lalki), są używane przez prywatne firmy wojskowe na pierwszej linii frontu w licznych wojnach z pędzelkami. W grze gracz wciela się w nowego dowódcę w PMC, dowodząc T-Dollsem do walki z nowym zagrożeniem AI.


Mica Team, chiński krąg gier dōjin, założył Sunborn Network i uruchomił Girls 'Frontline w Chinach kontynentalnych w maju 2016 r. Wersja angielska pojawiła się w maju 2018 r., a wersja japońska pojawiła się w sierpniu 2018 r. Pod tytułem Dolls' Frontline. Sunborn Network pracuje obecnie nad kontynuacją Girls 'Frontline 2: Exilium, a także Reverse Collapse: Code Name Bakery, remake wcześniejszej gry Codename: Bakery Girl od Mica Team, osadzonej w tym samym uniwersum co Girls' Frontline

15. NIS America rozpoczął 21 stycznia streaming zwiastuna gry Disgaea 6: Defiance of Destiny od Nippon Ichi Software. Wideo przedstawia postacie z gry.


Nippon Ichi Software wyda grę w Japonii 28 stycznia na PS4 i Nintendo Switch. NIS America wydaje grę na Zachodzie na Switcha latem 2021 r., a jej wydanie będzie zawierać dźwięk w języku angielskim i japońskim oraz tekst w języku angielskim i francuskim.


NIS America opisuje grę:


Zed to chełpliwy zombie, który pławi się na najniższym szczeblu drabiny Netherworld u boku swojej siostry Bieko. Kiedy Bóg Zniszczenia zagraża ich sposobowi (nie)życia, Zed musi wykorzystać swoją wyjątkową zdolność Super Reinkarnacji, by stawić czoła zbliżającemu się zagrożeniu. Po drodze zjednoczy się z pokręconymi i kolorowymi mieszkańcami różnych zaświatów, stawi czoła wyzwaniom dookoła i wewnątrz i zobaczy, czy nawet nieśmiertelny chuligan, taki jak on, może przeciwstawić się przeciwnościom losu!


Disgaea 6: Defiance of Destiny łączy ponurą, ale wzruszającą historię z szaloną walką taktyczną, jednocześnie wprowadzając elementy rozgrywki, których wcześniej nie widziano w poprzednich częściach. W rezultacie zarówno nowi, jak i powracający gracze mogą stworzyć naprawdę niezapomnianą i wyjątkową podróż po zaświatach. Zadawaj ból w walce dzięki specjalnym atakom i wsparciu mnóstwa sojuszniczych jednostek. Konfigurowalne ustawienia, takie jak Auto, Retry i Replay, pozwalają zarówno hardkorowym, jak i zwykłym graczom walczyć na swój sposób. A jeśli sytuacja przybędzie okropny obrót, użyj Super Reinkarnacji, aby ponownie dołączyć do walki i próbuj dalej, aż ci się uda. To naprawdę jest zaświaty odpowiednie dla każdego!


Firma Nippon Ichi Software wydała grę Disgaea 5 na PS4 w Japonii w marcu 2015 r., a w Ameryce Północnej w październiku 2015 r. Następnie NIS wydała grę Disgaea 5 Complete na Nintendo Switch w Japonii w marcu 2017 r., a NIS America wydała grę w Ameryce Północnej i Europie w maju 2017 r. w wersji fizycznej i cyfrowej. Disgaea 5 Complete została wydana na Steama w październiku 2018 r.


NIS America wydało grę Disgaea 4 Complete + na PC za pośrednictwem Steam i Microsoft Store 10 września. Gra jest dostępna w ramach Xbox Game Pass na PC. NIS America wydało grę na PS4 i Nintendo Switch w Ameryce Północnej i Europie w październiku 2019 roku, a w Oceanii w listopadzie 2019 roku. Gra została wydana w Japonii na obie konsole pod tytułem Makai Senki Disgaea 4 Return w październiku 2019 roku.


Gra Disgaea 4 zadebiutowała na PS3 w Japonii w lutym 2011 roku, a na Zachodzie trafiła jeszcze w tym samym roku. Wersja gry na PS Vita pojawiła się w Japonii w styczniu 2014 roku, a później na Zachodzie

16. CAPCOM ujawnił 21 stycznia nowy zwiastun Resident Evil Village, ósmej części swojej serii survival horrorów Resident Evil. Zwiastun ujawnia datę premiery gry 7 maja na PS5, PS4, Xbox Series, Xbox One i Steama (użytkownicy, którzy kupią wersję na PS4 i Xbox One, mogą dokonać aktualizacji do odpowiednich wersji PS5 i Xbox Series bez dodatkowych kosztów). Samodzielne demo gry zatytułowanej „Maiden” jest teraz dostępne również w PlayStation Store.


CAPCOM wyda też wiosną kolejne oddzielne demo gry na wszystkie platformy.


CAPCOM dołączy również nową grę wieloosobową na PS4, Xbox One i PC zatytułowaną Resident Evil Re: Verse wraz z wydaniem Resident Evil Village. Akcja gry jest nawiązaniem do historii Resident Evil 7 biohazard. CAPCOM transmituje na żywo zwiastun gry.


Resident Evil Village będzie mieć edycję standardową, Deluxe Edition i Collector's Edition. Edycja Deluxe będzie zawierała ekskluzywną broń, muzykę, specjalny punkt zapisu, dodatkowe ustawienia trudności i specjalny filtr ekranu. Kompletna edycja zawiera zawartość Deluxe Edition, dodatkowo plakat, figurkę Chrisa Redfielda, artbook i pudełko kolekcjonerskie z pojemnikiem na dyski ze stali. Gra będzie również dostępna w „Kompletnym Pakiecie”, który będzie zawierał zarówno Resident Evil Village, jak i poprzednią grę Resident Evil 7 biohazard.


CAPCOM opisuje historię: [spoilery z Resident Evil 7 biohazard] Kilka lat po docenionym przez krytyków Resident Evil 7 biohazard, Ethan Winters i jego żona Mia wydają się wreszcie znaleźć spokój po przerażających wydarzeniach, które miały miejsce na plantacji rodziny Bakerów. Pomimo pozostawienia przeszłości, zaskakująca, ale znajoma twarz powraca w postaci Chrisa Redfielda ... którego szokujące działania ostatecznie doprowadzają Ethana do tajemniczej, pokrytej śniegiem wioski ...


Resident Evil 7: biohazard została wydana na PS4, Xbox One i PC w styczniu 2017 roku. Gra pojawiła się w Japonii pod tytułem Biohazard 7: Resident Evil.


Remake CAPCOM gry Resident Evil 3 wyszedł na PlayStation 4, Xbox One i Steama 3 kwietnia. Wydanie zawiera grę online Resident Evil: Resistance, która wcześniej nosiła tytuł Project Resistance. CAPCOM opisuje projekt jako „zupełnie nową drużynową grę typu survival horror”.


Remake CAPCOM gry Resident Evil 2 wyszedł na PC, PS4 i Xbox One w styczniu 2019 roku. Remake ma rozgrywkę z perspektywy trzeciej osoby (zmienioną z ustalonych kątów kamery w oryginalnej grze), podobną do rozgrywki wprowadzonej w Resident Evil 4. Gra otrzymała nagrodę „Ultimate Game of the Year” podczas uroczystości Golden Joystick Awards 2019 w Londynie w listopadzie.


Oryginalna gra survival horror Resident Evil (Biohazard) zadebiutowała na PlayStation w 1996 roku

17. Najnowsza gra mobilna z serii The IDOLM @ STER, gra logiczna The IDOLM @ STER Poplinks, została wypuszczona na urządzenia iOS i Android w Japonii 21 stycznia. Gra jest bezpłatna z zakupami w aplikacji. Na oficjalnym kanale gry w YouTube zaczęto przesyłać strumieniowo nowy film promocyjny.


Gra należy do gatunku „oryginalna gra logiczna z treningiem jednostek i koncertami na żywo”.


Jako producenci muzyczni gracze mogą zebrać trzech idoli - nawet tych z różnych agencji - w oryginalną jednostkę, która wystąpi na imprezie „Poplinks Festival”. Gra została uruchomiona z początkowym składem 75 idoli i 27 piosenek, a doda więcej. Nowa gra zawiera idoli z dzieł, w tym oryginalnej gry The IDOLM @ STER Cinderella Girls, The IDOLM @ STER Million Live !, The Idolm @ ster SideM i The IDOLM @ STER Shiny Colors.


Oficjalna strona gry pozwala ludziom przeszukiwać skład idoli według miejsca urodzenia, urodzin, marki, wieku, wzrostu i innych kryteriów

18. 11-17 stycznia w Japonii sprzedały się: Momotaro Dentetsu: Showa, Heisei, Reiwa mo Teiban! - 1 617 601 egzemplarzy od 19 listopada, Animal Crossing: New Horizons - 6 553 618 egzemplarzy od 20 marca, Ring Fit Adventure - 2 237 398 egzemplarzy od 18 października 2019 roku, Sekai no Asobi Taizen 51 - 601 384 egzemplarze od 5 czerwca, Pokemon Sword & Shield - 3 929 246 egzemplarzy od 15 listopada 2019 roku, Pikmin 3 Deluxe - 521 508 egzemplarzy od 30 października, Sakuna: Of Rice And Ruin - 117 058 egzemplarzy od 12 listopada, Super Mario 3D All-Stars - 543 257 egzemplarzy od 18 września, Pokémon Sword & Shield Expansion Pass Bundle - 188 086 egzemplarzy od 6 listopada, Fitness Boxing 2: Rhythm & Exercise - 56 055 egzemplarzy od 3 grudnia, Hyrule Warriors: Age of Calamity - 331 047 egzemplarzy od 20 listopada, Puyo Puyo Tetris 2 - 81 545 egzemplarzy od 10 grudnia i Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age (New Price Edition) - 50 841 egzemplarzy od 4 grudnia. Pozostały ranking

19. Arc System Works America, Inc. ogłosiło 21 stycznia, że 4 lutego wyda na Zachodzie grę RPG Kowloon Highschool Chronicle (Kowloon Youma Gakuen Ki) na PS2 (wcześniej), na Nintendo Switch. Wydanie będzie w języku angielskim i będzie miało zremasterowaną grafikę.


Firma ujawniła wideo otwierające wydania w języku angielskim.


Arc System Works America opisuje grę:


Wciel się w młodego mężczyznę, który pojawia się jako student przeniesiony do Akademii Kamiyoshi w Shinjuku w Tokio. Chociaż wydaje się być normalnym uczniem, w rzeczywistości jest poszukiwaczem skarbów. Jego misją jest odkrycie tajemniczych ruin ukrytych głęboko pod szkołą. W towarzystwie nowych przyjaciół ze szkoły wyrusza na odkrywanie tajemnic super starożytnej cywilizacji. Jednak liczne pułapki, potwory zwane „Kehito”, które czają się w ruinach, oraz szpony „rady uczniowskiej” stoją mu na drodze! Buduj relacje z przyjaciółmi, rozwiązuj zagadki, unikaj pułapek, pokonuj wrogów i odkryj wielkie tajemnice i skarby ukryte pod szkołą!


Nintendo ujawniło reedycję Kowloon Youma Gakuen-ki na Nintendo Switch we wrześniu 2019 roku. Arc System Works wydało grę w Japonii pod tytułem Kowloon Youma Gakuen Ki: Origin of Adventure w czerwcu 2020 roku. Oryginalna gra na PS2 została wydana w Japonii w 2004 roku

20. Strategiczne gry fabularne Utawarerumono: Mask of Deception i Utawarerumono: Mask of Truth zostały usunięte ze sklepu PlayStation w krajach zachodnich. Przedstawiciel Atlus potwierdził na stronie Gematsu z grami wideo, że gry zostały usunięte z powodu wygaśnięcia praw licencyjnych firmy.


DMM Games współpracowało ze swoim zespołem lokalizacyjnym ShiraVN (obecnie Shiravune), aby wydać gry AQUAPLUS -Utawarerumono: Mask of Deception i Utawarerumono: Mask of Truth na Steama w styczniu 2020 r.


Utawarerumono: Mask of Deception (Utawarerumono: Itsuwari no Kamen), druga gra z serii, wydana w Japonii we wrześniu 2015 roku. Adaptacja anime, Utawarerumono: The False Faces, zadebiutowała w październiku 2015 roku. Crunchyroll transmitował serię w czasie jej emisji. w Japonii, a Sentai Filmworks wypuściło serię na domowe wideo.


Gra Utawarerumono: Mask of Truth została wydana w Ameryce Północnej i Europie na PS4 i PS Vita we wrześniu 2017 roku. Gra została wydana w Japonii na PS3, PS4 i PS Vita we wrześniu 2016 roku. Gra otrzyma także adaptację anime.


AQUAPLUS wydał oryginalną grę Utawarerumono w 2002 roku na PC. Gra zainspirowała anime z 2006 roku i OVA z 2009 roku. ADV Films wydało anime w Ameryce Północnej w 2007 roku, a Funimation od tego czasu przejął prawa do wydawania w Ameryce Północnej. Wydawca Shiravune wypuścił remake Utawarerumono: Prelude to the Fallen oryginalnej gry AQUAPLUS, Utawarerumono: Chiriyukumono e no Komoriuta, na Steama 22 stycznia

21. Firma Bandai Namco Entertainment ujawniła 21 stycznia na swojej stronie internetowej zrzuty ekranu postaci DLC - Toppo, „The God of Destruction”, do gry Dragon Ball Xenoverse 2. Postać pojawi się w ramach DLC „Legendary Pack 1” wiosną 2021 roku.

„Legendary Pack 1” będzie również zawierał postać DLC Pikkon. Wraz z DLC zostanie również wydana 12. darmowa aktualizacja do gry.

W grudniu ubiegłego roku gra osiągnęła 7 milionów sztuk sprzedanych na całym świecie (w tym wersje cyfrowe).


Bandai Namco Entertainment wydał Dragon Ball Xenoverse 2 na PS4, Xbox One i PC w Ameryce Północnej i Europie w październiku 2016 r., a także na PS4 w Japonii w listopadzie 2016 r. Następnie firma wydała grę na Nintendo Switch w Japonii i na Zachodzie we wrześniu 2017. Gra została uruchomiona na platformę gier Google Stadia w grudniu 2019 roku.

Trzeci DLC „Extra Pack” gry został wydany w sierpniu 2018 r., a czwarty DLC „Extra Pack” z postaciami „Super Saiyan Full Power Broly” i SSGSS Gogeta został wydany w grudniu 2018 roku. W grze dodano postacie DLC Ribrianne i Super Saiyan God Vegeta w ramach „Ultra Pack 1” w czerwcu 2019 r.


Pierwsza gra Dragon Ball Xenoverse została wydana na PS4, PS3, Xbox One i Xbox 360 w Japonii, Europie i Ameryce Północnej w lutym 2015 roku. Gra zadebiutowała również na Steama w tym samym miesiącu. Seria gier została wydana w ponad 10 milionach egzemplarzy na całym świecie

22. XBOX GAMES: a) Kilkanaście dni temu informowano o tytułach, które dołączą do usługi Xbox Game Pass w styczniu, a Microsoft właśnie ogłosił, że to nie koniec nowości i ma dla nas jeszcze kilka gier. Poznaliśmy również kolejne tytuły, które niedługo opuszczą katalog. Pełna listę znajdziecie poniżej, a obok każdego tytułu znajdziecie informację na czym będzie on grywalny.


21 stycznia dołączyły:

"Control" - PC (gra już dostępna na Xboksa)

"Desperados III" - Xbox One, Xbox Series X|S, Android, PC

"Donut County" - Xbox One, Xbox Series X|S, Android, PC

"Outer Wilds" - Android (gra już dostępna na Xboksa)


26 stycznia dołączyło:

"Cyber Shadow" - Xbox One, Xbox Series X|S, Android, PC


28 stycznia dołączy:

"The Medium" - Xbox Series X|S, PC

"Yakuza 3 Remastered" - Xbox One, Xbox Series X|S, Android, PC

"Yakuza 4 Remastered" - Xbox One, Xbox Series X|S, Android, PC

"Yakuza 5 Remastered" - Xbox One, Xbox Series X|S, Android, PC


29 stycznia katalog opuszczą:

"Death Squared" - Xbox One, Xbox Series X|S

"Death's Gambit" - PC

"Final Fantasy XV" - Xbox One, Xbox Series X|S, PC

"Fishing Sim World: Pro Tour" - Xbox One, Xbox Series X|S, PC

"Gris" - PC

"Indivisible" - Xbox One, Xbox Series X|S, PC

"Reigns: Game of Thrones" - PC

"Sea Salt" - Xbox One, Xbox Series X|S, PC


Xbox Game Pass to abonament, dzięki któremu dostajemy dostęp do kilkuset gier, w które możemy grać bez dodatkowych opłat. Dostępny jest on zarówno w wersji na konsole Xbox, jak i na komputery PC (każda za 40 złotych miesięcznie). Istnieje też jego wyższa wersja, Xbox Game Pass Ultimate, w skład której wchodzą abonament konsolowy, abonament PC, subskrypcja EA Play oraz abonament Xbox Live Gold, niezbędny do grania online na konsolach

b) Microsoft opublikował właśnie listę gier, które w lutym będą mogli pobrać bez dodatkowych opłat subskrybenci usług Xbox Live Gold oraz Xbox Game Pass Ultimate. Co pojawi się w miejscu dostępnych w tym miesiącu gier?


"Resident Evil" na Xbox One - od 1 do 28 lutego

"Gears 5" na Xbox One oraz Xbox Series X|S - od 1 do 28 lutego

"Dandara: Trials of Fear Edition" na Xbox One - od 16 lutego do 15 marca

"Indiana Jones and the Emperors Tomb" na Xbox Classic - od 1 do 15 lutego

"Lost Planet 2" na Xbox 360 - od 16 do 28 lutego


Wszystkie powyższe gry uruchomicie bez problemu na konsolach Xbox One, Xbox One X, Xbox Series S oraz Xbox Series X. Gears 5 dostało w zeszłym roku łatkę ulepszającą oprawę na nowych konsolach

23. Jeśli udało Wam się kupić PlayStation 5 i zastanawiacie się w jaki kolejny tytuł zagrać, Sony przychodzi z pomocą i na ich cyfrowym sklepie wystartowała właśnie niezła promocja na tytuły dedykowane najnowszej stacjonarce Japończyków.


"Borderlands 3: Ultimate Edition" - 272,35 zł

"Dead by Daylight: Edycja Specjalna" - 62 zł

"DIRT 5" - 202,30 zł

"DIRT 5 Amplified Edition" - 265,30 zł

"FIFA 21 Edycja Mistrzowska" - 359,91 zł

"Godfall Standard Edition" - 246,75 zł

"Madden NFL 21" - 269,91 zł

"Mortal Kombat 11" - 83,60 zł

"No Man's Sky" - 104,50 zł

"Overcooked! All You Can Eat" - 156,75 zł

"Planet Coaster: Wersja Deluxe" - 171,75 zł

"Planet Coaster" - 141,75 zł

"Warhammer: Chaosbane Slayer Edition" - 136,95 zł

"Worms Rumble - Digital Deluxe Edition" - 67 zł

"Worms Rumble" - 39 zł

"WRC 9 FIA World Rally Championship" - 124,50 zł


Wszystkie gry znajdziecie w PlayStation Store, zarówno z poziomu konsoli, jak i przeglądarki wchodząc pod ten adres

24. Oficjalny kanał YouTube dotyczący serii Granblue Fantasy zaczął 22 stycznia transmitować promocyjny film prezentujący postać DLC Uno (Anre) do gry walki Granblue Fantasy: Versus. Uno jest czwartą grywalną postacią z drugiego zestawu przepustek postaci, która zostanie wydana 26 stycznia. DLC Uno zawiera awatar w lobby, ikonę gwiazdy, dwa dodatkowe zadania, kod seryjny, aby otrzymać dodatkowy bilet do losowania broni postaci SSR oraz naklejka w grze.


Film pokazuje, że kolejna bezpłatna aktualizacja gry zostanie wydana pod koniec lutego i będzie zawierać nowe rozdziały głównego trybu fabularnego RPG, zatytułowane Episode 46-50. Kolejny zwiastun serii ukaże się w marcu 2021 roku.


Pierwsza przepustka postaci do gry walki wydana w kwietniu 2020 roku. Bohaterowie z pierwszej przepustki postaci to Beelzebub, Narmaya, Soriz, Djeeta i Zooey. Belial to pierwsza postać z drugiego zestawu przepustek postaci w grze.


Gra została wydana w Japonii 6 lutego 2020 roku, a następnie 3 marca 2020 roku w Ameryce Północnej. Marvelous Europe wydała ją w Europie i Australii 27 marca 20202 roku. Gra została wydana na PC 13 marca 2020 roku.


Grywalne postacie w dniu premiery to: Gran, Katalina, Charlotta, Lancelot, Ferry, Lowain, Ladiva, Percival, Metera, Zeta i Vaserage. Muzykę do gry skomponowała Stella Magna.


Cygames wypuściło oryginalną grę mobilną Granblue Fantasy w 2014 roku, a gra ma ponad 23 miliony pobrań. Cygames pracuje również nad grą Granblue Fantasy: Relink na PS4, która również doczeka się jednoczesnej światowej premiery. Cygames przejęło produkcję gry od Platinum Games w lutym 2019 roku. Gra jest planowana na języki angielski, francuski, włoski, niemiecki i hiszpański. Cygames ogłosiło podczas wirtualnego wydarzenia „Granblue Fes 2020”, że oprócz zapowiadanego wcześniej wydania na PS4, wyda również grę na PlayStation 5. Gra zostanie wydana w 2022 roku i będzie kompatybilna z trybem wieloosobowym między dwiema konsolami

25. Arc System Works rozpoczęło streamowanie 25 stycznia nowego zwiastuna swojej bijatyki Guilty Gear -Strive. Zwiastun przechodzi przez różne tryby gry dla jednego i wielu graczy.


Arc System Works uruchomi Guilty Gear -Strive- 6 kwietnia 2021 r. w przypadku wersji Deluxe i Ultimate gry oraz 9 kwietnia 2021 r. w wersji Standard Edition. Gra zostanie wydana na PS4, PS5 i PC.

Osoby, które zamówią grę w przedsprzedaży, otrzymają specjalne kolory dla Sol i Ky. Edycja Deluxe zawiera przepustkę na pierwszy sezon (z pięcioma nowymi postaciami, pięcioma kolorami dla każdej postaci, dwoma etapami i dodatkową historią). Edycja Ultimate będzie zawierała przepustkę na pierwszy sezon, cyfrową ścieżkę dźwiękową i grafikę oraz specjalne kolory edycji Ultimate.


Arc System Works opóźnił wydanie gry od końca 2020 r. ze względu na rozprzestrzenianie się koronawirusa (COVID-19).

Bandai Namco Entertainment wyda grę w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce i Azji (z wyjątkiem Korei Południowej i Japonii). Gra będzie miała również wersję arcade za pośrednictwem usługi ALL.Net P-ras MULTI Version 3.


Daisuke Ishiwatari jest dyrektorem generalnym gry, a reżyserem jest Akira Katano. Wcześniej ujawnione postacie to: Sol Badguy, Ky Kiske, May, Axl Low, Chipp Zanuff, Potemkin, Faust, Millia Rage, Zato-1, Ramlethal, Leo Whitefang, Nagoriyuki i Giovanna. W momencie premiery gra będzie miała początkowy skład 15 postaci.


Guilty Gear Xrd REV 2, najnowszy wpis z serii, został sprzedany zarówno jako nowy wpis w serii, jak i jako tańsza aktualizacja online dla Guilty Gear Xrd Revelator. Gra została wydana na PS3, PS4 i PC w maju 2017 r., a także na arcade w Japonii w tym samym miesiącu.

Oryginalna gra walki Guilty Gear zadebiutowała na PlayStation 14 maja 1998 roku

26. Popularne konto na Instagramie Polygon Forge odtworzyło kultowe spodnie o niskim wielokącie przedstawione w oryginalnej grze arcade Virtua Fighter. Film pokazuje mężczyznę chodzącego w spodniach, które wyglądają zaskakująco łatwo.


Inne ukochane serie gier wideo, dla których Polygon Forge stworzyło wysokiej jakości rekonstrukcje, obejmują Overwatch i Halo

27. Konami ogłosiło 15 stycznia, że rozwiązuje i restrukturyzuje trzy działy produkcyjne, aby „odpowiedzieć na dynamiczny rynek, który otacza” firmę. Konami wprowadzi tę zmianę 1 lutego.


Konami ogłosił również nominacje kierownicze i oficjalne zmiany personalne, które również wejdą w życie tego samego dnia. Czterech pracowników z trzech działów produkcyjnych przejdzie do działów produkcji ogólnej.


Konami jest znane z wielu serii gier, w tym Metal Gear Solid, Castlevania, Contra i Silent Hill. Firma wydaje również karciankę Yu-Gi-Oh!. Konami wydało gry Metal Gear, Metal Gear Solid i Metal Gear Solid 2: Substance, a także kolekcję gier Konami Collector's Series: Castlevania and Contra na PC za pośrednictwem GOG we wrześniu ubiegłego roku

CIEKAWOSTKI

1. Seria Code Geass uruchamia 12-numerowy miesięcznik od 23 kwietnia, skupiający się na Samorządzie Uczniowskim Akademii Ashford. Nazywany „Student Council Magazine HOPE!”, każdy numer będzie zawierał oryginalne historie i ilustracje.


Pierwszy numer będzie zawierał artykuł „Opening Special Feature: True Account! Student Council Magazine Editors Meeting!” oraz artykuł napisany w stylu wywiadu z Lelouchem Lamperouge, zatytułowany „Ask the Student Council! Issue No. 1: Vice-President Lelouch Lamperouge”. Ilustracja zatytułowana „Student Council Photo Building” przedstawia Leloucha robiącego podstępne selfie z samorządem uczniowskim i jest dołączona do wydania.


Fani mają możliwość wpływania na niektóre tematy poruszane w nadchodzących numerach, a nawet zgłaszania się do działu porad samorządu uczniowskiego, odwiedzając oficjalną stronę magazynu i uczestnicząc w comiesięcznych ankietach.


Czytelnicy, którzy subskrybują magazyn za pośrednictwem strony internetowej MOVIC do 14 marca, otrzymają plakat naturalnej wielkości z oryginalną ilustracją przedstawiającą Leloucha w prezencie. Zostanie dostarczony wraz z 12. i ostatnim numerem w marcu 2022 r.


Każdy numer kosztuje 2200 jenów (21 $), a subskrypcja każdego numeru kosztuje 26 400 jenów (254 $). Oprócz sklepu internetowego MOVIC, można go zamówić w Animate, Amazon, Rakuten Books, Seven Net Shopping i e-hon

2. Stowarzyszenie Japan Academy Film Prize ogłosiło 19 stycznia, że przyznaje animatorowi i mangace Yoshikazu Yasuhiko Nagrodę Specjalną Stowarzyszenia za całokształt twórczości podczas 44. dorocznych Nagród Filmowych Akademii Japonii. Nagroda Specjalna Stowarzyszenia jest przyznawana osobom, które pełnią funkcje związane z produkcją filmową. Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się w Grand Prince Hotel New Takanawa w Tokio 19 marca.


Ilustrator Matsuo Ikebata i doradca ds. Broni Kikuo Notomi również zdobyli nagrody specjalne Stowarzyszenia na tegoroczną imprezę.


Animator Yôichi Kotabe (Horus - Prince of the Sun, Nausicaä z Doliny Wiatru, Pokémon) oraz inżynier optyczny i filmowy Tetsuo Kaneko (Macross Plus, Ghost in the Shell) otrzymali specjalne nagrody Stowarzyszenia za całokształt twórczości na 43. dorocznej Japonii Nagrody Akademii w 2020 roku.


Yasuhiko rozpoczął swoją karierę jako animator w Mushi Productions w 1970 roku. Zaprojektował postacie ze studia w serii Nozomi in the Sun z 1971 roku, która była jego pierwszą współpracą z twórcą scenorysu serialu i przyszłym twórcą Mobile Suit Gundam, Yoshiyukim Tomino. Para pracowała także nad scenariuszami Space Battleship Yamato i Brave Raideen, zanim Tomino wypuścił serię Mobile Suit Gundam w 1979 roku z projektami postaci Yasuhiko. Od tamtej pory Yasuhiko pracował nad projektami postaci do innych części serii Gundam, w tym Mobile Suit Zeta Gundam i Mobile Suit Gundam F91.


W 2001 roku Yasuhiko wypuścił mangę Gundam: The Origin, będącą powtórzeniem historii z oryginalnej serii z 1979 roku. Ta manga posłużyła jako inspiracja dla anime Mobile Suit Gundam: The Origin, będącego prequelem oryginalnej serii. Yasuhiko pracował jako główny reżyser, projektant postaci i storyboarder w anime.


Yasuhiko wypuścił swoją „ostatnią nową serię” Inui to Tatsumi -Siberia Shuppei Hishi- (Inui and Tatsumi: Secret History of the Syberian Intervention) w magazynie Kodanshy - Monthly Afternoon 25 września.


Yasuhiko pracował także przy innych projektach, takich jak Arion, Crusher Joe: The Movie i Venus Wars

3. Zarówno śluz, jak i ludzkie formy Rimuru z That Time I Got Reincarnated as a Slime zainspirowały wiele towarów, od figurek po poduszki i dzwonki wiatrowe, a nawet Unikalną Umiejętność Rimuru „Predator” (dziękuję za uznanie :)) konceptualizowaną jako poncza, owijki na brzuch i poduszki na szyję. Jednak żadna z jego fizycznych inkarnacji w świecie rzeczywistym, jak dotąd, nie próbowała wykorzystać „Wielkiego Mędrca” - drugiej, niemal czującej Unikalnej Umiejętności Rimuru.

To znaczy do teraz. Nowa replika formy szlamu Rimuru firmy PROPLICA zawiera ponad 100 zarejestrowanych linii pomiędzy dwoma wymiennymi trybami: „tryb Rimuru” i „tryb Great Sage”. Użytkownicy mogą słuchać linii naciskając na główną część szlamu; w trybie „Rimuru” będą produkowane wiersze takie jak „Cześć, miło cię poznać… Jestem Rimuru, właściciel miasta…”, natomiast w trybie „Great Sage” zostanie odtworzona rozmowa między Rimuru i Wielkim Mędrcem. Tryby można zmieniać za pomocą przełącznika obok baterii.

Dodatkowo replika wielkości dłoni jest również przyjemnie miękka w dotyku dzięki miękkiemu korpusowi z PVC. Możesz uzyskać lepsze wrażenie na rysunku z wideo.


Każda replika jest wyceniona na 4950 jenów brutto (48 $) i można ją zamówić w przedsprzedaży w sklepie TamshiiWebShop Premium Bandai.


Anime That Time I Got Reincarnated as a Slime jest adaptacją mangi Taikiego Kawakamiego, która z kolei zaadaptowała nowelkę autora Fuse i artysty Mitza Vaha. Jego pierwszy sezon miał premierę w październiku 2018 roku. Crunchyroll transmitował serię, a Funimation transmitował angielski dub. Drugi sezon anime będzie miał premierę 12 stycznia w Japonii, a Crunchyroll i Funimation będą transmitować cały sezon w trakcie transmisji

4. Album z serii Hypnosis Mic - Straight Outta Rhyme Anime, album ze ścieżką dźwiękową do niedawnego telewizyjnego anime Hypnosis Mic -Division Rap Battle-Rhyme Anima, sprzedał się w 41 000 kopii i zajął pierwsze miejsce w tygodniowej liście albumów Oriconu w dniach 11-17 stycznia. Album został wydany 13 stycznia.


Pierwotnie anime miało mieć premierę w lipcu 2020 r., ale zostało opóźnione do października 2020 r. ze względu na skutki pandemii koronawirusa. Anime miało swoją premierę 2 października, a Funimation transmitowało anime podczas jego emisji w Japonii.


Projekt o tematyce rapowej Hypnosis Mic obejmuje aktorów głosowych, którzy rapują jako persony oryginalnych postaci, i został uruchomiony we wrześniu 2017 roku. Grupa zajęła pierwsze miejsce jako najpopularniejszy aktor głosowy na Twitterze w 2018 roku w Japonii. Projekt obejmuje wiele powiązanych mang, grę mobilną, spektakle i wydarzenia na żywo

5. Firma Union Creative zaprezentowała nową figurkę, na której Rei Ayanami i Asuka Langley Sohryu z Neon Genesis Evangelion przytulają się do siebie na siedzeniu wtyczki wejściowej Evy. Hmm, coś mi tu waniaje yuri.

Figurka, która nosi nazwę „Neon Genesis Evangelion Rei & Asuka ~ twinmore Object”, jest oparta na ilustracji na okładce autorstwa projektanta postaci Evangelion - Yoshiyukiego Sadamoto, przedstawiającej limitowaną wersję premium tomu 13-ego mangi Neon Genesis Evangelion. Mierzy około 23 cm wysokości i 30 cm długości, a szczegóły wnętrza wtyczki wejściowej są starannie wyrzeźbione. Firma Union Creative opublikowała również wideo poglądowe na swoim kanale YouTube, które daje bardziej kompleksowy wygląd postaci.


Figurka kosztuje 41 800 jenów brutto (402 $) i jest obecnie dostępna w przedsprzedaży w sklepie internetowym Union Creative do 12 marca. Zostanie wydana w lipcu tego roku

6. W marcu zeszłego roku aktorka głosowa K-ON! Minako Kotobuki udała się do Wielkiej Brytanii na wcześniej zapowiedzianą podróż studyjną. W tym czasie założyła kanał na YouTube, na którym opowiada o swoich spostrzeżeniach na temat kultury angielskiej.


Jeden z jej ostatnich filmów pokazuje, że odwiedza niektóre miejsca w K-ON! (film), w którym zagrała rolę Tsumugi. Okolice są stosunkowo zaciszne, a niektóre sklepy są zamknięte, ale Kotobuki nadal dobrze się bawiła chodząc po mieście i wskazując piękną zimową scenerię.


Wideo zostało nakręcone 17 grudnia, po zakończeniu drugiego lockdownu w Wielkiej Brytanii

7. Galeria sztuki / butik Gallery Nucleus w Alhambrze organizuje w lutym retrospektywną wystawę sztuki dla Studio 4 ° C. Grafiki z różnych anime wyprodukowanych przez studio, w tym Children of the Sea, Genius Party, Mind Game, Eternal Family i Extra, będą prezentowane w galerii od 6 do 21 lutego. Wystawa będzie zawierała kluczowe klatki animacji, obrazy tła , grafiki koncepcyjne, komórki i reprodukcje.


Według Gallery Nucleus, wydarzenie obejmuje rysunki ołówkiem animacji i komórki, których nigdy wcześniej nie widziano w Stanach Zjednoczonych, ani nigdy nie były one dostępne w sprzedaży.


Osobiste przyjęcie odbędzie się 6 lutego w godz. 17:00 - 21:00. Wstęp jest bezpłatny, jednak należy wcześniej zarezerwować obecność na stronie galerii. W fizycznej lokalizacji będą przestrzegane protokoły BHP dotyczące COVID.


W okresie wystawienniczym odbędzie się również wirtualny panel oraz sesja Q & A, chociaż data i godzina nie zostały jeszcze ogłoszone. Ayumu Watanabe (reżyser Children of the Sea) weźmie udział jako gość wraz z innymi, których jeszcze nie ogłoszono. Założyciel Nucleus, Ben Zhu, będzie moderował panel. Uczestnictwo jest bezpłatne dla tych, którzy kupili artbook Studio 4 ° C, w przeciwnym razie będzie kosztować 5 $.


Galeria Nucleus we współpracy z GKIDS zorganizowała także prezentację Blu-Ray / DVD. Kopie Blu-ray / DVD Children of the Sea i Mind Game zostaną wręczone dwóm zwycięzcom. Aby wziąć udział w losowaniu pierwszej nagrody, do 21 lutego do godziny 23:59 kup panel wirtualny lub dowolny produkt związany ze Studio 4 ° C w galerii. Druga nagroda zostanie zorganizowana za pośrednictwem strony Instagram galerii, na której zostaną zamieszczone instrukcje w późniejszym terminie. Zwycięzców poznamy 23 lutego. Więcej szczegółów na oficjalnej stronie.


Studio 4 ° C jest studiem odpowiedzialnym za adaptację filmową anime mangi Daisuke Igarashiego - Children of the Sea. Children of the Sea otworzył się w Japonii w czerwcu 2019 roku i zajął 5. miejsce w weekend otwarcia. GKIDS pokazywał film w Ameryce Północnej w języku japońskim i angielskim w 2019 roku

8. Asahi Shimbun poinformował, że prefektura Miyagi zainstaluje włazy o tematyce Pokémon w 20 miastach i miasteczkach śródlądowych. Wiele okładek przedstawia Laprasa, który został mianowany Pokemonem ambasadorem wsparcia w Miyagi w 2019 roku.


Inicjatywa jest częścią projektu „PokeLids”, którego celem jest zainstalowanie pokryw włazów we wszystkich 47 prefekturach Japonii. Zdobione włazy zostały już zainstalowane w różnych miastach i prefekturach, w tym w Iwate i Hokkaido. Każdy właz służy jednocześnie jako PokéStop dla graczy Pokémon GO.


Ilustracje pokryw włazów Miyagi zostały po raz pierwszy zaprezentowane na konferencji prasowej w biurze rządu prefektury 14 grudnia.

„Każdy z nich jest jedyną pokrywą włazu na świecie. Mam nadzieję, że wszyscy odwiedzą te miejsca ”- powiedział gubernator Miyagi - Yoshihiro Murai

9. Ankieta dla użytkowników ANN

10. Dyrektor przedstawicielski Agencji Virtual YouTuber hololive - Motoaki „Yagoo” Tanigo ogłosił, że ​​firma rekrutuje pracowników do nowego serwisu internetowego z udziałem artystów i fanów hololive. W tym celu hololive poszukuje osób, które mogą pełnić następujące role:

  • Wirtualne wydarzenie na żywo, gra, aplikacja społecznościowa itp. Dyrektor zarządzający

  • Inżynier produkcji gier online (pracuje bezpośrednio pod dyrektorem technicznym)

  • Artysta techniczny

  • 3DCG Modeler (obsługa zarówno postaci VTuber, jak i tła)

Tanigo napisał, że hololive rozważa uczynienie tej usługi „metaverse”, w którym wykonawcy hololive mogą pojawiać się w wydarzeniach na żywo, a także w grze online. Ideałem jest stworzenie serwisu, w którym „każdy może żyć online jako postać 2D”. Miejmy nadzieję, że złagodzi również problemy językowe i komunikacyjne między wieloma fanami, którzy mieszkają na całym świecie.


W poście wyjaśniono również, że hololive początkowo zaczęło się jako usługa przesyłania strumieniowego w 2017 r., chociaż w kwietniu 2018 r. zmieniło się w usługę przechwytywania twarzy, aby lepiej odpowiadać potrzebom czasu. Jednak teraz, gdy lista talentów hololive się powiększyła, firma czuje, że może podjąć nowe wyzwania, które wzmocnią markę.


Aby uzyskać więcej informacji na temat rekrutacji, odwiedź stronę Wantedly hololive.


Cover Corp został założony w 2016 roku, a pierwsza generacja wykonawców hololive zadebiutowała w 2018 roku. Obecnie do hololive należy obecnie ponad 50 wirtualnych YouTuberów; Według anglojęzycznej strony agencji ma ona około 4,4 miliona fanów na YouTube i 4 miliony na bilibili. Talenty wykonują za pomocą skomplikowanych awatarów 2D i 3D dostarczonych przez firmę. hololive English zadebiutował we wrześniu

11. Jet Kuma, artysta mangi i projektant postaci z anime The Idolm @ ster Cinderella Girls Theater, ogłosił 20 stycznia, że odszedł z Cygames po tym, jak przez 9 lat był pełnoetatowym pracownikiem firmy. Powiedział, że powodem, dla którego odszedł, było to, że firma rozrosła się ponad dziesięciokrotnie od czasu, gdy po raz pierwszy dołączył, i że czuje, że jego skłonności ewoluowały w innym kierunku niż firma. Jednak powiedział też, że bardzo lubił pracować w Cygames i docenia dobre warunki pracy.


„Czasami użytkownicy zauważają, że jesteśmy przykuci do naszych biurek podczas pracy, ale jeśli już, jest odwrotnie” - napisał. „Mówiono nam: 'Nie pracuj tak dużo! Błagam cię, idź do domu!' Fajnie jest pracować w pracy, w której ktoś krzyczy za wysiłek ”.


Powiedział też, że bardzo fajnie jest zajmować się swoimi myślami idolami i grami przez cały dzień, każdego dnia. Opisał Cygames jako firmę, która „wyprostowała się i osiągnęła właściwą równowagę między życiem zawodowym a prywatnym”, chociaż zaznaczył również, że w dawnych czasach były takie chwile, kiedy całymi nocami rozmawiał z reżyserem treści o idolach.


W poście wyszczególniono również konkretne zadania, które Jet Kuma wykonywał, gdy był w firmie, i zapewnił fanów, że jego dotychczasowa praca została właściwie przekazana innym, więc nie odczują jego nieobecności w twórczości Cygames.


Poza pracą nad spinoff mangą The Idolm @ ster Cinderella Girls Theatre (The Idolm @ ster Cinderella Girls Gekijō), Jet Kuma narysował również grafikę do czteropanelowej spinoff mangi Uma Musume Pretty Derby - Umayon

12. Aktorka głosowa Akari Kitō (Nezuko w Kimetsu no Yaiba) ogłosiła na Twitterze, że zdiagnozowano u niej zapalenie żołądka i jelit. W zeszłym tygodniu opublikowała na Twitterze, że jest przeziębiona, ale kiedy nie wyzdrowiała, udała się do dużego szpitala na ponowne badanie. Szpital zdiagnozował i leczył zapalenie żołądka i jelit Kitō.


Kitō powiedziała, że jest teraz w lepszej kondycji fizycznej i dodała, że podczas pobytu w szpitalu uzyskała negatywny wynik testu na obecność koronawirusa (COVID-19). Kitō planuje stopniowo wznowić pracę i nie może się doczekać dalszego wsparcia ze strony swoich zmartwionych fanów i powiązanych stron.


Wszyscy fani Kimetsu no Yaiba oraz Shirokuro życzą p. Kito szybkiego powrotu do zdrowia

13. Avex Pictures ogłosiło 21 stycznia na oficjalnej stronie idolowej grupy i ☆ Ris (OP Kenja no Mago, OP Mahou Shoujo Site, OP Sousei no Onmyouji, openingi PriPara, ED Hantsu x Trash), że członkini grupy Azuki Shibuya (Rou Asuka w Kiratto Pri☆chan, Dorothy West w PriPara) opuści grupę 31 marca. Shibuya zagra swój ostatni występ na żywo jako członek grupy 28 marca.


W ogłoszeniu zauważono, że sama Shibuya powiedziała personelowi o swoim zamiarze odejścia od wiosny 2020 r. i szanując jej życzenia, pracownicy i członkowie odbyli wiele spotkań, których kulminacją była decyzja o ukończeniu grupy w marcu. Shibuya planuje kontynuować karierę w przemyśle rozrywkowym po odejściu z grupy, a i ☆ Ris planuje kontynuować karierę w pięcioosobowej grupie. Shibuya dodała, że ​​od kilku lat planuje założyć agencję produkcji talentów.


Oprócz Shibuyi i ☆ Ris tworzą Saki Yamakita (Devi Fudou w Kiratto Pri☆chan, Shion Toudou w PriPara), Yū Serizawa, Himika Akaneya, Yūki Wakai i Miyu Kubota (Emo Moegi w Kiratto Pri☆chan, Sophie Houjou w PriPara), które oprócz występów muzycznych są także aktorkami głosowymi w anime. Grupa wykonywała piosenki tematyczne do takich anime jak Pretty Rhythm Rainbow Live, ED Mushibugyō, Fantasista Stella, ED Hantsu x Trash, OP Twin Star Exorcists, ED Akiba's Trip: The Animation, openingi PriPara, Idol Time PriPara, OP Magical Girl Site, OP Wise Man's Grandchild oraz OP Magical Sempai

14. Muzyk i kompozytor Ryuichi Sakamoto ogłosił 21 stycznia na swojej oficjalnej stronie internetowej, że zdiagnozowano u niego raka odbytnicy. Dodał, że przeszedł operację i jest obecnie w trakcie leczenia, ale zauważył, że będzie teraz „żył obok” raka i ma nadzieję „tworzyć muzykę jeszcze przez chwilę”.


U Sakamoto zdiagnozowano wcześniej raka śródgałkowego (raka gardła) w 2014 roku, ale był leczony i rak doszedł do remisji. W 2015 roku ogłosił, że jest „w świetnej formie”.


Sakamoto urodził się 17 stycznia 1952 roku w Tokio. Ukończył Tokyo University of the Arts i założył główne muzyczne trio YMO (Yellow Magic Orchestra) z Haruomim Hosono i Yukihiro Takahashim w 1978 roku. Zdobył Oscara za najlepszą muzykę oryginalną i nagrodę Grammy za film Ostatni cesarz w 1988. Sakamoto skomponował ścieżki dźwiękowe do filmów anime The Wings of Honneamise, Appleseed i Le Chevalier D'Eon.


Otrzymał Ordre des Arts et des Lettres od francuskiego Ministerstwa Kultury w 2009 roku i był jurorem na Festiwalu Filmowym w Wenecji w 2013 roku. Jego ojcem był nieżyjący już Kazuki Sakamoto, redaktor tak znanych autorów jak Yukio Mishima i Hiroshi Noma

15. W 2019 roku wirtualny YouTuber Kizuna Ai stał się przedmiotem reakcji z powodu projektu wielokrotnej sztucznej inteligencji, który wprowadził wiele wersji postaci, każda z własną aktorką głosową. Fani spekulowali wówczas, że jej oryginalna aktorka głosowa, Nozomi Kasuga (Mimi Rin w Granbelm), została wycofana.


Niedawny film Kizuna Ai bezpośrednio odnosi się do plotek. Z przesadną złością VTuber wyraziła swoją frustrację z powodu ciągłych komentarzy, jakie na dany temat dostaje od ludzi, którzy „nie prowadzą badań”.


„Nie ma nikogo za mną!” nalegała. „Ile razy mam Wam mówić ?! Poza tym pozwólcie mi tylko powiedzieć, że mój głos nigdy się nie zmienił od początku. Przyznaję, że nie byłam wtedy tak podekscytowana, a„ fa_kyuu ”nie było tak naprawdę częścią mojej postaci ALE! Czy Wy też się nie zmieniacie? Masz dość rzeczy, które lubicie. Stawiacie bójkę ze swoją dziewczyną, a teraz jej nienawidzicie. Prawda ?! Nawet sztuczna inteligencja doświadcza jednej lub dwóch zmian, czasami 10. Co z tym jest nie tak?"


Następnie Kizuna Ai „udowodniła” swoją autentyczność, odtwarzając swój oryginalny film wprowadzający do siebie z perfekcyjną dokładnością.


W kwietniu 2020 roku Nozomi Kasuga zapisała się na stanowisko doradcy w Kizuna Ai Co., Ltd. Firma powstała z Activ8, agencji talentów, która zarządzała Kizuna Ai i innymi wirtualnymi YouTuberami. Ten ruch nastąpił po doniesieniach o zadłużeniu w Activ8. Firma odnotowała całkowity deficyt w wysokości 675 mln jenów (6,1 mln $) w trzecim kwartale 2019 roku. Zestawienie zysków zatrzymanych wyniosło 720 mln jenów (6,6 mln $).


Kanał Kizuna Ai YouTube „A.I.Channel” został uruchomiony w 2016 roku. Od tego czasu stała się najbardziej kultową wirtualną YouTuberką na świecie i znajduje się na liście „Japończyków szanowanych na całym świecie” Newsweek Japan

16. Manga Mitsuru Adachi - Touch przedstawia jeden z klasycznych trójkątów miłosnych w historii mangi, z bohaterką Minami Asakurą rozdartą między braćmi Tatsuyą i Kazuyą. Jednak zamiast wybierać kochanka, tym razem musi dokonać wyboru między burgerami McDonald's: Chicken Tatsuta lub Setouchi Lemon Tartare Chicken Tatsuta.


McDonald's Japan wydała reklamy hamburgerów, zawierające wizerunki postaci z Touch, a także kultowy OP anime Yoshimi Iwasaki. Co zabawne, część tekstu „Touch” została zastąpiona przez „Tatsuta”.


Wersja 30-sekundowa.


Wersja 15-sekundowa.


Kampania reklamowa upamiętnia 30-lecie burgera Chicken Tatsuta (Touch również obchodzi w tym roku swoje 40. urodziny). Temat reklamy brzmi: „Niezdecydowanie jest częścią młodości”.


15-sekundowa wersja reklamy będzie emitowana w japońskiej telewizji od 26 stycznia.


Mitsuru Adachi (Cross Game (17 tomów mangi w latach 2005-10, 50 odcinków anime w latach 2009-10), H2 (34 tomy mangi w latach 1992-99, 41 odcinków anime w latach 1995-96), Hiatari Ryoukou! (5 tomów mangi w latach 1979-81, 48 odcinków anime w latach 1987-88, film anime w październiku 1988 roku), Miyuki (12 tomów mangi w latach 1980-84, 37 odcinków anime w latach 1983-84), Nine (5 tomów mangi w latach 1978-80, 4 godzinne specjały w maju 1983 roku, Nine: Original-ban we wrześniu 1983 roku, Nine 2: Koibito Sengen w grudniu 1983 roku i Nine: Kanketsu-hen we wrześniu 1984 roku)) jest najbardziej znany ze swojej sportowej mangi o dorastaniu. Jego najnowsza seria Mix została wydana w Gessan Shogakukana w 2012 roku jako kontynuacja Touch. Manga zainspirowała telewizyjną adaptację anime Mix: Meisei Story, której premiera miała miejsce w kwietniu 2019 roku

17. Może i są cudami, ale najlepsi koszykarze Teikō Junior High i Seirin High zasługują na dobry odpoczynek od czasu do czasu. Teraz możesz ich pilnować, gdy łapią zasłużone drzemki. Chara-ani ogłosiła, że ​​w sprzedaży w maju pojawią się pluszowe śpiące postacie z Kuroko's Basketball (wraz z malutką, uroczą piżamą).


Obecny skład obejmuje członków „Generation of Miracles” - Shintarō Midorima, Ryōta Kise, Atsushi Murasakibara, Daiki Aomine, Seijūrō Akashi - a także bohatera i deuteragonista serii, Tetsuya Kuroko i Taiga Kagami z liceum Seirin. Każdy plusz ma około 30 cm długości i jest wykonany z poliestru i poliuretanu.


Pluszaki kosztują 4950 jenów (łącznie z podatkiem) (47,65 $) i można je zamawiać w przedsprzedaży w Chara-ani i CD Japan do 18 lutego.


30-tomowa manga Kuroko's Basketball Tadatoshiego Fujimakiego ukazała się w magazynie Shueishy - Weekly Shonen Jump w latach 2008-2014. Wszystkie 30 tomów 2014-18 w Polsce opublikowało Waneko. Manga zainspirowała telewizyjne anime, które trwało trzy sezony od kwietnia 2012 do czerwca 2015 roku, cztery sztuki sceniczne i film w 2017 roku

18. Ilustratorka Date A Live i Hyperdimension Neptunia, Tsunako (Choujigen Game Neptune (nowelka Choujigen Game Neptune: High School wychodząca od lutego 2012 roku, anime latem 2013 roku, 2 odcinki OVA w marcu 2014 roku lipcu 2019 roku)), narysowała główną oprawę wizualną wydarzenia Hatsune Miku Digital Stars 2021. Oficjalne konto na Twitterze ujawniło obraz na początku tego miesiąca.


Dalsze szczegóły dotyczące wydarzenia online, które zgromadzą twórców z różnych regionów, a także gości specjalnych z całej Japonii, zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.


Według angielskiego konta Hobby Stock na Twitterze, figurka w skali 1/7 oparta na projekcie Tsunako jest również w fazie rozwoju

19. Film Neon Genesis Evangelion: The End of Evangelion stworzył prawdziwe bogactwo kultowych scen i obrazów, które zarówno fani, jak i pisarze nadal wyróżniają, analizują, debatują i składają hołd przez dziesięciolecia od jego premiery. W niedawnym przykładzie użytkownicy Steam, TheaVanherst i Alexmiles, stworzyli imponujący hołd dla zaciętej walki Eva-02 z JSSDF w grze Terraria.

Jak pokazuje powyższe porównanie, „dom” Terrarii TheaVanherst i Alexmilesa, jak go nazywają, wydaje się odnosić do momentu, w którym Eva-02 podnosi pancernik we wspomnianej scenie bitwy w filmie The End of Evangelion. Według TheaVanherst, proces budowy został „wykonany ręcznie przy użyciu kilku obrazów referencyjnych” i zajął około 70-80 godzin. Poniżej znajduje się oryginalny, nieokreślony obraz kompilacji:

Podczas gdy kompilacja zawiera w szczególności Eva-01 zamiast Eva-02, jak w filmie, TheaVanherst planuje wprowadzić Eva-02 jako arenę bitewną w nadchodzącym rozszerzeniu. Jeśli jesteś zainteresowany samodzielnym odkrywaniem mapy w grze, strona Społeczności Steam zawierająca kompilację zawiera również link do pobrania mapy

20. Ogłoszono nową figurkę z serii My Teen Romantic Comedy SNAFU - Yui Yuigahamę, która śpiewa entuzjastycznie w rockowym stroju scenicznym.

Figura w skali 1/7 jest oparta na ilustracji sporządzonej dla AnimeJapan 2019. Od starannie wyrzeźbionych fałd spódnicy po użycie specjalnego lakieru w celu podkreślenia różnych faktur każdej części figurki, szczegóły jej stroju zostały wiernie zachowane w postaci figurki.

Kwota ta jest wyceniona na 17 820 jenów z podatkiem (171 $) i jest obecnie dostępna w przedsprzedaży w sklepie internetowym GOODSMILE, Amiami i innych sklepach do 18 marca. Figurka zostanie wydana w listopadzie

21. Gazeta Nikkan Sports poinformowała 23 stycznia, że japoński rząd rozważa wprowadzenie przepisów, które umożliwią właścicielom praw autorskich regulowanie dochodów z działalności cosplayerów w odniesieniu do cosplayerów. Podczas gdy cosplayerzy, którzy nie zarabiają na swojej działalności, nie naruszają prawa, ci, którzy mają dochód z cosplayowania, mogą być postrzegani jako naruszający prawa autorskie.


W raporcie zauważono, że rząd bada obecnie tę kwestię, zasięgając opinii zarówno właścicieli praw autorskich, jak i cosplayerów, takich jak Enako, ale jak dotąd nie ma propozycji legislacji.


Obecnie cosplayerzy mogą zarabiać na cosplayach poprzez takie metody, jak subskrypcja lub członkostwo, wynagrodzenie za występy na imprezach, takich jak konwenty czy sprzedaż kostiumów. Kwestia tego, czy cosplay narusza prawo autorskie, naruszając prawa do reprodukcji lub adaptacji, była od lat dyskutowana przez wielu członków społeczności cosplayerów i poza nimi.


Tarō Yamada, członek japońskiej Izby Radnych i przywódca „Partii na Rzecz Ochrony Wolności Słowa”, powiedział, że możliwe jest utrzymanie „ekosystemu”, który sprawiedliwie przyniesie korzyści zarówno właścicielom praw autorskich, jak i cosplayerom, i że jako jeden z członków Diety rozważających tę kwestię dokładnie bada drogę naprzód dla japońskiego prawa autorskiego w „erze treści tworzonych przez użytkowników”


Wyróżnione posty
Ostatnie posty
Archiwum
Wyszukaj wg tagów
Podążaj za nami
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • Shirokuro na FB
  • Shirokuro na Tweeterze
  • Shirokuro na Instagramie

© SHIROKURO - November 2017. Created thx to wix.com